abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 21 juli 2017 @ 11:03:36 #26
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172569740
We willen allemaal leven zoals we leven met alle gemakken van dien..
Chemie speelt daar een enorme rol in..

Niemand wil meer betalen voor zijn levensonderhoud.. ergo: het moet goedkoop...
Maar dan zit je wel gewoon aan dit soort bedrijven vast..
Kun je heel paniekerig over doen, maar er zijn zoveel zwaar vervuilde plekken in NL.. Sommige zijn ingepakt, andere zijn gewoon tot "vervuild" verklaart..

Zolang er niemand zn eigen maaltje wil jagen en wil leven in een grot is er chemische industrie nodig..
Ik hoor altijd iedereen klagen en om het hardst schreeuwen, maar ze hebben wel alle moderne comfortabele gemakken omarmt..
pi_172569989
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 11:03 schreef Zolderkamer het volgende:
We willen allemaal leven zoals we leven met alle gemakken van dien..
Chemie speelt daar een enorme rol in..

Niemand wil meer betalen voor zijn levensonderhoud.. ergo: het moet goedkoop...
Maar dan zit je wel gewoon aan dit soort bedrijven vast..
Kun je heel paniekerig over doen, maar er zijn zoveel zwaar vervuilde plekken in NL.. Sommige zijn ingepakt, andere zijn gewoon tot "vervuild" verklaart..

Zolang er niemand zn eigen maaltje wil jagen en wil leven in een grot is er chemische industrie nodig..
Ik hoor altijd iedereen klagen en om het hardst schreeuwen, maar ze hebben wel alle moderne comfortabele gemakken omarmt..
Dat genx wordt gebruikt bij de productie van teflon. Ik gebruik al heel lang geen teflon pannen meer. Heb je ook niet nodig, het is een luiheidsproduct. Met rvs of keramiek kun je netzogoed koken en heb je ook geen last van chemische dampen die vrijkomen als de pan te heet wordt. Los daarvan, als chemische fabriek heb je een grote verantwoordelijkheid om het milieu en de omgeving niet te vertiefen, en dan kun je je niet verschuilen achter de kutsmoes van "ja maar mensen willen nou eenmaal moderne gemakken hebben". Mensen willen nou eenmaal ook een schone en niet-kankerverwekkende leefomgeving hebben, dat lijkt me "iets" belangrijker dan een pannetje waar je eitje niet aanbakt.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 11:19:56 #28
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172570074
quote:
13s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 11:15 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dat genx wordt gebruikt bij de productie van teflon. Ik gebruik al heel lang geen teflon pannen meer. Heb je ook niet nodig, het is een luiheidsproduct. Met rvs of keramiek kun je netzogoed koken en heb je ook geen last van chemische dampen die vrijkomen als de pan te heet wordt. Los daarvan, als chemische fabriek heb je een grote verantwoordelijkheid om het milieu en de omgeving niet te vertiefen, en dan kun je je niet verschuilen achter de kutsmoes van "ja maar mensen willen nou eenmaal moderne gemakken hebben". Mensen willen nou eenmaal ook een schone en niet-kankerverwekkende leefomgeving hebben, dat lijkt me "iets" belangrijker dan een pannetje waar je eitje niet aanbakt.
Je hebt zoals heel veel mensen geen idee waar chemische producten zoal in gebruikt worden...
Jouw post word mede mogelijk gemaakt door teflon...
Het zit in alle elektrische installaties en apparaten bijvoorbeeld:

Teflon wordt vaak gebruikt in elektrische installaties omwille van zijn hoge soortelijke weerstand (1020 ohm·meter), de eerder genoemde bestendigheid tegen hoge temperaturen, en lage wrijvingsweerstand maakt het bijvoorbeeld de ideale isolator voor bekabeling in vliegtuigen of militaire installaties, kortom omgevingen waarin hoge eisen wordt gesteld aan de bekabeling. Het wordt ook gebruikt in hoogspanningsinstallaties als isolator, vanwege de hoge geleidingsweerstand en het gemak waarmee het materiaal te bewerken is door machines (zoals op draai- en kotterbanken).

