abonnement Unibet Coolblue
pi_172565656
Betreft http://www.ad.nl/nieuws/nouri-vs-mh17~a488c0f9/.

Ben ik de enige Nederlander die deze reactie op Hanina volledig overtrokken vind? Ja, de vergelijking met Nouri was smakeloos. Ja, je kwetst er sommige mensen mee. Maar het was een column, niet een nieuwsartikel. Nogmaals: een column. Oftewel: het is subjectief geschreven. Sinds wanneer zou je iets niet meer mogen schrijven wat anderen kwetst? Dat is pure censuur. Ben ik het eens met haar column? Nee, absoluut niet. Ik vond het een onsmakelijke vergelijking en ze had het zeker wat respectvoller kunnen opschrijven. Maar dat betekent niet dat je Hanina aan de schandpaal hoeft te nagelen of de hele moslimgemeenschap er bij te betrekken.

Ik ben tegen massale immigratie, tegen de islamisering en culturele verdunning van ons land en tegen linkse media die quota's gebruiken om maar politiek correct te zijn. Echt, ik heb daar persoonlijk helemaal niks mee. Maar ik heb persoonlijk ook geen enkel moment getreurd om de slachtoffers van de MH17-ramp: omdat ik geen emotionele band met die mensen had. Ik vind het heel triest voor de nabestaanden van de slachtoffers en wens ze ook alle sterkte toe. Het betekent ook niet dat je respectloos hoeft te schrijven over die mensen als je geen persoonlijke emotie voelt, maar de reacties op deze column zijn echt zwaaaaar overdreven en volledig onnodig.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 00:07:14 #2
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_172565694
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 00:04 schreef Hippocratos het volgende:
Ben ik de enige Nederlander die deze reactie op Hanina volledig overtrokken vind?
Welke reactie?
pi_172565716
Toont gewoon haar domheid aan, zoiets zet je niet in de krant.
pi_172565719
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 00:07 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Welke reactie?
Oh ja, oeps. Ik bedoel de reacties op social media, maar ook de reacties aan de tafel van RTL late night.
pi_172565722
Waar gaat dit over? :')
  vrijdag 21 juli 2017 @ 00:11:41 #6
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_172565737
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 00:09 schreef 6star6lord6 het volgende:
Waar gaat dit over? :')
Over een vrouw die deze slotconclusie trekt:
quote:
Misschien is het gewoon mijn moederhart dat uiteindelijk bepaalt wie het meest betreurenswaardig is.
Inderdaad, onder de MH17-slachtoffers bevonden zich geen kinderen.
pi_172565742
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 00:09 schreef MadJackthePirate het volgende:
Toont gewoon haar domheid aan, zoiets zet je niet in de krant.
Ben het met je eens dat het een domme keuze was om te schrijven. Ze had deze reacties kunnen verwachten, maar dan nog is en blijft het maar een column. Als zij dat zo ervaart, wat maakt dat uit. Vind het sowieso een belachelijke opmerking van Beau van Erven Dorens dat alle Nederlanders collectief moeten rouwen voor de slachtoffers.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 00:13:44 #8
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_172565767
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 00:12 schreef Hippocratos het volgende:
Vind het sowieso een belachelijke opmerking van Beau van Erven Dorens dat alle Nederlanders collectief moeten rouwen voor de slachtoffers.
Als hij dat gezegd heeft is het zéker dom te noemen.
pi_172565810
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 00:12 schreef Hippocratos het volgende:

[..]

Ben het met je eens dat het een domme keuze was om te schrijven. Ze had deze reacties kunnen verwachten, maar dan nog is en blijft het maar een column. Als zij dat zo ervaart, wat maakt dat uit. Vind het sowieso een belachelijke opmerking van Beau van Erven Dorens dat alle Nederlanders collectief moeten rouwen voor de slachtoffers.
Dat je moet rouwen is inderdaad overtrokken, een beetje medeleven kan geen kwaad. Dat ze nu wordt beledigd en bedreigd is gewoon een logisch gevolg wat ze ook wel had kunnen bedenken, doet me echt niks. Gewoon een dom wicht dat denkt makkelijk te kunnen scoren.
pi_172565825
Nouri interesseert me net zo weinig als MH17
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
pi_172565827
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 00:13 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Als hij dat gezegd heeft is het zéker dom te noemen.

