abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 18 juli 2017 @ 11:54:29 #1
164959 krimpenrik
Telefoonfreak
pi_172501346
We zitten met een wanbetaler, een mkb bedrijf dat voldoende liquide is is het oneens met een reparatie factuur. De eigenaar van het bedrijf weigert te betalen omdat hij vind dat hij niet voldoende op de hoogte is gehouden van de kosten van de reparatie. Dit is zijn mening, ons standpunt is dat dat wel zo is.

Ik ken de normale procedure maar aangezien het hier om een wat kleiner dorp gaat en ik hem meerdere malen persoonlijk heb aangesproken en hij ook bekend is bij andere ondernemers in de regio wil ik zijn gang van zaken bekend word.

Wat zijn de mogelijkheden om bijv. facebook ads te runnen op zijn klanten/ondernemers kring en daarin kenbaar te maken dat hij een wanbetaler is? Valt dit direct onder smaad of zijn hierin wel legale mogelijkheden? Of bijvoorbeeld een webpagina te plaatsen welke eenvoudig met simpele SEO boven die van hem te krijgen is met daarin een waarschuwing oid?

[ Bericht 95% gewijzigd door Armani XL op 18-07-2017 12:50:01 ]
  dinsdag 18 juli 2017 @ 11:58:01 #2
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172501406
https://www.gooieneemland(...)oordeling-voor-smaad

Bovendien is het een hellend vlak waar je voor je het weet de deksel op eigen neus krijgt.
And so is the past
pi_172501436
Wat een onprofessioneel idee.
Waarom zou je andere mensen lastig vallen met je eigen verschil van mening?
pi_172501437
Het lijkt me nooit wenselijk om een (zaken)relatie publiek aan de schandpaal te nagelen.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 12:00:36 #5
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172501441
Waarom wel geld stoppen in iemand zwart maken op facebook maar geen geld stoppen in gewoon een incassobureau.

Of spreek een huurmoordenaar aan. Maar doe iets beters dan dit wijverige passieve ge-facebook-jank :')
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 18 juli 2017 @ 12:03:13 #6
180174 Diemux
People vs Me
pi_172501475
Zaken gescheiden houden met prive. Dit lijkt een principe kwestie te zijn. Gewoon de normale weg volgen en de zaak overhandigen aan een incassobureau.
pi_172501539
Lekker professioneel ben je dan :')
Heb je ook al bij je mama uitgehuild? Als jij overweegt om iemand te schaden via Facebook geloof ik eerder dat jij een rat bent die een klant niet op de hoogte houdt van de kosten, dan dat de klant iemand is die een wanbetaler is.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_172501731
Een bedrijf dat op facebook de vuile was uithangt en andere bedrijven aan de schandpaal nagelt, daar wil niemand zaken mee doen. Van besmeur-campagnes krijg je zelf altijd vieze handen.
pi_172501768
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:54 schreef krimpenrik het volgende:
Ik ken de normale procedure
Volg die dan.

Succes!
  dinsdag 18 juli 2017 @ 12:19:36 #10
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_172501773
TS, doe het niet.
pi_172501793
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 12:17 schreef Farenji het volgende:
Een bedrijf dat op facebook de vuile was uithangt en andere bedrijven aan de schandpaal nagelt, daar wil niemand zaken mee doen. Van besmeur-campagnes krijg je zelf altijd vieze handen.
Bovendien hopelijk een flinke schadevergoeding mogen betalen voor smaad/laster.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 18 juli 2017 @ 12:28:45 #12
164959 krimpenrik
Telefoonfreak
pi_172501930
Hoop reacties, een paar kinderachtige maar dat is te verwachten op Fok.

Ik snap dat het idee van benadering van mij ook kinderachtig over komt. Echter speelt zich rondom deze factuur dus meer... waaronder bedreiging en een zeer kinderachtige/onprofessionele houding van de andere kant. Ik ben daar meerdere malen op bezoek geweest om het op een keurige manier uit te praten. Ik ben geen eigenaar van dit bedrijf maar de eigenaar kan niet in gesprek gaan met de andere ondernemer.. deze steekt zijn middelvinger op wanneer hij langs rijdt..

