abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 21 juli 2017 @ 20:22:22 #126
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_172581918
Tom Hanksgod
pi_172581931
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 20:22 schreef KingRoland het volgende:
Tom Hanksgod
Wil je graag naar Frankrijk dan Roland?
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 21 juli 2017 @ 20:23:34 #128
186611 Haags
pi_172581955
Bretagne-Normandie _O_ Fucking vet!
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 21 juli 2017 @ 20:23:58 #129
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_172581964
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 20:22 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Wil je graag naar Frankrijk dan Roland?
Lijkt me wel leuk, alleen mag ik die mensen daar niet zo heeft mijn eerdere ervaring mij laten weten. Echt totaal niet. Te veel ego in 1 omgeving kan ik gewoon niet aan.
pi_172581985
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 20:23 schreef KingRoland het volgende:

[..]

Lijkt me wel leuk, alleen mag ik die mensen daar niet zo heeft mijn eerdere ervaring mij laten weten. Echt totaal niet. Te veel ego in 1 omgeving kan ik gewoon niet aan.
Dan zou ik lekker naar Italie gaan, of Duitsland.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 20:26:01 #131
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_172582008
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 20:25 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Dan zou ik lekker naar Italie gaan, of Duitsland.
Ierland staat hoog op mijn lijstje.
pi_172582023
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 20:26 schreef KingRoland het volgende:

[..]

Ierland staat hoog op mijn lijstje.
Ook mooi, al ben ik echter alleen in Dublin geweest.
pi_172582491
Nooit problemen met Fransen
pi_172582655
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 20:14 schreef KingRoland het volgende:

[..]

Wat is volgens jou het leukste plekje of leukste regio van Frankrijk? :)
Vendee.
pi_172583083
Kijk wel uit, Roland.. Prostitutie is sinds 1 januari 2014 verboden in Frankrijk.. Meegaan met een hoer kan je meer kosten dan louter en alleen een soa-consult..
pi_172583148
quote:
18s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 21:07 schreef Befbekje het volgende:
Kijk wel uit, Roland.. Prostitutie is sinds 1 januari 2014 verboden in Frankrijk.. Meegaan met een hoer kan je meer kosten dan louter en alleen een soa-consult..
Ik zei ook al dat hij beter naar Duitsland of Italie kon gaan.
pi_172583216
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 21:10 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Ik zei ook al dat hij beter naar Duitsland of Italie kon gaan.
wanneer gaat het CDA kamervragen stellen over timmermans
pi_172583220
FREEONLOGISCH

FREESCRUMMIE

MANMANMAN
Noot noot.
pi_172583246
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 21:10 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Ik zei ook al dat hij beter naar Duitsland of Italie kon gaan.
wat zou een tilquin^2 2011 waard zijn
wil die echt nog eens hebben
pi_172583251
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 21:12 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

wanneer gaat het CDA kamervragen stellen over timmermans
Geen idee, vraag het die vrouw waar jij op hebt gestemd.
pi_172583261
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 21:13 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Geen idee, vraag het die vrouw waar jij op hebt gestemd.
die houdt zich hele tijd met homofilie bezig
pi_172583275
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 21:13 schreef Saind het volgende:

[..]

wat zou een tilquin^2 2011 waard zijn
wil die echt nog eens hebben
Is internationaal geen super grote naam, 150 euro?
pi_172583277
heb het vermoeden dat ik op de verkeerde heb gestemd
pi_172583285
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 21:13 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

die houdt zich hele tijd met homofilie bezig
Wat zal jij je bekocht voelen.
pi_172583288
BOEM.
Noot noot.
pi_172583312
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 21:13 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Is internationaal geen super grote naam, 150 euro?
Oh
heb 30 geboden, hoogste was 20
pi_172583333
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 21:14 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Wat zal jij je bekocht voelen.
zeg dat wel, opper
  Moderator vrijdag 21 juli 2017 @ 21:15:28 #148
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_172583341
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 20:12 schreef GGMM het volgende:

[..]

Nee, dat is Nicki Minaj.

Onika Tanya Maraj (Port of Spain, 8 december 1982), beter bekend als Nicki Minaj, is een Trinidadiaans-Amerikaanse rapper, zangeres, songwriter en model. Vanaf 2007 bracht Minaj drie succesvolle mixtapes uit: Playtime Is Over, Sucka Free en Beam Me Up Scotty. De Amerikaanse rapper Lil Wayne ontdekte haar en liet haar in 2009 een platencontract tekenen bij zijn label Young Money Entertainment, onderdeel van Motown. Hij wilde dat ze het nieuwste gezicht werd van Young Money. Minaj bracht daarop in november 2010 haar debuutalbum Pink Friday uit. Het album kwam op de tweede plaats van de Amerikaanse hitlijsten binnen, en behaalde in Amerika de platina status. In april 2012 kwam haar tweede album Pink Friday: Roman Reloaded uit. Het album kwam op de eerste plaats van de Amerikaanse hitlijsten binnen. In november 2012 verscheen de heruitgave getiteld Pink Friday Roman Reloaded: The Re-Up. De heruitgave bevatte, naast de originele 19 liedjes, 7 nieuwe liedjes en een dvd met daarop 90 minuten aan materiaal van achter de schermen. Minaj bracht haar derde studioalbum The Pinkprint uit in december 2014. In 2012 sprak ze voor de film Ice Age 4: Continental Drift de originele stem van mammoet Steffie in, en zong ze mee in de titelsong.