Op 0:07, 0:20, 0:32, 0:51
Komt erop neer dat Beau het heel erg vond en ook treurt, en dus vind hij ook dat anderen (heel NL) moet treuren.
pi_172565871
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 00:17 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Dat je moet rouwen is inderdaad overtrokken, een beetje medeleven kan geen kwaad. Dat ze nu wordt beledigd en bedreigd is gewoon een logisch gevolg wat ze ook wel had kunnen bedenken, doet me echt niks. Gewoon een dom wicht dat denkt makkelijk te kunnen scoren.
Klopt. Had ze kunnen verwachten en het boeit mij ook verder vrij weinig, maar vind die massale haat wel overdreven en klachtwaardig. 't Is niet zo dat ze iets ergs heeft opgeschreven ofzo, ze heeft gewoon haar ongezouten mening gegeven namelijk dat ze niet rouwt om de slachtoffers. Ik doe dat zelf ook niet, ik vind het triest voor de nabestaanden maar rouwen doe ik voor m'n eigen overleden naasten en niet voor mensen die ik 0,0 ken.
pi_172565893
Column niet gelezen.
5 Ferrari's op videoband!
pi_172565902
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 00:23 schreef Hippocratos het volgende:

[..]

Klopt. Had ze kunnen verwachten en het boeit mij ook verder vrij weinig, maar vind die massale haat wel overdreven en klachtwaardig. 't Is niet zo dat ze iets ergs heeft opgeschreven ofzo, ze heeft gewoon haar ongezouten mening gegeven namelijk dat ze niet rouwt om de slachtoffers. Ik doe dat zelf ook niet, ik vind het triest voor de nabestaanden maar rouwen doe ik voor m'n eigen overleden naasten en niet voor mensen die ik 0,0 ken.
Wellicht trekken anderen zich het meer aan dan jij en ik, dat is hun goed recht.
pi_172566010
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 00:19 schreef Hippocratos het volgende:

[..]


Op 0:07, 0:20, 0:32, 0:51
Komt erop neer dat Beau het heel erg vond en ook treurt, en dus vind hij ook dat anderen (heel NL) moet treuren.
Wat een stelletje idioten op tv daar zeg. Vooral Beau overigens, wist niet hij zichzelf nog belachelijker kon maken dan dit.

Column is niets mis mee. Ze geeft aan zoals ze zich voelt en is daarbij gewoon eerlijk. Triest dat mensen niet tegen de waarheid kunnen en dus liever hebben dat we allemaal maar gewoon doen alsof. Zou me niet verbazen als dit dezelfde mensen zijn, die beginnen te janken als je aangeeft dat je niets hebt met herdenkingsdag.
Eerst denken, dan typen
pi_172566045
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 00:36 schreef Piger het volgende:

[..]

Wat een stelletje idioten op tv daar zeg. Vooral Beau overigens, wist niet hij zichzelf nog belachelijker kon maken dan dit.