Het is een treurige zaak, waarin zoals vermeldt in een post hierboven het persoonlijk is geworden.

Ik zal afzien van het smaad geval, bij nader inzien is het niet verstandig om ons te verlagen.
pi_172502057
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 12:28 schreef krimpenrik het volgende:
Hoop reacties, een paar kinderachtige maar dat is te verwachten op Fok.

Ik snap dat het idee van benadering van mij ook kinderachtig over komt. Echter speelt zich rondom deze factuur dus meer... waaronder bedreiging en een zeer kinderachtige/onprofessionele houding van de andere kant. Ik ben daar meerdere malen op bezoek geweest om het op een keurige manier uit te praten. Ik ben geen eigenaar van dit bedrijf maar de eigenaar kan niet in gesprek gaan met de andere ondernemer.. deze steekt zijn middelvinger op wanneer hij langs rijdt..

Het is een treurige zaak, waarin zoals vermeldt in een post hierboven het persoonlijk is geworden.

Ik zal afzien van het smaad geval, bij nader inzien is het niet verstandig om ons te verlagen.
Een kinderachtige/onprofessionele houding lijkt me geen reden om af te wijken van de "standaardprocedure".

Mocht je daadwerkelijk zijn bedreigd, dan zou je daar natuurlijk aangifte van kunnen doen. Eventuele toezeggingen die onder invloed van die bedreiging zijn gedaan zijn overigens ook niet rechtsgeldig, maar dat lijkt me duidelijk.

Gewoon netjes de "standaardprocedure" volgen, en mocht je dan tegen problemen aanlopen, dan kun je altijd in WGR aan de bel trekken.
  Moderator dinsdag 18 juli 2017 @ 12:43:56 #14
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_172502212
Op terug?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 18 juli 2017 @ 12:44:11 #15
164959 krimpenrik
Telefoonfreak
pi_172502218
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 12:36 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Een kinderachtige/onprofessionele houding lijkt me geen reden om af te wijken van de "standaardprocedure".

Mocht je daadwerkelijk zijn bedreigd, dan zou je daar natuurlijk aangifte van kunnen doen. Eventuele toezeggingen die onder invloed van die bedreiging zijn gedaan zijn overigens ook niet rechtsgeldig, maar dat lijkt me duidelijk.

Gewoon netjes de "standaardprocedure" volgen, en mocht je dan tegen problemen aanlopen, dan kun je altijd in WGR aan de bel trekken.
Je hebt gelijk.. zojuist ingediend bij het incasso bureau.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 12:45:14 #16
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_172502245
OP terug aub
  FOK!fotograaf dinsdag 18 juli 2017 @ 12:46:40 #17
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_172502278
OP is weg ;(
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  dinsdag 18 juli 2017 @ 12:46:50 #18
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_172502282
Waar is de op?
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  Moderator dinsdag 18 juli 2017 @ 12:56:19 #19
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_172503214
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 12:28 schreef krimpenrik het volgende:
Hoop reacties, een paar kinderachtige maar dat is te verwachten op Fok.

Ik snap dat het idee van benadering van mij ook kinderachtig over komt. Echter speelt zich rondom deze factuur dus meer... waaronder bedreiging en een zeer kinderachtige/onprofessionele houding van de andere kant. Ik ben daar meerdere malen op bezoek geweest om het op een keurige manier uit te praten. Ik ben geen eigenaar van dit bedrijf maar de eigenaar kan niet in gesprek gaan met de andere ondernemer.. deze steekt zijn middelvinger op wanneer hij langs rijdt..

Het is een treurige zaak, waarin zoals vermeldt in een post hierboven het persoonlijk is geworden.

