abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 19 juli 2017 @ 03:39:25 #1
292491 Maestro16
Frapuccino at Capuccino®
pi_172518929
Hallo allemaal,

Ik zal kort even m`n situatie uiteenzetten. Op dit moment ben ik een aankomend 4e jaars Accountancy student en 19 jaar. Volgend jaar zal ik een afstudeerscriptie schrijven en dan uiteraard verder op de uni om de master en post-master te doen om de RA-titel te behalen (Registeraccountant). Alleen merk ik de afgelopen tijd dat ik wel erg jong ben om direct aan de bak te gaan, en kunnen belangrijke skills, in het specifiek presentaties geven en de
beheersing Engelse taal, stukken beter. Denk dat een essentieel onderdeel zal zijn om snel omhoog te komen en carrière. Moeite met presentaties geven zo ook volledig ontspannen zijn tijdens bijv. sollicitatiegesprekken kan duiden op dat een periode `rijpen` in het buitenland misschien zo verkeerd nog niet is. Ik kan me namelijk ook wel voorstellen dat té vroeg bij grote zakelijke dienstverleners (Big 4) beginnen wel eens in m`n nadeel zou kunnen werken. Studie, sociale contacten, netwerk binnen Accountancy, resultaten en nevenactiviteiten zijn overigens dik in orde.
Ik overweeg alleen omdat ik zoals zonet al verteld erg jong ben om direct het bedrijfsleven in te gaan, 1 a 2 jaar naar het buitenland te gaan. Wat zouden jullie doen mbt deze casus?
Zou Backpacken goed zijn? jaartje US? Brand maar los!
Maestro16

[ Bericht 4% gewijzigd door Maestro16 op 19-07-2017 05:28:46 ]
pi_172518948
Doe wat je wil. Werken kan je hele leven nog.
Ik ga zelf een jaar backpacken voordat ik ga studeren
  woensdag 19 juli 2017 @ 04:12:04 #3
292491 Maestro16
Frapuccino at Capuccino®
pi_172518956
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 03:57 schreef BredeBroeder het volgende:
Doe wat je wil. Werken kan je hele leven nog.
Ik ga zelf een jaar backpacken voordat ik ga studeren
Lekker bezig, dilemma is ook dat bij afronding post-master ik de jongste accountant in NL ben (23 jaar). 2 jaar terug is er ook een dame geweest die 23 was, maar die heeft dan ook het Nyenrode traject gevolgd. Jaartje of 2 buitenland voor ontwikkeling? Of gewoon direct in het diepe gegooid worden bij grote jongens..
pi_172519010
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 04:12 schreef Maestro16 het volgende:

[..]

Lekker bezig, dilemma is ook dat bij afronding post-master ik de jongste accountant in NL ben (23 jaar). 2 jaar terug is er ook een dame geweest die 23 was, maar die heeft dan ook het Nyenrode traject gevolgd. Jaartje of 2 buitenland voor ontwikkeling? Of gewoon direct in het diepe gegooid worden bij grote jongens..
Wat jij wil. Ik wil graag wat van de wereld zien, dus ik ga een jaar backpacken. Als jij graag meteen wilt werken, dan ga je dat doen. Je bent nog jong dus doe gewoon waar jij je het beste bij voelt. Zoals ik al zei, werken kan je hele leven nog en zo te horen komt dat wel goed qua carriere.
  woensdag 19 juli 2017 @ 05:23:54 #5
292491 Maestro16
Frapuccino at Capuccino®
pi_172519209
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 04:46 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Wat jij wil. Ik wil graag wat van de wereld zien, dus ik ga een jaar backpacken. Als jij graag meteen wilt werken, dan ga je dat doen. Je bent nog jong dus doe gewoon waar jij je het beste bij voelt. Zoals ik al zei, werken kan je hele leven nog en zo te horen komt dat wel goed qua carriere.
Vandaar deze topic :) . Thanks nog
  woensdag 19 juli 2017 @ 06:10:48 #6
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_172519281
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 04:12 schreef Maestro16 het volgende:

[..]