PTFE is in de bemande ruimtevaart toegepast als hitteschild, als coating van ruimtepakken en als isolatiemateriaal voor kabels. De eerste maanlander bevatte meer dan honderd kilo teflon. Dankzij de ruimtevaartervaring kon de productie goedkoper worden, terwijl de mythe van wondermateriaal de afzet stimuleerde.

Teflontape wordt gebruikt voor het afdichten van schroefdraden bij gasleidingen.

PTFE wordt in computermuizen gebruikt vanwege de lage wrijvingscoëfficiënt van het materiaal, waardoor de muis snel en gemakkelijk over het tafeloppervlak glijdt.

Verder wordt teflon ook wel gebruikt in vloeibare vorm (druppel/spray) als smeermiddel vanwege de lage wrijvingscoëfficiënt.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Teflon

En ook:
Schadelijk

Het vergrootglas ligt nu boven de Dordste vestiging van Chemours waar GenX gebruikt wordt. Maar de echte reden tot zorg is dat dat bedrijf geen uitzondering is. Nederland staat vol met chemische fabrieken, net zoals de landen waar onze rivieren ontspringen en doorheen stromen. Van lang niet alle stoffen die geloosd worden op ons oppervlaktewater weten we precies hoe schadelijk ze zijn. En dat is zorgelijk.

Om te garanderen dat ons leidingwater veilig blijft, ontkomen we er niet aan in Europees verband strengere afspraken te maken over de lozing van stoffen op het water.
Portemonnee

Een stof zou eigenlijk pas mogen worden geloosd als na uitgebreid onderzoek onomstotelijk is vast komen te staan dat die onschadelijk is. Maar zo'n strenge eis - die in veel gevallen ook overbodig zal blijken- jaagt producenten op hoge kosten. Het kan werkgelegenheid kosten en de consument zal investeringen die moeten worden gedaan om stoffen beter te scheiden onherroepelijk in zijn portemonnee voelen.
http://www.ad.nl/binnenla(...)tzondering~acba1550/

Vergeet niet dat al deze fabrieken al een fabriek mochten bouwen nog voor de vergunningen rond waren.. Die kwamen later wel...
Zo hard waren die fabrieken nodig..

[ Bericht 7% gewijzigd door Zolderkamer op 21-07-2017 11:32:38 ]
  vrijdag 21 juli 2017 @ 12:02:12 #29
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_172570977
quote:
Chemours ontkent dat er na 2012 PFOA in de fabriek in Dordrecht is gebruikt en zegt dat er verdere berekeningen nodig zijn om aan te tonen hoe PFOA op bladeren en op gras terecht is gekomen.
De kaboutertjes hebben het gedaan.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_172571214
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 11:19 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Je hebt zoals heel veel mensen geen idee waar chemische producten zoal in gebruikt worden...
Jouw post word mede mogelijk gemaakt door teflon...
Totaal irrelevant! Als chemisch mega-concern heb je verdomme je verantwoordelijkheid te nemen en niet zomaar je chemische troep in de rivier te dumpen of in de lucht uit te stoten!
pi_172571280
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:02 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

De kaboutertjes hebben het gedaan.
Die k*tkabouters ook altijd!

http://www.rijnmond.nl/ni(...)-bloedonderzoek-PFOA

En mocht je denken dat dat onderzoek door het bedrijf betaald wordt: in het geheel niet. Daar draait Jan Publiek voor op.

quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 11:19 schreef Zolderkamer het volgende:
Maar zo'n strenge eis - die in veel gevallen ook overbodig zal blijken- jaagt producenten op hoge kosten.
Dat is ook mijn grootste bron van zorg inderdaad: dat de producenten op hoge kosten worden gejaagd. Dat moeten we niet willen met z'n allen. Ons leefmilieu dient in ieder geval ondergeschikt te zijn aan de winst van de producent en haar aandeelhouders. Dat is tenslotte een groepje met een veel groter belang dan het Nederlandse volk.

En je lijkt al op voorhand te weten dat zo'n "strenge" eis "overbodig" is. Dat schiet tenminste op. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 12:20:00 #32
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172571305
quote:
8s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:15 schreef Farenji het volgende:

[..]

Totaal irrelevant! Als chemisch mega-concern heb je verdomme je verantwoordelijkheid te nemen en niet zomaar je chemische troep in de rivier te dumpen of in de lucht uit te stoten!
Das een hele grote denkfout... Die verantwoordelijkheid ligt bij de vergunningverstrekker...
De NAM (aardgas) doet ook precies wat de overheid vastlegt.. Dat er nu 170.000 woningen moeten worden versterkt is het gevolg daarvan...

Dan kun je zeggen dat het bedrijf niet maatschappelijk onderneemt.. en dat ben ik ook helemaal met je eens... Maar ze hebben wel een vergunning in hun hand..

De enige discussie die je kan voeren is wie de touwtjes bij de vergunningverstrekker in handen heeft.. Want daar zit de crux..
pi_172571685
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 11:03 schreef Zolderkamer het volgende:
Ik hoor altijd iedereen klagen en om het hardst schreeuwen, maar ze hebben wel alle moderne comfortabele gemakken omarmt..
Dat klagen viel juist nogal mee. Dat verbaasde me zo.

Maar wat jij zegt is vrij vertaald (dus): het is nu eenmaal zo, leer ermee leven mensen. Wat maakt het uit dat er een beetje gif in het drinkwater zit. Het is immers voor de goede zaak.

Dat wil ik toch anders eigenlijk. En dat kan ook. Alleen werkt de producent niet echt mee. En onze overheid treedt niet op tegen dat getreuzel. Zie daarvoor #7.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 12:47:57 #34
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172571830
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:39 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat klagen viel juist nogal mee. Dat verbaasde me zo.

Maar wat jij zegt is vrij vertaald (dus): het is nu eenmaal zo, leer ermee leven mensen. Wat maakt het uit dat er een beetje gif in het drinkwater zit. Het is immers voor de goede zaak.

Dat wil ik toch anders eigenlijk. En dat kan ook. Alleen werkt de producent niet echt mee. En onze overheid treedt niet op tegen dat getreuzel. Zie daarvoor #7.
Maar alle steden zijn ook vervuild.. iig het drinkwater en de bodem..
Dat kan wel anders maar zal nooit en te nimmer gebeuren.. om de simpele reden dat we een economie draaiende moeten houden..
  vrijdag 21 juli 2017 @ 12:54:40 #35
321876 Cherna
Fuck the System
pi_172571956
Dus dat voorstel van Jetta Klijnsma om eigen groente te kweken op oudere leeftijd gaat ook al niet op.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_172571997
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:54 schreef Cherna het volgende:
Dus dat voorstel van Jetta Klijnsma om eigen groente te kweken op oudere leeftijd gaat ook al niet op.
Het is dat of de tuintegeltaks betalen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_172572016
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:47 schreef Zolderkamer het volgende:
om de simpele reden dat we een economie draaiende moeten houden..
En dat kan niet anders begrijp ik. Wat wij nu kennen is optimaal. Een langzame maar zekere vergiftiging en vertroeping hoort daarbij. Helder.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_172572085
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 10:04 schreef Bart2002 het volgende:
Misschien mag ik in het kader van dit topic de aandacht ook vestigen op deze:

NWS / GenX gevonden in drinkwater van zes gemeenten

En deze post:

[..]

Wat opvalt: het totale gebrek aan "verontwaardiging", zelfs die van omwonenden en bewoners van randgemeenten die GenX gratis via de waterleiding thuisbezorgd krijgen.

Wat dat betreft klopt het beeld dat "de Nederlander" stoïcijns en "Schaaps" is. Echt verbazend vond ik dat.
Dit dus, je zou ondertussen wel wat actie verwachten of zo.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_172572101
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:20 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Das een hele grote denkfout... Die verantwoordelijkheid ligt bij de vergunningverstrekker...

