abonnement Unibet Coolblue
  zondag 23 juli 2017 @ 03:50:03 #76
447352 Bluffertje00
Roken, Roken en Roken.
pi_172612744
Jehova's ? Niks vergeleken bij de katholieke priester. Heb mijn kinderen ook nooit alleen gelaten in de kerk.
[b]Op dinsdag 9 augustus 2016 20:43 schreef deadprez het volgende:[/b]
ahaha jij bent vet oud
pi_172620302
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 22:01 schreef bianconeri het volgende:
Dit soort dingen zijn gewoon walgelijk.
Gebeurt het gewoon een keer en omdat zo'n figuur zegt:Oh het zal vast meer gebeuren wordt het opgepakt alsof het iets massaals is.
Daarnaast wordt de 2 getuigen regel ook in heel veel rechtzaken gebruikt.
Zonder bewijs kun je niet iemand veroordelen. Dus het is juist misselijk dat alleen JG hier op aangekeken worden, maar als ze in de rechtbank zoiets doen dan is het niet erg?

Natuurlijk zitten er ook binnen JG wel eens een keer een rotte appel.
Maar wat een misselijk anti-JG gedrag laten mensen weer zien zeg.
Het is geen sekte (ken de feiten voor je zulke misselijke dingen zegt).
Het is absoluut niet gesloten. Niemand wordt iets voorgehouden, iedereen is overal vrij toe.
Ik kom er zelf uit, dus ik denk dat ik best wel veel feiten ken ;) Of ik het een sekte wil noemen of niet laat ik even in het midden, maar het gaat er vooral om dat de nasleep van bijvoorbeeld kindermisbruik bij Jehovah's getuigen niet serieus wordt opgepakt. Volgens de nederlandse wet krijg je gevangenisstraf of iets in die richting als je je er schuldig aan maakt, als je echter berecht wordt bij de JG raak je alleen je voorrechten kwijt (geen toespraken meer houden, niet meer hardop bidden enz. enz.) en wordt het vergrijp vervolgens in de doofpot gestopt, omdat 'Jehovah' door middel van de ouderlingen al geoordeeld heeft. Na een aantal jaar krijgt zo;n persoon (als hij alles goed doet) al zijn voorrechtjes gewoon weer terug. Er wordt zelfs aan de slachtoffers aangemoedigd niet naar de politie te gaan. Dat is het kwalijke waar het om gaat, niet om het feit OF het gebeurd (want ja dat gebeurd op scholen, sportvelden enz. ook) en hoe vaak, maar wat de jehovah's getuigen ermee doen. En dat je dus gemakkelijk vrijuit kunt rondlopen en het slachtoffer alleen maar meer moet studeren bijbel lezen en bidden en dat t dan allemaal wel goed komt.

En de gemeenchap heeft echt wel iets gesloten, op het moment als je er inzit kun je er inderdaad zelf voor kiezen eruit te stappen, maar dan weet je wel dat je al je vrienden en familie kwijt bent en geen contact meer met ze kunt hebben. Ondergetekende kan dit uit eigen ervaring vertellen.
pi_172622125
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 14:35 schreef RvS-Coldplay het volgende:
Volgens de nederlandse wet krijg je gevangenisstraf of iets in die richting als je je er schuldig aan maakt, als je echter berecht wordt bij de JG raak je alleen je voorrechten kwijt (geen toespraken meer houden, niet meer hardop bidden enz. enz.)
Ja want JG kunnen iemand een gevangenisstraf opleggen -.-

quote:
Er wordt zelfs aan de slachtoffers aangemoedigd niet naar de politie te gaan
Dit is gewoon onzin.

quote:
En de gemeenchap heeft echt wel iets gesloten, op het moment als je er inzit kun je er inderdaad zelf voor kiezen eruit te stappen, maar dan weet je wel dat je al je vrienden en familie kwijt bent en geen contact meer met ze kunt hebben. Ondergetekende kan dit uit eigen ervaring vertellen.
Dan is het alsnog niet gesloten.
Iedereen kan zo langskomen, alle kantoren zijn open om te bekijken. Stoppen kan idd ook altijd.
Je kent de Bijbelse gevolgen als je voor zoiets kiest, staat duidelijk in de Bijbel.
Als iemand niet meer in de Bijbel en God gelooft, prima. Maar verwacht dan wel van mensen die daar nog wel in geloven dat ze het wel navolgen.