Lekker bezig, dilemma is ook dat bij afronding post-master ik de jongste accountant in NL ben (23 jaar). 2 jaar terug is er ook een dame geweest die 23 was, maar die heeft dan ook het Nyenrode traject gevolgd. Jaartje of 2 buitenland voor ontwikkeling? Of gewoon direct in het diepe gegooid worden bij grote jongens..
Even over je "accountant zijn": je post-master halen betekent niet dat je gelijk je RA-titel hebt hè. Om RA te worden moet je ook 3 jaar praktijkstage lopen. :)
En je wordt heus niet in het diepe gegooid. Kantoren houden niet alleen rekening met je studievoortgang, maar ook met werkervaring. Dus je hoeft niet direct een managerbaan bij de BIG4 te verwachten.
PS er zijn meer kantoren dan alleen BIG4 hè. En je zou ook al vanaf je master deeltijd kunnen studeren en gelijk gaan werken.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  woensdag 19 juli 2017 @ 06:16:57 #7
292491 Maestro16
Frapuccino at Capuccino®
pi_172519288
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 06:10 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Even over je "accountant zijn": je post-master halen betekent niet dat je gelijk je RA-titel hebt hè. Om RA te worden moet je ook 3 jaar praktijkstage lopen. :)
En je wordt heus niet in het diepe gegooid. Kantoren houden niet alleen rekening met je studievoortgang, maar ook met werkervaring. Dus je hoeft niet direct een managerbaan bij de BIG4 te verwachten.
PS er zijn meer kantoren dan alleen BIG4 hè. En je zou ook al vanaf je master deeltijd kunnen studeren en gelijk gaan werken.
Ja ik snap zelf ook wel dat ik niet direct zal starten als manager :{ Dat is mét de 3 jaar praktijkstage in acht genomen. Mij is verteld dat indien de master in deeltijd wordt gedaan, de werkervaring in die periode meetelt voor de driejaars praktijkstage. Denkje dat de leercurve bij een kleiner kantoor op de controle net zo hoog is dan als bij de grote vier?
  woensdag 19 juli 2017 @ 06:26:10 #8
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_172519301
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 06:16 schreef Maestro16 het volgende:

[..]

Ja ik snap zelf ook wel dat ik niet direct zal starten als manager :{ Dat is mét de 3 jaar praktijkstage in acht genomen. Mij is verteld dat indien de master in deeltijd wordt gedaan, de werkervaring in die periode meetelt voor de driejaars praktijkstage. Denkje dat de leercurve bij een kleiner kantoor op de controle net zo hoog is dan als bij de grote vier?
Aight sorry, verkeerd gelezen. :)
Die werkervaring telt pas mee bij (uit m'n hoofd) 4 jaar werkervaring hebben voor vrijstelling eerste jaar, dus dat speelt voor jou niet.
En ja. Ik kom van BIG4 af en zit nu bij een middelgroot kantoor, merk qua (mogelijkheden tot) ontwikkeling voor iedereen tot junior manager weinig verschil.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  woensdag 19 juli 2017 @ 07:15:25 #9
292491 Maestro16
Frapuccino at Capuccino®
pi_172519394
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 06:26 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Aight sorry, verkeerd gelezen. :)
Die werkervaring telt pas mee bij (uit m'n hoofd) 4 jaar werkervaring hebben voor vrijstelling eerste jaar, dus dat speelt voor jou niet.
En ja. Ik kom van BIG4 af en zit nu bij een middelgroot kantoor, merk qua (mogelijkheden tot) ontwikkeling voor iedereen tot junior manager weinig verschil.
Echt? Dacht dat dat direct meetelde joh. Zal dat dan even binnenkort navragen. Even iets anders, ik heb in de IA magazine gelezen dat er binnen de Big 4 onderscheid is tussen een internationale en nationale business unit, zoals bijv. bij Deloitte core audit en national. Klopt dat? En zo ja, denk je dat je on the job wel taalvaardig (in Engels) eruit komt? Zie je veel kansen in de markt voor je praktijk in de herziene standaarden van de IASB ( oa Rev. recog. , lease, financial instruments)? Indien te specifiek is pm prima/
pi_172521707
In de accountancy beginnen toch veel jongens al na de middelbare school met leren/werken traject? Qua leeftijd zal je dan denk ik niet opvallen. Je kan twee trajecten kiezen:

