abonnement Unibet Coolblue
pi_172582848
Ik heb een scheur in de achterkant mijn boot, exact op de verbinding tussen de polyester buitenschaal en de binnenbetimmering van watervast multiplex.

Het komt doordat het polyester wat werkt, het hout zit geen beweging in. Hoe zou ik dit netjes op kunnen lossen en af kunnen werken? Met polyestermatjes bijvoorbeeld? Zou het ook graag wat verstevigen uiteraard. De motor zal er niet af vallen maar het geeft niet echt vertrouwen 😂

pi_172583445
Mooi rvs hoekprofiel erop schroeven
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_172586217
alu profiel zal je gelijk wat stevigheid geven. mooier is een hardhouten hoekprofiel en die in de lak zetten.

ik heb nog nooit gehoord dat polyester zou werken. zou het trapje niet teveel druk kunnen geven op het polyester?
pi_172586874
Ziet er een beetje uit alsof eronder nog een houten constructie zit die nat is geworden. Maw wat zit er onder her polyester?
pi_172590357
Dat zal ik moeten checken Royse.

Heb de boot in maart gekocht, hij was from scratch weer helemaal opgebouwd. Het kan zeker dat er ergens water is binnen gekomen. In oktober gaat hij het water weer uit, dan gaat hij op de bok voor een grondige inspectie.
pi_172590372
Het trapje is nog maar 6x gebruikt (3x in en uit het water) dus dan had ik het vast horen kraken.

Ik dacht dat het buigen/werken van het polyester door de motor zou kunnen komen, vandaar. Dat is een 25 pk, weegt al gauw 70/80 kg.
pi_172590393
Tijdelijk goed afkitten met een polymeer kit een eind van het seizoen goed oplossen.
Laat die handjes wapperen!
pi_172591155
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 07:35 schreef Harry_Turtle het volgende:
Het trapje is nog maar 6x gebruikt (3x in en uit het water) dus dan had ik het vast horen kraken.

Ik dacht dat het buigen/werken van het polyester door de motor zou kunnen komen, vandaar. Dat is een 25 pk, weegt al gauw 70/80 kg.
de foto is wel erg detail maar de motor zit denk ik links op de foto? gekke plek om te scheuren dan. daarnaast zal de motor hopelijk aan een houten plaat hangen?

ik vermoed dat er hout achter zit en dat hout is denk ik na geworden wat dan is gaan werken.

kitten is een goede methode. en dan even zien wat er gebeurt qua krachten als je vaart.
pi_172598968
Kitten is leuk voor de rest van het seizoen.

Zie ik ook osmose bubbels links? Gewoon het hele end er af dremelen dan en opnieuw opbouwen. Klusje voor de winter.
pi_172619880
Ja de achterkant gaat er af deze winter, het houtwerk in ieder geval. Denk dat de vorige eigenaar het onderliggende houtwerk niet in de epoxy heeft gezet. Heb wat lekkage gehad door regen, denk dat dit de oorzaak is geweest. Lekkage is inmiddels opgelost.
pi_172629120
Wel even checken of het epoxy of polyester is. Polyester hecht niet op epoxy, andersom wel maar dan wordt een reparatie later wel erg lastig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')