[ Bericht 1% gewijzigd door bianconeri op 23-07-2017 16:10:34 ]
pi_172622266
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 03:42 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

Ik heb jaren geleden vriendelijk gemeld dat ik Satanist ben (is alweer 18 jaar geleden, toen was ik 15 en dus rebels). Heb ze nooit meer bij ons aan de deur gezien _O_
Wauw typisch zo'n figuur die denkt dat ''zet Jezus maar in de tuin'' een reden is dat JG niet langs zouden komen of stoer is.
Dat is echt geen reden waarom JG niet meer langskomen hoor.

quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 02:32 schreef steelhead het volgende:

Het filmpje is zeker wel misselijkmakend. Bedoeld om jonge kinderen te hersenspoellen.
Het filmpje is dat absoluut niet. Hersenspoeling? Nee hoor. Want dan kun je elk boek of filmpje wel hersenspoeling noemen.
Het enige wat dat filmpje zegt is dat het niet is wat de Bijbel leert. Nou lekker erg zeg.
Iedereen weet dat de Bijbel leert dat het niet mag. Als je daar nog misselijk van wordt dan heb je echt onder een steen gezeten.

[/quote]En wat is er nou mis met homo's? Wat 2 volwassen doen in bed met elkaar gaat niemand wat aan. Ik heb nog nooit last van homo's gehad. Van Jehova's met hun achterlijke zendingsdrang des te meer.[/quote]

Nogmaals: Het filmpje, en JG in het algemeen, hebben niets tegen een homo in het algemeen.
Er wordt nergens homo haat of wat dan ook gepromoot.
Het enige wat de Bijbel leert is dat de homoseksuele DAAD verboden is. Het is niet verboden om homo te zijn. Onder JG zijn ook homo's.
Daarnaast moet je volgens de Bijbel vredelievend voor allen zijn, geen haat promoten, dus ook niet richting homo's.

JG leer in het kort is dus niets hebbende tegen homo's maar puur niet eens zijn met de daad.
Maar wat iedereen daar buiten doet moeten ze zelf weten en worden daar ook niet op aangekeken.

We weten allemaal hoe religies over homo's denken. Vertel me maar eens waar homo's heen gaan volgens getuigen. Of alle anders denkenden.[/quote]

Er zijn homo's die in het paradijs komen hoor.
Geen probleem. Mensen die uiteindelijk God niet accepteren zullen eeuwig blijven slapen, geen paradijs (en nee dus ook geen hel).

quote:
En ik vind de Jehova's wel een Amerikaanse sekte.
Jij doet alles op vinden. Niets op feiten. Volgens de feiten is het geen sekte.
Als je gewoon zonder vooroordeel kijkt naar het filmpje dan zou je niet die blinde haat hebben.

quote:
Wanneer is armageddon nu? Want in 1914 ging het blijbaar niet door.
Nooit 1914.
Zoals de Bijbel zegt: Alleen God weet het. Niet eens Jezus, laat staan wij.
pi_172622357
quote:
Daarnaast moet je volgens de Bijbel vredelievend voor allen zijn, geen haat promoten, dus ook niet richting homo's.
Haha.
Conscience do cost.
pi_172630383
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 16:03 schreef bianconeri het volgende:

Ja want JG kunnen iemand een gevangenisstraf opleggen -.-
Nee, dat is het punt juist! Vind jij ook niet dat iemand die kinderen meeft misbruikt op zijn minst een gevangenisstraf moet ondergaan? Of is op ristricties (niet bidden op het podium, antwoorden geven enz.) komen voldoende? Hetzelfde wat je krijgt als je rookt. Dus als ik alleen thuis rook, en daarmee niemand iets kwaads doe dezelfde straf verdient als een oudere man die aan het geslachtsdeel van een klein meisje zit?! Waarmee hij haar ook kwaad berokkend. En dat ze binnen het eigen geloof met die straffen komen, prima. Maar alsjeblieft laat die vieze man ook naar de politie gaan en zijn eigen straf krijgen. Maar dat gebeurt nu net niet, nee nadat 3 ouderlingen zich erover gebogen hebben en gekeken hebben of hij straf heeft

quote:
Dit is gewoon onzin.
hahaha, je hebt het steeds over dat mensen feiten moeten weten, maar hoe weet jij dat dit onzin is? Welke feiten heb jij? Heb jij gelezen over de misbruik schandalen in de US in Australie en nu deze trouw artikelen in Nederland. Dus al die slachtoffers liegen dat ze niet naar de politie mochten gaan? Die verhalen doe jij af als onzin? Dat vind ik pas misselijk (om maar ff je eigen woorden te gebruiken).

