abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_172503900
Zo, ik moet even wat kwijt jongens (en meisjes).

Zoals vaak komt je op Gearbest wel eens iets tegen dat belachelijk goedkoop is (¤ 0,10), zoals onlangs een "Type-C to Micro Adapter Convert Connector".
Ik denk, best handig, laat ik die eens bestellen.

Enkele weken later ontvang ik een envelop met daarin een plastic zakje waarin zo'n adapter had moeten zitten. Maar het zat er niet, dus foutje zou je zeggen.
Zoals gebruikelijk neem je in zo'n situatie contact op met de leverancier, in dit geval Gearbest dus. En omdat ze hun Messenger-service promoten dacht ik, laat ik dat eens doen.

- Vorige week dinsdag 11-7 een bericht verstuurd dat ik de verpakking had ontvangen maar dat het product ontbrak. Mijn bericht heb ik voorzien van alle informatie, foto's van de verpakking en van het lege zakje en het ordernummer. (WP1706270053293024 voor de eventueel meelezende GB-medewerker)
- na twee dagen en wat aandringen een eerste reactie via Messenger.. "Wat is het ordernummer?"
- nogmaals het ordernummer doorgegeven via Messenger (product geselecteerd via order-list) . Vraag terug:"wat is uw ordernummer en uw email-adres?"
- op 14 juli bericht: "dit is uw verzendcode, het product is onderweg maar kan vertraagd zijn". Overduidelijk een standaard bericht, ik had immers al aangegeven dat ik het pakketje had ontvangen. Ik heb ze nogmaals per Messengerbericht de situatie uitgelegd.
- op zaterdag 15 juli een bericht met 'excuses' en dat ze de zaak heel serieus nemen. 'Er moet overleg plaatsvinden met het technische team en ik hoor snel van ze'.

Let wel, we hebben het hier over een order van een (euro)dubbeltje (¤0,10)!

Omdat er niks meer kwam heb ik het maar via de tickets gedaan op de site. Toen was het feest he-le-maal compleet!
- op 14-7 ticket aangemaakt met nogmaals de uitleg van het probleem.
- 14-7 reactie GB met, hoe verrassend, de volgende informatie: "dit is uw verzendcode, het product is onderweg maar kan vertraagd zijn"
- 14-7 gereageerd met de opmerking dat ik díe route al bewandeld heb. Graag een oplossing svp
- 16-7 reactie GB: "sorry hiervoor en voor de frustratie. Kun je zien dat het pakket al geopend is geweest, maak even foto's van het pakket (vanuit alle mogelijke hoeken) , geef aan wat het gewicht is dat op het pakket beschreven is en tot slot (jawel)... Leg een claim neer bij je postkantoor en vraag ze naar de ontvangstbevestiging.

Nogmaals, we hebben het hier over ene artikel van ¤0,10.

- 17-7: Mijn reactie: 'pakket was ongeopend, de foto's heb je al enkele malen ontvangen maar hier heb je em nóg een keer en het postkantoor ga ik hier niet mee lastigvallen, jullie zijn vergeten het artikel in de envelop te doen'.
- 17-7: reactie GB: "we moeten dit even bevestigen bij onze collega's, we komen binnen 2 dagen bij je terug, case closed". Status ticket 'waiting on your reply'
- 17-7: mijn reactie: "de zaak is gesloten en wacht op mijn reactie. Svp open houden".
- 18-7: bericht van GB: "ik hoor van min collega's dat u het pakket heeft ontvangen (no shit Sherlock) en dat het postbedrijf verantwoordelijk is voor het pakket. Er vindt geen compensatie plaats".

Werkelijk waar, ik heb nog noot zoiets meegemaakt. In al die jaren dat ik via eBay of AliExpress bestel zijn klachten, waar nodig, netjes opgelost in 1 a 2 contactmomenten. Dit slaat werkelijk alles!

Ik heb dan ook zojuist gereageerd dat ik ontzettend pissed off ben en me genoodzaakt zie om mijn bevindingen hier te plaatsen (zodat iedereen gewaarschuwd is voor deze aftersales). Dat de concurrenten van AliExpress een betere klantenservice verlenen (klant is koning) en dat ik bij PayPal ga opschalen, gewoon omdat het kan!

Bij dezen was dit de laatste keer dat ik bij Gearbest gekocht heb (heb nog een setje KZ ZS5 earphones onderweg van hen, fingers crossed).

Groeten en wees gewaarschuwd! j0p3Y

PS: deze had in het sub-forum Gearbest gemoeten, krijg ik blijkbaar niet voor mekaar.. Moderator?