- Gelijk volle bak gaan werken, dan ben je op jonge leeftijd al behoorlijk succesvol met een goed salaris, ervaring en misschien ook al verder in je carrière traject. Als je 5 jaar werkt, ben je 25 jaar en het junior niveau wel voorbij vermoed ik. De meeste mensen beginnen dan pas net met werken na hun studie. Status krijg je hierdoor niet, alleen een goed gevulde portemonnee (die krijg je toch wel, als je accountant wordt en je best doet) en een hypotheek die je elke maand kan betalen.

Voor je persoonlijke ontwikkeling is het wel beter om ook iets wat anders te gaan doen. Vaak mensen die naar het buitenland gaan, krijgen betere kansen dan mensen die gelijk zijn gaan werken.

Het accountantsvak kan je nog meer dan 45 jaar uitoefenen. De meeste accountants die ik ken, zijn het na hun 50ste wel goed zat. Terwijl de studenten verhalen en reizen/avonturen altijd blijven hangen en terugkomen.
pi_172522168
En als je nu eens niet kijkt naar wat tactisch is, maar naar waar je het meest behoefte aan hebt? En dan eens gaat bedenken hoe je aan die behoefte tegemoet kunt komen?

Het hoeft echt niet per se backpacken te zijn, er zijn massa's alternatieven.
Somebody that I used to know
pi_172522378
Ik zou het doodsaaie accountancy droppen, gaan reizen en iets doen wat je écht leuk vindt.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_172522551
Je kan ook een half jaar gaan reizen en een half jaar vullen met andere activiteiten om je te ontwikkelen. Wees creatief en ga eens alle mogelijkheden op een rijtje zetten en maak er een lekker gevarieerd jaar van. Maar kan zeker geen kwaad hoor, zo'n jaar.
  woensdag 19 juli 2017 @ 13:11:48 #14
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_172525182
Ik heb er spijt van gehad. Maar het kan positief uitpakken, ligt eraan hoe je het zelf invult. Ik heb gebackpackd in USA en gewerkt binnen mijn vakgebied. Maar daarna overleed mijn zus en had ik een gat in mijn C.V.
pi_172533453
De pensioenleeftijd gaat geloof ik omhoog naar 68, dus ik zou niet te snel aan het werk gaan. Ken genoeg mensen die nu de 50 werkjaren gaan aantikken. Hoe leuk je werk ook is, imo moet je dat niet willen.

Ga lekker aan je ontwikkeling werken en een jaartje ofzo naar het buitenland, nevenactiviteiten, leren organiseren en andere dingen doen die je niet op je studie leert. Werken kan altijd nog.
  woensdag 19 juli 2017 @ 20:17:08 #16
165633 eriksd
The grand facade...
pi_172534689
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 19:25 schreef DoubleDip het volgende:
De pensioenleeftijd gaat geloof ik omhoog naar 68, dus ik zou niet te snel aan het werk gaan. Ken genoeg mensen die nu de 50 werkjaren gaan aantikken. Hoe leuk je werk ook is, imo moet je dat niet willen.
Ja, vooral je daarmee bezighouden.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_172534895
Je kunt ook in het kader van je studie naar het buitenland gaan of andere extracurriculaire activiteiten doen?
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_172535144
quote:
10s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:17 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ja, vooral je daarmee bezighouden.
50 jaar werken, lekker man. Of op je 50ste dood neervallen aan een hartaanval. Kan natuurlijk ook.
  woensdag 19 juli 2017 @ 20:35:58 #19
165633 eriksd
The grand facade...
pi_172535276
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:32 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

