abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 18 juli 2017 @ 15:37:44 #1
242879 Onnoman
The On And Only
pi_172505838
De lichamen van een Zwitsers echtpaar dat 75 jaar geleden in de Alpen verdween, zijn zeer waarschijnlijk op een krimpende gletsjer teruggevonden.

De politie van Wallis zegt dat twee bevroren personen met identiteitspapieren vorige week door iemand zijn gevonden op een gletsjer in de buurt van een skilift op een hoogte van 2615 meter. DNA-testen worden uitgevoerd om de identiteit van het koppel te bevestigen.

"De lichamen lagen dicht bij elkaar. Het waren een man en een vrouw met kleding uit de periode van de Tweede Wereldoorlog'', zei Bernhard Tschannen, directeur van skigebied Gletsjer 3000. "Ze waren perfect bewaard gebleven in de gletsjer en hun bezittingen waren intact. We denken dat ze in een kloof zijn gevallen, waar ze tientallen jaren hebben gelegen. Toen de gletsjer kleiner werd, zijn de lichamen tevoorschijn gekomen.''

Schoenmaker
Marcelin Dumoulin (40) was een schoenmaker en Francine (37) was lerares. Ze lieten vijf zonen en twee dochters achter.


Marcelin en Francine Dumoulin, de ouders van zeven kinderen, verdwenen toen ze op 15 augustus 1942 de koeien gingen melken in een weide boven Chandolin in het kanton Wallis. "We hebben ons hele leven naar ze gezocht, zonder stoppen. We dachten dat we hen op een dag de begrafenis kunnen geven die ze verdienen'', zegt de jongste dochter Marceline ​Udry-Dumoulin tegen de krant Le Matin.

Eindelijk rust
De kinderen werden na het ongeluk bij familieleden ondergebracht. Marceline kwam bij een tante terecht. De broers en zussen verloren elkaar uit het oog, totdat één van hen in 1957 een herdenkingsbijeenkomst organiseerde bij de gletsjer. "Dit was een geweldig moment voor de familie."

Zelf is Marceline naar eigen zeggen drie keer actief op zoek gegaan naar haar ouders. "Dat ze nu eindelijk na 75 jaar zijn gevonden, geeft me rust."

Bron https://www.rtlnieuws.nl/(...)-na-75-jaar-gevonden

Bijzonder verhaal wel
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  dinsdag 18 juli 2017 @ 17:09:39 #2
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172507646
Opmerkelijk verhaal. Wel mooi voor die dochter dat ze haar ouders toch nog heeft teruggevonden.
pi_172507688


Perfect bewaard wil ik nou ook weer niet zeggen
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_172526558
Vreemde schoenen ....om de koeien te gaan melken....ook lijkt er een rugzak meegenomen te zijn...hmmmn.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_172526698
quote:
14s.gif Op woensdag 19 juli 2017 14:07 schreef ietjefietje het volgende:
Vreemde schoenen ....om de koeien te gaan melken....ook lijkt er een rugzak meegenomen te zijn...hmmmn.
Man was schoenmaker.
Vrouw had geen ervaring met het lopen naar de koeien.
Ik heb het vermoeden dat die vrouw in een gat is gegleden en dat die man haar probeerde te redden.
Wel triest om zo je ondergang tegemoet te gaan. In een ijsgat heb je nergens om je aan vast te houden, geen grip niks.
Wat is dat voor fles die daar ligt?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  Spellchecker woensdag 19 juli 2017 @ 14:20:23 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_172526843
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 17:11 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ]

