enige wat ik me kan bedenken zijn die witte strepen of de strokes maar verder
quote:en dat zijn toch niet echt helden
Op zondag 15 december 2002 16:19 schreef Bosbeetle het volgende:enige wat ik me kan bedenken zijn die witte strepen of de strokes maar verder
quote:misschien als je dood gaat terwijl je net heel populair bent.
Op zondag 15 december 2002 16:32 schreef nipeng het volgende:
Wat zijn de voorwaarden om een rock"held" genoemd te worden?
Maar goed, ik ben nu eenmaal ook een ras-pessimist.
quote:die gozer van Drowning Pool?
Op zondag 15 december 2002 16:36 schreef dr_diablos het volgende:[..]
misschien als je dood gaat terwijl je net heel populair bent.
Ik noem maar ff een dwarsstraat....
Ik kan iig niet echt veel bedenken. Commercieel was het een matig jaar voor de rockscene..... maar jah of dat erg is....
Meestal worden bands toch uitgekotst zo gauw ze commercieel suc6 hebben.
quote:Als dat een held is, is Hitler mijn idool.
Op zondag 15 december 2002 17:44 schreef MCH het volgende:
Liam Gallagher
quote:Ik ben al ruim 200 jaar een rockheld
Op zondag 15 december 2002 16:37 schreef ZTiK het volgende:
Mozart ???
quote:Wat verstaan we dan onder rockhelden?
Op zondag 15 december 2002 18:23 schreef LoekB het volgende:[..]
Als dat een held is, is Hitler mijn idool.
quote:In ieder geval niet mensen die hun eigen fans in elkaar meppen en op ze spugen. Terecht dat ze eindelijk is een keer zélf in elkaar gemept zijn...
Op zondag 15 december 2002 18:29 schreef MCH het volgende:[..]
Wat verstaan we dan onder rockhelden?
Vroeger waren er 10x minder bands en waren er nog echte enkele GROTE bands, tegenwoordig is er geen "EEN GROTE" meer. Het zijn gewoon honderden bandjes waar er een stel in de top staan, maar er is allang geen duidelijke held meer.
aan een van de beste rockalbums van de afgelopen 10 jaar meegeholpen als gastdrummer van queens of the stone age en bovendien een meesterlijke plaat gemaakt met zijn eigen band de foo fighters! de andere bandleden van qotsa mag je overigens van mij ook wel mee rekenen als rockhelden van het afgelopen jaar.
quote:Mja, zit wat in.
dave grohl natuurlijk!!!!!!!
Alleen het is natuurlijk niet verlijkbaar met bands als Nirvana of Queen ofzo.. Dat waren ECHTE helden.
quote:Je spreek NU al over "dat we die nu niet meer hebben"
Op zondag 15 december 2002 19:09 schreef dr_diablos het volgende:
Maar je weet natuurlijk ook pas achteraf of iemand een held is geweest. Dat er mensen over een jaar of 10 zeggen: "weet je nog in 2002, ..., dat was tenminste nog es een rock 'n roll held! Jammer dat we die tegenwoordig niet meer hebben."
quote:dankje dat je het grapje even uitlegt
Op zondag 15 december 2002 19:14 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Je spreek NU al over "dat we die nu niet meer hebben"
maarja rock helden who needs 'em die van mij is nogsteeds mike patton en die is ook nog eens druk geweest dit jaar
quote:Oasis is nog steeds top en verder ga ik hier maar heel wijselijk niet op in.
Op zondag 15 december 2002 18:31 schreef Zander het volgende:
Die Gallagher-broers vind ik maar een stelletje pedante sukkeltjes, has-beens die teren op de roem van vijf jaar geleden. Ik kon een grijns dan ook niet onderdrukken toen ik las dat Liam eindelijk eens iemand had gevonden die een maatje te groot voor hem was, met het verlies van een aantal tanden als gevolg. Net goed.
quote:Bang om te verliezen? Ik ben het overigens met Zander eens
Op zondag 15 december 2002 20:20 schreef MCH het volgende:[..]
Oasis is nog steeds top en verder ga ik hier maar heel wijselijk niet op in.
quote:Dan blijft het toch het ene tegen het andere. En Oasis slaat geen fans in elkaar of spuugt op ze. Hooguit slaat Liam zo'n irritante fotograaf van The Sun.
Op zondag 15 december 2002 20:24 schreef Diverse_Reality het volgende:[..]
Bang om te verliezen? Ik ben het overigens met Zander eens
.
quote:Ik heb niet gezegd dat ik het er mee eens was
Op zondag 15 december 2002 18:34 schreef Thomas B. het volgende:
jahaa, Nickelback
Het is treurig maar tja, echt veel beters hebben we ook niet gehad, hoewel ik Dave Grohl wel een aardige suggestie vindt.
Maar ehm, wordt een rockheld in 1 jaar geboren? niet echt lijkt mij. Dat gaat over jaren denk ik.
Dave Grohl is ook een goeie
quote:Totally agree ;-)
Op maandag 16 december 2002 17:15 schreef Toffe_Ellende het volgende:
de doorbraak van QOTSA! Josh Homme is de ultieme antirockheld!