50 jaar werken, lekker man. Of op je 50ste dood neervallen aan een hartaanval. Kan natuurlijk ook.
Worden nog zware decennia voor je, als je het na een paar maanden al zo kut vindt.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_172535587
quote:
15s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:35 schreef eriksd het volgende:

[..]

Worden nog zware decennia voor je, als je het na een paar maanden al zo kut vindt.
Werk is nog altijd leuk, maar het is wel fijn er een leven naast te kunnen hebben.
pi_172616713
Je bent nu 19, volgend jaar afstuderen en dan wil je nog een master doen. Ben je 21 als je klaar bent. Ik zie het probleem niet zo. Zeker aangezien je blijkbaar nóg drie jaar door moet om daadwerkelijk te worden wat je wilt worden.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_172751636
Je gaat er wel even makkelijk uit dat je alles nominaal gaat halen, maar is dit realistisch ?
pi_172957261
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 03:39 schreef Maestro16 het volgende:
Hallo allemaal,

Ik zal kort even m`n situatie uiteenzetten. Op dit moment ben ik een aankomend 4e jaars Accountancy student en 19 jaar. Volgend jaar zal ik een afstudeerscriptie schrijven en dan uiteraard verder op de uni om de master en post-master te doen om de RA-titel te behalen (Registeraccountant). Alleen merk ik de afgelopen tijd dat ik wel erg jong ben om direct aan de bak te gaan, en kunnen belangrijke skills, in het specifiek presentaties geven en de
beheersing Engelse taal, stukken beter. Denk dat een essentieel onderdeel zal zijn om snel omhoog te komen en carrière. Moeite met presentaties geven zo ook volledig ontspannen zijn tijdens bijv. sollicitatiegesprekken kan duiden op dat een periode `rijpen` in het buitenland misschien zo verkeerd nog niet is. Ik kan me namelijk ook wel voorstellen dat té vroeg bij grote zakelijke dienstverleners (Big 4) beginnen wel eens in m`n nadeel zou kunnen werken. Studie, sociale contacten, netwerk binnen Accountancy, resultaten en nevenactiviteiten zijn overigens dik in orde.
Ik overweeg alleen omdat ik zoals zonet al verteld erg jong ben om direct het bedrijfsleven in te gaan, 1 a 2 jaar naar het buitenland te gaan. Wat zouden jullie doen mbt deze casus?
Zou Backpacken goed zijn? jaartje US? Brand maar los!
Maestro16
Ga een jaartje studeren in het buitenland via Erasmus, een half jaar in de VS en een half jaar in het VK. Leer een vreemde taal (Duits, Frans of Spaans) op fatsoenlijk niveau. Of ga stage lopen bij één van de Big 4.
I walked into this empty church, I had no place else to go<br />When the sweetest voice I ever heard whispered to my soul<br />I don't need to be forgiven for loving you so much<br />It's written in the scriptures, It's written ther
pi_172958222
quote:
12s.gif Op woensdag 19 juli 2017 11:24 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
Ik zou het doodsaaie accountancy droppen, gaan reizen en iets doen wat je écht leuk vindt.
misschien vind hij geld echt leuk
  donderdag 10 augustus 2017 @ 14:28:23 #25
292491 Maestro16
Frapuccino at Capuccino®
pi_173040745
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 00:42 schreef Pinuts het volgende:
Je gaat er wel even makkelijk uit dat je alles nominaal gaat halen, maar is dit realistisch ?
Alle studiepunten zijn op dit moment binnen. Ik voorzie dan ook geen problemen bij het afstuderen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')