Perfect bewaard wil ik nou ook weer niet zeggen
Ze heeft haar schoenen nog aan :{w
  Spellchecker woensdag 19 juli 2017 @ 14:22:04 #7
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_172526878
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 14:13 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Man was schoenmaker.
Vrouw had geen ervaring met het lopen naar de koeien.
Ik heb het vermoeden dat die vrouw in een gat is gegleden en dat die man haar probeerde te redden.
Wel triest om zo je ondergang tegemoet te gaan. In een ijsgat heb je nergens om je aan vast te houden, geen grip niks.
Wat is dat voor fles die daar ligt?
Misschien toch een picnickje gepland? Of standaard alcohol bij zich om warm te blijven?
  woensdag 19 juli 2017 @ 14:23:40 #8
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_172526908
Het ColdCase (hehehe) team van Fok! is al druk aan het speculeren geslagen! _O-

Voor de tijd (75 jaar!!!) zien de overblijfselen er echt fantastisch uit hoor. Fijn voor de kinders. Bijzonder wel.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_172527007
Ze hadden toch jaaaren geleden die mummie gevonden in een grot uit de ijstijd?
Jullie weten het wel, kan alleen niet op de naam komen.

Hij had jachtspullen bij zich en is waarschijnlijk gestorven aan de kou in die grot.
Daar denk ik nog wel eens wat er door zo'n man destijds is heen gegaan, waarschijnlijk vrouw en kinderen thuis. Op een gegeven moment besef je je dat je niet meer terug gaat. :{
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  Spellchecker woensdag 19 juli 2017 @ 14:28:58 #10
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_172527026
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 14:27 schreef Sigaartje het volgende:
Ze hadden toch jaaaren geleden die mummie gevonden in een grot uit de ijstijd?
Jullie weten het wel, kan alleen niet op de naam komen.

Hij had jachtspullen bij zich en is waarschijnlijk gestorven aan de kou in die grot.
Daar denk ik nog wel eens wat er door zo'n man destijds is heen gegaan, waarschijnlijk vrouw en kinderen thuis. Op een gegeven moment besef je je dat je niet meer terug gaat. :{
Ötzi :Y
pi_172527080
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 14:28 schreef maily het volgende:

[..]

Ötzi :Y
Ja, die was het, ik had het met hem te doen, net zoals dit echtpaar. Je kunt niet eens afscheid nemen....
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  Spellchecker woensdag 19 juli 2017 @ 14:35:19 #12
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_172527159
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 14:31 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Ja, die was het, ik had het met hem te doen, net zoals dit echtpaar. Je kunt niet eens afscheid nemen....
Nee ... Maar wel een fascinerend verhaal op Wikipedia .... hoe ze gevonden hebben waar hij gewoond heeft, wat hij gegeten had, die pollen waaraan ze konden zien in welk jaargetijde hij was overleden .....
Maar gelukkig zijn in het geval van dit echtpaar nog nabestaanden in leven die hun ouders een waardig afscheid kunnen geven.
  woensdag 19 juli 2017 @ 15:46:31 #13
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_172528548
Lekker samen even in de buitenlucht willen vrijen en dan loopt het zo ;( naja is die man toch nog in een spleet terecht gekomen.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  woensdag 19 juli 2017 @ 16:14:39 #14
242879 Onnoman
The On And Only
pi_172529274
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 14:13 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Man was schoenmaker.
Vrouw had geen ervaring met het lopen naar de koeien.
Ik heb het vermoeden dat die vrouw in een gat is gegleden en dat die man haar probeerde te redden.
Wel triest om zo je ondergang tegemoet te gaan. In een ijsgat heb je nergens om je aan vast te houden, geen grip niks.
Wat is dat voor fles die daar ligt?
ik zou niet in mijn eentje proberen mijn vrouw te redden.. ik zou direct hulptroepen inschakelen
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_172529334
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 16:14 schreef Onnoman het volgende:

[..]

ik zou niet in mijn eentje proberen mijn vrouw te redden.. ik zou direct hulptroepen inschakelen
in '42 had je die luxe niet en zou het veel te lang duren om hulp in te roepen
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  donderdag 20 juli 2017 @ 00:32:17 #16
242879 Onnoman
The On And Only
pi_172541549
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 16:16 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

in '42 had je die luxe niet en zou het veel te lang duren om hulp in te roepen
onzin
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')