abonnement Unibet Coolblue
pi_172568282
Waarom klopt BR nog steeds niet annoe 2017
pi_172568337
fipo
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  Forum Admin vrijdag 21 juli 2017 @ 09:38:48 #3
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_172568361
Kweet het ook niet maar ik ben de laatste tijd ook al een paar keer verrast door foute voorspellingen van verschillende weer apps.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_172568436
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 09:38 schreef Pharkus het volgende:
Kweet het ook niet maar ik ben de laatste tijd ook al een paar keer verrast door foute voorspellingen van verschillende weer apps.
Dat is de KNMI, heeft niks met de buienradar te maken. De buienradar is gewoon een computerprogramma die uitgaat van de ontwikkeling van de op dat moment bestaande bewolking, buien. Buien die op dat moment nog moeten ontstaan door opstijgende vochtige lucht zitten daar dus nog niet in.

KNMI heeft weer een leermoment gehad, die snapten er niks van dat buien vanuit het zuiden plotseling het loodje legden. Onderzoekje waard.
Trouwens mooiste beroep in de wereld, meteoroloog. Beetje lullen op de radio, beetje in een mooi pakje rondlopen bij het journaal en leuke meiden ontmoeten die geen kapster maar weerkundige zijn geworden.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_172568676
Vorige week Zaterdag zou het droog blijven volgens Buienradar dus ik terug fietsen van :r Almere naar Amsterdam, eenmaal in Muiden begon het te stort regenen :(
pi_172568695
Ja oke, buien komen en gaan.

Maar er zo hard naast zitten blijft een vreemd iets, maar miss onderschat ik het wel

Trouwens ookal zou een bui verdwijnen, waarom update het KNMI/BR dit niet meteen? De -1 uur functie is namelijk wel zeer nauwkeurig heb ik het idee.
pi_172568724
Je onderschat het inderdaad... In Nederland staan de allersnelste grootste supercomputers bij het KNMI, en de reden dat ze niet vaker dan 1 uur een nieuw voorspelling kunnen doorrekenen is omdat het ongeveer een uur duurt om dat door te rekenen aan de hand van de meetgegevens die ze hebben.

Daar zit echt heel erg veel rekenkracht en wiskunde in!
pi_172568763
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 10:03 schreef gekkiehenke het volgende:
Ja oke, buien komen en gaan.

Maar er zo hard naast zitten blijft een vreemd iets, maar miss onderschat ik het wel

Trouwens ookal zou een bui verdwijnen, waarom update het KNMI/BR dit niet meteen? De -1 uur functie is namelijk wel zeer nauwkeurig heb ik het idee.
Buienradar is geen KNMI. Buienradar gaat uit van de huidige situatie.
KNMI gaat onder andere uit van het verleden. Boven Frankrijk en België ontstonden woensdag enorme donderbuien en die verdwenen als sneeuw voor de zon toen ze de Nederlandse grens overstaken. "Hebben we nog nooit meegemaakt", was de reactie van de KNMI.

Maar ik snap je teleurstelling. Ik heb last van allergieën en dan zit je gewoon te wachten op zo'n bui. Als het eenmaal een nacht heeft geregend voel ik me weer een jonge god. De zomer is een rottijd, dan ben ik een dead man walking.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  Forum Admin vrijdag 21 juli 2017 @ 10:34:43 #9
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_172569287
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 09:43 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Dat is de KNMI, heeft niks met de buienradar te maken. De buienradar is gewoon een computerprogramma die uitgaat van de ontwikkeling van de op dat moment bestaande bewolking, buien. Buien die op dat moment nog moeten ontstaan door opstijgende vochtige lucht zitten daar dus nog niet in.

KNMI heeft weer een leermoment gehad, die snapten er niks van dat buien vanuit het zuiden plotseling het loodje legden. Onderzoekje waard.
Trouwens mooiste beroep in de wereld, meteoroloog. Beetje lullen op de radio, beetje in een mooi pakje rondlopen bij het journaal en leuke meiden ontmoeten die geen kapster maar weerkundige zijn geworden.
Buienradar 'kijkt' ook vooruit, en gaat daar ook wel eens de mist in.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')