quote:
Dan is het alsnog niet gesloten.
Iedereen kan zo langskomen, alle kantoren zijn open om te bekijken. Stoppen kan idd ook altijd.
Je kent de Bijbelse gevolgen als je voor zoiets kiest, staat duidelijk in de Bijbel.
Als iemand niet meer in de Bijbel en God gelooft, prima. Maar verwacht dan wel van mensen die daar nog wel in geloven dat ze het wel navolgen.
Natuurlijk heb ik respect ervoor dat andere mensen zich al aan die bekrompen regels willen houden, dat is de reden dat ik al maanden mijn ouders, mijn zus, mijn oude vrienden en iedereen die ik een warm toe droeg niet meer gesproken heb. Maar dat wist ik inderdaad toen ik er voor koos, maar ik bedoel meer gesloten in de vorm dat je wel alles kwijt raakt en dat je in de religie zo bang wordt gehouden daarvoor dat nadenken of je ermee wilt stoppen een zeer heftige keuze is. Het kan in theorie heel gemakkelijk, maar in de praktijk is die keuze toch echt wel een drempel waar je extreem overheen moet stappen. Dat is de angst waarmee je in de organisatie wordt gehouden, en staat het in de bijbel? Ja een soort van, op een 3tal bijbaltekstjes gebaseerd. Maar geloof me er zijn ook bijbelteksten die doen twijfelen aan de leer die de getuigen hebben, maar die zie je nooit in wachttoren. Dus het is een beetje kiezen welke bijbelteksten in een straatje of leer passen. En alle respect als je daarin wilt geloven hoor, maar ik ben zo ontzettend blij dat ik eruit ben en me niet meer aan bekrompen regels hoef te houden
pi_172631256
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 21:25 schreef RvS-Coldplay het volgende:

Nee, dat is het punt juist! Vind jij ook niet dat iemand die kinderen meeft misbruikt op zijn minst een gevangenisstraf moet ondergaan?
Nee dat vind ik niet en dat vindt niemand.
Alleen jij en anderen doen net alsof JG een rechtbank, politie of wat dan ook zijn.
Er kan geen gevangenisstraf opgelegd worden, het enige wat gedaan kan worden is zo'n persoon uit de gemeenschap te sluiten (wat vaak gedaan wordt en zelfs dan worden JG met de nek aangekeken als ze dan doen, hoezo krom) of van alle voorrechten strippen.
De rest is aan de overheid om te doen.

quote:
hahaha, je hebt het steeds over dat mensen feiten moeten weten, maar hoe weet jij dat dit onzin is? Welke feiten heb jij? Heb jij gelezen over de misbruik schandalen in de US in Australie en nu deze trouw artikelen in Nederland. Dus al die slachtoffers liegen dat ze niet naar de politie mochten gaan? Die verhalen doe jij af als onzin? Dat vind ik pas misselijk (om maar ff je eigen woorden te gebruiken).
Ja die dingen heb ik gelezen.
En ik weet er genoeg vanaf om het onzin te noemen.
Het is niet de zaak dat ze zeggen om niet naar de politie te gaan, dat slaat nergens op.

quote:
Natuurlijk heb ik respect ervoor dat andere mensen zich al aan die bekrompen regels willen houden, dat is de reden dat ik al maanden mijn ouders, mijn zus, mijn oude vrienden en iedereen die ik een warm toe droeg niet meer gesproken heb. Maar dat wist ik inderdaad toen ik er voor koos, maar ik bedoel meer gesloten in de vorm dat je wel alles kwijt raakt en dat je in de religie zo bang wordt gehouden daarvoor dat nadenken of je ermee wilt stoppen een zeer heftige keuze is. Het kan in theorie heel gemakkelijk, maar in de praktijk is die keuze toch echt wel een drempel waar je extreem overheen moet stappen. Dat is de angst waarmee je in de organisatie wordt gehouden, en staat het in de bijbel? Ja een soort van, op een 3tal bijbaltekstjes gebaseerd. Maar geloof me er zijn ook bijbelteksten die doen twijfelen aan de leer die de getuigen hebben, maar die zie je nooit in wachttoren. Dus het is een beetje kiezen welke bijbelteksten in een straatje of leer passen. En alle respect als je daarin wilt geloven hoor, maar ik ben zo ontzettend blij dat ik eruit ben en me niet meer aan bekrompen regels hoef te houden
Bekrompen? Iemand die juist de duidelijke bewijzen voor God en de Bijbel naast zeer neer legt is dat.
Precies, je weet dat JG wel de Bijbel navolgen. Als enige religie helaas. (nou ja logisch uiteindelijk maar toch).
Bang? Waar zou je bang voor moeten zijn? Er is geen hel. Uitsluiting hoef je ook niet bang voor te zijn want dat is toch een eigen keuze.
Het staat heel duidelijk in de Bijbel die regeling, ja logisch niet 1000 teksten gaan daarover. 1 tekst zou al genoeg zijn om dat uit te leggen.