Column is niets mis mee. Ze geeft aan zoals ze zich voelt en is daarbij gewoon eerlijk. Triest dat mensen niet tegen de waarheid kunnen en dus liever hebben dat we allemaal maar gewoon doen alsof. Zou me niet verbazen als dit dezelfde mensen zijn, die beginnen te janken als je aangeeft dat je niets hebt met herdenkingsdag.
Dat zijn ook van die aso's ja, die door de dodenherdenking heen gaan schreeuwen :')! Die zou ik helemaal een paar klappen willen verkopen.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 00:40:47 #17
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_172566050
Maar wel janken om Nouri, naar eigen zeggen. :')
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_172566083
Elke topic met zo'n ramp telt tal van zulke berichten. Waarom is die mening een column waardig? Dat is mi de echte vraag. ''Hoi dit is mijn column, het leed van mensen x interesseert mij niets. Nou doei, groetjes, 'columnist'."
pi_172566088
Typisch weer zo'n zwakbegaafde mohammedaan die in haar eigen gesegregeerde wereldje leeft met een afkeer jegen alles wat Nederlands is. Het beste voor iedereen is als dat soort tokkies gewoon vertrekken naar het rif.
pi_172566102
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 00:44 schreef LelijKnap het volgende:
Elke topic met zo'n ramp telt tal van zulke berichten. Waarom is die mening een column waardig? Dat is mi de echte vraag. ''Hoi dit is mijn column, het leed van mensen x interesseert mij niets. Nou doei, groetjes, 'columnist'."
Dit dus. En dan boos worden als mensen reageren: "Ik ken mensen die betrokken waren bij X, dus je mag kapotvallen met je mening". :')
Dat ze erover schrijft is gewoon dom, klagen over de reacties is nog erger _O-
pi_172566109
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 00:44 schreef LelijKnap het volgende:
Elke topic met zo'n ramp telt tal van zulke berichten. Waarom is die mening een column waardig? Dat is mi de echte vraag. ''Hoi dit is mijn column, het leed van mensen x interesseert mij niets. Nou doei, groetjes, 'columnist'."
vind dat niet echt relevant. hoogwaardig column is het zeker niet, maar dat geldt voor meer dan de helft van die zooi. De reactie's erop zijn gewoon te fel, maarja dat krijg je tegenwoordig ook wel een beetje met snelle media .
Eerst denken, dan typen
pi_172566113
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 00:11 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Over een vrouw die deze slotconclusie trekt:

[..]

Inderdaad, onder de MH17-slachtoffers bevonden zich geen kinderen.
En nu?
pi_172566140
Ze heeft het empathisch vermogen van een pannenkoek. En dan die vergelijking met Nouri om de boel verder te provoceren. Achterlijk mens.

Wat een enorm triest beroep is dat trouwens, columns schrijven.
pi_172566148
Oh ja, zij heeft de vrijheid om dat soort columns te schrijven. Maar als je zo'n enorme berg onzin uitkraamt hebben andere mensen de vrijheid om te zeggen dat het een domme kut is.
pi_172566151
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 00:51 schreef Mutiilation het volgende:
Ze heeft het empathisch vermogen van een pannenkoek. En dan die vergelijking met Nouri om de boel verder te provoceren. Achterlijk mens.

Wat een enorm triest beroep is dat trouwens, columns schrijven.
Wat moet je als je verder niks kan...
pi_172566184
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 00:47 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Dit dus. En dan boos worden als mensen reageren: "Ik ken mensen die betrokken waren bij X, dus je mag kapotvallen met je mening". :')
Dat ze erover schrijft is gewoon dom, klagen over de reacties is nog erger _O-
Ja, het is totaal geen interessant of nieuw inzicht. Het prikkelt alleen en voornamelijk omdat ze schrijft als islamitische en de vergelijking met Younes maakt. Dan zegt ze later wel; 'maar ik voelde ook wel wat bij het leed van die meisjes...'. Ja, is dat zo? Of verzin je dat om een alternatief punt te maken; dat het om het gezicht gaat? Later stelt ze ook niets te geven om het leed in islamitische landen. Het was een interessantere column geweest als ze dat als enige voorbeeld aanhield: een moslima die zegt niet te malen om het leed van moslims! Dat prikkelt pas. Dat klinkt als integratie. Maar die bewering kan dan ook weer gemaakt te zijn om zich te kunnen beschermen tegen de verdenking van selectieve apathie jegens de Nederlandse slachtoffers. Het leest eigenlijk alsof ze er met een andere 'hardere' insteek aan begon en later terug krabbelde om een 'algemeen punt te maken' over empathie jegens een zooitje anonieme slachtoffers van een ramp x jaar geleden, maar daaronder toch nog gefluisterd wil meegegeven dat ze misschien stiekem toch minder/geen flikker geeft om het leed van ongelovige Nederlanders.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2017 01:00:52 ]
pi_172566203
Zou me niets verbazen als die Hanina user Maghrebijnse is hier op FOK!. Die houdt er net zulke achterlijke opvattingen op na.
pi_172566278
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 00:58 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, het is totaal geen interessant of nieuw inzicht. Het prikkelt alleen en voornamelijk omdat ze schrijft als islamitische en de vergelijking met Younes maakt. Dan zegt ze later wel; 'maar ik voelde ook wel wat bij het leed van die meisjes...'. Ja, is dat zo? Of verzin je dat om een alternatief punt te maken; dat het om het gezicht gaat? Later stelt ze ook niets te geven om het leed in islamitische landen. Het was een interessantere column geweest als ze dat als enige voorbeeld aanhield: een moslima die zegt niet te malen om het leed van moslims! Dat prikkelt pas. Dat klinkt als integratie. Maar die bewering kan dan ook weer gemaakt te zijn om zich te kunnen beschermen tegen de verdenking van selectieve apathie jegens de Nederlandse slachtoffers. Het leest eigenlijk alsof ze er met een andere 'hardere' insteek aan begon en later terug krabbelde om een 'algemeen punt te maken' over empathie jegens een zooitje anonieme slachtoffers van een ramp x jaar geleden, maar daaronder toch nog gefluisterd wil meegegeven dat ze misschien stiekem toch minder/geen flikker geeft om het leed van ongelovige Nederlanders.
Ik was eerst een heel andere reactie aan het typen, maar weet je wat het is, iedereen weet wel dat er genoeg moslims zijn die inderdaad zo denken in Nederland zoals zij in haar eerste paragrafen beschrijft.

Er zijn wel genoeg moslims die niet zo denken, maar telkens hoor je op de media weer 'Ja maar in Aleppo...' en 'Ja maar in Parijs werden laatst moslims...'. Tis gewoon triest dat religie voor zoveel op de eerste plaats komt.
pi_172566306
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 01:09 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ik was eerst een heel andere reactie aan het typen, maar weet je wat het is, iedereen weet wel dat er genoeg moslims zijn die inderdaad zo denken in Nederland zoals zij in haar eerste paragrafen beschrijft.

Er zijn wel genoeg moslims die niet zo denken, maar telkens hoor je op de media weer 'Ja maar in Aleppo...' en 'Ja maar in Parijs werden laatst moslims...'. Tis gewoon triest dat religie voor zoveel op de eerste plaats komt.
Ze noemen elkaar ook niet voor niets broeders. Het is vrij logisch, vanzelfsprekend en ik kan het ze ook niet kwalijk nemen. Ik zit net zo in elkaar. Ik heb een grotere hekel aan hypocrieten die eisen dat ik als ik huil om een aanslag hier, dat ik dan ook om het leed van hen moet geven. Nee, zo werkt het niet. Hoe het zit, hoe de mens in elkaar steekt, is een van de betere argumenten tegen 'diversiteit'. Laat het derhalve maar lekker duidelijk uitgesproken worden.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 01:56:49 #30
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_172566496
Ik ben het wel met ts eens
  vrijdag 21 juli 2017 @ 02:16:21 #31
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_172566546
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 00:51 schreef Mutiilation het volgende:
Ze heeft het empathisch vermogen van een pannenkoek. En dan die vergelijking met Nouri om de boel verder te provoceren. Achterlijk mens.

Wat een enorm triest beroep is dat trouwens, columns schrijven.
Ze is m.i. gewoon eerlijk over haar gevoelens. Ze is echt niet de enige die dit zo ervaart maar uit p.c. zou je dat niet mogen zeggen of zoals zij doet, je afvragen waar dat nu door komt.
Ik vond de reacties zwaar overtrokken. Zeker van die dude tegenover haar. De nabestaanden van de MH17 attack zullen meer last hebben van het maar niet boven komen van die onderste steen dan van een column in een krant
pi_172567191
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 00:44 schreef LelijKnap het volgende:
Elke topic met zo'n ramp telt tal van zulke berichten. Waarom is die mening een column waardig? Dat is mi de echte vraag. ''Hoi dit is mijn column, het leed van mensen x interesseert mij niets. Nou doei, groetjes, 'columnist'."
Ik vraag me dan vooral af wat haar doel met die column was. Ik bedoel .. ze gaat amper bij zichzelf ten (te? ter?) rade waardoor het komt dat ze in het ene geval wel ontdaan is en een sterk gevoel van medeleven voelt, en in het andere geval niet.

En dan dat hele 'ik wil een discussie starten' vind ik ook zo enorm zwak. Ze denkt serieus dat 'iets controversieel schrijven, zonder dat maar op enige manier uit te diepen of te onderzoeken' een inhoudelijke discussie teweeg brengt?

