abonnement Unibet Coolblue
pi_172500609
Je vergeet welke dag het is, welke maand het is. Jaren lijken weg te vallen in het niets omdat je nooit iets beleeft en geen blijvende herinneringen hebt om op terug te kijken. Vooruitkijkend op een uitzichtloze toekomst. Meer van dit, voor altijd. Woon in een dood dorp ergens achteraf want huren in de stad waar nog enigsinds iets gebeurd is te duur. Alles is te duur. Geen geld, nooit geld. Kan nergens heen, fysiek, mentaal, vast. Je eigenwaarde verdwijnt en de omgang met andere mensen is steeds maar weer geconfronteerd worden met je falen. Gekleineerd en gemeden. Een baan is wie je bent, heb je geen dan ben je niets. Kun je niets dan ben je beter af dood. Misschien.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 11:16:18 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_172500663
Gewoon een beetje lauwe blikjes bier drinken in de voortuin. Niets mis mee.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 18 juli 2017 @ 11:16:24 #3
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_172500665
  Moderator dinsdag 18 juli 2017 @ 11:17:13 #4
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_172500676
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:16 schreef Dven het volgende:
Gewoon een beetje lauwe blikjes bier drinken in de voortuin. Niets mis mee.
Dit is wel prima eigenlijk idd
pi_172500692
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:16 schreef Dven het volgende:
Gewoon een beetje lauwe blikjes bier drinken in de voortuin. Niets mis mee.
En dat livestreamen op YT. De leef _O_
pi_172500719
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:13 schreef shoya het volgende:
Je vergeet welke dag het is, welke maand het is. Jaren lijken weg te vallen in het niets omdat je nooit iets beleeft en geen blijvende herinneringen hebt om op terug te kijken. Vooruitkijkend op een uitzichtloze toekomst. Meer van dit, voor altijd. Woon in een dood dorp ergens achteraf want huren in de stad waar nog enigsinds iets gebeurd is te duur. Alles is te duur. Geen geld, nooit geld. Kan nergens heen, fysiek, mentaal, vast. Je eigenwaarde verdwijnt en de omgang met andere mensen is steeds maar weer geconfronteerd worden met je falen. Gekleineerd en gemeden. Een baan is wie je bent, heb je geen dan ben je niets. Kun je niets dan ben je beter af dood. Misschien.
Nou, elke dag in de file zitten om naar je werk te moeten gaan, waar je vervolgens dag in, dag uit, jaar in jaar uit dezelfde zouteloze humor van chagrijnige collega's moet aanhoren lijkt me ook geen pretje.
pi_172500748
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:18 schreef Najieto het volgende:

[..]

En dat livestreamen op YT. De leef _O_
En van de views nog meer bier kopen _O_
  Moderator dinsdag 18 juli 2017 @ 11:21:32 #8
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_172500753
Handjes uit de mouwen dan
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_172500801
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:16 schreef Dven het volgende:
Gewoon een beetje lauwe blikjes bier drinken in de voortuin. Niets mis mee.
Verheerlijking van buitenaf, zeker?
pi_172500825
Sukkel, ga iets doen dan. Begin een bedrijf. Word ergens goed in en ga dit financieel uitbuiten. Ga bijklussen. Doe vrijwilligerswerk. Begin een creatief project en geniet van je uitkering. Of ga gewoon naar het uitzendbureau en zeg 'ik wil maandag werk hebben, ik neem alles aan' .

Maar nee hoor, lekker klagen en er niks aan doen. Dat is standaard instelling van de meeste uitkeringstrekkers. En de rest maar lekker betalen om hun kutleven in stand te houden.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 11:25:41 #11
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_172500835
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:24 schreef shoya het volgende:

[..]

Verheerlijking van buitenaf, zeker?
Gewoon meer zuipen, dan ga je ook steeds minder nadenken.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 11:26:35 #12
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_172500853
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:24 schreef shoya het volgende:

[..]

Verheerlijking van buitenaf, zeker?
De eckte heerlijkheid zit van binnen
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator dinsdag 18 juli 2017 @ 11:28:52 #13
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_172500904
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:25 schreef matigeuser het volgende:
Sukkel, ga iets doen dan. Begin een bedrijf. Word ergens goed in en ga dit financieel uitbuiten. Ga bijklussen. Doe vrijwilligerswerk. Begin een creatief project en geniet van je uitkering. Of ga gewoon naar het uitzendbureau en zeg 'ik wil maandag werk hebben, ik neem alles aan' .

Maar nee hoor, lekker klagen en er niks aan doen. Dat is standaard instelling van de meeste uitkeringstrekkers. En de rest maar lekker betalen om hun kutleven in stand te houden.
Ga eens heel snel aan het werk voor mijn bier!
pi_172500917
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:19 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Nou, elke dag in de file zitten om naar je werk te moeten gaan, waar je vervolgens dag in, dag uit, jaar in jaar uit dezelfde zouteloze humor van chagrijnige collega's moet aanhoren lijkt me ook geen pretje.
Misschien niet. Maar buitengesloten worden is voor een mens vaak het ergste wat er is. 'Schreeuw naar me, scheld me uit, maar negeer me niet!' etc

Zelfs iets wat op zichzelf misschien niet wenselijk is is beter dan niets. Al is het geen pretje, het is iets..
  dinsdag 18 juli 2017 @ 11:30:58 #15
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_172500940
Vrijwilligerswerk doen helpt in ieder geval met de sociale interactie. Ga oudjes bezoeken in bejaardenhuizen oid.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_172500982
Weet je wat deprimerend is?

Mensen die hebben opgegeven en van een ander de oplossing verwachten.

Als je door pech stilstaat naast de weg en je blijft maar in je auto, komt niemand je helpen. Als je wat aan je situatie probeert te doen en verbeteren, komen mensen je eerder helpen, omdat ze je zo bezig zien.

Dit is exact dat. Opgeven en maar alle regie uit de handen geven is nooit het antwoord op je problemen. Je moet er toch echt zelf achteraan gaan.
pi_172501031
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:25 schreef matigeuser het volgende:
Sukkel, ga iets doen dan. Begin een bedrijf. Word ergens goed in en ga dit financieel uitbuiten. Ga bijklussen. Doe vrijwilligerswerk. Begin een creatief project en geniet van je uitkering. Of ga gewoon naar het uitzendbureau en zeg 'ik wil maandag werk hebben, ik neem alles aan' .

Maar nee hoor, lekker klagen en er niks aan doen. Dat is standaard instelling van de meeste uitkeringstrekkers. En de rest maar lekker betalen om hun kutleven in stand te houden.
Precies hoe veel werkenden 'ons' zien. Rijkelui roven bij de wilde beesten af en niemand kijkt er naar om, de tien rijkste mensen hebben net zo veel geld als miljarden anderen tezamen, maar de enigen die de 99% straffen zijn degenen die het nog minder hebben dan zij. De kapitalist lacht zich dood naar de bank terwijl de werkers onderling vechten om een paar centen.
pi_172501037
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:29 schreef shoya het volgende:

[..]

Misschien niet. Maar buitengesloten worden is voor een mens vaak het ergste wat er is. 'Schreeuw naar me, scheld me uit, maar negeer me niet!' etc

Zelfs iets wat op zichzelf misschien niet wenselijk is is beter dan niets. Al is het geen pretje, het is iets..
Wat heb jij gedaan vanaf begin dit jaar om je minder buitengesloten te voelen?
pi_172501048
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:35 schreef shoya het volgende:

[..]

Precies hoe veel werkenden 'ons' zien. Rijkelui roven bij de wilde beesten af, de tien rijkste mensen hebben net zo veel geld als miljarden anderen tezamen, maar de enigen die de 99% straffen zijn degenen die het nog minder hebben dan zij. De kapitalist lacht zich dood naar de bank terwijl de werkers onderling vechten om een paar centen.
:z.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 11:37:06 #20
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_172501060
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:35 schreef shoya het volgende:

[..]

Precies hoe veel werkenden 'ons' zien. Rijkelui roven bij de wilde beesten af en niemand kijkt er naar om, de tien rijkste mensen hebben net zo veel geld als miljarden anderen tezamen, maar de enigen die de 99% straffen zijn degenen die het nog minder hebben dan zij. De kapitalist lacht zich dood naar de bank terwijl de werkers onderling vechten om een paar centen.
Maar is er een lichamelijke of geestelijke reden dat je niet kan werken of zo? En houdt dat je ook tegen om eventueel (licht) vrijwilligerswerk te doen?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 18 juli 2017 @ 11:38:46 #21
286575 Roces18
Chef de party
pi_172501086
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:29 schreef shoya het volgende:

[..]

'Schreeuw naar me, scheld me uit, maar negeer me niet!' etc


Homo
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  dinsdag 18 juli 2017 @ 11:40:31 #22
454662 Nakketikker
Fuckin' Pikeys!
pi_172501120
quote:
Jaren lijken weg te vallen in het niets omdat je nooit iets beleeft en geen blijvende herinneringen hebt om op terug te kijken
Als je deze zaken in je werk moet terugvinden, heb je sowieso al een treurig leven
pi_172501155
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:35 schreef shoya het volgende:

[..]

Precies hoe veel werkenden 'ons' zien. Rijkelui roven bij de wilde beesten af en niemand kijkt er naar om, de tien rijkste mensen hebben net zo veel geld als miljarden anderen tezamen, maar de enigen die de 99% straffen zijn degenen die het nog minder hebben dan zij. De kapitalist lacht zich dood naar de bank terwijl de werkers onderling vechten om een paar centen.
Wat een onzin. Waarschijnlijk is niemand in dit topic heel erg 'rijk' of 'rooft bij de wilde beesten af' . Ik was een paar jaar geleden ook gewoon een arme student met een kutopleiding, maar in tegenstelling tot jou heb ik wel een drive om iets van mijn leven te maken en durf ik eerlijk te zijn jegens mezelf. Ik heb mezelf een spiegel voor gehouden en SWOT-analyse van mezelf gemaakt. Waar ben ik slecht in? Waar ben ik goed in? En hoe kan ik met mijn goede kwaliteiten geld verdienen? Waar liggen de kansen en bedreigingen? Waarom slaagt persoon x wel en persoon y niet? Welke dingen moet ik aan mezelf verbeteren?

En nu ben ik als z.z.p-er bezig en verdien goed geld. Niks in de schoot geworpen gekregen (zoals uitkeringstrekkers wel krijgen) maar gewoon eerlijk zijn over alles en een plan trekken. Thuis zitten zeiken over de gemene boze wereld is niet alleen kinderachtig, je komt er nergens door.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 11:44:46 #24
286575 Roces18
Chef de party
pi_172501189
Een swot analyse
Dan ben je ook wel een mongooltje

Jouw zwakte was zeker downsyndroom maar jouw kracht daarbij was dat je in gehandicapten restaurants kon werken ??
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_172501192
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:32 schreef zarGon het volgende:
Weet je wat deprimerend is?

Mensen die hebben opgegeven en van een ander de oplossing verwachten.

Als je door pech stilstaat naast de weg en je blijft maar in je auto, komt niemand je helpen. Als je wat aan je situatie probeert te doen en verbeteren, komen mensen je eerder helpen, omdat ze je zo bezig zien.

Dit is exact dat. Opgeven en maar alle regie uit de handen geven is nooit het antwoord op je problemen. Je moet er toch echt zelf achteraan gaan.
Vanuit jouw perspectief rij je langs en zie je iemand in een auto zitten langs de weg, je weet niet hoe lang diegene daar al staat, wat er is geprobeerd. Misschien stond ik daar in weer en wind en probeerde ik ondanks de regen en onweer tevergeefs mijn auto te starten. Misschien stond ik daar al 7 jaar. Misschien is er hulp gekomen en reed hij weer even, een paar kilometer voort, om vervolgens weer stil te komen staan. Misschien zeiden ze wel; 'deze is total loss, niets meer aan te doen, geef het op' en zat ik daar, terwijl jij langsreed.
pi_172501217
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:35 schreef shoya het volgende:

[..]

Precies hoe veel werkenden 'ons' zien. Rijkelui roven bij de wilde beesten af en niemand kijkt er naar om, de tien rijkste mensen hebben net zo veel geld als miljarden anderen tezamen, maar de enigen die de 99% straffen zijn degenen die het nog minder hebben dan zij. De kapitalist lacht zich dood naar de bank terwijl de werkers onderling vechten om een paar centen.
Klagen helpt niet. Je zal toch echt zelf met je luie kont van je stoel moeten komen en zelf je leven inhoud moeten geven.
Iedereen moet dat, ongeacht of je werkt of een uitkering hebt.
Er bestaan nou eenmaal geen lieve petemoeien die met hun toverstokje zwaaien zodat jij plots een prachtige jurk aanhebt en in een mooie koets met paarden en palfreniers naar het koninklijk bal wordt gereden.

pi_172501233
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:40 schreef Nakketikker het volgende:

[..]