Inhoud

1 Jeugd
2 Muziekcarrière
2.1 2007-2009: begin van carrière en mixtapes
2.2 2010-2011: Pink Friday
2.3 2012-2013: Roman Reloaded en The Re-Up
2.4 2014-2016: The Other Woman en The Pinkprint
2.5 2017-Heden
3 Muziek, stijl en imago
3.1 Imago
3.2 Alter ego's
3.3 Invloeden
4 Discografie
4.1 Albums
4.2 Singles
5 Tournees
6 Filmografie
7 Externe link

Jeugd

Minaj werd geboren in Saint James, een buitenwijk van Port of Spain in Trinidad en Tobago. Ze is van Hindoestaans- en Afro-Trinidadiaanse afkomst. Ze woonde in Saint James bij haar grootmoeder tot ze vijf jaar was, omdat haar ouders op dat moment naar een huis aan het zoeken waren in het New Yorkse Queens. Haar moeder kwam haar af en toe opzoeken bij haar oma totdat ze verhuisde naar Queens en bij haar ouders ging wonen.
Muziekcarrière
2007-2009: begin van carrière en mixtapes
Nicki Minaj in 2009

Nicki Minaj bracht haar eerste mixtape uit in 2007, getiteld Playtime Is Over met Dirty Money Records. In juli 2008 bracht ze een andere mixtape uit, getiteld Sucka Free, bij het label van Be. Haar derde mixtape werd op 18 april 2009 uitgebracht en kwam in XXL magazine te staan. Haar voorlopige laatste mixtape, Beam Me Up Scotty, werd in de loop van april 2009 uitgebracht bij het Trapaholics Record label. Deze mixtape kreeg veel positieve feedback van onder andere BET en MTV.
2010-2011: Pink Friday

Na een grote onderhandelingsstrijd tussen verscheidene platenlabels, sloot Minaj uiteindelijk een contract met Young Money Entertainment. Haar eerste album Pink Friday kwam op 19 oktober 2010 uit. Op dit album wordt meegewerkt door onder meer Rihanna, Natasha Bedingfield, Drake, Will.I.Am, Eminem en Kanye West.
Nicki Minaj in 2010 bij de MTV Video Music Awards

Haar eerste single werd Massive Attack en kwam uit in april 2010 maar stond niet op het album Pink Friday. De eerste officiële single van Pink Friday was Your Love. Het klom omhoog op de Amerikaanse Billboard Hot 100 hitlijst maar bleef steken op nummer 14. Minaj werd vervolgens de eerste vrouwelijke rapster die werd opgenomen in MTV's jaarlijkse raplijst. Dit is een lijst met de beste rappers van het jaar. Ze was ook de eerste vrouwelijke artiest die lijst aanvoerde sinds 2002 en de eerste vrouw die 7 nummers tegelijk op de Billboard Hot 100 lijst had staan.

Minaj produceerde toen een gezamenlijke single met The Black Eyed Peas lid Will.i.am getiteld Check It Out. Dit werd haar succesvolste single in Europa. Right Thru Me werd Minajs volgende single, wat over een drama van een relatie ging. Haar vijfde single werd Moment 4 Life met Canadese rapper Drake. Ondertussen was de videoclip Fly, een duet met Rihanna, al opgenomen. Eind april kwam er een remix van Till The World Ends op het internet. Het werd een samenwerking van Minaj, Ke$ha & Britney Spears, waarvan Till The World Ends oorspronkelijk is. Als vijfde single bracht Nicki Super Bass uit, het was de grootste hit van het album en heeft 8 keer platina bereikt. De volgende single werd Did It On Em en werd uitgebracht op 7 april 2011. De voorlaatste single van het album werd Girls Fall Like Dominoes. Op 30 augustus kwam het duet met Rihanna uit als single, namelijk Fly. Dit nummer was meteen de laatste single van het album.
2012-2013: Roman Reloaded en The Re-Up
Nicki Minaj met Tyga in London, op 30 oktober 2012