Ik zal afzien van het smaad geval, bij nader inzien is het niet verstandig om ons te verlagen.
Schakel dan gewoon het incassobureau in. Daar zijn ze immers voor.
Play hard, go pro.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 13:52:07 #21
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_172503569
Dit willen doen en dan anderen ervan beschuldigen kinderachtig te zijn. Ik zou eerst nog een keer in gesprek gaan met meneer en dan het incassobureau inschakelen. Daar zijn die immers voor. Wat jullie wel of niet verzaakt hebben, dat is tussen jullie en ik zou daar toch een soort gulden middenweg in proberen te vinden. De andere partij kan jullie net zo goed van wanpraktijken beschuldigen.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_172503998
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 13:37 schreef Aethereal het volgende:

[..]

Schakel dan gewoon het incassobureau in. Daar zijn ze immers voor.
Als duidelijk is dat de vordering wordt betwist is er geen rechtvaardiging voor het maken van incassokosten ten laste van de schuldenaar. Dan moet je meteen dagvaarden en de rechter de wederpartij tot betaling laten veroordelen. Als die dan nog niet betaald kun je gaan incasseren met verhaal van de kosten op de schuldenaar.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 14:14:45 #23
286575 Roces18
Chef de party
pi_172504035
^^ dit

ik snap niet wat het probleem is?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  dinsdag 18 juli 2017 @ 14:15:28 #24
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_172504053
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 14:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als duidelijk is dat de vordering wordt betwist is er geen rechtvaardiging voor het maken van incassokosten ten laste van de schuldenaar. Dan moet je meteen dagvaarden en de rechter de wederpartij tot betaling laten veroordelen. Als die dan nog niet betaald kun je gaan incasseren met verhaal van de kosten op de schuldenaar.
Heel vaak is alleen het bedrag van de faktuur veel kleiner dan de proceskosten die je moet maken om je gelijk te krijgen en is het dus allemaal niet de moeite waard.

Ook niet als de debiteur veroordeeld wordt tot het betalen van de proceskosten, want je moet ze wel voorschieten en dan mag je hopen dat de debiteur genoeg poen heeft om alles terug te betalen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_172504359
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 14:15 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Heel vaak is alleen het bedrag van de faktuur veel kleiner dan de proceskosten die je moet maken om je gelijk te krijgen en is het dus allemaal niet de moeite waard.

Ook niet als de debiteur veroordeeld wordt tot het betalen van de proceskosten, want je moet ze wel voorschieten en dan mag je hopen dat de debiteur genoeg poen heeft om alles terug te betalen.
Je moet er gewoon heel zakelijk naar kijken, wat gaat het eventueel opleveren en wat zijn de financiele risico's. Als het bedrijf gewoon in goede gezondheid is, is het verhalen van de proceskosten niet zo'n probleem. Maar dat geldt voor dat bedrijf ook, als die een deurwaarder op de stoep krijgt kan die ook eieren voor zijn geld kiezen en de vordering plus extra kosten betalen. Je kunt het ook via een incassobureau proberen maar dan heb je het risico dat als die duidelijk heeft aangegeven niet te zullen betalen, de rechter de incassokosten afwijst. Maar hij heeft ook niet aangeboden het volgens hem terechte bedrag te betalen als ik het goed begrijp, en het moet wel een duidelijke betwisting van de vordering zijn.

Wat je niet moet doen is gaan procederen uit rechtvaardigheidsgevoel, boosheid of wraakzucht. Tenzij je daar veel geld voor over hebt, maar dat is niet professioneel. Je gaat in principe procederen omdat je meer geld zult overhouden aan de uitkomst dan als je het niet doet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 14:41:03 #26
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_172504625
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 14:30 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat je niet moet doen is gaan procederen uit rechtvaardigheidsgevoel, boosheid of wraakzucht. Tenzij je daar veel geld voor over hebt, maar dat is niet professioneel. Je gaat in principe procederen omdat je meer geld zult overhouden aan de uitkomst dan als je het niet doet.
Mijn punt is ook meer dat je zelf liquide genoeg moet zijn om het proces voor te kunnen schieten voordat je er ook maar een cent uit krijgt. Als je zelf blut bent en afhankelijk bent van die wanbetaler om je rekeningen te kunnen betalen, dan heb je helaas pech.

En vergeet ook de tijd die je er nu in steekt niet, die is als ondernemer ook niet gratis. Als je dat plaatje bij elkaar op gaat tellen moet het een fikse rekening zijn om er zo veel moeite (en geld) in te willen steken.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_172504720
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 14:41 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Mijn punt is ook meer dat je zelf liquide genoeg moet zijn om het proces voor te kunnen schieten voordat je er ook maar een cent uit krijgt. Als je zelf blut bent en afhankelijk bent van die wanbetaler om je rekeningen te kunnen betalen, dan heb je helaas pech.

En vergeet ook de tijd die je er nu in steekt niet, die is als ondernemer ook niet gratis. Als je dat plaatje bij elkaar op gaat tellen moet het een fikse rekening zijn om er zo veel moeite (en geld) in te willen steken.
Dat klopt, ook daarom moet je je vooral niet laten leiden door 'gevoelens van 'ik zal je wel krijgen'.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 14:52:49 #28
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172504878
_O- Lekker de kleuter uithangen met je bedrijf... Wat een idiote kronkel heb je dan in je kop als je genoegdoening moet halen uit 1 klant..
Laten we ons vandaag eens lekker druk maken en stilstaan bij een wanbetalertje.. das goed voor de omzet enzo.. Wie weet kunnen we er morgen ook nog de hele dag aandacht aan besteden... _O-

Typisch geval van een ontiegelijk kleine pik en een te dikke auto... Zo doorzichtig die lui..
  dinsdag 18 juli 2017 @ 15:05:33 #29
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_172505135
Goed topic, gebeurd niet vaak dat een TS op andere gedachten wordt gebracht ^O^. Succes met het incassobureau.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 18 juli 2017 @ 15:40:29 #30
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_172505893
Gewoon netjes je brieven sturen en eventueel aanmelden bij een incassobureau op basis van no cure no pay. Ophouden als het buitengerechtelijke traject uitgeput is.

Oninbare facturen zijn er altijd wel. Hoort bij het ondernemersrisico. Hoe kut en oneerlijk dat ook is. Ik heb me er vaak genoeg druk om gemaakt. Zonde van de tijd en energie.
Spoilers!
pi_172506061
Dit was laatst in het nieuws. Je kan het daar proberen.

http://www.omroepflevolan(...)nbetalers-op-youtube
pi_172520100
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 15:51 schreef potjecreme het volgende:
Dit was laatst in het nieuws. Je kan het daar proberen.

http://www.omroepflevolan(...)nbetalers-op-youtube
quote:
Dat gebeurt alleen bij notoire oplichters die al door de rechter zijn verplicht om te betalen maar dat toch niet doen. Het gezicht van de wanbetaler is niet te zien.
TS heeft een geschil waardoor de klant niet wil betalen. Dat is toch wel een iets andere situatie. Bovendien is dit een incassobureau die zich waarschijnlijk wel een keer een proces kan veroorloven.
pi_172520135
Dit jaar driemaal een incassobureau moeten inschakelen, driemaal heeft het niets opgeleverd. De betrokken bedrijven laten zich failliet verklaren en gaan door onder een andere naam. Pure diefstal. Ik snap dat mensen naar alternatieve middelen gaan zoeken.
<hr>
  woensdag 19 juli 2017 @ 12:07:28 #34
164959 krimpenrik
Telefoonfreak
pi_172523480
Beide bedrijven zijn gezond (we hebben genoeg klanten en een proces kunnen we ons veroorloven, deze factuur doet onder aan de streep niet veel voor ons.), het gaat om een factuur van +/- 3000 euro. Het andere bedrijf had het hele wagenpark (+/- 10 autos) bij ons in onderhoud/reparatie. Altijd is de klant als koning behandeld en hebben we er alles aan gedaan om hem tevreden te houden. Door zijn persoonlijkheid is het een lastige man om mee te werken maar wel altijd correct geweest.

Zoals eerder vermeld ben ik meerdere malen het gesprek bij hem op de zaak aangegaan en werd er niet vermeld dat er niet betaald zou worden maar dat hij het er niet mee eens was, of hij ging betalen moest hij nog even aankijken, omdat hun een betaling termijn van 60 dagen hanteren moest ik het sowieso afwachten. Vragen als hoe we het anders hadden moeten of kunnen doen of welke oplossing hij passend zou vinden worden niet beantwoord. Wij zitten fout en hij gaat niet betalen.