Als je deze zaken in je werk moet terugvinden, heb je sowieso al een treurig leven
Dat besef je pas als je niet werkt, dat werken meer is dan alleen een inkomen, een middel tot etc. Het niet hebben ervan heeft meer gevolgen dan je zou denken.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 11:46:53 #28
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_172501238
Ik zie het als een pré dat ik meestal niet weet watvoor dag het is. Mijn leven wordt dus minimaal gedicteerd door een agenda
pi_172501256
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:46 schreef shoya het volgende:

[..]

Dat besef je pas als je niet werkt, dat werken meer is dan alleen een inkomen, een middel tot etc. Het niet hebben ervan heeft meer gevolgen dan je zou denken.
Je hebt internet, dus waarom niet een advertentie zetten op een banensite?
Wil jij uberhaupt wel werken?
  dinsdag 18 juli 2017 @ 11:49:12 #30
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_172501269
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:46 schreef shoya het volgende:

[..]

Dat besef je pas als je niet werkt, dat werken meer is dan alleen een inkomen, een middel tot etc. Het niet hebben ervan heeft meer gevolgen dan je zou denken.
Dit zit in je hoofd.
Je leven slijten binnen de 4 muren van een bedrijf dat 2 maanden nadat je met pensioen bent jou alweer vergeten is, is geen zinvolle invulling van je leven.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 11:51:21 #31
467997 Rocco.Caine
Certified Boss
pi_172501301
Gewoon beetje rondhangen in het park of voor de snackbar met je mede lotgenoten. Beetje met een brommer kloten, wheelies maken enzo. Bakstenen naar elkaar gooien, oefenen op je flying kicks, af en toe Chinees bestellen. Zolang die Japanner maar niet de mihoen vergeet
Niggas try to be the king, but the ace is back
pi_172501309
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:35 schreef shoya het volgende:

[..]

Precies hoe veel werkenden 'ons' zien. Rijkelui roven bij de wilde beesten af en niemand kijkt er naar om, de tien rijkste mensen hebben net zo veel geld als miljarden anderen tezamen, maar de enigen die de 99% straffen zijn degenen die het nog minder hebben dan zij. De kapitalist lacht zich dood naar de bank terwijl de werkers onderling vechten om een paar centen.
Dus omdat de rijken veel geld hebben mag je niet praten over jouw verdiensten? Oké dan.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 18 juli 2017 @ 11:53:22 #33
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_172501330
Wat ga je nu bijvoorbeeld vandaag doen ts?
pi_172501427
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:52 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dus omdat de rijken veel geld hebben mag je niet praten over jouw verdiensten? Oké dan.
Het is niet alleen 'praten over', het is afgunst, misgunning, minachting, kleinering. De schop na. En waarom?

Het gaat niet om dat zij veel geld hebben, ik bedoel meer dat wij hier vechten om de stuiver die ons toegegooid wordt, en ik vraag je simpelweg om eens verder te kijken dan de knuppel in je handen.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 12:00:49 #35
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172501442
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:59 schreef shoya het volgende:

[..]

Het is niet alleen 'praten over', het is afgunst, misgunning, minachting, kleinering. De schop na. En waarom?

Het gaat niet om dat zij veel geld hebben, ik bedoel meer dat wij hier vechten om de stuiver die ons toegegooid wordt, en ik vraag je simpelweg om eens verder te kijken dan de knuppel in je handen.
Niet zeiken, werken en verder je mond houden.
And so is the past
pi_172501459
TS is een troll
Flaming and gaming..
pi_172501486
quote:
8s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 12:01 schreef ProFlamer het volgende:
TS is een troll
Waar hij wel gelijk in heeft dat is dat een uitkering deprimerend kan werken. Of nouja, niet zozeer de uitkering, meer het "de hele dag niets te doen hebben" :')
pi_172501488
Ben je een man of vrouw??
pi_172501559
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:44 schreef shoya het volgende:

[..]

Vanuit jouw perspectief rij je langs en zie je iemand in een auto zitten langs de weg, je weet niet hoe lang diegene daar al staat, wat er is geprobeerd. Misschien stond ik daar in weer en wind en probeerde ik ondanks de regen en onweer tevergeefs mijn auto te starten. Misschien stond ik daar al 7 jaar. Misschien is er hulp gekomen en reed hij weer even, een paar kilometer voort, om vervolgens weer stil te komen staan. Misschien zeiden ze wel; 'deze is total loss, niets meer aan te doen, geef het op' en zat ik daar, terwijl jij langsreed.
Dat zielig doen is echt totaal niet aantrekkelijk. Niet aantrekkelijk voor de vrouwen om je heen, niet aantrekkelijk voor eventuele nieuwe vrienden; gewoon totaal niet aantrekkelijk. Door je zo zielig op te stellen en alleen maar te jammeren sluit jij eerder jezelf buiten dan de rest dan doet.

Goed. Waarschijnlijk is dit topic voor jou vooral bedoeld om je hart te luchten, maar dat gejammer van jou en het gewijs naar anderen kennen we hier inmiddels al heel goed. We kennen de verhalen; hier valt weinig sympathie voor jou te halen.

Goed. Weet je wat het ook is? Mensen zoals jij, mensen die zich niet goed in hun vel voelen en gevoelsmatig geen deel uit de maatschappij maken, weten maar als te goed te benoemen wat ze niet kunnen. Ik kan dit niet, ik kan dat niet, en dat komt door zus en zo.

Weet je wat je echt zou sieren? Dat je er ook bij zou posten wat je aan je situatie hebt gedaan. Wat heb jij nou daadwerkelijk geprobeerd om uit je nare positie te komen? Wat heb je gedaan om boven je uitkering te stijgen? Het valt ook op dat je de vragen over vrijwilligerswerk gewoon negeert, waarschijnlijk omdat het je niet bevalt. Buiten je comfortzone, stiekem is een uitkering best wel lekker, want voglens jezelf wordt het ook nooit meer dan dit. Je hebt dat geaccepteerd, en je hebt er om wat voor reden dan ook bij neergelegd. Boehoe, hoehoe, hoe.

Ben je goed ter been? Kan je rondlopen? Wat doe je met je tijd? Waarom kun je nergens heen? Je kan rondlopen naar de andere kant van de stad, je kunt een goedkoop rotfiets kopen en om je heen verkennen. Je kunt je aanmelden bij lokale vrijwilligerswerkshizzle, zodat je anderen kan helpen en andere mensen leert kennen en nieuwe dingen meemaakt. Je kan dingen om je heen vinden om *IETS* te doen en je te vermaken. Ga oude vrouwen helpen in de supermarkt, weet ik het. Ga collecteren, breng kranten rond, doe iets.

Natuurlijk zit je vast. Het verbaast mij echt totaal niet. De mens is een sociaal dier; als je jezelf zo afzondert, maak je lichaam en geest gewoon zwak.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 12:08:41 #40
451005 Grems
Clown World
pi_172501561
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:59 schreef shoya het volgende:

[..]

Het is niet alleen 'praten over', het is afgunst, misgunning, minachting, kleinering. De schop na. En waarom?

Het gaat niet om dat zij veel geld hebben, ik bedoel meer dat wij hier vechten om de stuiver die ons toegegooid wordt, en ik vraag je simpelweg om eens verder te kijken dan de knuppel in je handen.
Omdat je een parasiet bent.
pi_172501564
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 12:03 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Waar hij wel gelijk in heeft dat is dat een uitkering deprimerend kan werken. Of nouja, niet zozeer de uitkering, meer het "de hele dag niets te doen hebben" :')
Niet alleen het niets doen, maar ook het gewicht van de gedachte dat je eigenlijk 'iets' zou moeten doen is mentaal best zwaar.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 12:09:28 #42
451005 Grems
Clown World
pi_172501576
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 12:08 schreef shoya het volgende:

[..]

Niet alleen het niets doen, maar ook het gewicht van de gedachte dat je eigenlijk 'iets' zou moeten doen is mentaal best zwaar.
Niet geschikt voor het leven dus :')
pi_172501586
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 12:08 schreef shoya het volgende:

[..]

Niet alleen het niets doen, maar ook het gewicht van de gedachte dat je eigenlijk 'iets' zou moeten doen is mentaal best zwaar.
Dus moet je iets gaan doen, lijkt me duidelijk.
pi_172501598
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:59 schreef shoya het volgende:
Het gaat niet om dat zij veel geld hebben, ik bedoel meer dat wij hier vechten om de stuiver die ons toegegooid wordt, en ik vraag je simpelweg om eens verder te kijken dan de knuppel in je handen.
Is het volgens jou wel eerlijk dan dat het overgrote merendeel van de mensen moet vechten om die stuiver te krijgen, terwijl jij het toegegooid krijgt?

Dat bedoel ik dus met jammeren. Jezelf in dat slachtofferrol plaatsen is echt zo... makkelijk.
pi_172501687
Ga gewoon naar de gym, leer een taal en neuk wat lekkere buitenlandse studentes.
pi_172501698
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 12:03 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Waar hij wel gelijk in heeft dat is dat een uitkering deprimerend kan werken. Of nouja, niet zozeer de uitkering, meer het "de hele dag niets te doen hebben" :')
Maar waarom zou je de hele dag niets te doen hebben? Is het niet voor jezelf of je naasten zijn er legio mensen die wel wat hulp kunnen gebruiken? Mijn grootouders zijn nu een aantal jaar met pensioen, die nemen een dag per week een verstandelijk gehandicapte mee om wat leuks te doen, dat helpt dat gezin en die jongen zelf enorm; dat zou met een uitkering toch ook lukken?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_172501713
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 12:15 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Maar waarom zou je de hele dag niets te doen hebben? Is het niet voor jezelf of je naasten zijn er legio mensen die wel wat hulp kunnen gebruiken? Mijn grootouders zijn nu een aantal jaar met pensioen, die nemen een dag per week een verstandelijk gehandicapte mee om wat leuks te doen, dat helpt dat gezin en die jongen zelf enorm; dat zou met een uitkering toch ook lukken?
Tuurlijk, maar dan moet je wel willen natuurlijk, daar zal wel het probleem zitten.
pi_172501719
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 12:15 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar dan moet je wel willen natuurlijk, daar zal wel het probleem zitten.
Ja daar begin ik maar niet over, dan krijgen we verhalen over knuppels en rijken. :D
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 18 juli 2017 @ 12:17:22 #49
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172501736
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 12:15 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Maar waarom zou je de hele dag niets te doen hebben? Is het niet voor jezelf of je naasten zijn er legio mensen die wel wat hulp kunnen gebruiken? Mijn grootouders zijn nu een aantal jaar met pensioen, die nemen een dag per week een verstandelijk gehandicapte mee om wat leuks te doen, dat helpt dat gezin en die jongen zelf enorm; dat zou met een uitkering toch ook lukken?
Met een uitkering is het haast schier onmogelijk om iets leuks voor jezelf te doen (terecht, volgens velen) dus om de barmhartige samaritaan uit te gaan hangen is niet echt een optie.
And so is the past
pi_172501750
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 12:17 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Met een uitkering is het haast schier onmogelijk om iets leuks voor jezelf te doen (terecht, volgens velen) dus om de barmhartige samaritaan uit te gaan hangen is niet echt een optie.
Met een wandeling door het park maar je zo'n jongen al zielsgelukkig.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_172501764
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 12:08 schreef shoya het volgende:

[..]

Niet alleen het niets doen, maar ook het gewicht van de gedachte dat je eigenlijk 'iets' zou moeten doen is mentaal best zwaar.
Heh...

Maar wat wil je nou dan?
  dinsdag 18 juli 2017 @ 12:19:32 #52
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172501771
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 12:18 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Met een wandeling door het park maar je zo'n jongen al zielsgelukkig.
Oh haha je zei "leuke dingen".
And so is the past
pi_172501815
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 12:19 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Oh haha je zei "leuke dingen".
Ik weet niet of hetgeen jij onder leuk verstaat sociaal geaccepteerd wordt om te doen met een gehandicapte. :N
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_172501850
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:13 schreef shoya het volgende:
Je vergeet welke dag het is, welke maand het is. Jaren lijken weg te vallen in het niets omdat je nooit iets beleeft en geen blijvende herinneringen hebt om op terug te kijken.
Precies hetzelfde kun je zeggen als je hard werkt _O-
Baby we can do it, take the time do it right. We can do it baby, do it tonight _O_
Nudes alleen via DM niet via PM
  dinsdag 18 juli 2017 @ 12:27:10 #55
467997 Rocco.Caine
Certified Boss
pi_172501893
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:51 schreef Rocco.Caine het volgende:
Gewoon beetje rondhangen in het park of voor de snackbar met je mede lotgenoten. Beetje met een brommer kloten, wheelies maken enzo. Bakstenen naar elkaar gooien, oefenen op je flying kicks, af en toe Chinees bestellen. Zolang die Japanner maar niet de mihoen vergeet
Sukkeltjes die de referentie niet snappen
Niggas try to be the king, but the ace is back
  dinsdag 18 juli 2017 @ 12:27:21 #56
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172501898
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 12:22 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ik weet niet of hetgeen jij onder leuk verstaat sociaal geaccepteerd wordt om te doen met een gehandicapte. :N
:D. :@.
And so is the past
pi_172502305
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 12:08 schreef zarGon het volgende:

Natuurlijk zit je vast. Het verbaast mij echt totaal niet. De mens is een sociaal dier; als je jezelf zo afzondert, maak je je lichaam en geest gewoon zwak.
Dit. QFT.

Wat mij betreft is de gouden tip hier ook vrijwilligerswerk gaan doen. Dat is super laagdrempelig, en eigenlijk ook gewoon leuk om te doen, mits je iets vind dat bij je past en je ligt.

Want wat denk ik de kern van jouw beklag is, is dat je disconnected voelt, en dat is zeer goed te begrijpen. Dat kun je in ieder geval een beetje doorbreken door vrijwilligerswerk te gaan doen. Je gaat dan in ieder geval weer deel uit maken van iets, en je ervaart weer contact met mensen. Daarbij zitten ze ook nog eens te springen op vrijwilligers overal, dus ik zou zeggen ga dat als eerste doen.

Van daaruit kun je weer verder kijken. Ga kijken welke behoeften/ideeën daar weer verder uit voortkomen. Maar laat eerst de bloem weer een beetje opengaan, en doorbreek die disconnected toestand.
pi_172502312
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 12:08 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dat zielig doen is echt totaal niet aantrekkelijk. Niet aantrekkelijk voor de vrouwen om je heen, niet aantrekkelijk voor eventuele nieuwe vrienden; gewoon totaal niet aantrekkelijk. Door je zo zielig op te stellen en alleen maar te jammeren sluit jij eerder jezelf buiten dan de rest dan doet.

Goed. Waarschijnlijk is dit topic voor jou vooral bedoeld om je hart te luchten, maar dat gejammer van jou en het gewijs naar anderen kennen we hier inmiddels al heel goed. We kennen de verhalen; hier valt weinig sympathie voor jou te halen.

Goed. Weet je wat het ook is? Mensen zoals jij, mensen die zich niet goed in hun vel voelen en gevoelsmatig geen deel uit de maatschappij maken, weten maar als te goed te benoemen wat ze niet kunnen. Ik kan dit niet, ik kan dat niet, en dat komt door zus en zo.

Weet je wat je echt zou sieren? Dat je er ook bij zou posten wat je aan je situatie hebt gedaan. Wat heb jij nou daadwerkelijk geprobeerd om uit je nare positie te komen? Wat heb je gedaan om boven je uitkering te stijgen? Het valt ook op dat je de vragen over vrijwilligerswerk gewoon negeert, waarschijnlijk omdat het je niet bevalt. Buiten je comfortzone, stiekem is een uitkering best wel lekker, want voglens jezelf wordt het ook nooit meer dan dit. Je hebt dat geaccepteerd, en je hebt er om wat voor reden dan ook bij neergelegd. Boehoe, hoehoe, hoe.

Ben je goed ter been? Kan je rondlopen? Wat doe je met je tijd? Waarom kun je nergens heen? Je kan rondlopen naar de andere kant van de stad, je kunt een goedkoop rotfiets kopen en om je heen verkennen. Je kunt je aanmelden bij lokale vrijwilligerswerkshizzle, zodat je anderen kan helpen en andere mensen leert kennen en nieuwe dingen meemaakt. Je kan dingen om je heen vinden om *IETS* te doen en je te vermaken. Ga oude vrouwen helpen in de supermarkt, weet ik het. Ga collecteren, breng kranten rond, doe iets.

Natuurlijk zit je vast. Het verbaast mij echt totaal niet. De mens is een sociaal dier; als je jezelf zo afzondert, maak je lichaam en geest gewoon zwak.
Theoretisch gezien ben ik het met je eens, wat je zegt klinkt logisch en doordacht. Niets wat ik mezelf niet eindeloos heb gezegd. Het ontdekken van je kunnen is ontmoedigend wanneer je niet veel kan. Weten te benoemen wat je niet kan komt ook alleen doordat je dingen hebt geprobeerd om uit je situatie te komen. Jij noemt het 'makkelijk' terwijl het verre van is.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 12:10 schreef zarGon het volgende:

[..]

Is het volgens jou wel eerlijk dan dat het overgrote merendeel van de mensen moet vechten om die stuiver te krijgen, terwijl jij het toegegooid krijgt?

Dat bedoel ik dus met jammeren. Jezelf in dat slachtofferrol plaatsen is echt zo... makkelijk.
Weer mis je het punt compleet. Ik zeg juist dat het niet eerlijk is dat het overgrote deel van de mensen moet vechten om een stuiver, en dat zij dat misschien ook zouden zien, als..
pi_172502369
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 12:15 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar dan moet je wel willen natuurlijk, daar zal wel het probleem zitten.
Willen of niet willen doet er niet toe, toch? Als je maar doet.
pi_172502408
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 12:48 schreef shoya het volgende:

Weer mis je het punt compleet. Ik zeg juist dat het niet eerlijk is dat het overgrote deel van de mensen moet vechten om een stuiver, en dat zij dat misschien ook zouden zien, als..
Het leven is keihard. Het leven maakt zich niet druk om dingen als 'eerlijk', want het leven is geen mens.
pi_172502410
Ik ben enigsinds mijn geboorte
pi_172502428
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 12:08 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dat zielig doen is echt totaal niet aantrekkelijk. Niet aantrekkelijk voor de vrouwen om je heen, niet aantrekkelijk voor eventuele nieuwe vrienden; gewoon totaal niet aantrekkelijk. Door je zo zielig op te stellen en alleen maar te jammeren sluit jij eerder jezelf buiten dan de rest dan doet.

Goed. Waarschijnlijk is dit topic voor jou vooral bedoeld om je hart te luchten, maar dat gejammer van jou en het gewijs naar anderen kennen we hier inmiddels al heel goed. We kennen de verhalen; hier valt weinig sympathie voor jou te halen.

Goed. Weet je wat het ook is? Mensen zoals jij, mensen die zich niet goed in hun vel voelen en gevoelsmatig geen deel uit de maatschappij maken, weten maar als te goed te benoemen wat ze niet kunnen. Ik kan dit niet, ik kan dat niet, en dat komt door zus en zo.

Weet je wat je echt zou sieren? Dat je er ook bij zou posten wat je aan je situatie hebt gedaan. Wat heb jij nou daadwerkelijk geprobeerd om uit je nare positie te komen? Wat heb je gedaan om boven je uitkering te stijgen? Het valt ook op dat je de vragen over vrijwilligerswerk gewoon negeert, waarschijnlijk omdat het je niet bevalt. Buiten je comfortzone, stiekem is een uitkering best wel lekker, want voglens jezelf wordt het ook nooit meer dan dit. Je hebt dat geaccepteerd, en je hebt er om wat voor reden dan ook bij neergelegd. Boehoe, hoehoe, hoe.

Ben je goed ter been? Kan je rondlopen? Wat doe je met je tijd? Waarom kun je nergens heen? Je kan rondlopen naar de andere kant van de stad, je kunt een goedkoop rotfiets kopen en om je heen verkennen. Je kunt je aanmelden bij lokale vrijwilligerswerkshizzle, zodat je anderen kan helpen en andere mensen leert kennen en nieuwe dingen meemaakt. Je kan dingen om je heen vinden om *IETS* te doen en je te vermaken. Ga oude vrouwen helpen in de supermarkt, weet ik het. Ga collecteren, breng kranten rond, doe iets.

Natuurlijk zit je vast. Het verbaast mij echt totaal niet. De mens is een sociaal dier; als je jezelf zo afzondert, maak je lichaam en geest gewoon zwak.
^O^ ^O^ ^O^
pi_172502511
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:44 schreef shoya het volgende:

[..]

Vanuit jouw perspectief rij je langs en zie je iemand in een auto zitten langs de weg, je weet niet hoe lang diegene daar al staat, wat er is geprobeerd. Misschien stond ik daar in weer en wind en probeerde ik ondanks de regen en onweer tevergeefs mijn auto te starten. Misschien stond ik daar al 7 jaar. Misschien is er hulp gekomen en reed hij weer even, een paar kilometer voort, om vervolgens weer stil te komen staan. Misschien zeiden ze wel; 'deze is total loss, niets meer aan te doen, geef het op' en zat ik daar, terwijl jij langsreed.
Metaforen gebruiken om je eigen situatie niet al te concreet te vertellen :')
pi_172502566
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:51 schreef Rocco.Caine het volgende:
Gewoon beetje rondhangen in het park of voor de snackbar met je mede lotgenoten. Beetje met een brommer kloten, wheelies maken enzo. Bakstenen naar elkaar gooien, oefenen op je flying kicks, af en toe Chinees bestellen. Zolang die Japanner maar niet de mihoen vergeet
Maar eerst een paar trays schultenbrau halen op je aftandse puch
pi_172502580
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 13:00 schreef Fatoeman het volgende:

[..]

Metaforen gebruiken om je eigen situatie niet al te concreet te vertellen :')
Omdat mijn situatie ook niet per se ter discussie staat, het gaat meer om het geheel, hoe je waardigheid wordt bepaald door wat je wel of niet bent. Wat je wel of niet doet. Wat je wel of niet kan.
pi_172502595
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:44 schreef shoya het volgende:

[..]

Vanuit jouw perspectief rij je langs en zie je iemand in een auto zitten langs de weg, je weet niet hoe lang diegene daar al staat, wat er is geprobeerd. Misschien stond ik daar in weer en wind en probeerde ik ondanks de regen en onweer tevergeefs mijn auto te starten. Misschien stond ik daar al 7 jaar. Misschien is er hulp gekomen en reed hij weer even, een paar kilometer voort, om vervolgens weer stil te komen staan. Misschien zeiden ze wel; 'deze is total loss, niets meer aan te doen, geef het op' en zat ik daar, terwijl jij langsreed.
pi_172502615
^O^
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_172502636
pi_172502658
  dinsdag 18 juli 2017 @ 13:12:29 #70
467997 Rocco.Caine
Certified Boss
pi_172502716
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 13:03 schreef Fatoeman het volgende:

[..]

Maar eerst een paar trays schultenbrau halen op je aftandse puch
Niggas try to be the king, but the ace is back
  dinsdag 18 juli 2017 @ 13:19:15 #71
467997 Rocco.Caine
Certified Boss
pi_172502829
Mensen die hier serieus op ingaan en hele boeken vol argumenten neerpleuren. Gtfo man :') overduidelijk een troll
It takes one to know one
Niggas try to be the king, but the ace is back
pi_172503069
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 12:48 schreef shoya het volgende:

[..]

Theoretisch gezien ben ik het met je eens, wat je zegt klinkt logisch en doordacht. Niets wat ik mezelf niet eindeloos heb gezegd. Het ontdekken van je kunnen is ontmoedigend wanneer je niet veel kan. Weten te benoemen wat je niet kan komt ook alleen doordat je dingen hebt geprobeerd om uit je situatie te komen. Jij noemt het 'makkelijk' terwijl het verre van is.
En weer zeg je "ik kan het niet". En weer houd je het lekker oppervlakkig, zonder in details te treden.

Leg mij eens waarom het voor jou moeilijk is om:
- rond te wandelen in je stad, gewoon, puur als plezierig tijdsverdrijf
- rond kan fietsen om nieuwe dingen te zien
- anderen te helpen en/of vrijwilligerswek te doen

Dat zijn dingen die jou geen geld kosten, maar wel zaken waardoor je onder de mensen komt én jezelf nuttig voelt.

Leg mij het even op zo'n manier uit zonder dat je jezelf in een zielige positie brengt.

quote:
Weer mis je het punt compleet. Ik zeg juist dat het niet eerlijk is dat het overgrote deel van de mensen moet vechten om een stuiver, en dat zij dat misschien ook zouden zien, als..
Waarom is het volgens jou niet eerlijk dan? Dit past overigens heel goed bij het beeld dat je van het leven hebt: je hoeft niets te doen, alles hoort vanzelf naar je toe te komen.

Volgens mij besef jij niet hoeveel geluk je hebt dat je in Nederland bent geboren en dat er voor jou gezorgd wordt, omdat jij dat zelf niet kan.

