abonnement Unibet Coolblue
pi_172570779
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 11:47 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nee, ik denk dat je hier iets op het spoor bent!
In de nasleep van iedere oorlog duiken er geruchten op van omkoping, belangenvermenging en onethisch winstbejag. Een schimmige wereld van wapenhandelaren, corruptie, hebzucht, smeergeld en achterkamerpolitiek. Maar ook van geheime diensten, militaire bevelhebbers, politici en wereldleiders wiens morele kompas helemaal op tilt is geslagen. Hun enige belang lijkt de oorlog zo lang mogelijk te laten duren om zoveel mogelijk geld te verdienen.

Aan de hand van getuigenissen van onderzoeksjournalisten, wapenhandelaren, lobbyisten en politici, toont de documentaire Shadow World hoe de internationale wapenhandel een bedreiging vormt voor de democratie. Niet alleen in de landen waar de wapens worden gebruikt, maar ook in het Westen, waar ze worden gemaakt.

https://www.vpro.nl/programmas/2doc/2017/shadow-world.html
pi_172570817
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 11:51 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Goed gezien. Neem een willekeurig artikel dat nieuw is op de markt. Bijv. een nieuwe tandpasta waar absoluut geen vraag naar is en waar dus niemand op zit te wachten.
Dan moet er een vraag gecreëerd worden.
Je wordt doodgegooid met commercials waarin jonge mensen met een stralend witte lach dit product aanprijzen.
Het wordt trouwens heel goed beschreven in een van de Asterix albums.
Obelix en Co.
Precies. Dus als dit soort miljardenbedrijven de kans krijgen om meer chaos te creeeren in de wereld zullen ze het zeker niet nalaten. Ze creeeren dus bewust ellende op Aarde. En zijn gewoon onderdeel van ons systeem aangezien onze politici bij ze op de thee komen. Allemaal heel normaal.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 11:53:43 #28
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_172570822
Nicolas Cage wordt wel verwacht in dit topic. Of Jared Leto.
wooblabalurg
pi_172571747
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 11:49 schreef YourBrother het volgende:

[..]

Geld en macht gaan hand in hand imo. Als je de "power" zou volgen zou je bv (net als een heel groot gedeelte van de wereldbevolking) denken dat de president van de USA de machtigste man op Aarde is. En dat regeringen enorm veel macht hebben. Maar we weten dat de werkelijke macht (en geld) achter de schermen zit.
Politici zijn slechts acteurs; stropopjes die slechts een machtig gezicht zijn.

Met macht heb je heel weinig geld nodig. Om veel macht te vergaren heb je juist veel geld nodig.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_172572026
quote:
12s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:42 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Politici zijn slechts acteurs; stropopjes die slechts een machtig gezicht zijn.

Met macht heb je heel weinig geld nodig. Om veel macht te vergaren heb je juist veel geld nodig.
Eerste punt 100% mee eens. Tweede punt niet mee eens. Die twee zijn imo onlosmakelijk met elkaar verbonden. Ook als je veel macht hebt. Deze mensen worden natuurlijk steeds banger aangezien, hoe meer macht en geld je vergaard hoe banger je wordt om het weer te verliezen. Dus ze hebben geld nodig om zichzelf en hun fortuin te beschermen.

Dit gezegd hebbende zijn er natuurlijk altijd uitzonderingen van mensen met veel macht en weinig geld. Maar dat zijn de voorbeelden van mensen die hun macht verkregen door hun wijsheid. Mandela, Ghandi etc.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:14:46 #31
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_172572409
Voor de consumentenmarkt (in Amerika) werkt niets beter dan hinten op een aanpassing van de wapenwet. :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_172572434
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:14 schreef SicSicSics het volgende:
Voor de consumentenmarkt (in Amerika) werkt niets beter dan hinten op een aanpassing van de wapenwet. :D
En hoe krijg je het voor elkaar dat mensen gaan hinten op een aanpassing van de wapenwet?
pi_172572504
quote:
12s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:42 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Politici zijn slechts acteurs; stropopjes die slechts een machtig gezicht zijn.
Typische woorden van een puppet.
Conscience do cost.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:22:48 #34
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_172572604
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:16 schreef YourBrother het volgende:
En hoe krijg je het voor elkaar dat mensen gaan hinten op een aanpassing van de wapenwet?
1. Aan (bijna) elke mongool een wapen verkopen.
2. Wachten tot er iets misgaat.
3. Oproep politici: Legislation needs to Change!
4. $$$
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_172574601
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:22 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

1. Aan (bijna) elke mongool een wapen verkopen.
2. Wachten tot er iets misgaat.
3. Oproep politici: Legislation needs to Change!
4. $$$
Juist op de momenten dat er "terroristische aanslagen" plaats vinden. Dus wie komt de "terror" in de wereld het beste uit denk je?
pi_172575189
En het is de schuld van bakkers dat er hongersnood is in delen van Afrika. Wie komt "honger" immers het best uit denk je?
Conscience do cost.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 15:05:13 #37
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_172575243
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:38 schreef YourBrother het volgende:
Juist op de momenten dat er "terroristische aanslagen" plaats vinden. Dus wie komt de "terror" in de wereld het beste uit denk je?
Als je me nou probeert te ontlokken tot een uitspraak dat de wapenlobby/ -industrie verantwoordelijk is voor het orkestreren van (alle) terroristische (domestisch- en internationaal) aanslagen dan ben je aan het verkeerde adres. ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_172575284
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 15:02 schreef ems. het volgende:
En het is de schuld van bakkers dat er hongersnood is in delen van Afrika. Wie komt "honger" immers het best uit denk je?
Ik zou eenzelfde vergelijking willen maken over kanker of ziektes, maar ik ben bang dat Lambiekje dan op dit topic afkomt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 15:16:32 #39
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_172575454
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:38 schreef YourBrother het volgende:

[..]