[ Bericht 1% gewijzigd door j0p3Y op 18-07-2017 14:23:52 (naar subforum) ]
pi_172504325
:') :') :')

quote:
13s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 14:07 schreef j0p3Y het volgende:
Nogmaals, we hebben het hier over ene artikel van ¤0,10.
Inderdaad, boeiend. Product zat niet in de verpakking. Ach, het is maar 10 cent en voor dat geld had ik sowieso al poep kunnen verwachten. Forget it.

:') :') :')
Uitvinder van de biersmiley.
pi_172504371
Wat een vreemd verhaal. Hebben ze ook uitgelegd waarom de verzender volgens hun verantwoordelijk is wanneer het product in het pakketje ontbreekt? Als ze het verkeerde product erin hadden geplaatst hadden ze immers ook niet naar de verzender kunnen wijzen?

Dank voor het delen van je ervaring.
pi_172504408
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 14:29 schreef dimmak het volgende:
:') :') :')

[..]

Inderdaad, boeiend. Product zat niet in de verpakking. Ach, het is maar 10 cent en voor dat geld had ik sowieso al poep kunnen verwachten. Forget it.

:') :') :')
Inderdaad. Maar ik zou dit bij iets duurders dat ik bestel wel degelijk een erg vreemd beleid vinden.
pi_172504428
als je de tijd die je gespendeerd hebt aan het contact en dit topic had gewerkt, had je 20 van die krengen kunnen bestellen.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_172504676
Je maakt wat mee, meid.
pi_172505212
Prachtig! ^O^

Die Chinees denkt er wel even mee weg te komen en dat je het wel opgeeft omdat het maar zo'n flutbedrag is. Dan kent hij de Hollandse handelsgeest nog niet. Geef de strijd niet op!
pi_172505299
TS is een cheapass...
Flaming and gaming..
  dinsdag 18 juli 2017 @ 15:55:25 #9
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_172506122
Grappig, in je OP praat je over een dubbeltje. En jij, TS, wilde voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Zoals je merkt gaat dat dus niet.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_172506145
Heeft Antoinette Hertsenberg al lucht van de zaak gekregen?
pi_172506192
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 15:55 schreef RingBewoner het volgende:
Grappig, in je OP praat je over een dubbeltje. En jij, TS, wilde voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Zoals je merkt gaat dat dus niet.
Sorry hoor, maar wat maakt dat nou uit? TS heeft iets besteld, of het nou voor 10 cent was of voor 1000 euro. Het product wordt niet geleverd. TS neemt netjes contact op en dit zijn vervolgens de (rare) stappen / antwoorden die GB onderneemt / geeft.

Ongeacht het product is dit wel een rare gang van zaken. Zelf een product niet leveren en dan vervolgens naar de vervoerder wijzen?
  dinsdag 18 juli 2017 @ 16:02:18 #12
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_172506266
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 15:58 schreef Azerdion het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar wat maakt dat nou uit? TS heeft iets besteld, of het nou voor 10 cent was of voor 1000 euro. Het product wordt niet geleverd. TS neemt netjes contact op en dit zijn vervolgens de (rare) stappen / antwoorden die GB onderneemt / geeft.

Ongeacht het product is dit wel een rare gang van zaken. Zelf een product niet leveren en dan vervolgens naar de vervoerder wijzen?
Hetzelfde product kan je bij Nederlandse leveranciers/webshops krijgen voor een euro of 5 tot 10. Waarom dan het risico nemen door dit te bestellen. Ik snap dat echt niet.
UI Made bij VanilleKwark.
  Moderator dinsdag 18 juli 2017 @ 16:15:19 #13
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_172506511
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:02 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Hetzelfde product kan je bij Nederlandse leveranciers/webshops krijgen voor een euro of 5 tot 10. Waarom dan het risico nemen door dit te bestellen. Ik snap dat echt niet.
Tuurlijk is het een risico, vooral de kwaliteit hiervan en daar moet je dan ook niet teveel over zeuren. Als een product gewoon niet geleverd wordt wel, dan maakt het niks uit of het 1 cent of 1000 euro is
  dinsdag 18 juli 2017 @ 16:20:31 #14
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_172506629
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:15 schreef noodgang het volgende:

[..]

