Zo, ik moet even wat kwijt jongens (en meisjes).
Zoals vaak komt je op Gearbest wel eens iets tegen dat belachelijk goedkoop is (¤ 0,10), zoals onlangs een "Type-C to Micro Adapter Convert Connector".
Ik denk, best handig, laat ik die eens bestellen.
Enkele weken later ontvang ik een envelop met daarin een plastic zakje waarin zo'n adapter had moeten zitten. Maar het zat er niet, dus foutje zou je zeggen.
Zoals gebruikelijk neem je in zo'n situatie contact op met de leverancier, in dit geval Gearbest dus. En omdat ze hun Messenger-service promoten dacht ik, laat ik dat eens doen.
- Vorige week dinsdag 11-7 een bericht verstuurd dat ik de verpakking had ontvangen maar dat het product ontbrak. Mijn bericht heb ik voorzien van alle informatie, foto's van de verpakking en van het lege zakje en het ordernummer. (WP1706270053293024 voor de eventueel meelezende GB-medewerker)
- na twee dagen en wat aandringen een eerste reactie via Messenger.. "Wat is het ordernummer?"
- nogmaals het ordernummer doorgegeven via Messenger (product geselecteerd via order-list) . Vraag terug:"wat is uw ordernummer en uw email-adres?"
- op 14 juli bericht: "dit is uw verzendcode, het product is onderweg maar kan vertraagd zijn". Overduidelijk een standaard bericht, ik had immers al aangegeven dat ik het pakketje had ontvangen. Ik heb ze nogmaals per Messengerbericht de situatie uitgelegd.
- op zaterdag 15 juli een bericht met 'excuses' en dat ze de zaak heel serieus nemen. 'Er moet overleg plaatsvinden met het technische team en ik hoor snel van ze'.
Let wel, we hebben het hier over een order van een (euro)dubbeltje (¤0,10)!
Omdat er niks meer kwam heb ik het maar via de tickets gedaan op de site. Toen was het feest he-le-maal compleet!
- op 14-7 ticket aangemaakt met nogmaals de uitleg van het probleem.
- 14-7 reactie GB met, hoe verrassend, de volgende informatie: "dit is uw verzendcode, het product is onderweg maar kan vertraagd zijn"
- 14-7 gereageerd met de opmerking dat ik díe route al bewandeld heb. Graag een oplossing svp
- 16-7 reactie GB: "sorry hiervoor en voor de frustratie. Kun je zien dat het pakket al geopend is geweest, maak even foto's van het pakket (vanuit alle mogelijke hoeken) , geef aan wat het gewicht is dat op het pakket beschreven is en tot slot (jawel)... Leg een claim neer bij je postkantoor en vraag ze naar de ontvangstbevestiging.
Nogmaals, we hebben het hier over ene artikel van ¤0,10.
- 17-7: Mijn reactie: 'pakket was ongeopend, de foto's heb je al enkele malen ontvangen maar hier heb je em nóg een keer en het postkantoor ga ik hier niet mee lastigvallen, jullie zijn vergeten het artikel in de envelop te doen'.
- 17-7: reactie GB: "we moeten dit even bevestigen bij onze collega's, we komen binnen 2 dagen bij je terug, case closed". Status ticket 'waiting on your reply'
- 17-7: mijn reactie: "de zaak is gesloten en wacht op mijn reactie. Svp open houden".
- 18-7: bericht van GB: "ik hoor van min collega's dat u het pakket heeft ontvangen (no shit Sherlock) en dat het postbedrijf verantwoordelijk is voor het pakket. Er vindt geen compensatie plaats".
Werkelijk waar, ik heb nog noot zoiets meegemaakt. In al die jaren dat ik via eBay of AliExpress bestel zijn klachten, waar nodig, netjes opgelost in 1 a 2 contactmomenten. Dit slaat werkelijk alles!
Ik heb dan ook zojuist gereageerd dat ik ontzettend pissed off ben en me genoodzaakt zie om mijn bevindingen hier te plaatsen (zodat iedereen gewaarschuwd is voor deze aftersales). Dat de concurrenten van AliExpress een betere klantenservice verlenen (klant is koning) en dat ik bij PayPal ga opschalen, gewoon omdat het kan!
Bij dezen was dit de laatste keer dat ik bij Gearbest gekocht heb (heb nog een setje KZ ZS5 earphones onderweg van hen, fingers crossed).
Groeten en wees gewaarschuwd! j0p3Y
PS: deze had in het sub-forum Gearbest gemoeten, krijg ik blijkbaar niet voor mekaar.. Moderator?
[ Bericht 1% gewijzigd door j0p3Y op 18-07-2017 14:23:52 (naar subforum) ]