Wat hem dus dwars zit; Wij hebben hem niet geïnformeerd bij deze hoge reparatie (gemiddelde reparatie kosten zijn altijd hoog door de branche waarin het bedrijf werkzaam is, en de leeftijd van de bedrijf autos, dus dit is niet uitzonderlijk hoog). Hij is vaak niet/slecht bereikbaar. Er word een auto gebracht door een personeelslid, deze moet de volgende dag de weg weer op (bijna altijd bij deze klant), het persooneelslid geeft aan mijn collega door wat er aan de auto moet gebeuren en dat het gemaakt kan/mag worden. Nadat we telefonisch de eigenaar proberen te contacteren met de prijsopgave word er niet opgenomen of teruggebeld, ivm tijdsnood hebben we de reparatie uitgevoerd zodat de klant de auto de volgende dag weer in gebruik kan nemen... Uiteraard is dit een gok, het personeelslid gaat niet over de portemonnee van de eigenaar en de eigenaar heeft niet expliciet akkoord gegeven voor deze reparatie. De andere keuze was geweest om de auto niet te repareren, de auto (bedrijfs bakwagen) had de volgende dag niet in gebruik genomen kunnen worden en de eigenaar had hierdoor waarschijnlijk problemen gehad met het project waar hun aan werken. De keren dat we in het verleden kozen om niet snel te schakelen en te wachten op bevestiging van de eigenaar kregen we de wind van voren (uitgescholden door de telefoon) omdat zijn projecten in de soep lopen.

Gesprekken met de beste man zijn anders dan met 'normale' ondernemers, gezien zijn persoonlijkheid en eigenwijsheid. Daar onze kennissen/ondernemers kring overlappen (niet op zakelijk gebied maar persoonlijk) weten we/ik dat er al veel ondernemers met hem klaar zijn. (vooral door zijn persoonlijkheid/benadering). Ik heb hem altijd de voordeel van de twijfel gegeven en hem keurig geholpen, ook nadat hij me meerdere malen door de telefoon de tering heeft gescholden en later daarvoor weer zijn excuus aanbied.

Vandaar dat het moeilijk is gebleken om het 'zakelijk' te houden.

Het komt er dus op neer dat je het nooit goed kan doen, wat onze keuze is om daarin mee te blijven gaan, echter ontzettend zuur om dan met een factuur te blijven zitten.

Uiteraard is het eenvoudig om nu te zeggen dat we hadden moeten wachten op akkoord van de eigenaar en niet op het woord van een personeelslid (welke al lang en actief werkzaam is bij het bedrijf) serieus hadden moeten nemen.

Uiteraard is de auto in gebruik genomen, zijn we aan het lijtnje gehouden en hebben we nu geen kans om de reparatie terug te draaien.

Kortom; Gegokt en verloren.

[ Bericht 1% gewijzigd door krimpenrik op 19-07-2017 12:38:04 ]
  woensdag 19 juli 2017 @ 14:18:49 #35
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_172526809
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 12:07 schreef krimpenrik het volgende:
Kortom; Gegokt en verloren.
Het schelden komt trouwens op mij over alsof hij een serieuze mentale of sociale afwijking heeft. Er zit echt iets scheef bij die gast, om herhaaldelijk te schelden en de volgende dag excuses aan te bieden.

Anyway, dit overkomt de meeste ondernemers wel een keer... leergeld. Je krijgt ook een beter idee van welke klant je wilt, en welke niet.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  woensdag 19 juli 2017 @ 14:39:48 #36
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172527250
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 12:07 schreef krimpenrik het volgende:
Kortom; Gegokt en verloren.
Precies.. dus in het vervolg zorg je dat die werknemer een getekende opdracht bij zich heeft of zorg je dat er iets is waaruit blijkt dat er akkoord is gegeven..

De volgende keer komt zo'n man met zn eigen wagen en hangt een verhaaltje op..
Of hij hoort een kraakje wil een nieuwe radio in zn bus oid..
Je kan niet zomaar iets gaan repareren zonder akkoord natuurlijk..