In 2011 werd bekendgemaakt dat Nicki Minaj volop aan het werken is aan een 2de soloalbum. Op 23 november 2011 werd bekendgemaakt dat het album Pink Friday: Roman Reloaded zou heten en dat het album op 14 februari 2012 in de winkels verkrijgbaar zal zijn. Enkele weken later werd bekendgemaakt dat het album pas te verkijgen zou zijn op 3 april 2012. Stupid Hoe is een promotiesingle op Minaj' tweede album. De videoclip en het liedje kregen een negatieve beoordeling. De eerste single van Pink Friday: Roman Reloaded, starships, kwam uit op 14 februari 2012. Ook staat de andere promotiesingle, 'Roman In Moscow', op het album en ook de 5de single van David Guetta's album getiteld Turn Me On, dat de tweede samenwerking is met Nicki Minaj. Uiteindelijk is het album gemaakt met medewerking van onder anderen Rick Ross, Nas, Drake, Young Jeezy, Bobby Brown, Chris Brown, Lil Wayne, Cam'ron, Beenie Man en 2 Chainz. Tijdens de Grammy Awards trad Nicki Minaj op en was ze gekleed in een rood kleed dat moest dienen als Non. Ze mocht ook die avond optreden en zong het nummer 'Roman Holiday', een liedje dat ook op haar album Pink Friday: Roman Reloaded staat. Op 27 maart 2012 kwam het nummer Right By My Side uit. Dit is de tweede single van het album en is een samenwerking met Chris Brown. De derde single werd Beez In The Trap en is een samenwerking met rapper 2 Chainz. Op 31 juli 2012 heeft de zangeres haar nieuwe videoclip Pound The Alarm uitgebracht, dit werd meteen de vierde single. Een paar weken later heeft de zangeres op 24 juli 2012 een andere videoclip uitgebracht nl. I Am Your Leader met onder anderen Cam'ron en Rick Ross. De laatste single die werd uitgebracht was het nummer Va Va Voom. Het nummer was eerst bedoelt als lead single maar Nicki's label stelde de release ervan uit en besloot Starships tot lead single te verkiezen. Vervolgens maakte Nicki bekend dat er een nieuwe versie kwam van haar laatste album, Pink Friday Roman Reloaded: Re-Up. De eerste single genaamd The Boys, een samenwerking met rapster Cassie, verscheen op 13 september 2012. Als tweede single werd Freedom uitgebracht op 2 november 2012. De single stond op nummer 31 in de Billboard Hot R&B/Hip-Hop hitlijst. Marilyn Monroe, de derde single van het album, werd uitgebracht op 17 december 2012. High School, een samenwerking met Lil Wayne, verscheen als vierde single op 16 april 2013 en piekte op nummer 20 in de Billboard Hot R&B/Hip-Hop hitlijst.

In 2012 maakte Nicki Minaj bekend dat ze te zien zal zijn in de jury van het twaalfde seizoen van American Idol. Ze zetelde er naast Mariah Carey, Keith Urban en Randy Jackson en kreeg hiervoor 12 miljoen dollar. Nicki en Mariah kregen veel media aandacht na een gelekte video waarin te zien is hoe de twee in een argument verzeild raken. In november 2012 was Nicki Minaj te zien in een driedelige documentaire van E! genaamd Nicki Minaj: My Truth.

Nicki werd aangeklaagd door Clive Tanaka, een artiest uit Chicago, omwille van schending van de auteursrechten in haar hitsingle starships. Op 30 december 2013 bracht ze een freestyle rap uit op soundcloud van het nummer Boss *ss B*tch van PTAF. De freestyle werd later verwijderd van haar account omwille van copyright.
2014-2016: The Other Woman en The Pinkprint

Nicki Minaj verscheen in haar eerste langspeelfilm The Other Woman. Het filmen begon in de lente van 2013 en de film verscheen op 25 april 2014. Nicki speelt in de film de assistent "Lydia" van "Carly" gespeeld door Cameron Diaz.

Nicki bracht enkele freestyle raps uit op soundcloud in de eerste helft van 2014 waaronder Danny Glover van Young Thug, gevolgd door Chi-Raq met Lil Herb en ten slotte Yasss Bish op 3 mei 2014. Yasss Bish is een samenwerking met Soulja Boy, die het ook geproducet heeft. Op 3 augustus bracht Beyoncé een remix uit samen met Nicki Minaj van Flawless een nummer dat te horen was op haar laatste album.

Op 12 februari 2014 verscheen de video van Lookin' Ass.De video werd geregisseerd door Nabil. Het nummer maakte deel uit van het compilatiealbum van Young Money Entertainment genaamd Young Money: Rise of an Empire.

