Bovendien hopelijk een flinke schadevergoeding mogen betalen voor smaad/laster.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 12:17 schreef Farenji het volgende:
Een bedrijf dat op facebook de vuile was uithangt en andere bedrijven aan de schandpaal nagelt, daar wil niemand zaken mee doen. Van besmeur-campagnes krijg je zelf altijd vieze handen.
Een kinderachtige/onprofessionele houding lijkt me geen reden om af te wijken van de "standaardprocedure".quote:Op dinsdag 18 juli 2017 12:28 schreef krimpenrik het volgende:
Hoop reacties, een paar kinderachtige maar dat is te verwachten op Fok.
Ik snap dat het idee van benadering van mij ook kinderachtig over komt. Echter speelt zich rondom deze factuur dus meer... waaronder bedreiging en een zeer kinderachtige/onprofessionele houding van de andere kant. Ik ben daar meerdere malen op bezoek geweest om het op een keurige manier uit te praten. Ik ben geen eigenaar van dit bedrijf maar de eigenaar kan niet in gesprek gaan met de andere ondernemer.. deze steekt zijn middelvinger op wanneer hij langs rijdt..
Het is een treurige zaak, waarin zoals vermeldt in een post hierboven het persoonlijk is geworden.
Ik zal afzien van het smaad geval, bij nader inzien is het niet verstandig om ons te verlagen.
Je hebt gelijk.. zojuist ingediend bij het incasso bureau.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 12:36 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Een kinderachtige/onprofessionele houding lijkt me geen reden om af te wijken van de "standaardprocedure".
Mocht je daadwerkelijk zijn bedreigd, dan zou je daar natuurlijk aangifte van kunnen doen. Eventuele toezeggingen die onder invloed van die bedreiging zijn gedaan zijn overigens ook niet rechtsgeldig, maar dat lijkt me duidelijk.
Gewoon netjes de "standaardprocedure" volgen, en mocht je dan tegen problemen aanlopen, dan kun je altijd in WGR aan de bel trekken.
Schakel dan gewoon het incassobureau in. Daar zijn ze immers voor.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 12:28 schreef krimpenrik het volgende:
Hoop reacties, een paar kinderachtige maar dat is te verwachten op Fok.
Ik snap dat het idee van benadering van mij ook kinderachtig over komt. Echter speelt zich rondom deze factuur dus meer... waaronder bedreiging en een zeer kinderachtige/onprofessionele houding van de andere kant. Ik ben daar meerdere malen op bezoek geweest om het op een keurige manier uit te praten. Ik ben geen eigenaar van dit bedrijf maar de eigenaar kan niet in gesprek gaan met de andere ondernemer.. deze steekt zijn middelvinger op wanneer hij langs rijdt..
Het is een treurige zaak, waarin zoals vermeldt in een post hierboven het persoonlijk is geworden.
Ik zal afzien van het smaad geval, bij nader inzien is het niet verstandig om ons te verlagen.
Als duidelijk is dat de vordering wordt betwist is er geen rechtvaardiging voor het maken van incassokosten ten laste van de schuldenaar. Dan moet je meteen dagvaarden en de rechter de wederpartij tot betaling laten veroordelen. Als die dan nog niet betaald kun je gaan incasseren met verhaal van de kosten op de schuldenaar.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 13:37 schreef Aethereal het volgende:
[..]
Schakel dan gewoon het incassobureau in. Daar zijn ze immers voor.
Heel vaak is alleen het bedrag van de faktuur veel kleiner dan de proceskosten die je moet maken om je gelijk te krijgen en is het dus allemaal niet de moeite waard.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 14:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als duidelijk is dat de vordering wordt betwist is er geen rechtvaardiging voor het maken van incassokosten ten laste van de schuldenaar. Dan moet je meteen dagvaarden en de rechter de wederpartij tot betaling laten veroordelen. Als die dan nog niet betaald kun je gaan incasseren met verhaal van de kosten op de schuldenaar.
Je moet er gewoon heel zakelijk naar kijken, wat gaat het eventueel opleveren en wat zijn de financiele risico's. Als het bedrijf gewoon in goede gezondheid is, is het verhalen van de proceskosten niet zo'n probleem. Maar dat geldt voor dat bedrijf ook, als die een deurwaarder op de stoep krijgt kan die ook eieren voor zijn geld kiezen en de vordering plus extra kosten betalen. Je kunt het ook via een incassobureau proberen maar dan heb je het risico dat als die duidelijk heeft aangegeven niet te zullen betalen, de rechter de incassokosten afwijst. Maar hij heeft ook niet aangeboden het volgens hem terechte bedrag te betalen als ik het goed begrijp, en het moet wel een duidelijke betwisting van de vordering zijn.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 14:15 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Heel vaak is alleen het bedrag van de faktuur veel kleiner dan de proceskosten die je moet maken om je gelijk te krijgen en is het dus allemaal niet de moeite waard.