Dat heeft verder helemaal niets met de persoonlijkheid van de klant te maken.. maar met de persoonlijkheid van degene die beslist om die auto te gaan repareren zonder akkoord..
Je moet gewoon zakelijker zijn..
  woensdag 19 juli 2017 @ 15:23:36 #37
164959 krimpenrik
Telefoonfreak
pi_172528010
De sociale afwijking is inderdaad duidelijk aanwezig, echter viel er prima mee om te gaan met de juiste instelling en benadering.

Ik heb voorgesteld deze klant gelijk al aan de kant te schuiven na de eerste woorden wisseling, de eigenaar van ons bedrijf kan alleen maar aan de centjes denken en stopt zijn hoofd in het zand. Nu er 'bedreigingen' aan hem gericht waren was hij de zielepoot en moest ik het oplossen.

Gelukkig komt dit bij ons nooit voor en hebben we een groot tevreden klanten bestand . En ben ik bovendien bezig met mijn laatste weekjes na 12 jaar bij deze werkgever. Wereldreiziger vanaf september!

Dankbaar voor de inhoudelijke reacties.
  woensdag 19 juli 2017 @ 20:46:37 #38
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_172535579
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 15:23 schreef krimpenrik het volgende:
De sociale afwijking is inderdaad duidelijk aanwezig, echter viel er prima mee om te gaan met de juiste instelling en benadering.

Ik heb voorgesteld deze klant gelijk al aan de kant te schuiven na de eerste woorden wisseling, de eigenaar van ons bedrijf kan alleen maar aan de centjes denken en stopt zijn hoofd in het zand. Nu er 'bedreigingen' aan hem gericht waren was hij de zielepoot en moest ik het oplossen.

Gelukkig komt dit bij ons nooit voor en hebben we een groot tevreden klanten bestand . En ben ik bovendien bezig met mijn laatste weekjes na 12 jaar bij deze werkgever. Wereldreiziger vanaf september!

Dankbaar voor de inhoudelijke reacties.
Je kunt toch ook gewoon een onderhoudscontract opstellen waar in staat dat als een auto ter reparatie wordt aangeboden er voor x bedrag versleuteld mag worden en als het daarboven komt er persoonlijk contact moet zijn. Dan weten jullie waar je aan toe bent en dat andere bedrijf ook en krijg je ook geen gezeik als jullie een auto niet repareren omdat je de betrokken eigenaar van dat bedrijf niet aan de lijn krijgt voor de toestemming van reparatie kosten die x + 500 zijn.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_172555357
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:54 schreef krimpenrik het volgende:
We zitten met een wanbetaler, een mkb bedrijf dat voldoende liquide is is het oneens met een reparatie factuur. De eigenaar van het bedrijf weigert te betalen omdat hij vind dat hij niet voldoende op de hoogte is gehouden van de kosten van de reparatie. Dit is zijn mening, ons standpunt is dat dat wel zo is.

Ik ken de normale procedure maar aangezien het hier om een wat kleiner dorp gaat en ik hem meerdere malen persoonlijk heb aangesproken en hij ook bekend is bij andere ondernemers in de regio wil ik zijn gang van zaken bekend word.

Wat zijn de mogelijkheden om bijv. facebook ads te runnen op zijn klanten/ondernemers kring en daarin kenbaar te maken dat hij een wanbetaler is? Valt dit direct onder smaad of zijn hierin wel legale mogelijkheden? Of bijvoorbeeld een webpagina te plaatsen welke eenvoudig met simpele SEO boven die van hem te krijgen is met daarin een waarschuwing oid?

je zal het bedrijf al een 2 keer een herinnering gestuurd hebben?
als je met een incassoburo in zee gaat, gebruik dan een die ook gerechtsdeurwaarder(GGN, Flanderijn,.etc..) is,
die simpele buro s schrikken minder af
pi_172559843
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 12:19 schreef Deshain het volgende:

[..]

Volg die dan.

Succes!
:D
paypal.me/taaladvies
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')