En dan kom ik toch uiteindelijk op 'provoceren' uit. Wat ze helemaal zelf moet weten hoor, maar dan heb ik er al meteen een broertje dood aan.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 21 juli 2017 @ 07:40:39 #33
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_172567305
https://brandpunt.kro-ncrv.nl/brandpuntplus/paul-bloom-empathie/

Dit verklaart wel het één en ander. Het is niet zo bijzonder dat ze er zo over denkt.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  vrijdag 21 juli 2017 @ 08:51:19 #34
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_172567737
Zowel TS als columnist zijn apatisch en autistisch
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  vrijdag 21 juli 2017 @ 10:37:12 #35
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_172569325
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 01:01 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Zou me niets verbazen als die Hanina user Maghrebijnse is hier op FOK!. Die houdt er net zulke achterlijke opvattingen op na.
Zit gewoon standaard in al dat soort mensen.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 10:46:54 #36
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_172569463
Wat is het nut van die column? Wie is die hoofddoek? Waarom krijgt zij een podium om een hersenscheet te uiten?
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  vrijdag 21 juli 2017 @ 12:55:50 #37
467997 Rocco.Caine
Certified Boss
pi_172571976
Nooit dat ze die column zelf heeft geschreven :')
Dat soort vrouwtjes kennen alleen 3 woorden: gratisj en isj goed
Niggas try to be the king, but the ace is back
  vrijdag 21 juli 2017 @ 12:59:54 #38
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_172572064
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 10:37 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Zit gewoon standaard in al dat soort mensen.
Laat de haat door je aders stromen.
wooblabalurg
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:04:24 #39
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_172572163
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 06:59 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik vraag me dan vooral af wat haar doel met die column was. Ik bedoel .. ze gaat amper bij zichzelf ten (te? ter?) rade waardoor het komt dat ze in het ene geval wel ontdaan is en een sterk gevoel van medeleven voelt, en in het andere geval niet.

En dan dat hele 'ik wil een discussie starten' vind ik ook zo enorm zwak. Ze denkt serieus dat 'iets controversieel schrijven, zonder dat maar op enige manier uit te diepen of te onderzoeken' een inhoudelijke discussie teweeg brengt?

En dan kom ik toch uiteindelijk op 'provoceren' uit. Wat ze helemaal zelf moet weten hoor, maar dan heb ik er al meteen een broertje dood aan.
Een column moet prikkelen, de lezer een spiegel voorhouden etc en niet een gezapig verhaaltje zijn. Je zou je hierdoor op z'n minst af kunnen vragen of je zelf altijd je medeleven eerlijk verdeeld.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:05:46 #40
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_172572197
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:59 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Laat de haat door je aders stromen.
Ik duim voor je dat ze dit leest en je dat felbegeerde dm'tje krijgt
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_172572525
Kenmerkend voor Marokkanen en Turken is de totale desinteresse in andere culturen, waaronder de Nederlandse. Blinde fixatie op eigen geloof en eigen afkomst, de rest boeit totaal niet. Dan krijg je de paradox dat zelfs de 3e generatie niets heeft met Nederland, terwijl niet alleen henzelf, maar ook hun ouders, hier geboren en getogen zijn. Erg wonderlijk, maar wel de realiteit. De column van Hanina is opmerkelijk in die zin dat ze dat toegeeft. Ergens is er een besef bij haar dat ze idd een blinde focus op de islam en Marokko heeft. Op zich mooi, want besef is een 1ste stap voor emancipatie en normaal meedoen in Nederland. Wat beau uitkraamt zijn Noord-Koreaanse toestanden, dat slaat ook nergens op.

Vraag je zelf af; er wonen inmiddels bijna een miljoen Marokkanen en Turken in Nederland, maar zie je ze ooit in musea, culturele evenementen, food festivals of allerlei vrijwilligers bijeenkomsten? Ik zie bij dat soort culturele gelegenheden wel soms mensen van Surinaamse of Aziatische afkomst, maar moslims schitteren door afwezigheid.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 14:05:04 #42
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_172573750
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:19 schreef Homey het volgende:
Kenmerkend voor Marokkanen en Turken is de totale desinteresse in andere culturen, waaronder de Nederlandse. Blinde fixatie op eigen geloof en eigen afkomst, de rest boeit totaal niet. Dan krijg je de paradox dat zelfs de 3e generatie niets heeft met Nederland, terwijl niet alleen henzelf, maar ook hun ouders, hier geboren en getogen zijn. Erg wonderlijk, maar wel de realiteit. De column van Hanina is opmerkelijk in die zin dat ze dat toegeeft. Ergens is er een besef bij haar dat ze idd een blinde focus op de islam en Marokko heeft. Op zich mooi, want besef is een 1ste stap voor emancipatie en normaal meedoen in Nederland. Wat beau uitkraamt zijn Noord-Koreaanse toestanden, dat slaat ook nergens op.

Vraag je zelf af; er wonen inmiddels bijna een miljoen Marokkanen en Turken in Nederland, maar zie je ze ooit in musea, culturele evenementen, food festivals of allerlei vrijwilligers bijeenkomsten? Ik zie bij dat soort culturele gelegenheden wel soms mensen van Surinaamse of Aziatische afkomst, maar moslims schitteren door afwezigheid.
Correct en spot on ^O^ maar dat mag je niet zeggen want anders nazi racist etc :)
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 14:07:10 #43
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_172573815
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:19 schreef Homey het volgende:
Kenmerkend voor Marokkanen en Turken is de totale desinteresse in andere culturen, waaronder de Nederlandse. Blinde fixatie op eigen geloof en eigen afkomst, de rest boeit totaal niet. Dan krijg je de paradox dat zelfs de 3e generatie niets heeft met Nederland, terwijl niet alleen henzelf, maar ook hun ouders, hier geboren en getogen zijn. Erg wonderlijk, maar wel de realiteit. De column van Hanina is opmerkelijk in die zin dat ze dat toegeeft. Ergens is er een besef bij haar dat ze idd een blinde focus op de islam en Marokko heeft. Op zich mooi, want besef is een 1ste stap voor emancipatie en normaal meedoen in Nederland. Wat beau uitkraamt zijn Noord-Koreaanse toestanden, dat slaat ook nergens op.

Vraag je zelf af; er wonen inmiddels bijna een miljoen Marokkanen en Turken in Nederland, maar zie je ze ooit in musea, culturele evenementen, food festivals of allerlei vrijwilligers bijeenkomsten? Ik zie bij dat soort culturele gelegenheden wel soms mensen van Surinaamse of Aziatische afkomst, maar moslims schitteren door afwezigheid.
huilie huilie doen en vingertje wijzen naar anderen :')
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_172574100
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:04 schreef the-eye het volgende:

[..]

Een column moet prikkelen, de lezer een spiegel voorhouden etc en niet een gezapig verhaaltje zijn. Je zou je hierdoor op z'n minst af kunnen vragen of je zelf altijd je medeleven eerlijk verdeeld.
Van een goede column verwacht ik meer dan alleen een 'hej, hoe zit het met ..? Blabla verontwaardiging!'

Ik bedoel .. leuk van dr dat ze die discrepantie bij zichzelf opmerkt. Dat is stap 1. Vervolgens een stukje verdieping 'waar komt dat vandaan?' 'waarom?' etc. En dat mis ik volkomen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_172574152
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:07 schreef corehype het volgende:

[..]

huilie huilie doen en vingertje wijzen naar anderen :')
Ook echt meteen die stap van 'niet rouwen om MH17' naar 'niets geven om Nederland'. Om er vervolgens weer een algemeen moslim-zeik-topic van te maken. Dieptriest.

En Homey heeft natuurlijk zelf wel dagen lopen huilen om MH17, want anders geef je niets om Nederland.
"Pools are perfect for holding water"
pi_172582022
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:20 schreef probeer het volgende:

[..]

Ook echt meteen die stap van 'niet rouwen om MH17' naar 'niets geven om Nederland'. Om er vervolgens weer een algemeen moslim-zeik-topic van te maken. Dieptriest.

En Homey heeft natuurlijk zelf wel dagen lopen huilen om MH17, want anders geef je niets om Nederland.
Juist niet, want ik gaf aan dat ik de uitspraken van Beau Noord-Koreaanse toestanden vind. En daar heb ik ook niets mee.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 20:55:45 #47
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_172582730
Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo gek, hoor.