De eerste single van The Pinkprint is de hitsingle Pills N Potions, deze verscheen op 21 mei 2014. De single piekte op nummer 24 in de US Billboard top 100. Anaconda, de tweede single, verscheen op 4 augustus 2014. Anaconda zorgde ervoor dat Nicki Minaj de eerste vrouwelijke rapper was die op nummer 1 stond in de US itunes hitlijsten. Op hetzelfde moment stond ze ook op nummer 2 met Bang Bang een samenwerking met Jessie J en Ariana Grande.

Op 14 oktober 2014 won Nicki een BET Hip Hop award, ze won de Made You Look Award. Op 5 december, was Minaj genomineerd in 2 categorieën op de Grammy Awards 2015, namelijk voor Best Rap Song Anaconda en Best Pop Duo/Group Performance Bang Bang met Jessie J en Ariana Grande.[1]

Only kwam op 28 oktober uit als derde single van The Pinkprint, het nummer is een samenwerking met Chris Brown, Lil Wayne en Drake[2]. Op de 2014 MTV EMA bracht Nicki een nieuw nummer genaamd Bed Of Lies, het nummer werd uitgebracht als een promo single. The Pinkprint, het derde studioalbum van Nicki, kwam op 15 december 2014 uit. The Pinkprint verkocht 244 000 exemplaren in zijn eerste verkoop week. Later werden Truffle Butter en The Night Is Still Young ook nog uitgebracht als promosingle. Hoewel Feeling Myself, een nummer op The Pinkprint, niet werd uitgebracht als single werd het nummer al meer dan 500 000 keer gekocht.

Haar album The Pinkprint werd genomineerd als Best Rap Album voor de Grammy Awards van 2016. Ook de liedjes Truffle Butter en Only werden genomineerd voor Best Rap Performance en Best Rap Collaboration.

In november 2016 plaatste Nicki het nummer Black Barbies op haar Soundcloud profiel. Later werd het nummer verwijderd en op iTunes geplaatst. Het nummer kwam binnen op 65 in The Billboard 100 dit was goed voor Nicki's 70ste opname in deze lijst. Hiermee staat ze gelijk met Taylor Swift en een plaats achter The Beatles die 71 keer in de lijst voorkomen.
2017-Heden

Op 26 januari verscheen het nummer Run Up, een nummer van Major Lazer waarop Nicki en Partynextdoor te horen waren.[3]
Muziek, stijl en imago
Minaj staat onder andere bekend om haar kostuums, make-up en pruiken
Imago

In een interview legde ze uit waarom ze vaak met seksualiteit geassocieerd werd. Toen ik opgroeide heb ik altijd vele vrouwen seksuele dingen zien doen, en ik dacht dat ik dit ook moest doen. Ik dacht dat sexy zijn essentieel was om succes te hebben. Maar ik heb inmiddels geleerd dat dat helemaal niet hoeft. In een ander interview legde ze uit: Ik heb bewust de seksualiteit in mijn werk proberen te verminderen. Ik wil dat vooral jonge meisjes weten dat het in het leven niet allemaal om sexappeal gaat. Je moet meer dan dat hebben om je aan iets vast te kunnen klampen.
Alter ego's

Minaj' jeugd is nooit makkelijk geweest bij haar constant ruziënde ouders. Om te ontsnappen aan haar problemen bedacht ze personages die ze speelde om haar situatie een stuk draaglijker te maken. Haar eerste alter ego was 'Cookie'. Vervolgens werd dat 'Harajuku Barbie' en nu is dat vooral 'Nicki Minaj'. Fantasie werd zo haar realiteit. Voor haar debuutalbum maakte ze een ander alter ego, genaamd Roman Zolanski. Ze beweert dat in een nummer als 'Bottoms Up' niet zij, maar Roman degene was die aan het rappen was. Roman is vergelijkbaar met Eminems alter ego 'Slim Shady'. In het nummer Romans Revenge werden zelfs beide personages gebruikt. De moeder van Roman is 'Martha Zolanski. In november zei ze nog een ander alter ego te hebben gemaakt, Nicki Teresa. Nicki Teresa is herkenbaar aan de kleurrijke sjaal rond haar hoofd, en als een soort heler. Haar meest recente is de Spaanse 'Rosa'.
Invloeden
Nicki Minaj heeft gezegd dat haar muzikale invloeden vooral van artiesten als Lisa Lopes, Missy Elliott, Lil Wayne, Lauryn Hill, Jadakiss, Natasha Bedingfield, Foxy Brown en Jay Z komen, maar ook artiesten als Britney Spears, Lady Gaga, Madonna, Janet Jackson en Marilyn Monroe.

:P
Niet gelezen.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_172583375
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 21:14 schreef Saind het volgende:

[..]

Oh
heb 30 geboden, hoogste was 20
Klein flesje gaat wel minder opbrengen dan 150.
pi_172583380
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 21:15 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

zeg dat wel, opper
Mona doet niet aan die onzin.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')