Als je iets van JG zou weten dan zou je weten dat alle verzen meegenomen worden.
Het is niet zoals bij andere christenen dat alleen passende verzen gebruikt worden.

Bekrompen regels die staan er allerminst.
pi_172632134
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 21:56 schreef bianconeri het volgende:

Nee dat vind ik niet en dat vindt niemand.
Alleen jij en anderen doen net alsof JG een rechtbank, politie of wat dan ook zijn.
Er kan geen gevangenisstraf opgelegd worden, het enige wat gedaan kan worden is zo'n persoon uit de gemeenschap te sluiten (wat vaak gedaan wordt en zelfs dan worden JG met de nek aangekeken als ze dan doen, hoezo krom) of van alle voorrechten strippen.
De rest is aan de overheid om te doen.

Je zegt het goed alleen het gebeurd niet dat is het probleem! Nadat ze vanuit het geloof hun 'straf' (uistluiting, voorrechten kwijt) hebben gehad houden ze het daarna lekker binnens kamers, en gaan ze niet naar de overheid! Na de comitéezaak van de getuigen blijft het vergrijp lekker stil. Dus spelen de getuigen wel voor rechter, de woordvoerders zeggen letterlijk dat hun rechtssysteem boven dat van de overheid staat! Oftewel kinderen aanranden, paar jaartjes voorrechtjes kwijt en dan dan weer doorgaan en doen of er niks aan de hand is.

quote:
Ja die dingen heb ik gelezen.
En ik weet er genoeg vanaf om het onzin te noemen.
Het is niet de zaak dat ze zeggen om niet naar de politie te gaan, dat slaat nergens op.
Je weet er genoeg zelf van? Vertel!!!!! Dan kom je met argumenten, nu zeg je alleen maar: ze liegen. Dat gebeurt niet, terwijl genoeg slachtoffers van ouders, ouderlingen, kringopzieners en zelfs bethel te horen hebben gekregen er niet over te mogen praten. 'Want het bezoedeld Jehovah's naam als het in de krant komt of bekend wordt'. Maar leg jij dan maar het tegen bewijs waarom die beweringen onzin zijn.

quote:
Bekrompen? Iemand die juist de duidelijke bewijzen voor God en de Bijbel naast zeer neer legt is dat.
Precies, je weet dat JG wel de Bijbel navolgen. Als enige religie helaas. (nou ja logisch uiteindelijk maar toch).
Bang? Waar zou je bang voor moeten zijn? Er is geen hel. Uitsluiting hoef je ook niet bang voor te zijn want dat is toch een eigen keuze.
Het staat heel duidelijk in de Bijbel die regeling, ja logisch niet 1000 teksten gaan daarover. 1 tekst zou al genoeg zijn om dat uit te leggen.

Als je iets van JG zou weten dan zou je weten dat alle verzen meegenomen worden.
Het is niet zoals bij andere christenen dat alleen passende verzen gebruikt worden.

Bekrompen regels die staan er allerminst.
Ho ho ho! Nu noem je mensen bekrompen, ik heb jou of andere mensen nooit bekrompen genoemd maar enkel de regels zo. En natuurlijk zijn JG's bang om uitgesloten te raken, hehe denk helder na. Je raakt alles kwijt, natuurlijk ben je daar bang voor, dat was ik ook. Het is mijn keus geweest om niet meer in het geloof te zijn maar nooit mijn keus geweest dat al die mensen mij gingen negeren. Dat moet ik er maar bij nemen dus dan ben je daar echt wel bang voor voordat dat gebeurt.

