abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 woensdag 19 juli 2017 @ 15:45:15 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_172528517
De 28-jarige man die in de nieuwjaarsnacht in Oss de 22-jarige Anouk Schuurmans uit Geffen doodreed en er vervolgens met hoge snelheid vandoor ging, moet drie jaar de cel in. Daarbij krijgt hij tbs met dwangverpleging en mag hij vijf jaar niet rijden.



Automobilist Vincent B. reed in de afgelopen nieuwjaarsnacht in Oss door rood licht op het moment dat daar een jonge vrouw op de fiets overstak. Hij schepte haar, ze sloeg tegen de voorruit van de Renault en vloog door de lucht. De bestuurder minderde even vaart en sloeg vervolgens met hoge snelheid op de vlucht. Naar later bleek om zich verder over te geven aan een drankgelag.

Bij de politie verklaarde B. dat hij met zijn autoradio bezig was toen hij de kruising naderde. Het slachtoffer werd ernstig gewond naar het ziekenhuis vervoerd waar ze later op die nieuwjaarsdag overleed. Een week eerder was de Nijmegenaar al eens bekeurd voor rijden onder invloed en het negeren van rood licht.

Het Openbaar Ministerie had twee weken geleden ook drie jaar cel en tbs met dwangverpleging gevraagd. De rechtbank gaat mee in die eis.

http://www.ad.nl/binnenla(...)cel-en-tbs~a4ecb1ae/

Wanneer gaat dat rijverbod in ?

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_172528619
Waarom krijgen mensen die zoiets gedaan hebben niet gewoon een levenslang rijverbod, waarom willen we als maatschappij deze mensen uberhaubt ooit nog eens achter een stuur zien zitten?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_172528656
Waarom TBS en niet gewoon een lange gevangenisstraf? Is het een gekkie?
  woensdag 19 juli 2017 @ 15:53:17 #4
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_172528687
Altijd lieve meisjes die doodgereden worden, nooit teringwijven :'(
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_172528761
Mensen die van een feestje houden en met oud en nieuw een auto gaan besturen moet je NOOIT en te NIMMER meer in een auto laten rijden. Als je zo weinig verstand hebt hoor je gewoon niet in een auto thuis
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_172528809
Drie jaar maar voor zo'n klootzak? :(
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_172528837
Wauw, opvallend hoge straf deze keer. :o
pi_172528850
quote:
10s.gif Op woensdag 19 juli 2017 15:52 schreef Faeroer het volgende:
Waarom TBS en niet gewoon een lange gevangenisstraf? Is het een gekkie?
Wees blij met tbs. Dat kan vaak langer duren dan de maximale gevangenisstraf wat op het feit staat.
pi_172528854
Die 5 jaar rijontzegging gaat in na de celstraf of wat?
pi_172528885
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 15:57 schreef Sigaartje het volgende:
Drie jaar maar voor zo'n klootzak? :(
Nee, drie jaar en dan tbs.
pi_172528904
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 15:59 schreef alopio het volgende:

[..]