Er zaten bijna 300 mensen op vlucht MH-17. Dat is zo veel, ik kan me daar gewoon moeilijk iets bij voorstellen. Zo'n persoonlijke tragedie is direct voelbaar.

En ik denk niet dat dat vreemd is. Dat zie je aan filantropische instellingen zoals Plan. Die zorgen voor een persoonlijke band, brief met foto, kaartje, af en toe cadeautje, enz. Als jij een gezin in Nepal sponsort zodat ze hun middelbare school kunnen halen, dan is dat meer waard dan een krantenbericht over het onderwijsniveau in Nepal.

Dat is toch logisch? Denk niet dat dat iets met etniciteit van schrijfster heeft te maken.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 21:59:54 #48
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_172584773
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 20:55 schreef Hallmark het volgende:
Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo gek, hoor.

Er zaten bijna 300 mensen op vlucht MH-17. Dat is zo veel, ik kan me daar gewoon moeilijk iets bij voorstellen. Zo'n persoonlijke tragedie is direct voelbaar.

En ik denk niet dat dat vreemd is. Dat zie je aan filantropische instellingen zoals Plan. Die zorgen voor een persoonlijke band, brief met foto, kaartje, af en toe cadeautje, enz. Als jij een gezin in Nepal sponsort zodat ze hun middelbare school kunnen halen, dan is dat meer waard dan een krantenbericht over het onderwijsniveau in Nepal.

Dat is toch logisch? Denk niet dat dat iets met etniciteit van schrijfster heeft te maken.
Dat denk ik ook niet (en het moge over mij bekend zijn dat als er moslims bebasht worden, ik anders altijd graag meedoe )
Ik heb een keer een uitzending gezien over twee kinderen die bij de MH17 attack hun ouders verloren. Dat raakte mij wel terwijl een aantal van bijna 300 mensen zo abstract en onwerkelijk is dat, dat gewoon anders op je inwerkt.
pi_172585966
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 00:45 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Typisch weer zo'n zwakbegaafde mohammedaan die in haar eigen gesegregeerde wereldje leeft met een afkeer jegen alles wat Nederlands is. Het beste voor iedereen is als dat soort tokkies gewoon vertrekken naar het rif.
gaan types als jij mee?
pi_172586038
Tevens, je druk maken om een column in een krant :')

Ik las dat ding, dacht leuk voor je, en ging weer verder :')
  vrijdag 21 juli 2017 @ 22:46:04 #51
372149 VarkensHart
Het geweten van fokkend Nederl
pi_172586073
Eens met TS. Heel laf Nederland weer op de achterste poten. Tief toch op
pi_172586441
Het AD. :') :') :')
'De' NSB Handelsblad :') :') :')
De Volkskrant :') :') :')
Trouw, misschien wel de beste krant van Nederland.
paypal.me/taaladvies
pi_172586833
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 22:57 schreef Taaladvies het volgende:
Het AD. :') :') :')
'De' NSB Handelsblad :') :') :')
De Volkskrant :') :') :')
Trouw, misschien wel de beste krant van Nederland.
paypal.me/taaladvies
pi_172590591
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 22:57 schreef Taaladvies het volgende:
Het AD. :') :') :')
'De' NSB Handelsblad :') :') :')
De Volkskrant :') :') :')
Trouw, misschien wel de beste krant van Nederland.
Nederlands Dagblad en het Reformatorisch Dagblad _O_

Verder zeer achterlijke column.
  maandag 24 juli 2017 @ 00:01:45 #55
469185 DJ11
Radio 49
pi_172634425
De reactie op haar column is inderdaad overtrokken, want het punt dat ze probeert te maken is dat ze zich meer geraakt voelt door individueel leed dan door groepsleed. Dat kan op zich, maar de manier waarop ze het verwoord heeft, is bijzonder knullig.

Maar goed, dat viel te verwachten van iemand zonder noemenswaardig schrijftalent, die al tijden een functie vervult die ze niet dankt aan haar talent of originele invalshoeken, maar puur aan haar moslim-zijn. Ze mag het AD volkalken omdat ze moslima is, een onderdrukkingsdoek draagt en de religie zichtbaar uitdraagt. Alleen daarom.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')