abonnement Unibet Coolblue
pi_172562807
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 22:16 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

waarom verzeker je jezelf dan wel als je auto rijdt? Er is een heel grote kans dat je buiten je auto een ongeluk krijgt. Of ben je zo'n slechte chauffeur?
Ja ik ben een hele slechte chauffeur.

Maar opzich heb je wel een punt. Ik zit zo'n 10.000km per jaar op een racefiets, eigenlijk loop ik daarbij meer risico. Maar als ik inzittenden in mijn auto heb dan wil ik gewoon geen gedoe met geld hebben, als er iets gebeurd. Nu weet ik dat dat uit de WA komt, maar de schade-inzittenden gaat niet eerst steggelen over de schuldvraag en keert direct uit.
Maar goed, via mijn werkgever ben ik ook wel verzekerd...ga mij niet voor alles indekken.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_172564087
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 19:38 schreef Elpis het volgende:

[..]

Onzin. De wa-dekking dekt ook schade van inzittenden als de bestuurder aansprakelijk is. Zo'n dekking is alleen handig als er verder geen sprake is van bv een onrechtmatige daad en voor de bestuurder zelf. Wa-dekking is immers voor derden. Niet voor de bestuurder zelf.
Heb je een voorbeeld daarvan? :)
  donderdag 20 juli 2017 @ 23:03:50 #28
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_172564377
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 22:55 schreef Physsic het volgende:

[..]

Heb je een voorbeeld daarvan? :)
Meteoriet op je voorruit waardoor je tegen een boom rijdt? :+

Maar een minder uitzonderlijk voorbeeld is bv overstekend wild aanrijden waarbij wel met aangepaste snelheid gereden werd. ;)
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_172567606
Heb je ook gekeken wat je maximaal uitgekeerd krijgt? Vaak flutbedragen.
Eerst denken, dan typen
pi_172568181
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 08:35 schreef Piger het volgende:
Heb je ook gekeken wat je maximaal uitgekeerd krijgt? Vaak flutbedragen.
bij schade inzittenden krijg je het schade bedrag uitgekeerd. Bij de goedkopere ongevallen verzekering alleen het maximum bedrag.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_172569390
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 08:35 schreef Piger het volgende:
Heb je ook gekeken wat je maximaal uitgekeerd krijgt? Vaak flutbedragen.
Een schadeverzekering dekt gewoon de daadwerkelijke schade tot een bedrag van ¤ 2.500.000,-.

Een ongevallenverzekering, daarentegen, keert een vast bedrag uit gebaseerd op basis van een Gliedertaxe. Dat weegt inderdaad meestal niet op tegen de daadwerkelijke schade.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')