Ook niet als de debiteur veroordeeld wordt tot het betalen van de proceskosten, want je moet ze wel voorschieten en dan mag je hopen dat de debiteur genoeg poen heeft om alles terug te betalen.
Mijn punt is ook meer dat je zelf liquide genoeg moet zijn om het proces voor te kunnen schieten voordat je er ook maar een cent uit krijgt. Als je zelf blut bent en afhankelijk bent van die wanbetaler om je rekeningen te kunnen betalen, dan heb je helaas pech.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 14:30 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat je niet moet doen is gaan procederen uit rechtvaardigheidsgevoel, boosheid of wraakzucht. Tenzij je daar veel geld voor over hebt, maar dat is niet professioneel. Je gaat in principe procederen omdat je meer geld zult overhouden aan de uitkomst dan als je het niet doet.
Dat klopt, ook daarom moet je je vooral niet laten leiden door 'gevoelens van 'ik zal je wel krijgen'.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 14:41 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Mijn punt is ook meer dat je zelf liquide genoeg moet zijn om het proces voor te kunnen schieten voordat je er ook maar een cent uit krijgt. Als je zelf blut bent en afhankelijk bent van die wanbetaler om je rekeningen te kunnen betalen, dan heb je helaas pech.
En vergeet ook de tijd die je er nu in steekt niet, die is als ondernemer ook niet gratis. Als je dat plaatje bij elkaar op gaat tellen moet het een fikse rekening zijn om er zo veel moeite (en geld) in te willen steken.
quote:Op dinsdag 18 juli 2017 15:51 schreef potjecreme het volgende:
Dit was laatst in het nieuws. Je kan het daar proberen.
http://www.omroepflevolan(...)nbetalers-op-youtube
TS heeft een geschil waardoor de klant niet wil betalen. Dat is toch wel een iets andere situatie. Bovendien is dit een incassobureau die zich waarschijnlijk wel een keer een proces kan veroorloven.quote:Dat gebeurt alleen bij notoire oplichters die al door de rechter zijn verplicht om te betalen maar dat toch niet doen. Het gezicht van de wanbetaler is niet te zien.
Het schelden komt trouwens op mij over alsof hij een serieuze mentale of sociale afwijking heeft. Er zit echt iets scheef bij die gast, om herhaaldelijk te schelden en de volgende dag excuses aan te bieden.quote:
Precies.. dus in het vervolg zorg je dat die werknemer een getekende opdracht bij zich heeft of zorg je dat er iets is waaruit blijkt dat er akkoord is gegeven..quote:
Je kunt toch ook gewoon een onderhoudscontract opstellen waar in staat dat als een auto ter reparatie wordt aangeboden er voor x bedrag versleuteld mag worden en als het daarboven komt er persoonlijk contact moet zijn. Dan weten jullie waar je aan toe bent en dat andere bedrijf ook en krijg je ook geen gezeik als jullie een auto niet repareren omdat je de betrokken eigenaar van dat bedrijf niet aan de lijn krijgt voor de toestemming van reparatie kosten die x + 500 zijn.quote:Op woensdag 19 juli 2017 15:23 schreef krimpenrik het volgende:
De sociale afwijking is inderdaad duidelijk aanwezig, echter viel er prima mee om te gaan met de juiste instelling en benadering.
Ik heb voorgesteld deze klant gelijk al aan de kant te schuiven na de eerste woorden wisseling, de eigenaar van ons bedrijf kan alleen maar aan de centjes denken en stopt zijn hoofd in het zand. Nu er 'bedreigingen' aan hem gericht waren was hij de zielepoot en moest ik het oplossen.
Gelukkig komt dit bij ons nooit voor en hebben we een groot tevreden klanten bestand . En ben ik bovendien bezig met mijn laatste weekjes na 12 jaar bij deze werkgever. Wereldreiziger vanaf september!
Dankbaar voor de inhoudelijke reacties.
je zal het bedrijf al een 2 keer een herinnering gestuurd hebben?quote:Op dinsdag 18 juli 2017 11:54 schreef krimpenrik het volgende:
We zitten met een wanbetaler, een mkb bedrijf dat voldoende liquide is is het oneens met een reparatie factuur. De eigenaar van het bedrijf weigert te betalen omdat hij vind dat hij niet voldoende op de hoogte is gehouden van de kosten van de reparatie. Dit is zijn mening, ons standpunt is dat dat wel zo is.
Ik ken de normale procedure maar aangezien het hier om een wat kleiner dorp gaat en ik hem meerdere malen persoonlijk heb aangesproken en hij ook bekend is bij andere ondernemers in de regio wil ik zijn gang van zaken bekend word.
Wat zijn de mogelijkheden om bijv. facebook ads te runnen op zijn klanten/ondernemers kring en daarin kenbaar te maken dat hij een wanbetaler is? Valt dit direct onder smaad of zijn hierin wel legale mogelijkheden? Of bijvoorbeeld een webpagina te plaatsen welke eenvoudig met simpele SEO boven die van hem te krijgen is met daarin een waarschuwing oid?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |