abonnement Unibet Coolblue
pi_172513284
Paar weken geleden een horloge besteld vanuit China (GEEN namaak). Nu kom ik erachter dat het automatische uurwerk af en toe hapert en je hem dan een flinke tik moet geven voordat hij weer goed werkt.

Nu heb ik de verkoper hiervan op de hoogte gesteld, alleen hij geeft aan dat ik hem terug kan sturen voor reparatie maar dat ik dan wel alle verzendkosten (al gauw 50/60 euro) voor mijn rekening moet nemen en dat ik hem dan minimaal 2 maanden kwijt ben. Dit zie ik niet zo zitten en het liefst wil ik zo snel mogelijk mijn geld terug.

Ik heb de horloge betaald d.m.v. PayPal. Ik mocht bij de transactie omschrijving niks invullen behalve mijn naam en e-mailadres.
Weten jullie toevallig of het mogelijk is om d.m.v. een claim mijn geld terug te krijgen bij PayPal? Is dit een geldige reden voor een claim?
pi_172513381
Ik heb het een keer verloren want ik moest hem terugsturen.
En een keer gewonnen want meneer verkocht op 1 dag in totaal 1500 tablets voor een spotprijs en was toen gevlogen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_172513627
heb al 3 keer gewonnen, maar elke ker kreeg ik gewoon niks toegestuurd en had wel betaald.
dit is misschien een twijfelgeval. maaar misschien kan je gewoon claimen dat je een kapot p[roduct hebt gekregen en dus je geld terug wilt. kwestie van proberen.
pi_172513633
terugsturen is eerder de helft.

wat had je anders verwacht voor oplossing?
:]
pi_172513832
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:21 schreef wootahH het volgende:
wat had je anders verwacht voor oplossing?
Geld terug en geen verzendkosten betalen. Maar dat gaat beide niet lukken want de verkoper geeft aan dat de verzendkosten voor mijn rekening zijn en er geen mogelijkheid tot geld terug krijgen is. Daarom dacht ik PayPal claim en het horloge gewoon weggooien.

[ Bericht 4% gewijzigd door UJF045 op 18-07-2017 21:34:21 ]
pi_172513925
Gaat om ruim 400 euro trouwens.
pi_172514217
Paypal zal ook zijn kant betwisten, en ja volgens mij houd de verkoper zich aan de regels.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_172514807
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:28 schreef UJF045 het volgende:

[..]

Geld terug en geen verzendkosten betalen. Maar dat gaat beide niet lukken want de verkoper geeft aan dat de verzendkosten voor mijn rekening zijn en er geen mogelijkheid tot geld terug krijgen is. Daarom dacht ik PayPal claim en het horloge gewoon weggooien.
Het zou me vreemd lijken als Paypal daar in mee gaat, je hebt een het product ontvangen, dat het stuk gaat is lullig, maar zolang de verkoper meewerkt aan een oplossing (reparatie) lijkt me dit een zeer overdreven eis. Je wil zo ongeveer de verkoper opzadelen met een kostenpost van een paar honderd euro terwijl deze de overeenkomt nagekomen is en meewerkt aan een oplossing voor het probleem. Zelfs al zou PayPal instemmen met ontbinding van de aankoop zul je waarschijnlijk alsnog het product moeten retourneren.
pi_172514890
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:30 schreef UJF045 het volgende:
Gaat om ruim 400 euro trouwens.
Je vraagt er ook wel om he?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  dinsdag 18 juli 2017 @ 22:20:18 #10
67670 Skv
Cynist.
pi_172515480
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:09 schreef UJF045 het volgende:
Paar weken geleden een horloge besteld vanuit China (GEEN namaak). Nu kom ik erachter dat het automatische uurwerk af en toe hapert en je hem dan een flinke tik moet geven voordat hij weer goed werkt.

Nu heb ik de verkoper hiervan op de hoogte gesteld, alleen hij geeft aan dat ik hem terug kan sturen voor reparatie maar dat ik dan wel alle verzendkosten (al gauw 50/60 euro) voor mijn rekening moet nemen en dat ik hem dan minimaal 2 maanden kwijt ben. Dit zie ik niet zo zitten en het liefst wil ik zo snel mogelijk mijn geld terug.

Ik heb de horloge betaald d.m.v. PayPal. Ik mocht bij de transactie omschrijving niks invullen behalve mijn naam en e-mailadres.
Weten jullie toevallig of het mogelijk is om d.m.v. een claim mijn geld terug te krijgen bij PayPal? Is dit een geldige reden voor een claim?
1. Nooit een mechanisch uurwerk een tik geven. Gewoon niet doen.
2. Spreek met de verkoper af dat je het naar een horlogemaker brengt en een offerte krijgt. Op basis van de offerte kan de verkoper je mogelijk schadeloos stellen. Wie weet valt het allemaal wel mee.

Wat voor horloge is het?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 23:11:54 #11
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_172517015
Als bedrijf hebben wij de Paypal betaalmethode om deze reden uitgezet. Iemand had betaald met mevrouw haar PayPal account zei ze. Geen enkele mogelijkheid om tegen de claim in beroep te gaan. Geen enkele mogelijkheid om van te voren te controleren of degene die inlogt met de PayPal gegevens ook daadwerkelijk die mevrouw is. Als consument een heerlijke dienst. Als verkoper een verschrikking.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_172517149
pakketje naar China versturen kost 13,95...
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 19 juli 2017 @ 05:20:28 #13
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_172519204
Paypal heeft nu toch iets mbt retourkostenvergoeding?

ik zie dat je het wel had moeten activeren:
https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/refunded-returns

misschien even met ze bellen wat ze kunnen betekenen.
claim heeft geen zin op dit moment aangezien de verkoper gewoon wil helpen.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')