Wees blij met tbs. Dat kan vaak langer duren dan de maximale gevangenisstraf wat op het feit staat.
Oh dat soort mensen kunnen mij sowieso lang wegrotten, maar wel benieuwd waarom er precies TBS is gegeven. Dacht dat dat alleen bij zieke mensen werd gegeven.
pi_172528907
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 15:59 schreef OpslugtAfMorket het volgende:
Die 5 jaar rijontzegging gaat in na de celstraf of wat?
Uiteraard.
pi_172528945
quote:
14s.gif Op woensdag 19 juli 2017 16:00 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Oh dat soort mensen kunnen mij sowieso lang wegrotten, maar wel benieuwd waarom er precies TBS is gegeven. Dacht dat dat alleen bij zieke mensen werd gegeven.
Ja, deze persoon heeft persoonlijkheidsstoornis(sen) en daarnaast een alcohol- en cocaïneprobleem.
pi_172529564
quote:
10s.gif Op woensdag 19 juli 2017 15:52 schreef Faeroer het volgende:
Waarom TBS en niet gewoon een lange gevangenisstraf? Is het een gekkie?
Blijkbaar. Anders krijg je geen TBS.
pi_172529579
Bij de naam 'Vincent' alleen al krijg ik kriebels.
U MAD?
pi_172529929
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 15:58 schreef Physsic het volgende:
Wauw, opvallend hoge straf deze keer. :o
Naar mijn mening niet, meneer was al eerder aangehouden en zat op de bewuste nacht onder invloed achter het stuur terwijl zijn rijbewijs ingenomen was.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  woensdag 19 juli 2017 @ 17:13:08 #17
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_172530716
Zo iemand moet überhaupt nooit meer mogen rijden.
pi_172534157
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 16:27 schreef de_boswachter het volgende:
Bij de naam 'Vincent' alleen al krijg ik kriebels.
Heb je iets tegen zonnebloemen of zo? }:|
pi_172544433
quote:
7s.gif Op woensdag 19 juli 2017 16:42 schreef bedachtzaam het volgende:
terwijl zijn rijbewijs ingenomen was.
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 17:13 schreef Voszje het volgende:
Zo iemand moet überhaupt nooit meer mogen rijden.
Dat was dus al eerder verzonnen. maar die stouterik deed het toch.

TBS lijkt me voor een veelpleger dan wel terecht.
  donderdag 20 juli 2017 @ 09:54:04 #20
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_172544534
Ja en geef hem daarna nog een 5e kans en een 6e kans etc.
:'(
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  User die overal opduikt 2022 donderdag 20 juli 2017 @ 09:56:06 #21
186611 Haags
pi_172544575
Drie jaar. :') 8)7

Dit soort tyfus debielen moeten ze opknopen.
Zonder wrijving geen glans
pi_172544698
Gisteren las ik een artikel over ouders wiens dochter doodgereden was door een vrouw die aan het whatsappen was en daardoor niet op de weg lette. Die vrouw kreeg wat uurtjes taakstraf. De ouders vonden het belachelijk dat mensen die met alcohol iemand doodrijden paria's worden en de grootste straffen krijgen, maar mensen die een ongeluk veroorzaken door met hun mobiel bezig te zijn niet.

Wat vinden jullie daar van? Hier wordt de dader een tyfusmongool genoemd, maar ik denk dat de meesten van jullie wel eens met de mobiel bezig zijn achter het stuur.
pi_172544804
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 10:03 schreef bloodymary1 het volgende:
Gisteren las ik een artikel over ouders wiens dochter doodgereden was door een vrouw die aan het whatsappen was en daardoor niet op de weg lette. Die vrouw kreeg wat uurtjes taakstraf. De ouders vonden het belachelijk dat mensen die met alcohol iemand doodrijden paria's worden en de grootste straffen krijgen, maar mensen die een ongeluk veroorzaken door met hun mobiel bezig te zijn niet.