Juist op de momenten dat er "terroristische aanslagen" plaats vinden. Dus wie komt de "terror" in de wereld het beste uit denk je?
Neuh dan zou een stijging in het aantal gewapende overvallen veel effectiever zijn. The need to protect enzo.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 15:22:14 #40
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_172575543
Wat ik nog wel zou zien gebeuren is een (substantiële) donatie van de wapenlobby aan de Democratische partij om weer eens een proefballonnetje 'Herziening wapenwet' op te laten :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 15:22:53 #41
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_172575550
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 15:22 schreef SicSicSics het volgende:
Wat ik nog wel zou zien gebeuren is een (substantiële) donatie van de wapenlobby aan de Democratische partij om weer eens een proefballonnetje 'Herziening wapenwet' op te laten :D
Ja dat is ook veel waarschijnlijker qua lobby daar.
pi_172576076
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:22 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

1. Aan (bijna) elke mongool een wapen verkopen.
2. Wachten tot er iets misgaat.
3. Oproep politici: Legislation needs to Change!
4. $$$
Sluit mooi aan op mijn simpele lijstje, uiteindelijk hebben veel gekkies een wapen voor kerst gekregen en beginnen ze elkaar af te schieten of bezoeken een druk café of school om hun magazijn te legen en de laatste kogel door hun eigen kop te schieten.
Mooi moment voor het roepen van punt 3
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_172576561
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 15:05 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Als je me nou probeert te ontlokken tot een uitspraak dat de wapenlobby/ -industrie verantwoordelijk is voor het orkestreren van (alle) terroristische (domestisch- en internationaal) aanslagen dan ben je aan het verkeerde adres. ;)
Nu praat je erom heen. Je wilt dus geen antwoord geven op de vraag omdat je niet wilt inzien. Prima als je van struisvogel politiek houdt. :)
pi_172576595
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 15:16 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Neuh dan zou een stijging in het aantal gewapende overvallen veel effectiever zijn. The need to protect enzo.
Geen idee wat deze reactie met mijn reactie te maken heeft eerlijk gezegd. Ik stel een open vraag en jij antwoord met een gesloten antwoord..... :?
  vrijdag 21 juli 2017 @ 16:17:35 #45
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_172576636
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 16:14 schreef YourBrother het volgende:
Nu praat je erom heen. Je wilt dus geen antwoord geven op de vraag omdat je niet wilt inzien. Prima als je van struisvogel politiek houdt. :)
:D
Ik weiger om insinuaties te doen op basis van 'logische' gevolgtrekkingen die geen stand houden. Als je dat struisvogelpolitiek wil noemen... :) Zoals meerdere users hier al aangegeven hebben gaat jouw gevolgtrekking niet op.
A heeft baat bij B, dus A veroorzaakt B is volgens mij geen 1 op 1'tje.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_172577570
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 16:14 schreef YourBrother het volgende:

[..]

Nu praat je erom heen. Je wilt dus geen antwoord geven op de vraag omdat je niet wilt inzien. Prima als je van struisvogel politiek houdt. :)
Omdat je in populaire media een keer "follow the money" hebt gehoord (hopelijk in The Wire, in dat geval) maakt dat nog niet dat je automatisch de hele wereld kan uitpluizen met die leus. Zo kunnen we jouw intenties om de verzonnen elite waar je het over hebt zwart te maken ook wel herleiden tot iets dergelijks.

Niets mis met follow the money. Genoeg mis met dat verheffen tot een soort gouden regel om er vervolgens allerlei dingen omheen te verzinnen en dat als het bewijs voor het een of ander te zien. Ook in The Wire was weten waar het geld heen gaat lang niet voldoende om iemand te veroordelen, immers.
Conscience do cost.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 17:04:57 #47
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_172577726
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 16:15 schreef YourBrother het volgende:

[..]

Geen idee wat deze reactie met mijn reactie te maken heeft eerlijk gezegd. Ik stel een open vraag en jij antwoord met een gesloten antwoord..... :?
Ik speculeer gewoon even met je mee.
pi_172577847
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 16:15 schreef YourBrother het volgende:

[..]

Geen idee wat deze reactie met mijn reactie te maken heeft eerlijk gezegd. Ik stel een open vraag en jij antwoord met een gesloten antwoord..... :?
maar vertel me dit dan eens;
Wie heeft het meeste profijt van veel doden?

Wie kan daar het meeste aan verdienen? Jaaa!

En hoe kunnen die het best zorgen voor veel doden? Exact.
pi_172579060
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 17:11 schreef Murdera het volgende:

[..]

maar vertel me dit dan eens;
Wie heeft het meeste profijt van veel doden?

Wie kan daar het meeste aan verdienen? Jaaa!

En hoe kunnen die het best zorgen voor veel doden? Exact.
Ok interessant.

Ik zou zeggen de elite en de begrafenisondernemers.

De elite kan daar wel voor zorgen. Begrafenisondernemers niet. :)
  vrijdag 21 juli 2017 @ 18:14:55 #50
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_172579089
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 18:13 schreef YourBrother het volgende:

[..]

Ok interessant.

Ik zou zeggen de elite en de begrafenisondernemers.

De elite kan daar wel voor zorgen. Begrafenisondernemers niet. :)
Waarom zouden begrafenisondernemers dat niet kunnen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')