Tuurlijk is het een risico, vooral de kwaliteit hiervan en daar moet je dan ook niet teveel over zeuren. Als een product gewoon niet geleverd wordt wel, dan maakt het niks uit of het 1 cent of 1000 euro is
Joh, wat denk je nou zelf? Als TS er niet uitkomt met GB dan trekt TS aan het kortste eind. Bestel dit dus lekker bij Nederlandse webshops of in een Nederlandse winkel. Als je dan gelazer krijgt kan je gewoon langs of bellen. Bij GB heb je niet eens een adres van een hoofdkantoor of iets.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_172506630
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:15 schreef noodgang het volgende:

[..]

Tuurlijk is het een risico, vooral de kwaliteit hiervan en daar moet je dan ook niet teveel over zeuren. Als een product gewoon niet geleverd wordt wel, dan maakt het niks uit of het 1 cent of 1000 euro is
Jup, als TS het product had gekregen en het vervolgens na 10x op een kabel gedrukt te hebben, kapot was gegaan... Dat is de kwaliteit die je krijgt voor 10 cent
pi_172506713
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:20 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Joh, wat denk je nou zelf? Als TS er niet uitkomt met GB dan trekt TS aan het kortste eind. Bestel dit dus lekker bij Nederlandse webshops of in een Nederlandse winkel. Als je dan gelazer krijgt kan je gewoon langs of bellen. Bij GB heb je niet eens een adres van een hoofdkantoor of iets.
Denk dat je hierin wel gelijk hebt, helaas.
pi_172506853
Gearbest aftersales is gewoon klote. Dat weet iedereen toch al lang? Hou het gewoon bij BG of AE. Nooit problemen met aftersales daar.
pi_172510425
Het ging me ook niet om het niet-leveren, maar om de vreemde onprofessionele gang van zaken. Van mijn kant zoals gezegd netjes contact opgenomen (ze vragen tenslotte bij elke bestelling om een review over hun handelen), heb ze bij elk van hun reacties netjes geantwoord en alle kansen gegeven om een oplossing te bedenken. Telkens dacht ik dat het op dat moment wel goed kwam, maar ze wisten me steeds weer te verrassen. AliExpress met al zijn kleine webwinkeltjes is vele malen professioneler dan dit. Kan je je voorstellen als het om een duur artikel gaat. Gewoon hoe moeilijk en omslachtig het gemaakt wordt, en zo onpersoonlijk, daar gaat het me om. Ik snap best dat dat dubbeltje em niet doet, maar als zij dáár al zo'n heisa om maken, kan je je voorstellen welke ellende je krijgt met je 3D printer, RC Auto, telefoon et cetera.
Je zou verwachten dat er ergens een leermoment bij hen kwam, maar dat kwam er niet. Bij mij wel. :-)
  CHI shopkeeper dinsdag 18 juli 2017 @ 19:16:33 #19
447948 Gearbest
https://cutt.us/kLPnA
pi_172510471
Zit mee te lezen, ga het verhaal nog eens bij m'n contact persoon aankaarten. Wordt vervolgd!
pi_172510572
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 19:16 schreef Gearbest het volgende:
Zit mee te lezen, ga het verhaal nog eens bij m'n contact persoon aankaarten. Wordt vervolgd!
* rent naar de winkel voor chips, cola en popcorn

Er komt een deel 2.... hoeiiiiiii !!!!
  CHI shopkeeper dinsdag 18 juli 2017 @ 21:41:06 #21
447948 Gearbest
https://cutt.us/kLPnA
pi_172514279
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 19:20 schreef DuxXx058 het volgende:

[..]

* rent naar de winkel voor chips, cola en popcorn

Er komt een deel 2.... hoeiiiiiii !!!!
Haha, snap ts wel.... ondanks klein bedrag gaat het om het principe.
Hoop dat ik een positief antwoord ontvang van m'n contactpersoon!
pi_172515004
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 14:32 schreef Ahmad1nejad het volgende:
als je de tijd die je gespendeerd hebt aan het contact en dit topic had gewerkt, had je 20 van die krengen kunnen bestellen.
Heeft me vandaag m'n pauze gekost. :-) als ik dit om moet zetten naar uurloon kom ik inmiddels waarschijnlijk wel op 500-1000 van die dingen uit #andcounting
pi_172515097
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:03 schreef j0p3Y het volgende:

[..]

Heeft me vandaag m'n pauze gekost. :-) als ik dit om moet zetten naar uurloon kom ik inmiddels waarschijnlijk wel op 500-1000 van die dingen uit #andcounting
poeh het zit wel diep dan zeg. Als je eens een euro kwijtraakt, lig je dan de rest van de week in foetushouding in de hoek?
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_172515715
quote:
5s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:21 schreef Juup© het volgende:
Sambal bij?
racist
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')