En 'als je iets van JG zou weten?', ik heb er 25 jaar ingezeten! Ik ben 5 jaar pionier geweest, pioniersschool gehad, ben 5 jaar diener in de bediening geweest en heb altijd ijverig gestudeerd. Geloof me dat ik echt wel weet hoe de JG in elkaar zit. Maar het grappige is juist dat je nu andere christenen verwijt dat ze alleen passende teksten geven, maar ga eens op onderzoek uit om te kijken hoeveel bijbelteksten niet uitgelegd of nooit gebruikt worden. Het zijn altijd dezelfde.

Mag ik je vragen ben je zelf een Jehovah's getuige? Want dan mag je helemaal niet met mij discussiëren of praten...
pi_172632400
Je hebt zojuist Foks meest fanatieke en geïndoctrineerde JG ontmoet. Zet je schrap voor fronsende wenkbrauwen. Tipje van de sluier: jij liegt, Bianconeri weet alles beter. :7
-
pi_172633291
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 21:56 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Wat een geinig mannetje ben jij _O-
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_172633321
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 22:35 schreef Haushofer het volgende:
Je hebt zojuist Foks meest fanatieke en geïndoctrineerde JG ontmoet. Zet je schrap voor fronsende wenkbrauwen. Tipje van de sluier: jij liegt, Bianconeri weet alles beter. :7
Ik vind het wel grappig de discussie aan te gaan, een jaar geleden was ik niet veel anders
pi_172633474
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 23:11 schreef RvS-Coldplay het volgende:

[..]

Ik vind het wel grappig de discussie aan te gaan, een jaar geleden was ik niet veel anders
Was je echt overtuigd JG? Was er lange tijd twijfel in je hart?
  zondag 23 juli 2017 @ 23:20:22 #88
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172633526
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 23:11 schreef RvS-Coldplay het volgende:

[..]

Ik vind het wel grappig de discussie aan te gaan, een jaar geleden was ik niet veel anders
Wat is er gebeurd?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_172646633
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 23:17 schreef polderturk het volgende:

[..]

Was je echt overtuigd JG? Was er lange tijd twijfel in je hart?

quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 23:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat is er gebeurd?
Als antwoord aan beide, ja ik was overtuigd JG. Daarin opgegroeid, en vooral toen ik nog thuis woonde was ik echt overtuigd dat het de waarheid was. Wel eens wat twijfels gehad over interne leringen, maar die waren niet belangrijk.
Nu sinds een jaar werden door veranderingen in mijn prive situaties die twijfels groter en daarom half jaar geleden besloten eruit te stappen.

Grootste reden is het feit dat ik echt inzag dat de religie volledig door mensen wordt geleid en daar ook helemaal op steunt. (dacht altijd dat God of Jehovah toch wel zijn invloed had). Maar in korte tijd steeds meer geleerd over de flinke tegenargumenten en ook dat het maar een religietje was die wordt bestuurd door 8 mensjes uit New York.

Mijn echte verhaal is een heel stuk langer, maar wel ontzettend blij nu :)
  maandag 24 juli 2017 @ 17:55:54 #90
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_172646818
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 21:40 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

toewijding aan het goddelijke, heilig, volmaakt, ontastbaar.
Je bedoelt dus: fantasie is geweldig (ipv dat religie dat is).

[ Bericht 2% gewijzigd door Kopiko op 24-07-2017 18:01:46 ]
  maandag 24 juli 2017 @ 19:39:12 #91
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172648978
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 17:45 schreef RvS-Coldplay het volgende:

[..]


[..]

Als antwoord aan beide, ja ik was overtuigd JG. Daarin opgegroeid, en vooral toen ik nog thuis woonde was ik echt overtuigd dat het de waarheid was. Wel eens wat twijfels gehad over interne leringen, maar die waren niet belangrijk.
Nu sinds een jaar werden door veranderingen in mijn prive situaties die twijfels groter en daarom half jaar geleden besloten eruit te stappen.

Grootste reden is het feit dat ik echt inzag dat de religie volledig door mensen wordt geleid en daar ook helemaal op steunt. (dacht altijd dat God of Jehovah toch wel zijn invloed had). Maar in korte tijd steeds meer geleerd over de flinke tegenargumenten en ook dat het maar een religietje was die wordt bestuurd door 8 mensjes uit New York.

Mijn echte verhaal is een heel stuk langer, maar wel ontzettend blij nu :)
Goedzo!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 27 juli 2017 @ 01:08:48 #92
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_172704732
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 21:56 schreef bianconeri het volgende:
Bekrompen? Iemand die juist de duidelijke bewijzen voor God en de Bijbel naast zeer neer legt is dat.
_O- _O-

Deze gast. :'(
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')