Zo'n amorele houding, daar kan ik echt niet tegen. Dat zie je vaker, ook oa in de bankenwereld, dan ondergraven ze het hele economische systeem met hun baggerproducten waar ze zelf exorbitant aan verdienen, en als de economie dan volledig inelkaar pleurt met enorme ellende als gevolg, dan vegen ze hun eigen straatje schoon met het argument "tja, we hebben geen wet gebroken dus we zijn ook niet verantwoordelijk". Godverdomme, tegen de muur met dat soort klootzakken.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:01:34 #40
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172572105
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:57 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

En dat kan niet anders begrijp ik. Wat wij nu kennen is optimaal. Een langzame maar zekere vergiftiging en vertroeping hoort daarbij. Helder.
Zoals we willen leven gaat het ene niet zonder het andere.. idd..
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:04:08 #41
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172572159
quote:
8s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:01 schreef Farenji het volgende:

[..]

Zo'n amorele houding, daar kan ik echt niet tegen. Dat zie je vaker, ook oa in de bankenwereld, dan ondergraven ze het hele economische systeem met hun baggerproducten waar ze zelf exorbitant aan verdienen, en als de economie dan volledig inelkaar pleurt met enorme ellende als gevolg, dan vegen ze hun eigen straatje schoon met het argument "tja, we hebben geen wet gebroken dus we zijn ook niet verantwoordelijk". Godverdomme, tegen de muur met dat soort klootzakken.
Ja leuk.. maar eigenlijk zeg je dus dat je de hele dag naar een goede steen wil zoeken voor je speer om mee te jagen...
Is ook iets voor te zeggen.. maar de realiteit is net even anders..
pi_172572372
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:04 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ja leuk.. maar eigenlijk zeg je dus dat je de hele dag naar een goede steen wil zoeken voor je speer om mee te jagen...
Is ook iets voor te zeggen.. maar de realiteit is net even anders..
Wat een gemakzuchtig denken.

Je doet net alsof een markteconomie niet mogelijk is met maatschappelijk verantwoord ondernemen. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_172572382
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:04 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ja leuk.. maar eigenlijk zeg je dus dat je de hele dag naar een goede steen wil zoeken voor je speer om mee te jagen...
Is ook iets voor te zeggen.. maar de realiteit is net even anders..
Fuck that shit, de realiteit is wat we met z'n allen ervan maken. Waar jij mee strooit is een nikszeggende dooddoener, de verantwoordelijkheid afschuiven op "de realiteit", dat is natuurlijk krankzinnig.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:15:39 #44
321876 Cherna
Fuck the System
pi_172572428
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:56 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is dat of de tuintegeltaks betalen.
😁
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:15:44 #45
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172572430
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:13 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Wat een gemakzuchtig denken.

Je doet net alsof een markteconomie niet mogelijk is met maatschappelijk verantwoord ondernemen. :')
Waarom gebeurd het dan niet?
Waarom worden die fabrieken niet dichtgegooid en de gaskraan dichtgedraaid?

Kijk eens om je heen wat allemaal met behulp van chemie gemaakt is?
Zou je daar het twintigvoudige voor willen betalen, zonder 1 cent meer te verdienen?
pi_172572634
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:15 schreef Zolderkamer het volgende:
wat allemaal met behulp van chemie gemaakt is?
Ook gij Brutus. :D Vergeet dat nooit.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:31:56 #47
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172572837
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:24 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ook gij Brutus. :D Vergeet dat nooit.
Doe mij die speer maar... En een aansteker.. want dat is wel een heel makkelijke uitvinding..
Oh kut.. wacht... :(
pi_173161173
Nog meer ophef naar aanleiding van dit schandaal:

Ook GenX in drinkwater Den Haag, Zoetermeer en Leiden

De politiek schijnt verontrust te zijn dat deze stof in zo'n betrekkelijk korte tijd toch zo'n groot gebied heeft kunnen verontreinigen en schijnt opheldering te eisen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:56:37 #49
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_173162534
Deze quote: "aldus Berend Potjer van de Statenfractie van GroenLinks. ,,Als inwoner van Den Haag maak ik mij nu wel zorgen over de veiligheid van mijn drinkwater. Het is dan wel verdund, maar GenX is een onnatuurlijke stof die niet afbreekt.''

:r

Maar eerst niet dus?
Dat omgeving Rotterdam er last van had was geen reden om vragen te stellen?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')