QOTSA is ontzettend populair nu, en ik verwacht er nog wel wat van
ik dacht het niet. Ga er maar niet van uit dat er uit de muziekbusiness van de afgelopen 2, en komende 2 jaar echte rock legendes tussen komen te zitten.
Wel krijgen we meer pop 'helden' ;'(
Maar of ik als individu nu Josh Homme (frontman) of drummer Dave Grohl (ook Foo Fighters, die cd is ook zeker niet verkeerd!!), twijfel ik nog over. Dan maar allebei...
Dus bij deze zijn de rockhelden van 2002 bekend:
Josh Homme
Dave Grohl
quote:Als ik kijk naar de poses die ze innamen op het podium bij Lowlands: wijdsbeens gitaarspelend, veel bommen en granaten afknallend. Ik weet het: vrij 1 dimensionale muziek, maar het kauwde toch heerlijk weg en de tent stond op z'n kop. Kortom: ik sluit me hierbij aan en laat pretentieuze middenklasse jongetjes als de Strokes, die uit een boekje moeten halen: hoe sla ik mijn gitaar in elkaar, lekker ff links liggen
Op zondag 15 december 2002 18:22 schreef Komakie het volgende:
Misschien Nickleback ofzoIk noem maar ff een dwarsstraat....
Ik kan iig niet echt veel bedenken. Commercieel was het een matig jaar voor de rockscene..... maar jah of dat erg is....
Meestal worden bands toch uitgekotst zo gauw ze commercieel suc6 hebben.
quote:ik denk wel dat Dave Grohl bekend blijft en dat er nog goede muziek van hem aankomt in de komende jaren...
Op vrijdag 20 december 2002 22:03 schreef BrianMay het volgende:
ik denk niet dat iemand over 20 jaar Dave Grohl ofzo nog kent. En dat heb je wel met Freddie Mercury of Kurt Cobain...
Dat is het probleem met de muziek van tegenwoordig. Teveel dezelfde muziek. Geen echte uitschieters zo van "wow dat is een super goeie band!"
enneh wat rockhelden betreft: Audioslave niet een heel klein beetje?
ennuh... die ene... kurt cobain mag overigens niet eens in de schaduw van freddy mercury staan imho, maar dat is een ander verhaal
quote:Heb ik ook goeie hoop voor. Maar om dat, na een debuut album dat pas uit is, nu al helden te noemen?
Op vrijdag 20 december 2002 23:16 schreef Karboenkeltje het volgende:
Audioslave?
quote:Duh,
Op vrijdag 20 december 2002 22:03 schreef BrianMay het volgende:
ik denk niet dat iemand over 20 jaar Dave Grohl ofzo nog kent. En dat heb je wel met Freddie Mercury of Kurt Cobain...
Dat is het probleem met de muziek van tegenwoordig. Teveel dezelfde muziek. Geen echte uitschieters zo van "wow dat is een super goeie band!"
Grohl is hoofdzakelijk drummer... Freddy en Kurt waren 'frontmen.' Tuurlijk zingt ie bij de Foo Fighters, maar zijn live performance daar is nou niet echt zo denderend....
Grohl is voor mij de rockheld voor dit jaar voor het (gast)drumwerk op het album van QOTSA....
quote:Volgend jaar brengen ze volgens mij weer een nieuw album uit en daarna zullen ze wel weer gaan touren. Dus U2 rockgroep van het jaar 2003? We zullen wel zien. Persoonlijk vind ik het niet goed gaan met de Rock genre, lijkt veel op elkaar. Ze doen geen moeite meer om eens wat leuks met een gitaar te doen, zoals Dire Straits en Pink Floyd (of juist richting Deep Purple).
Op maandag 16 december 2002 17:13 schreef edsuit het volgende:
Bono is nog steeds mijn rockheld, maar ja U2 heeft dit jaar niet zo heel veel gedaan.. volgend jaar weer!Dave Grohl is ook een goeie
quote:Je zegt in princiepe "over 10 jaar weet je pas of bands van nu helden zijn geweest"
Op zondag 15 december 2002 19:15 schreef dr_diablos het volgende:[..]
dankje dat je het grapje even uitlegt
Dan kun je ook niet zeggen "dat we die nu niet meer hebben" omdat je na 10 jaar pas kan zeggen of deze bands helden zijn geweest.
quote:Dat bedoel ik. Dave Grohl kan wel de held van dit jaar zijn, maar dat mensen over 20 jaar nog van hem spreken neh.
En dat heb je wel met Freddie Mercury of Kurt Cobain...
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 21-12-2002 16:38]
quote:Die vind ik persoonlijk een beetje tegen vallen
Op vrijdag 20 december 2002 23:16 schreef Karboenkeltje het volgende:
Audioslave?
quote:Vind het ook totaal niet vernieuwend, dan zou ik eerder voor QOTSA kiezen. Hoewel dat eigenlijk gewoon oude jaartjes overdoen is. Nix mee mee, maar eigenlijk is dat ook niet vernieuwend.
Op zaterdag 21 december 2002 16:37 schreef Rood_schaap het volgende:[..]
Die vind ik persoonlijk een beetje tegen vallen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |