abonnement Unibet Coolblue
pi_172517841
Hallo,

Het is nu een aantal maanden uit met mijn vriendin na ongeveer een relatie van een jaar te hebben. De redenen van uitgaan waren wederzijdse irritaties die eigenlijk slecht (of niet) gecommuniceerd werden. Ook begon mijn verliefdheid over te gaan wat ik helemaal niet wilde, ik wou gewoon dat onze relatie werkte dus heb ik me ertegen proberen te verzetten.

Nu na een tijd hebben we toch afgesproken op een centrale plaats en al onze irritaties tegenover elkaar uitgesproken, het gesprek is geeindigd in dat we misschien toch niet zo goed bij elkaar passen en hebben we het dus maar uitgemaakt.

Nu heb ik de maanden na deze keuze niet echt spijt gehad dat het uit was (komt ook denk ik omdat ik het heel erg druk had..) tot en met ongeveer een week geleden.

Omdat ik momenteel wat meer tijd heb krijg ik haar niet meer uit mijn hoofd en begin ik dus veel na te denken of het wel de goede keuze was. Ook wilde zij graag na de relatie vrienden blijven terwijl ik dit niet wil uit principe. (Ze heeft nog wel contact opgenomen voor te vragen hoe het nu met me ging maar dat heb ik vrij kort gehouden).

Het probleem is eigenlijk dat we een gemeenschappelijke vriendengroep hebben waar we om de aantal maanden mee afspreken en dat de volgende meeting over een week is. Ik zou hier heel graag naartoe gaan maar heb schrik dat dit de gevoelens voor mijn ex weer gaan aanwakkeren (of in ieder geval nog meer zal doen aanwakkeren..). Of dat ik dingen te weten kom over haar die ik helemaal niet meer wil weten.

Nu weet ik niet goed wat ik moet doen, ik vrees ervoor dat ik ergens nog niet klaar ben om haar opnieuw te zien. Laat staan dat ik haar ooit nog wil zien.. terwijl ik de rest van die vriendengroep wel graag zou zien.

Any tips?

[ Bericht 50% gewijzigd door Samzz op 19-07-2017 14:10:20 (OP teruggezet) ]
pi_172517960
Oei, geen idee.
Spreek apart af.

Ik ben trouwens je liefste niet. :{
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_172518044
Oke, lees dit ff goed door. Je wil dus een afspraak met je vriendengroep cancellen omdat je ex hier ook bij is, met wie je het zelf ook deels hebt uitgemaakt? Je wil hier graag naartoe, maar de angst om haar te ontmoeten e.d. weerhoudt je?

Gast denk ff na, fok haar, je gaat je toch niet je vriendengroep laten ontnemen door je ex? Dan ben je maar wat kortaf tegen haar, dat snappen de anderen best wel (niet dat je overdreven asociaal tegen der moet doen).
  woensdag 19 juli 2017 @ 00:09:28 #4
365231 Fera
Fire & Blood
pi_172518085
Ik lees hieruit dat TS eerder bang is dat hij het emotioneel niet trekt. Begrijp ik dat goed? Tsja, in zo'n geval gewoon je gevoel volgen, denk ik? Wij kunnen moeilijk voor jou bepalen of je er klaar voor bent of niet.

Wat wil je liever? Je vrienden zien of je ex ontlopen?
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_172518172
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:56 schreef Sigaartje het volgende:
Oei, geen idee.
Spreek apart af.

Ik ben trouwens je liefste niet. :{
Speciaal voor jou: edited.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 00:03 schreef MadJackthePirate het volgende:
Oke, lees dit ff goed door. Je wil dus een afspraak met je vriendengroep cancellen omdat je ex hier ook bij is, met wie je het zelf ook deels hebt uitgemaakt? Je wil hier graag naartoe, maar de angst om haar te ontmoeten e.d. weerhoudt je?

Gast denk ff na, fok haar, je gaat je toch niet je vriendengroep laten ontnemen door je ex? Dan ben je maar wat kortaf tegen haar, dat snappen de anderen best wel (niet dat je overdreven asociaal tegen der moet doen).
Dit is inderdaad wel on point. Alleen dat ik denk ik zoals de post hieronder het emotioneel mss niet ga trekken.

quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 00:09 schreef Fera het volgende:
Ik lees hieruit dat TS eerder bang is dat hij het emotioneel niet trekt. Begrijp ik dat goed? Tsja, in zo'n geval gewoon je gevoel volgen, denk ik? Wij kunnen moeilijk voor jou bepalen of je er klaar voor bent of niet.

Wat wil je liever? Je vrienden zien of je ex ontlopen?
Het voordeel is wel dat het een aparte vriendengroep is die ik maar om de aantal maanden zie. Maar het liefst zie ik wel die vriendengroep. Ook ben ik inderdaad bang dat ik het emotioneel niet trek omdat ik momenteel in een dip zit met het "verwerken" of in mijn geval misschien "niet willen verwerken" omdat ik denk dat ik misschien de verkeerde keuze heb gemaakt. (Standaard opa verhaaltje van: "De jeugd van tegenwoordig geeft te snel op".)

Ik denk dat ik inderdaad het beste gewoon naar de meeting ga. En voor als ik het niet kan trekken op voorhand al een excuses bedenken zodat ik kan weggaan. Dat zullen ze wel begrijpen.
pi_172518245
Nooooit maar dan ook echt nooooit het contact met vrienden aanpassen op de situatie met een ex. Bereid jezelf voor, man up, steel de show daar. En doe wat aan die knikkende knieen.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2017 00:27:54 ]
pi_172522488
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 00:26 schreef Stratotanker het volgende:
Nooooit maar dan ook echt nooooit het contact met vrienden aanpassen op de situatie met een ex. Bereid jezelf voor, man up, steel de show daar. En doe wat aan die knikkende knieen.
Dank je ! Ik zal mijn best doen :)
pi_172522975
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 11:28 schreef OeiGeenIdee het volgende:

[..]

Dank je ! Ik zal mijn best doen :)
En zet je OP terug. Dan hebben anderen er ook nog wat aan.
pi_172524624
Wat stond er in de OP?
  woensdag 19 juli 2017 @ 14:10:38 #10
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_172526641
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 11:50 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

En zet je OP terug. Dan hebben anderen er ook nog wat aan.
Dat heb ik zojuist gedaan :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  woensdag 19 juli 2017 @ 14:26:46 #11
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_172526986
Gewoon gaan inderdaad. Ooit moet je toch je gevoelens verwerken en het achter je kunnen laten. No better time than today. Ja, het wordt zwaar, maar het zal achteraf voelen als een overwinning. Ik zou ook niet expres kortaf doen tegen je ex. Gewoon vriendelijk zijn. Als ze over bepaalde onderwerpen begint die jij niet wil horen kan je altijd vriendelijk vragen of ze dat even kan vertellen...of je gaat even het gesprek aan met iemand anders in de groep.

Succes!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_172644345
Even een update:

Ik heb haar dus opnieuw gezien op die meeting, ik vond het wel zeer leuk maar op een gegeven moment trok ik het niet meer. Gewoon omdat ik plots (afgelopen weken) weer gevoelens voor haar kreeg (terwijl ik wel super blij was toen het uit was?). Heb de dag erna met haar nog wat gepraat en haar dit ook gezegd dat het beter is dat ik haar nooit meer zie. Ook heb ik gezegd dat ik het jammer was dat we slecht gecommuniceerd hadden en snel hebben opgegeven uiteindelijk. Maar ze vond dat we genoeg hadden geprobeerd..

Ze zei zelf ook wel dat ze geen gevoelens meer heeft en dat ze al over de relatie heen is. Ook heeft ze problemen met haar zelf waardoor (had ze ook al tijdens de relatie) waardoor ze momenteel zelfs met niemand een relatie wilt. (Weet niet hoelang dat in praktijk echt gaat duren maarjah..)

Uiteindelijk heeft ze me nogmaals gezegd dat ze echt wel vrienden wilt blijven, en dat ze het jammer zou vinden dat ik niet meer naar meetings zou komen door haar. Ze gaf dan ook aan dat ik misschien even niet kom totdat ik het ook verwerkt had.

Ik vind dit allemaal een beetje dubbelzinnig omdat het me pijn doet dat zij zo volwassen kan praten zonder gevoelens en ik dus nog achter sta met verwerken.

Nu heb ik dan voorlopig voor mezelf uitgemaakt dat ik dan ook niet meer naar meetings ga tot dat ik echt voel dat ik er klaar voor ben.

Jammer maar helaas!

Sorry voor de slechte samenhang, heb gewoon even mijn toetsenbord fysiek misbruikt.
  maandag 24 juli 2017 @ 17:49:29 #13
456432 Kamina
Tenacious!
pi_172646705
Ik denk dat je nog niet helemaal over je ex heen bent, dus als je echt verder wil met jouw leven, kan je jezelf het beste even tijd gunnen om te verwerken.
1 + 1 = blauw
pi_172656096
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2017 17:49 schreef Kamina het volgende:
Ik denk dat je nog niet helemaal over je ex heen bent, dus als je echt verder wil met jouw leven, kan je jezelf het beste even tijd gunnen om te verwerken.
Inderdaad, het deed me echt pijn om haar te zien. Ik had dit ook helemaal niet verwacht, dacht dat ik er echt klaar mee was en ik weet ergens ook dat het zo beter is want momenteel gaat het ook helemaal niet werken.

Waarschijnlijk als ik er echt helemaal over ben kom ik wel iemand anders tegen maar voorlopig wil ik een zeer lange tijd niemand ;)

Ik denk dat ik maar moet gaan schrijven in "De kunst van het loslaten van je ex".

Dank je wel voor je reactie ;)
  dinsdag 25 juli 2017 @ 08:26:33 #15
365231 Fera
Fire & Blood
pi_172659197
Maar hoe zit het dan met de rest van je vrienden? Heb je hen wel verteld waarom je even niet meer wil afspreken?
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_172660672
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 08:26 schreef Fera het volgende:
Maar hoe zit het dan met de rest van je vrienden? Heb je hen wel verteld waarom je even niet meer wil afspreken?
Ja, ik heb het duidelijk gemaakt toen dat mijn ex even weg was. Ze snapten het wel, ik ga nu gewoon proberen apart af te spreken :)
pi_172711195
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 10:03 schreef OeiGeenIdee het volgende:

[..]

Ja, ik heb het duidelijk gemaakt toen dat mijn ex even weg was. Ze snapten het wel, ik ga nu gewoon proberen apart af te spreken :)
Mooi zo, hou die banden levendig. Zij kunnen je helpen. Je ex moet je niet meer. Niet omdat je geen toffe kerel bent, maar omdat zij vind dat jij niet bij haar past. Daar tegenaan leuren heeft geen enkele zin. Prent dat goed in je hoofd, zorg niet dat je (emotioneel) afhankelijk van haar blijft. In plaats daarvan kan je beter met jezelf aan de slag en ontdekken wie je kan en gaat worden. En exact dat is wat jou in de toekomst aantrekkelijk gaat maken. Maar zij heeft haar kans gehad, houdoe.
pi_172716537
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 12:50 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Mooi zo, hou die banden levendig. Zij kunnen je helpen. Je ex moet je niet meer. Niet omdat je geen toffe kerel bent, maar omdat zij vind dat jij niet bij haar past. Daar tegenaan leuren heeft geen enkele zin. Prent dat goed in je hoofd, zorg niet dat je (emotioneel) afhankelijk van haar blijft. In plaats daarvan kan je beter met jezelf aan de slag en ontdekken wie je kan en gaat worden. En exact dat is wat jou in de toekomst aantrekkelijk gaat maken. Maar zij heeft haar kans gehad, houdoe.
Dank je wel voor je reactie. Ik zit momenteel denk ik in de fase waar ik alle fouten bij mij leg. Heb nu veel met andere mensen gepraat en die zeggen dat ik beter kan krijgen en dat ik met haar (nu) geen toekomst zal kunnen krijgen. Zeker omdat ze zelf in de knoop zit met zichzelf.

Ze heeft me wel veel dingen laten zien die ik nu pas besef waardoor ik een betere versie van mezelf kan maken. Hier ben ik haar wel erg dankbaar om.

Het is wel grappig dat ik dacht dat ik maar eenmalig in mijn leven zo sterk liefdesverdriet zou hebben, blijkbaar is dit dus niet het geval. :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')