Wat vinden jullie daar van? Hier wordt de dader een tyfusmongool genoemd, maar ik denk dat de meesten van jullie wel eens met de mobiel bezig zijn achter het stuur.
Van mij mag telefoongebruik achter het stuur gelijk worden getrokken met alcohol. Het is net zo of misschien nog wel gevaarlijker als alcohol omdat meer mensen het doen en ze vaak van mening zijn dat hun rijgedrag er niet door beïnvloed wordt.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_172544929
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 10:10 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Van mij mag telefoongebruik achter het stuur gelijk worden getrokken met alcohol. Het is net zo of misschien nog wel gevaarlijker als alcohol omdat meer mensen het doen en ze vaak van mening zijn dat hun rijgedrag er niet door beïnvloed wordt.
Dit. Je ziet ze alle kanten op slingeren altijd. Zelfs op de snelweg met 130 km/u.
pi_172545090
Zo, wij zijn net met de auto op vakantie naar Zuid-Italië geweest. Diverse malen onderweg op de rem gemoeten. Dat je iemand inhaalde op de snelweg die ineens naar links kwam of zo, of heel langzaam ging rijden ineens. Dan keken we opzij en was zo iemand steevast met zijn telefoon bezig en zeiden we tegen elkaar "oh, dan, hij kreeg net een belangrijk berichtje", of "hij moest mama laten weten wat hij wilde eten vanavond". Niet normaal hoe vaak dat gebeurd is onderweg.
pi_172545130
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 10:29 schreef bloodymary1 het volgende:
Zo, wij zijn net met de auto op vakantie naar Zuid-Italië geweest. Diverse malen onderweg op de rem gemoeten. Dat je iemand inhaalde op de snelweg die ineens naar links kwam of zo, of heel langzaam ging rijden ineens. Dan keken we opzij en was zo iemand steevast met zijn telefoon bezig en zeiden we tegen elkaar "oh, dan, hij kreeg net een belangrijk berichtje", of "hij moest mama laten weten wat hij wilde eten vanavond". Niet normaal hoe vaak dat gebeurd is onderweg.
Dat is echt zo he.. en overal. Als ik naast mijn vriend in de auto zit tel ik ze ook wel eens :') van de 10 mensen die je passeert zitten er 7 met hun telefoon te pielen. Echt erg.
pi_172549658
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 09:48 schreef nanuk het volgende:

[..]

[..]

Dat was dus al eerder verzonnen. maar die stouterik deed het toch.

TBS lijkt me voor een veelpleger dan wel terecht.
Om de kans wat te verminderen dat zulke gasten toch achter het stuur kruipen moet men de auto ook gewoon tijdelijk in beslag kunnen nemen met het rijbewijs.
Of een flinke sanctie die goed afschrikt.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_172549753
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 10:03 schreef bloodymary1 het volgende:
Gisteren las ik een artikel over ouders wiens dochter doodgereden was door een vrouw die aan het whatsappen was en daardoor niet op de weg lette. Die vrouw kreeg wat uurtjes taakstraf. De ouders vonden het belachelijk dat mensen die met alcohol iemand doodrijden paria's worden en de grootste straffen krijgen, maar mensen die een ongeluk veroorzaken door met hun mobiel bezig te zijn niet.

Wat vinden jullie daar van? Hier wordt de dader een tyfusmongool genoemd, maar ik denk dat de meesten van jullie wel eens met de mobiel bezig zijn achter het stuur.
Hier was ook nog eens sprake van een ingenomen rijbewijs nadat hij al eerder gepakt was.
Maar ik ben het met je eens, een paar uurtjes taakstraf is erg licht.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_172549979
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 10:03 schreef bloodymary1 het volgende:
Gisteren las ik een artikel over ouders wiens dochter doodgereden was door een vrouw die aan het whatsappen was en daardoor niet op de weg lette. Die vrouw kreeg wat uurtjes taakstraf. De ouders vonden het belachelijk dat mensen die met alcohol iemand doodrijden paria's worden en de grootste straffen krijgen, maar mensen die een ongeluk veroorzaken door met hun mobiel bezig te zijn niet.

Wat vinden jullie daar van? Hier wordt de dader een tyfusmongool genoemd, maar ik denk dat de meesten van jullie wel eens met de mobiel bezig zijn achter het stuur.
Nee, de OvJ had tegen de ouders gezegd dat het ook zomaar een taakstraf zou kunnen worden. Inmiddels is te lezen dat er een gevangenisstraf geëist is. De uitspraak moet nog komen.
pi_172551087
quote:
Het idee dat een automobilist die al append iemand doodrijdt volgens de wet altijd net zo zwaar gestraft moet worden als een drankrijder die een fataal verkeersongeluk veroorzaakt, vindt geen navolging in politiek Den Haag.
http://www.ad.nl/politiek(...)rankrijder~ab638bb9/
Mehh.. ;(
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')