Verder, 'werken' heeft nut. Jij ziet het waarschijnlijk als een duivelse ontdekking, maar 'werken' houdt het groter geheel in balans. Werk zorgt er o.a. voor dat je sociaal bent (of moet zijn, zelfs), zorgt voor relaties en nieuwe vrienden. Het geeft je leven invulling, het zorgt ervoor dat je je nuttig voelt. Het zorgt voor ritme en voor zelfontplooiing. En dan heb ik nog niets over stuivers gezegd...

Ik ben het op zich eens met het idee dat je er niet om zou moeten vechten, maar om voor vele andere redenen.
pi_172503112
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 13:19 schreef Rocco.Caine het volgende:
Mensen die hier serieus op ingaan en hele boeken vol argumenten neerpleuren. Gtfo man :') overduidelijk een troll
It takes one to know one
8-).
pi_172503646
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 13:31 schreef zarGon het volgende:

[..]

En weer zeg je "ik kan het niet". En weer houd je het lekker oppervlakkig, zonder in details te treden.

Leg mij eens waarom het voor jou moeilijk is om:
- rond te wandelen in je stad, gewoon, puur als plezierig tijdsverdrijf
- rond kan fietsen om nieuwe dingen te zien
- anderen te helpen en/of vrijwilligerswek te doen

Dat zijn dingen die jou geen geld kosten, maar wel zaken waardoor je onder de mensen komt én jezelf nuttig voelt.

Leg mij het even op zo'n manier uit zonder dat je jezelf in een zielige positie brengt.

[..]

Waarom is het volgens jou niet eerlijk dan? Dit past overigens heel goed bij het beeld dat je van het leven hebt: je hoeft niets te doen, alles hoort vanzelf naar je toe te komen.

Volgens mij besef jij niet hoeveel geluk je hebt dat je in Nederland bent geboren en dat er voor jou gezorgd wordt, omdat jij dat zelf niet kan.

Verder, 'werken' heeft nut. Jij ziet het waarschijnlijk als een duivelse ontdekking, maar 'werken' houdt het groter geheel in balans. Werk zorgt er o.a. voor dat je sociaal bent (of moet zijn, zelfs), zorgt voor relaties en nieuwe vrienden. Het geeft je leven invulling, het zorgt ervoor dat je je nuttig voelt. Het zorgt voor ritme en voor zelfontplooiing. En dan heb ik nog niets over stuivers gezegd...

Ik ben het op zich eens met het idee dat je er niet om zou moeten vechten, maar om voor vele andere redenen.
Omdat het ook niet om mijn situatie specifiek gaat, meer om de concequenties die volgen als je niet mee kunt komen, ongeacht je situatie. Jij ziet dat als je zielig opstellen, maar emotie daargelaten, niet iedereen in daartoe in staat. Feit. Daar kun je niet van zeggen; ga maar wandelen of fietsen of vrijwilligerswerk doen en dan komt het wel goed. Dat zijn uiteindelijk allemaal oppervlakkigen bezigheden, en als je daar niets bij voelt, dan veranderd er niets
in je gedachtegang/beleving. Dat is nooit voor iedere persoon gelijk, wat de één voldoening uit haalt ziet de ander als last, en dus heeft het op eenieder een ander effect.
  Moderator dinsdag 18 juli 2017 @ 14:03:15 #75
45833 crew  Fogel
pi_172503813
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 13:55 schreef shoya het volgende:

[..]

Omdat het ook niet om mijn situatie specifiek gaat, meer om de concequenties die volgen als je niet mee kunt komen, ongeacht je situatie. Jij ziet dat als je zielig opstellen, maar emotie daargelaten, niet iedereen in daartoe in staat. Feit. Daar kun je niet van zeggen; ga maar wandelen of fietsen of vrijwilligerswerk doen en dan komt het wel goed. Dat zijn uiteindelijk allemaal oppervlakkigen bezigheden, en als je daar niets bij voelt, dan veranderd er niets
in je gedachtegang/beleving. Dat is nooit voor iedere persoon gelijk, wat de één voldoening uit haalt ziet de ander als last, en dus heeft het op eenieder een ander effect.
Maar heb je al iets gedaan om je eigen situatie te verbeteren? Want klagen lost niks op.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator dinsdag 18 juli 2017 @ 14:04:27 #76
441859 crew  Lenny77
pi_172503834
Je kan een oudje helpen tegen je zin of je kan depressief op de bank zitten tegen je zin.
Eens kijken wat je op termijn toch wel voldoening kan geven.

Sowieso vind ik dat het in Nederland wel heel makkelijk is om een uitkering te krijgen. Hier in België moet je al compleet je benen en armen kwijt zijn als je een langdurige uitkering krijgt. En die is al heel snel heel laag en er zijn geen huursubsidies of wat dan ook.
Werken zul je!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_172503840
Mja, je zou ook antwoord kunnen geven, maar ja, waarom probeer ik het ook. Dit verloopt geheel volgens verwachting.

Je wil ook helemaal niet geholpen worden, of je huidige situatie verbeteren. Je wil gewoon beetje jammeren, beetje aandacht krijgen, beetje verdriet wegtypen.

Prima heur.
pi_172503862
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 14:04 schreef zarGon het volgende:
Mja, je zou ook antwoord kunnen geven, maar ja, waarom probeer ik het ook. Dit verloopt geheel volgens verwachting.

Je wil ook helemaal niet geholpen worden, of je huidige situatie verbeteren. Je wil gewoon beetje jammeren, beetje aandacht krijgen, beetje verdriet wegtypen.

Prima heur.
Kan ik ook zeggen van de reacties hier.
pi_172503886
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 14:05 schreef shoya het volgende:

[..]

Kan ik ook zeggen van de reacties hier.
Ja, ach.

Veel plezier met overleven, terwijl de rest bezig is met leven.

:s).
pi_172503922
Levenloze sukkel zijn. :')
  dinsdag 18 juli 2017 @ 14:09:54 #81
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_172503937
Je kan ook zwaar aan de drugs gaan. Dat zou ik doen met een uitzichtloos leven denk ik.
pi_172503956
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 14:03 schreef Fogel het volgende:

[..]

Maar heb je al iets gedaan om je eigen situatie te verbeteren? Want klagen lost niks op.
Ja ik heb het 7 jaar zonder uitkering geprobeerd. Toen had ik letterlijk geen cent te makken. Dacht, als ik het mezelf maar zo moeilijk en ondragelijk genoeg maak moet er toch wel iets veranderen..
pi_172503990
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 14:10 schreef shoya het volgende:

[..]

Ja ik heb het 7 jaar zonder uitkering geprobeerd.
Heb je wat geprobeerd?

quote:
Dacht, als ik het mezelf maar moeilijk en ondragelijk genoeg maak moet er toch wel iets veranderen..
Moeilijker en ondragelijker voor jezelf maken om er beter van/door te worden?

Ik volg die logica niet zo.
pi_172504045
Ik zou vrijwilligerswerk doen, het krakerswereldje of de criminaliteit ingaan. Tenminste, ligt eraan wat voor uitkering je hebt en hoe groot de kans op een verbetering van je situatie is.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 14:19:17 #85
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_172504122
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 14:12 schreef zarGon het volgende:

[..]

Heb je wat geprobeerd?

[..]

Moeilijker en ondragelijker voor jezelf maken om er beter van/door te worden?

Ik volg die logica niet zo.
Dat ie, door het zichzelf het zo moeilijk te maken, hoopte dat ie zichzelf op die manier zo een druk oplegde dat ie dan wel tot actie MOEST komen, vermoed ik. Oftewel: een onverbeterlijke lamstraal in da house hier.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  Moderator dinsdag 18 juli 2017 @ 14:20:28 #86
45833 crew  Fogel
pi_172504145
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 14:10 schreef shoya het volgende:

[..]

Ja ik heb het 7 jaar zonder uitkering geprobeerd. Toen had ik letterlijk geen cent te makken. Dacht, als ik het mezelf maar zo moeilijk en ondragelijk genoeg maak moet er toch wel iets veranderen..
Blijkbaar werkte dat niet. Wat is je volgende stap?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_172504413
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 14:12 schreef zarGon het volgende:

[..]

Heb je wat geprobeerd?

[..]

Moeilijker en ondragelijker voor jezelf maken om er beter van/door te worden?

Ik volg die logica niet zo.
Iets op de rails te krijgen. Een opleiding, een baan. Therapie, persoonlijke ontwikkeling, interesses/kwaliteiten ondekken etc.

De logica is dat een mens altijd de weg van de minste weerstand kiest. Vanuit huis heb ik ook meegekregen dat je je hand niet ophoudt, dat je dan lui en werkschuw was. Door jezelf alle plezier en luxe te ontnemen moet je op een gegeven moment van nature je toch gedrag/acties gaan veranderen om het makkelijker voor jezelf te maken.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 14:32:16 #88
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_172504418
Je hebt meer kans op depressie met een uitkering maar uiteindelijk komt je stemming uit jouzelf. Dus als jij dingen anders wilt, doe er dan wat aan!
pi_172504424
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:16 schreef Dven het volgende:
Gewoon een beetje lauwe blikjes bier drinken in de voortuin. Niets mis mee.
Moet je wel toffe buren hebben zoals Geert Glas.
pi_172504432
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 14:19 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Dat ie, door het zichzelf het zo moeilijk te maken, hoopte dat ie zichzelf op die manier zo een druk oplegde dat ie dan wel tot actie MOEST komen, vermoed ik. Oftewel: een onverbeterlijke lamstraal in da house hier.
Dit inderdaad. :')
pi_172504520
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 14:20 schreef Fogel het volgende:

[..]

Blijkbaar werkte dat niet. Wat is je volgende stap?
Nu heb ik net een uitkering en weet ik ook niet hoe het verder moet. Vandaar het deprimerende/uitzichtloze.
  Moderator dinsdag 18 juli 2017 @ 14:39:07 #92
45833 crew  Fogel
pi_172504574
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 14:36 schreef shoya het volgende:

[..]

Nu heb ik net een uitkering en weet ik ook niet hoe het verder moet. Vandaar het deprimerende/uitzichtloze.
Maar wil je eigenlijk wel verder? Die indruk krijg ik namelijk niet uit je posts.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 18 juli 2017 @ 14:40:47 #93
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_172504618
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 14:39 schreef Fogel het volgende:

[..]

Maar wil je eigenlijk wel verder? Die indruk krijg ik namelijk niet uit je posts.
Tuurlijk wel, even bijtanken heroriënteren en weer verder ^O^
  Moderator dinsdag 18 juli 2017 @ 14:42:18 #94
45833 crew  Fogel
pi_172504654
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 14:40 schreef Mishu het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, even bijtanken heroriënteren en weer verder ^O^
Verkeerde account gebruikt? :P
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 18 juli 2017 @ 14:46:21 #95
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_172504744
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 14:42 schreef Fogel het volgende:

[..]

Verkeerde account gebruikt? :P
Nee, maar je praat hem de put in zo.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 14:51:41 #96
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_172504856
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 14:09 schreef Twiitch het volgende:
Je kan ook zwaar aan de drugs gaan. Dat zou ik doen met een uitzichtloos leven denk ik.
In elk ander soort leven is dat ook gewoon een aanrader hoor.
pi_172504967
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 14:51 schreef the-eye het volgende:

[..]

In elk ander soort leven is dat ook gewoon een aanrader hoor.
_O-

Mee eens.
pi_172504968
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 14:39 schreef Fogel het volgende:

[..]

Maar wil je eigenlijk wel verder? Die indruk krijg ik namelijk niet uit je posts.
Weet ik dus niet. De afgelopen paar jaren waren best vermoeiend, zoals zargon zei voelt opgeven soms makkelijk. Het allemaal maar laten zitten. Waar ik dan dus tegenaan loop is dat ik me een complete nietsnut voel en ook zo wordt behandeld door mensen zodra ik ze vertel dat ik een uitkering heb.

In veel opzichten wordt je gewoon buitengesloten. Ja je krijgt 'gratis' geld, maar je moet je bijna persoonlijk bij iedereen die je tegenkomt verantwoorden, alsof je hun een verklaring verschuldigd bent.
pi_172504981
geef maar aan mij dan. Eens kijken hoe snel ik een eindeloze stroom gratis geld beu ben.
pi_172505030
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 14:58 schreef zovty het volgende:
geef maar aan mij dan. Eens kijken hoe snel ik een eindeloze stroom gratis geld beu ben.
Iedereen in Nederland kan een uitkering krijgen.
pi_172505089
Ja, ok, maar als jij alleen maar last hebt van je uitkering dan wil ik je er graag vanaf helpen. Want zo ben ik.
  Beste debater 2022 dinsdag 18 juli 2017 @ 15:09:34 #102
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172505213
Blijf erop uit gaan.

Je hebt een uitkering? Dan moet het volgende wel lukken als eerste opstap.

Was jezelf, kleed je netjes aan, alsof je ergens heen gaat waar je er onberispelijk uit moet zien. Pak de fiets, of de bus, en ga naar het lokale treinstation. Eenmaal daar, koop een kop koffie bij de AH To Go of de kiosk. Geniet van die koffie terwijl je op een bankje zit, of op de trappen, en je omringd bent door andere mensen. Zie dat er andere mensen zijn, iedereen is bezig, iedereen heeft iets aan het hoofd. Terwijl je daar zo zit, en je koffie drinkt, denk dan gewoon na. Wat wil ik, wat kan ik, wat gaat ervoor zorgen dat die kolk verdwijnt. Let vooral steeds op de bezigheid om je heen; je maakt daar onderdeel van uit, je staat er niet buiten. Fataal is het om jezelf terug te trekken in je schulp.

Doe dit elke dag. Maak van die korte route naar het station en de kop koffie je dagelijkse uitje, iets waar je naar uit ziet, wat ervoor zorgt dat je elke dag uit bed moet, jezelf wast en jezelf netjes aankleedt.

Voorkom isolatie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator dinsdag 18 juli 2017 @ 15:14:53 #103
45833 crew  Fogel
pi_172505337
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 14:46 schreef Mishu het volgende:

[..]

Nee, maar je praat hem de put in zo.
Nee, dat doet ie zelf.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_172505666
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 15:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
Blijf erop uit gaan.

Je hebt een uitkering? Dan moet het volgende wel lukken als eerste opstap.

Was jezelf, kleed je netjes aan, alsof je ergens heen gaat waar je er onberispelijk uit moet zien. Pak de fiets, of de bus, en ga naar het lokale treinstation. Eenmaal daar, koop een kop koffie bij de AH To Go of de kiosk. Geniet van die koffie terwijl je op een bankje zit, of op de trappen, en je omringd bent door andere mensen. Zie dat er andere mensen zijn, iedereen is bezig, iedereen heeft iets aan het hoofd. Terwijl je daar zo zit, en je koffie drinkt, denk dan gewoon na. Wat wil ik, wat kan ik, wat gaat ervoor zorgen dat die kolk verdwijnt. Let vooral steeds op de bezigheid om je heen; je maakt daar onderdeel van uit, je staat er niet buiten. Fataal is het om jezelf terug te trekken in je schulp.

Doe dit elke dag. Maak van die korte route naar het station en de kop koffie je dagelijkse uitje, iets waar je naar uit ziet, wat ervoor zorgt dat je elke dag uit bed moet, jezelf wast en jezelf netjes aankleedt.

Voorkom isolatie.
Tot het aankleden aan toe doe ik ook iedere dag nog wel, het naar buiten gaan blijft moeilijk. Nu ik het minder doe wordt het inderdaad nog lastiger, maar om die motivatie vast te houden terwijl je het gevoel hebt dat het niets verandert/met je doet, voelt heel doelloos.
pi_172505788
Een depressie komt niet van je uitkering vandaan

Gewoon je wekker zetten elke dag, zorgen dat je om zo laat alle zelfzorg gedaan hebt, zo en zo laat eten, op bezoek gaan bij familie of vrienden en werk/dagbesteding zoeken.
En dan weer om zo laat eten en om zo laat naar bed.
Twiddel
pi_172506002
Ik ben jaloers op TS. Ik zou willen dat ik iedere dag lekker thuis kon chillen, bitches neuken en dan einde van de maand gratis geld krijgen.
pi_172506049
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 14:05 schreef shoya het volgende:

[..]

Kan ik ook zeggen van de reacties hier.
Wat wil je dan?
Dat iemand hier jou een baantje komt brengen? Met een mooi cadeaupapiertje en een fleurige strik eromheen?
Het is jouw leven, JIJ bent in de eerste plaats verantwoordelijk. Er zijn hier al zoveel tips en goede adviezen voorbijgekomen en het enige wat jij doet is klagen en jammeren.
Als jij ook zo overkomt tijdens een sollicitatiegesprek is het niet zo heel vreemd dat de keus niet op jou valt.
En natuurlijk ligt het dan niet aan jou, maar (alweer!!!) aan de ander.
Blijf vooral zitten waar je zit en verroer je niet.
pi_172506339
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 15:49 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Wat wil je dan?
Dat iemand hier jou een baantje komt brengen? Met een mooi cadeaupapiertje en een fleurige strik eromheen?
Het is jouw leven, JIJ bent in de eerste plaats verantwoordelijk. Er zijn hier al zoveel tips en goede adviezen voorbijgekomen en het enige wat jij doet is klagen en jammeren.
Als jij ook zo overkomt tijdens een sollicitatiegesprek is het niet zo heel vreemd dat de keus niet op jou valt.
En natuurlijk ligt het dan niet aan jou, maar (alweer!!!) aan de ander.
Blijf vooral zitten waar je zit en verroer je niet.
Ik heb nooit gezegd dat het aan een ander ligt..
pi_172506353
TS, doe jezelf een lol en vraag de huisarts om een verwijzing naar de psycholoog.
Twiddel
pi_172506421
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:06 schreef summer2bird het volgende:
TS, doe jezelf een lol en vraag de huisarts om een verwijzing naar de psycholoog.
Ik heb al bij een psycholoog gelopen, zij heeft mij na enkele maanden behandeling arbeidsongeschikt verklaard omdat er geen zinnige oplossing uit ons samenkomen kwam. Daar had ik weinig aan.
pi_172506437
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:09 schreef shoya het volgende:

[..]

Ik heb al bij een psycholoog gelopen, zij heeft mij na enkele maanden behandeling arbeidsongeschikt verklaard omdat er geen zinnige oplossing uit ons samenkomen kwam. Daar had ik weinig aan.
Dan zoek je eentje die wel met jou kan werken?
Twiddel
  dinsdag 18 juli 2017 @ 16:14:01 #112
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_172506489
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 15:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
Blijf erop uit gaan.

Je hebt een uitkering? Dan moet het volgende wel lukken als eerste opstap.

Was jezelf, kleed je netjes aan, alsof je ergens heen gaat waar je er onberispelijk uit moet zien. Pak de fiets, of de bus, en ga naar het lokale treinstation. Eenmaal daar, koop een kop koffie bij de AH To Go of de kiosk. Geniet van die koffie terwijl je op een bankje zit, of op de trappen, en je omringd bent door andere mensen. Zie dat er andere mensen zijn, iedereen is bezig, iedereen heeft iets aan het hoofd. Terwijl je daar zo zit, en je koffie drinkt, denk dan gewoon na. Wat wil ik, wat kan ik, wat gaat ervoor zorgen dat die kolk verdwijnt. Let vooral steeds op de bezigheid om je heen; je maakt daar onderdeel van uit, je staat er niet buiten. Fataal is het om jezelf terug te trekken in je schulp.

Doe dit elke dag. Maak van die korte route naar het station en de kop koffie je dagelijkse uitje, iets waar je naar uit ziet, wat ervoor zorgt dat je elke dag uit bed moet, jezelf wast en jezelf netjes aankleedt.

Voorkom isolatie.
^O^ ^O^ ^O^
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_172506494
Ga bij het vreemdelingenlegioen.
pi_172506574
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:10 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Dan zoek je eentje die wel met jou kan werken?
Hoe bedoel je?
pi_172506589
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:18 schreef shoya het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Dan vraag je om een andere psycholoog als deze er niet met jou uitkomt.
Twiddel
pi_172506628
Oh meneer de uitkeringstrekker loopt ook nog bij de psycholoog :')
pi_172506670
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:18 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Dan vraag je om een andere psycholoog als deze er niet met jou uitkomt.
Zit daar veel verschil in?
pi_172506689
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:20 schreef JimmyDean het volgende:
Oh meneer de uitkeringstrekker loopt ook nog bij de psycholoog :')
Wat heb je liever dat uitkeringstrekkers doen dan?
  dinsdag 18 juli 2017 @ 16:23:39 #119
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_172506692
Je bent wel heel moeilijk TS. Misschien moet je gewoon eens schijt aan jezelf hebben, en FUCK |U zeggen tegen al je obstakels, denkbeelden, wensen, voorkeuren, angsten, en weet ik het allemaal. Gewoon wegschoppen die hap en niet langer nog macht over je laten hebben. Het heeft niet gewerkt, gaat niet werken en zal nooit werken. Dus overboord ermee.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_172506718
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:23 schreef shoya het volgende:

[..]

Wat heb je liever dat uitkeringstrekkers doen dan?
werken
pi_172506811
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:23 schreef Villas__Rubin het volgende:
Je bent wel heel moeilijk TS. Misschien moet je gewoon eens schijt aan jezelf hebben, en FUCK |U zeggen tegen al je obstakels, denkbeelden, wensen, voorkeuren, angsten, en weet ik het allemaal. Gewoon wegschoppen die hap en niet langer nog macht over je laten hebben. Het heeft niet gewerkt, gaat niet werken en zal nooit werken. Dus overboord ermee.
Je kan jezelf niet overtuigen dat poep niet stinkt hoor. Ik heb lange tijd alles aangepakt, van de gemeente, het UWV, suggesties van de psych etc. Tis niet alsof ik als een bang schaap in de hoek heb gestaan al die tijd.
pi_172506927
Je bent gewoon een nietsnut. Accepteer het maar.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 16:41:31 #123
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_172507045
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:29 schreef shoya het volgende:

[..]

Je kan jezelf niet overtuigen dat poep niet stinkt hoor. Ik heb lange tijd alles aangepakt, van de gemeente, het UWV, suggesties van de psych etc. Tis niet alsof ik als een bang schaap in de hoek heb gestaan al die tijd.
In welke leeftijdscategorie val je eigenlijk als ik vragen mag?

Je kunt het ook opgeven natuurlijk, en denken: ik heb het geprobeerd, maar ik wil er niets van weten en keer me er vanaf. Waarom niet... Dan kap je voorgoed met werken en ga je compleet je eigen weg. Zou zeggen denk dat idee is uit. Wie weet zit daarin voor jou wel de bevrijding die je nodig hebt.
Probeer in ieder geval erachter te komen wat je écht wilt. En niet wat zou moeten. Maar wat jij echt met je hart verlangt. En fuck de regels dan.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_172507249
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:41 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

In welke leeftijdscategorie val je eigenlijk als ik vragen mag?

Je kunt het ook opgeven natuurlijk, en denken: ik heb het geprobeerd, maar ik wil er niets van weten en keer me er vanaf. Waarom niet... Dan kap je voorgoed met werken en ga je compleet je eigen weg. Zou zeggen denk dat idee is uit. Wie weet zit daarin voor jou wel de bevrijding die je nodig hebt.
Probeer in ieder geval erachter te komen wat je écht wilt. En niet wat zou moeten. Maar wat jij echt met je hart verlangt. En fuck de regels dan.
Mag hopen dat TS dan ook geen geld meer ontvangt waar anderen wel voor gewerkt hebben.
pi_172507319
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:05 schreef shoya het volgende:

[..]

Ik heb nooit gezegd dat het aan een ander ligt..
Niet letterlijk, nee. Maar jouw insteek is toch dat jouw probleem vnl. aan anderen ligt.
Waarom ga je geen vrijwilligerswerk doen? Daar kun je contacten opdoen die je kansen op een betaalde baan vergroten.
pi_172507331
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:23 schreef shoya het volgende:

[..]

Wat heb je liever dat uitkeringstrekkers doen dan?
Hmmm dit is een lastige hoor.
pi_172507396
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:09 schreef shoya het volgende:

[..]

Ik heb al bij een psycholoog gelopen, zij heeft mij na enkele maanden behandeling arbeidsongeschikt verklaard omdat er geen zinnige oplossing uit ons samenkomen kwam. Daar had ik weinig aan.
Wie heeft die behandeling betaald? Sorry, maar dat is de eerste vraag die in me opkomt.
Doe geen moeite, ik weet het antwoord al. Deze behandeling is betaald door de belastingbetalende werkende mens.
Er is geen enkele cent die uit jouw portemonneetje heeft bijgedragen voor deze behandeling.
Is niet erg hoor, maar je bent, volgens mij dan, jong en gezond in fysiek opzicht.
Ga naar het arbeidsbureau voor advies, laat je bij- of omscholen en ga werken voor je geld.
Dan heb je minder tijd om het slachtoffer van de omstandigheden uit te hangen.
pi_172507452
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:41 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

In welke leeftijdscategorie val je eigenlijk als ik vragen mag?

Je kunt het ook opgeven natuurlijk, en denken: ik heb het geprobeerd, maar ik wil er niets van weten en keer me er vanaf. Waarom niet... Dan kap je voorgoed met werken en ga je compleet je eigen weg. Zou zeggen denk dat idee is uit. Wie weet zit daarin voor jou wel de bevrijding die je nodig hebt.
Probeer in ieder geval erachter te komen wat je écht wilt. En niet wat zou moeten. Maar wat jij echt met je hart verlangt. En fuck de regels dan.
Als je die kant op gaat wordt je automatisch ook een soort van paria in de maatschappij. Wat ik me op zich ook kan voorstellen, maar aan de andere kant denk ik, waarom?
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:53 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Mag hopen dat TS dan ook geen geld meer ontvangt waar anderen wel voor gewerkt hebben.
Want die paar centen maken het verschil? Denk je dat wanneer sociale voorzieningen opgeheven worden, jij wat geld overhoudt? Daar vind de overheid wel weer een ander project voor hoor.
Dat vind ik altijd verwonderlijk, met de crises ook, bankiers die miljarden laten verdwijnen, EU ambtenaren en ambassadeurs die 10,000 euro+ per maand binnenharken en ook maar een beetje op hun kont zitten, goede doelen die miljoenen weg frauderen, bedrijven die belasting ontduiken, miljoenen anderen die rijk worden over andersmans rug... geen haan kraait ernaar. Maar o wee als je een uitkering ontvangt, dan moet je boeten. Alleen dan.

Dat zeg ik, kapitalisten lachen zich dood, werkvolk dat elkaar de goot nog indrukt voor die ene laatste cent.
pi_172507488
Ik kan je alleen meegeven dat er altijd licht aan het eind van de tunnel is. Duurt misschien soms langer dan je hoopt, maar uiteindelijk komt het goed.

Ik heb ook me ook ooit zo waardeloos en machteloos gevoeld. Kon door ziekte niet werken, maar wilde wel graag en was financieel ook genoodzaakt. Zat elke morgen achter de pc om sollicitaties de deur uit te doen, liep bijeenkomsten en banenmarkten af, schakelde netwerk in, hield nauw contact met uitzendbureaus, maar het leverde eigenlijk alleen maar teleurstellingen op. Ik forceerde teveel en ik voelde me daarnaast elke dag tussen half 9 en 5 schuldig dat ik thuiszat en mijn vrienden, buren etc. maar hard aan het werk waren en dat gevoel gaven sommige mensen mij ook terug (wat heel naar is, zeker als het niet je eigen keus is).

Bij mij is het keerpunt gekomen nadat ik me ben gaan focussen op mezelf i.p.v. werk en wat vrienden en buren van mij verwachten.
Het ging om wat ik wil doen met deze vrije tijd en hoe ik zorg dat ik weer belastbaarder wordt voor structureel werk. Toen ik me volledig ging focussen op mezelf, mijn gezondheid en ook mijn ontspanning, pas toen kreeg ik de (ongeforceerde) kracht om goed te solliciteren en weer aan het werk te gaan. Eerst nog voor een paar uurtjes per week en daarna steeds meer opgebouwd. Nu zit ik al weer tijden op een leuke werkplek.

Kortom, het is niet vreemd dat je je zo voelt, maar blijf er niet in hangen en wees niet te hard voor jezelf. Doe dingen die je leuk vindt i.p.v dingen die moeten. Ontdek waar je passies en talenten nog meer liggen. En bovenal: Geniet juist van de vrije tijd die je nu hebt, straks moet je weer hard aan de bak ;)

Succes!

Edit: als je depri bent is het niet slim om op FOK! te gaan discussiëren. Ga naar buiten van de zon genieten of de natuur in om uit te waaien in je eentje, kijk een film, ga schilderen, tekenen of knutselen. Maak wat lekkers te eten voor jezelf (ook met weinig geld kun je lekker eten, receptje nodig?...roep maar) of knuffel met huisdieren als je die hebt.
Als je maar niet 'doelloos' op FOK! gaat zitten, dat helpt niet tegen een depressie

[ Bericht 13% gewijzigd door FYazz op 18-07-2017 17:12:20 ]
pi_172507505
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 17:03 schreef shoya het volgende:

[..]

Als je die kant op gaat wordt je automatisch ook een soort van paria in de maatschappij. Wat ik me op zich ook kan voorstellen, maar aan de andere kant denk ik, waarom?

[..]

Want die paar centen maken het verschil? Denk je dat wanneer sociale voorzieningen opgeheven worden, jij wat geld overhoudt? Daar vind de overheid wel weer een ander project voor hoor.
Dat vind ik altijd verwonderlijk, met de crises ook, bankiers die miljarden laten verdwijnen, EU ambtenaren en ambassadeurs die 10,000 euro+ per maand binnenharken en ook maar een beetje op hun kont zitten, goede doelen die miljoenen weg frauderen, bedrijven die belasting ontduiken, miljoenen anderen die rijk worden over andersmans rug... geen haan kraait ernaar. Maar o wee als je een uitkering ontvangt, dan moet je boeten. Alleen dan.

Dat zeg ik, kapitalisten lachen zich dood, werkvolk dat elkaar de goot nog indrukt voor die ene laatste cent.
Dus, kort gezegd, dood aan de kapitalisten.
En dan? Wat heeft jouw eigenwaarde daarmee te maken/
pi_172507625
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 17:01 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Wie heeft die behandeling betaald? Sorry, maar dat is de eerste vraag die in me opkomt.
Doe geen moeite, ik weet het antwoord al. Deze behandeling is betaald door de belastingbetalende werkende mens.
Er is geen enkele cent die uit jouw portemonneetje heeft bijgedragen voor deze behandeling.
Is niet erg hoor, maar je bent, volgens mij dan, jong en gezond in fysiek opzicht.
Ga naar het arbeidsbureau voor advies, laat je bij- of omscholen en ga werken voor je geld.
Dan heb je minder tijd om het slachtoffer van de omstandigheden uit te hangen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 17:05 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Dus, kort gezegd, dood aan de kapitalisten.
En dan? Wat heeft jouw eigenwaarde daarmee te maken/
Ik doelde niet op de kapitalisten, ik doelde op hem, en jou. De manier waarop jullie denken over je medemens.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 17:11:18 #132
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_172507691
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 17:03 schreef shoya het volgende:

[..]

Als je die kant op gaat wordt je automatisch ook een soort van paria in de maatschappij. Wat ik me op zich ook kan voorstellen, maar aan de andere kant denk ik, waarom?
Aan jou om je daar wel of niet iets van aan te trekken. Het is jouw leven. Alleen jij beleeft jouw leven. Alleen jij beleeft de waarde die jij aan de oordelen hecht van anderen.
Je kunt je van dat alles ook losmaken.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_172507795
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 17:08 schreef shoya het volgende:

[..]

[..]

Ik doelde niet op de kapitalisten, ik doelde op hem, en jou. De manier waarop jullie denken over je medemens.
Okee dan. Ik moet me dus persoonlijk aangesproken voelen. Jij bent werkloos en dat is mijn schuld.
Wees eens lief en leg me uit hoe dat mogelijk is. Want ik ken jou niet en jij kent mij niet.
Ik heb jarenlang gewerkt. Ook veel overuren gemaakt en soms zelfs in de weekenden gewerkt.
Nu ben ik met pensioen en ik geniet van mijn leven.
Ik geniet van de zeeën van vrije tijd die ik kan besteden zoals ik het zelf wil.
Niks mis mee. Ik vind zelf best wel dat ik dat verdiend heb.
Waarom is mijn manier van denken fout in jouw ogen?
Hoe oud ben je? Wat wil je doen met je leven? Heb je toekomstdromen? Ambities? Wil je iets bereiken in je leven?
En waar ging het mis? Wat mankeer je? Ben je verslaafd? Heb je een of ander trauma wat jou verhindert om normaal te functioneren?
En, ook wel belangrijk, waarom zou jij je iets aantrekken van wat ik van jou denk?
pi_172507836
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 17:03 schreef shoya het volgende:

[..]

Want die paar centen maken het verschil? Denk je dat wanneer sociale voorzieningen opgeheven worden, jij wat geld overhoudt? Daar vind de overheid wel weer een ander project voor hoor.
Dat vind ik altijd verwonderlijk, met de crises ook, bankiers die miljarden laten verdwijnen, EU ambtenaren en ambassadeurs die 10,000 euro+ per maand binnenharken en ook maar een beetje op hun kont zitten, goede doelen die miljoenen weg frauderen, bedrijven die belasting ontduiken, miljoenen anderen die rijk worden over andersmans rug... geen haan kraait ernaar. Maar o wee als je een uitkering ontvangt, dan moet je boeten. Alleen dan.

Dat zeg ik, kapitalisten lachen zich dood, werkvolk dat elkaar de goot nog indrukt voor die ene laatste cent.
Een uitkering is bedoeld voor mensen die wel willen werken maar niet aan een baan kunnen komen, niet voor mensen die niet willen werken. Die andere voorbeelden die je erbij haalt slaan natuurlijk nergens op. Als Pietje 2 huizen verderop 2 mensen doodschiet en niet gepakt wordt is het voor mij oke om iemand te bestelen? Dat is tenslotte een stuk minder erg!
pi_172508074
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 17:17 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Een uitkering is bedoeld voor mensen die wel willen werken maar niet aan een baan kunnen komen, niet voor mensen die niet willen werken. Die andere voorbeelden die je erbij haalt slaan natuurlijk nergens op. Als Pietje 2 huizen verderop 2 mensen doodschiet en niet gepakt wordt is het voor mij oke om iemand te bestelen? Dat is tenslotte een stuk minder erg!
Meer 'als pietje 2 huizen verderop iemand doodschiet en er geen haan naar kraait maar wanneer jij iemand besteelt er met loeiende sirenes uitgerukt wordt'.
pi_172508142
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 17:17 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Een uitkering is bedoeld voor mensen die wel willen werken maar niet aan een baan kunnen komen, niet voor mensen die niet willen werken. Die andere voorbeelden die je erbij haalt slaan natuurlijk nergens op. Als Pietje 2 huizen verderop 2 mensen doodschiet en niet gepakt wordt is het voor mij oke om iemand te bestelen? Dat is tenslotte een stuk minder erg!
Of mensen die niet, of slechts beperkt, kunnen werken uiteraard.

Veelal worden mensen die - soms door psychische of psychiatrische omstandigheden - niet kunnen werken door nitwits en buitenstaanders al gauw onder 'niet willers' geschaard. Zonder ook maar enige notie te hebben van de problemen van die personen.

Van een afstandje en vanuit je eigen positie is het altijd makkelijk praten voor anderen. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_172508202
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 17:29 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Of mensen die niet, of slechts beperkt, kunnen werken uiteraard.

Veelal worden mensen die - soms door psychische of psychiatrische omstandigheden - niet kunnen werken door nitwits en buitenstaanders al gauw onder 'niet willers' geschaard. Zonder ook maar enige notie te hebben van de problemen van die personen.

Van een afstandje en vanuit je eigen positie is het altijd makkelijk praten voor anderen. :)
Dan moet TS maar eens vertellen wat zijn echte probleem is, ipv alles en iedereen de schuld te geven van zijn eigen falen.
pi_172508218
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 17:08 schreef shoya het volgende:

[..]


[..]

Ik doelde niet op de kapitalisten, ik doelde op hem, en jou. De manier waarop jullie denken over je medemens.
TR gemacht, dood verwensingen niet toegestaan. Hopelijk permaban.
pi_172508233
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 17:31 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Dan moet TS maar eens vertellen wat zijn echte probleem is, ipv alles en iedereen de schuld te geven van zijn eigen falen.
Volgens mij heeft TS al een aardige poging gedaan en is het vooral projectie jouwerzijds op hem.

Verder is TS jou natuurlijk helemaal geen verantwoording schuldig.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_172508256
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 17:17 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Een uitkering is bedoeld voor mensen die wel willen werken maar niet aan een baan kunnen komen, niet voor mensen die niet willen werken. Die andere voorbeelden die je erbij haalt slaan natuurlijk nergens op. Als Pietje 2 huizen verderop 2 mensen doodschiet en niet gepakt wordt is het voor mij oke om iemand te bestelen? Dat is tenslotte een stuk minder erg!
Een uitkering is bedoelt om het werkloze volk af te kopen; om de wel-werkende en hun gewonnen kapitaal te beschermen van criminaliteit en in bredere context: om het volk koest te houden. Dat er werklozen zijn die daar gebruik van maken, of om redenen die jij niet legitiem acht 'er voor kiezen' niet aan de bak gaan, moet men (jij) op de koop toenemen. Niet iedereen is gevormd, door welke genetische of omstandigheden (in bv de jeugd) dan ook, om op 'normale wijze' te kunnen functioneren binnen deze specifieke maatschappij. De daaraan tegengestelde stelling is een irreëel uitgangspunt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2017 17:36:38 ]
pi_172508258
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 17:26 schreef shoya het volgende:

[..]

Meer 'als pietje 2 huizen verderop iemand doodschiet en er geen haan naar kraait maar wanneer jij iemand besteelt er met loeiende sirenes uitgerukt wordt'.
Dit is dus gewoon gezeik om het zeiken.
pi_172508433
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 17:33 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Een uitkering is bedoelt om het werkloze volk af te kopen; om de wel-werkende en hun gewonnen kapitaal te beschermen van criminaliteit en in bredere context: om het volk koest te houden. Dat er werklozen zijn die daar gebruik van maken, of om redenen die jij niet legitiem acht 'er voor kiezen' niet aan de bak gaan, moet men (jij) op de koop toenemen. Niet iedereen is gevormd, door welke genetische of omstandigheden (in bv de jeugd) dan ook, om op 'normale wijze' te kunnen functioneren binnen deze specifieke maatschappij. De daaraan tegengestelde stelling is een irreëel uitgangspunt.
Je zou moeten straffen die het goede niet doen, niet mensen moeten betalen om het slechte niet te doen.
pi_172508438
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 17:32 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Volgens mij heeft TS al een aardige poging gedaan en is het vooral projectie jouwerzijds op hem.

Verder is TS jou natuurlijk helemaal geen verantwoording schuldig.
Maar ik wel aan hem? Het is zijn leven. Het zijn zijn beslissingen.
Zeiken en jammeren is makkelijk. Iets doen met je leven vraagt meer moeite.
Ik denk dan vooral aan mensen die normaal geboren werden en door een of ander noodlottig ongeval haast niet meer zelfstandig kunnen leven.
En toch een eigen leven wisten op te bouwen.
Zit TS in een rolstoel? Is TS geestelijk achtergebleven?
TS is hier zelf nogal vaag over, TS heeft het voornamelijk over die 'gemene maatschappij' die hem belemmert het leven te leiden dat TS verkiest.
Mijn conclusie: TS is gewoon een lamzak, die niks wil, maar alles wat fout gaat in zijn leven wijt aan de maatschappij.
Hou ik hem tegen als TS zich wil laten bijscholen? NEE!!!
Hou ik hem tegen als TS vrijwilligerswerk wil gaan doen? NEE!!
Ben ik dan het probleem? NEE!!
TS is zelf zijn grootste probleem!
pi_172508603
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 17:26 schreef shoya het volgende:

[..]

Meer 'als pietje 2 huizen verderop iemand doodschiet en er geen haan naar kraait maar wanneer jij iemand besteelt er met loeiende sirenes uitgerukt wordt'.
Ow ik ben het ook niet eens met de werkwijze van sommige banken en de salarissen van EU-ambtenaren hoor, maar dat wil niet zeggen dat ik het dan wel opeens eerlijk vind dat mensen onterecht een uitkering ontvangen.
pi_172508608
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 17:42 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Je zou moeten straffen die het goede niet doen, niet mensen moeten betalen om het slechte niet te doen.
Idealiter, ja. Maar dat is een gevaarlijk standpunt als je 'm veralgemeniseerd - als een absolute norm aanhoudt.
pi_172508632
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 17:42 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Maar ik wel aan hem? Het is zijn leven. Het zijn zijn beslissingen.
Zeiken en jammeren is makkelijk. Iets doen met je leven vraagt meer moeite.
Ik denk dan vooral aan mensen die normaal geboren werden en door een of ander noodlottig ongeval haast niet meer zelfstandig kunnen leven.
En toch een eigen leven wisten op te bouwen.
Zit TS in een rolstoel? Is TS geestelijk achtergebleven?
TS is hier zelf nogal vaag over, TS heeft het voornamelijk over die 'gemene maatschappij' die hem belemmert het leven te leiden dat TS verkiest.
Mijn conclusie: TS is gewoon een lamzak, die niks wil, maar alles wat fout gaat in zijn leven wijt aan de maatschappij.
Hou ik hem tegen als TS zich wil laten bijscholen? NEE!!!
Hou ik hem tegen als TS vrijwilligerswerk wil gaan doen? NEE!!
Ben ik dan het probleem? NEE!!
TS is zelf zijn grootste probleem!
Nou, nou, mag wat rustiger hoor. Als je zo tekeergaat kun je jezelf ook nog wel wat bijscholen, met name in communicatie- en sociale vaardigheden.

Denk je werkelijk dat iemand harder gaat lopen als je diegene een duw terug geeft? Of dat je iemand in beweging krijgt door diegene te verlammen?

[ Bericht 70% gewijzigd door FYazz op 18-07-2017 18:14:50 ]
pi_172508966
TS, luister hier eens naar. Wat denk je hiervan?
Twiddel
  dinsdag 18 juli 2017 @ 18:14:58 #148
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_172509123
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 18:12 schreef FYazz het volgende:

[..]

:N
Zeer onnodige reactie.

Vraag me ook af wat er leuk aan is of wat de toegevoegde waarde is om tegen iemand te zeggen dat diegene dan maar zelfmoord moet plegen?
Omdat ie zo vastgedraaid alles maar afwijst. Met alles alleen maar beren op de weg zien. Lijkt wel alsof die er zelf al helemaal uit is.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_172509178
Uiteindelijk schiet niemand wat op met een dergelijke reactie en bezorgt het de mods alleen maar corrigeerwerk
;)
  dinsdag 18 juli 2017 @ 18:23:14 #150
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_172509270
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 18:17 schreef FYazz het volgende:
Uiteindelijk schiet niemand wat op met een dergelijke reactie en bezorgt het de mods alleen maar corrigeerwerk
;)
Het is in mijn ogen wel een behoorlijk hopeloos geval in ieder geval. Helemaal vastgelopen in zichzelf.
Soms moet je dan gewoon je mind resetten. Alles loslaten en jezelf helemaal opnieuw uitvinden. Je oude ego afdanken en helemaal opnieuw beginnen. Als een reïncarnatie.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_172509293
Solliciteer​ bij de supermarkt en ga wat doen met je leven in plaats van op forums zitten
pi_172509468
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 18:23 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Het is in mijn ogen wel een behoorlijk hopeloos geval in ieder geval. Helemaal vastgelopen in zichzelf.
Soms moet je dan gewoon je mind resetten. Alles loslaten en jezelf helemaal opnieuw uitvinden. Je oude ego afdanken en helemaal opnieuw beginnen. Als een reïncarnatie.
Ik snap je zeker. Alleen denk ik dat iemand sneller reset en positieve zin krijgt als deze ook wordt gevoed met positieve feedback i.p.v. met negatieve feedback.

Iemand tips geven en succes wensen is net zo snel en makkelijk gedaan als iemand afbranden, toch kies jij (en nog meer hier) voor het laatste...geeft toch ook te denken ;)

Je hebt vast genoeg constructieve en concrete adviezen voor TS. Geef die zou ik zeggen :)
pi_172509527
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:13 schreef shoya het volgende:
Je vergeet welke dag het is, welke maand het is. Jaren lijken weg te vallen in het niets omdat je nooit iets beleeft en geen blijvende herinneringen hebt om op terug te kijken. Vooruitkijkend op een uitzichtloze toekomst. Meer van dit, voor altijd. Woon in een dood dorp ergens achteraf want huren in de stad waar nog enigsinds iets gebeurd is te duur. Alles is te duur. Geen geld, nooit geld. Kan nergens heen, fysiek, mentaal, vast. Je eigenwaarde verdwijnt en de omgang met andere mensen is steeds maar weer geconfronteerd worden met je falen. Gekleineerd en gemeden. Een baan is wie je bent, heb je geen dan ben je niets. Kun je niets dan ben je beter af dood. Misschien.
Hoi Braddie. :W
pi_172509627
De rijken zijn evil, want die graaien, de werkende mensen zijn klootzakken want die kijken op je neer, en het geld wat je vooral van de 2e groep krijgt is niet genoeg.
Iedereen is stom, en niets ligt aan jou. Lekker bezig TS. Blijf zo doorgaan.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 18:41:12 #155
445528 DerRabbit
Zijne Konijnlijkheid
pi_172509658
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 18:35 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Hoi Braddie. :W
Moest lachen.
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 19:01:03 #156
258802 Yreal
henk..!
pi_172510113
Ww _O_ alleen zo kut dat je maar 20 vakantiedagen krijgt. Heb ik eindelijk eens de tijd om echt te gaan reizen, mag het niet.

Dus nu alles maar aan het gebruiken voor reizen in de toekomst.
pi_172514619
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 17:51 schreef FYazz het volgende:

[..]

Nou, nou, mag wat rustiger hoor. Als je zo tekeergaat kun je jezelf ook nog wel wat bijscholen, met name in communicatie- en sociale vaardigheden.

Denk je werkelijk dat iemand harder gaat lopen als je diegene een duw terug geeft? Of dat je iemand in beweging krijgt door diegene te verlammen?
TS wijst naar mij persoonlijk als het gaat wiens schuld het is dat hij zich zo down voelt.
Ja, dan schiet ik een beetje uit mijn slof.
En wat zou jij doen bij TS? Naast hem gaan zitten, zijn handje vasthouden en een beetje gaan zitten meehuilen over die grote gemene wereld.?
Misschien een hele domme vergelijking, maar er zijn ook mensen die jarenlang bezig zijn met het halen van hun rijbewijs. Ze falen keer op keer, maar geven niet op.
Zou TS ook eens moeten doen. Gewoon doorbijten en niet bij de pakken neerzitten.
En hier een klaagtopic openen, waar iedereen hem goedbedoelde adviezen en tips geeft, maar daar reageert TS niet op.
Waarom niet kijken of hij iets kan doen als vrijwilliger? Ik heb het idee dat TS het stiekem wel okee vindt om de hele dag lekker te niksen. Moet ie zelf weten maar ga dan niet hier lopen janken.
pi_172515521
TS kun je even uitleggen hoe je aan die uitkering komt? Je hebt toch een sollicititatieplicht etc. Hoezo word je nergens aangenomen?
Play hard, go pro.
pi_172517350
Waarom begint TS geen webshop? Kan je lekker klein mee beginnen, gewoon met die uitkering. ALs het gaat lopen kun je het uitbouwen tot een volwaardig inkomen, als het niks wordt heb je niet veel verloren en wel veel geleerd. En je bent nuttig bezig geweest voor jezelf. Elke werkdag van 9 tot 12 ga je daar mee bezig, met een kwartiertje pauze. Zit je ook in je ritme.

Wat je zelf moet verzinnen is het vinden van een niche product dat verkoopbaar, liefst lang / eeuwig houdbaar is, makkelijk en goedkoop op te sturen is. Maar dat kunnen echt de raarste dingen zijn, bv losse Lego onderdeeltjes verkopen, Vintage game cartridges... Bloemen zaden...... Manga strips Weet ik veel.. Doe onderzoek en verzin iets. Kies iets waar je al verstand van hebt.
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_172517531
Dan moet je maar gaan werken voor je centen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_172517607
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 15:30 schreef shoya het volgende:

[..]

Tot het aankleden aan toe doe ik ook iedere dag nog wel, het naar buiten gaan blijft moeilijk. Nu ik het minder doe wordt het inderdaad nog lastiger, maar om die motivatie vast te houden terwijl je het gevoel hebt dat het niets verandert/met je doet, voelt heel doelloos.
Bedrijven komen niet aan jouw deur of alsjeblieft wilt komen werken bij hun.
Kleed je 's morgens aan en ga alle uitzendburo's af. Heb je gelijk wat te doen :')
pi_172517918
DUDDEEE na 5 jaar kansloos leven kan je een inkomenstoeslag krijgen 380euro(alleenstaand) eenmalig per jaar... Wacht daar dan op terwijl je je biertjes neemt. Het goede leven is dan in zicht toghh
  woensdag 19 juli 2017 @ 00:27:35 #163
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_172518249
Weet je WAT pas echt demotiverend werkt?

Lekker aan het werk zijn en dan ineens je chef naast je krijgen die een manager aan de lijn heeft. Die manager heeft mijn urenlijsten van de afgelopen drie maanden onder ogen gekregen en zegt dat ik teveel werk...

Mag ik ineens niet meer overwerken en moet ik nog verplicht vakantie nemen ook.

Geen enkele vorm van dankbaarheid omdat je achterstanden/lijnstilstanden hebt helpen voorkomen omdat sommigen zich spontaan ziekmelden wegens ramadan of werkdruk of wat dan ook. Gecombineerd met een sloot volk wat nog nooit een product van dichtbij heeft gezien en moet worden ingeleerd, om vervolgens na twee weken niet meer op te komen dagen.

Zit je dan "lekker" thuis uit je neus te vreten.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_172518373
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 00:27 schreef Daffodil31LE het volgende:
Weet je WAT pas echt demotiverend werkt?

Lekker aan het werk zijn en dan ineens je chef naast je krijgen die een manager aan de lijn heeft. Die manager heeft mijn urenlijsten van de afgelopen drie maanden onder ogen gekregen en zegt dat ik teveel werk...

Mag ik ineens niet meer overwerken en moet ik nog verplicht vakantie nemen ook.

Geen enkele vorm van dankbaarheid omdat je achterstanden/lijnstilstanden hebt helpen voorkomen omdat sommigen zich spontaan ziekmelden wegens ramadan of werkdruk of wat dan ook. Gecombineerd met een sloot volk wat nog nooit een product van dichtbij heeft gezien en moet worden ingeleerd, om vervolgens na twee weken niet meer op te komen dagen.

Zit je dan "lekker" thuis uit je neus te vreten.
ik zou een hobby zoeken
  Moderator woensdag 19 juli 2017 @ 02:25:06 #165
441859 crew  Lenny77
pi_172518805
quote:
15s.gif Op woensdag 19 juli 2017 00:42 schreef Yreal het volgende:

[..]

ik zou een hobby zoeken
Of vrijwilligerswerk :D
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_172518822
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 00:27 schreef Daffodil31LE het volgende:
Weet je WAT pas echt demotiverend werkt?

Lekker aan het werk zijn en dan ineens je chef naast je krijgen die een manager aan de lijn heeft. Die manager heeft mijn urenlijsten van de afgelopen drie maanden onder ogen gekregen en zegt dat ik teveel werk...

Mag ik ineens niet meer overwerken en moet ik nog verplicht vakantie nemen ook.

Geen enkele vorm van dankbaarheid omdat je achterstanden/lijnstilstanden hebt helpen voorkomen omdat sommigen zich spontaan ziekmelden wegens ramadan of werkdruk of wat dan ook. Gecombineerd met een sloot volk wat nog nooit een product van dichtbij heeft gezien en moet worden ingeleerd, om vervolgens na twee weken niet meer op te komen dagen.

Zit je dan "lekker" thuis uit je neus te vreten.
Dit is zonder twijfel de meest treurige post die ik ooit gelezen heb.
  woensdag 19 juli 2017 @ 03:13:48 #167
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_172518892
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 02:39 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dit is zonder twijfel de meest treurige post die ik ooit gelezen heb.
:D

Ik moest er ook een beetje om lachen.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_172519358
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:26 schreef vaarsuvius het volgende:
Waarom begint TS geen webshop? Kan je lekker klein mee beginnen, gewoon met die uitkering. ALs het gaat lopen kun je het uitbouwen tot een volwaardig inkomen, als het niks wordt heb je niet veel verloren en wel veel geleerd. En je bent nuttig bezig geweest voor jezelf. Elke werkdag van 9 tot 12 ga je daar mee bezig, met een kwartiertje pauze. Zit je ook in je ritme.

Wat je zelf moet verzinnen is het vinden van een niche product dat verkoopbaar, liefst lang / eeuwig houdbaar is, makkelijk en goedkoop op te sturen is. Maar dat kunnen echt de raarste dingen zijn, bv losse Lego onderdeeltjes verkopen, Vintage game cartridges... Bloemen zaden...... Manga strips Weet ik veel.. Doe onderzoek en verzin iets. Kies iets waar je al verstand van hebt.
Loopt dat echt nog anno 2017, een eigen webshop runnen?
pi_172519370
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:13 schreef shoya het volgende:
Je vergeet welke dag het is, welke maand het is. Jaren lijken weg te vallen in het niets omdat je nooit iets beleeft en geen blijvende herinneringen hebt om op terug te kijken. Vooruitkijkend op een uitzichtloze toekomst. Meer van dit, voor altijd. Woon in een dood dorp ergens achteraf want huren in de stad waar nog enigsinds iets gebeurd is te duur. Alles is te duur. Geen geld, nooit geld. Kan nergens heen, fysiek, mentaal, vast. Je eigenwaarde verdwijnt en de omgang met andere mensen is steeds maar weer geconfronteerd worden met je falen. Gekleineerd en gemeden. Een baan is wie je bent, heb je geen dan ben je niets. Kun je niets dan ben je beter af dood. Misschien.
Ga werken.
pi_172519398
TS zou 100jaar geleden gewoon al gecrepeerd van de honger zijn met zijn zieligheidssyndroom.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_172519401
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:21 schreef Aethereal het volgende:
TS kun je even uitleggen hoe je aan die uitkering komt? Je hebt toch een sollicititatieplicht etc. Hoezo word je nergens aangenomen?
Omdat hij op elk gesprek begint over hoe kut hij het wel niet heeft en de rijken de schuldigen zijn.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_172521634
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:21 schreef Aethereal het volgende:
TS kun je even uitleggen hoe je aan die uitkering komt? Je hebt toch een sollicititatieplicht etc. Hoezo word je nergens aangenomen?
Omdat hij er ongeveer zo uitziet;
pi_172521677
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:25 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Gewoon meer zuipen, dan ga je ook steeds minder nadenken.
100 procent waarheid

ik ga nu de rest van dit topic lezen.
pi_172521710
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 19:01 schreef Yreal het volgende:
Ww _O_ alleen zo kut dat je maar 20 vakantiedagen krijgt. Heb ik eindelijk eens de tijd om echt te gaan reizen, mag het niet.

Dus nu alles maar aan het gebruiken voor reizen in de toekomst.
Neem je chick mee op reis en ga liften!
Is gratis.
pi_172521822
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 02:25 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Of vrijwilligerswerk :D
vrijwilligerswerk is lame, kun je beter wat betaald seizoenswerk doen in een warm land. Steek je nog iets van op! En altijd mooi weer en nieuwe vrienden en leuke contacten.


Vrijwillig je werk verkopen is met andere woorden zeggen dat je eigenlijk toch niets waard bent.
  woensdag 19 juli 2017 @ 11:06:10 #176
454662 Nakketikker
Fuckin' Pikeys!
pi_172522051
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:46 schreef shoya het volgende:

[..]

Dat besef je pas als je niet werkt, dat werken meer is dan alleen een inkomen, een middel tot etc. Het niet hebben ervan heeft meer gevolgen dan je zou denken.
jij bent echt al op weg naar het spoor he?
pi_172522086
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 11:06 schreef Nakketikker het volgende:

[..]

jij bent echt al op weg naar het spoor he?
Bedoel je nu écht dat hij ontspoort is?
:')
pi_172524136
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 15:46 schreef Azpilicueta het volgende:
Ik ben jaloers op TS. Ik zou willen dat ik iedere dag lekker thuis kon chillen, bitches neuken en dan einde van de maand gratis geld krijgen.
Over dat bitches neuken...
Dat lukt je alleen als werkloze als je al een soort van gangsta imago hebt... en ze moeten dan ook nog erg dom zijn.
pi_172524873
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 07:01 schreef radeloosje1987 het volgende:

[..]

Loopt dat echt nog anno 2017, een eigen webshop runnen?
ja en nee. In het algemeen is de markt wel op denk ik, al die grote bedrijven, daar kom je alleen met miljoeneninvesteringen nog tussen.

Maar als hobby 1 mans zaakje met een raar niche product kan het wel, je wordt er niet rijk van, maar het zou voor deze TS wel een manier kunnen zijn om zich wat beter te voelen.
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_172526111
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 10:46 schreef Martin_marvellous het volgende:

[..]

Neem je chick mee op reis en ga liften!
Is gratis.
[ afbeelding ]
Naja, ik mag niet weg zonder dat de WW wordt gekort. Beetje schraal allemaal.
  woensdag 19 juli 2017 @ 13:50:49 #181
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_172526143
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 00:27 schreef Daffodil31LE het volgende:
Weet je WAT pas echt demotiverend werkt?

Lekker aan het werk zijn en dan ineens je chef naast je krijgen die een manager aan de lijn heeft. Die manager heeft mijn urenlijsten van de afgelopen drie maanden onder ogen gekregen en zegt dat ik teveel werk...

Mag ik ineens niet meer overwerken en moet ik nog verplicht vakantie nemen ook.

Geen enkele vorm van dankbaarheid omdat je achterstanden/lijnstilstanden hebt helpen voorkomen omdat sommigen zich spontaan ziekmelden wegens ramadan of werkdruk of wat dan ook. Gecombineerd met een sloot volk wat nog nooit een product van dichtbij heeft gezien en moet worden ingeleerd, om vervolgens na twee weken niet meer op te komen dagen.

Zit je dan "lekker" thuis uit je neus te vreten.
Ok...
pi_172526144
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 12:30 schreef hoechst het volgende:

[..]

Over dat bitches neuken...
Dat lukt je alleen als werkloze als je al een soort van gangsta imago hebt... en ze moeten dan ook nog erg dom zijn.
Nou en. Wilde je dan een boeiend gesprek houden met ze? Dat zou ik ook maar stoppen met ze bitches noemen.
pi_172526180
quote:
13s.gif Op woensdag 19 juli 2017 10:54 schreef Martin_marvellous het volgende:

[..]

vrijwilligerswerk is lame, kun je beter wat betaald seizoenswerk doen in een warm land. Steek je nog iets van op! En altijd mooi weer en nieuwe vrienden en leuke contacten.

[ afbeelding ]
Vrijwillig je werk verkopen is met andere woorden zeggen dat je eigenlijk toch niets waard bent.
Ik kan even geen sexueel grapje verzinnen over druiven...
  woensdag 19 juli 2017 @ 14:18:06 #184
286575 Roces18
Chef de party
pi_172526795
Misschien moet je een hobby gaan zoeken ts. Als ik uitkering had zat ik elke dag in de sportschool. Avond in de kroeg , vrouwtjes versieren. Ja dat klinkt goed
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_172529156
TS heeft de ruggengraat van een afgewezen puber :')

Serieuze tip:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_172529407
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 16:10 schreef Fifa.17 het volgende:
TS heeft de ruggengraat van een afgewezen puber :')

Serieuze tip:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Regelmatige sos gebruikers zijn inderdaad vaak leuke mensen ^O^
pi_172529421
quote:
9s.gif Op woensdag 19 juli 2017 16:19 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Regelmatige sos gebruikers zijn inderdaad vaak leuke mensen ^O^
Wie heeft iets gezegd over sos?
pi_172529503
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 16:20 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Wie heeft iets gezegd over sos?
Ging er vanuit omdat de meeste mensen op de een of andere manier nooit te koop willen lopen dat ze pep gebruiken _O-
pi_172530610
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:25 schreef matigeuser het volgende:
Sukkel, ga iets doen dan. Begin een bedrijf. Word ergens goed in en ga dit financieel uitbuiten. Ga bijklussen. Doe vrijwilligerswerk. Begin een creatief project en geniet van je uitkering. Of ga gewoon naar het uitzendbureau en zeg 'ik wil maandag werk hebben, ik neem alles aan' .

Maar nee hoor, lekker klagen en er niks aan doen. Dat is standaard instelling van de meeste uitkeringstrekkers. En de rest maar lekker betalen om hun kutleven in stand te houden.
Ben het roerend met je eens.
Bovendien heeft elke uitkeringsgerechtigde recht op een scholingsbudget van ¤2500,- dat bedoeld is om een opleiding te kunnen volgen. Ik heb zelfs begrepen dat dat dit jaar wordt uitgebreid naar een MBO/HBO of Universitaire opleiding. Zolang je maar meewerkt om uit de uitkering te komen. Mogelijkheden genoeg, maar je moet wel willen. Ik zat ook al een behoorlijke poos thuis. Maar toen de mogelijkheid zich voordeed greep ik die met beide handen aan en zodoende volg ik nu een betaalde BBL opleiding. Kwestie van inzet tonen.
  woensdag 19 juli 2017 @ 17:18:35 #190
467997 Rocco.Caine
Certified Boss
pi_172530826
Niggas try to be the king, but the ace is back
pi_172530844
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 17:08 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Ben het roerend met je eens.
Bovendien heeft elke uitkeringsgerechtigde recht op een scholingsbudget van ¤2500,- dat bedoeld is om een opleiding te kunnen volgen. Ik heb zelfs begrepen dat dat dit jaar wordt uitgebreid naar een MBO/HBO of Universitaire opleiding. Zolang je maar meewerkt om uit de uitkering te komen. Mogelijkheden genoeg, maar je moet wel willen. Ik zat ook al een behoorlijke poos thuis. Maar toen de mogelijkheid zich voordeed greep ik die met beide handen aan en zodoende volg ik nu een betaalde BBL opleiding. Kwestie van inzet tonen.
Bron van die betaalde omscholing?
pi_172531383
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 17:19 schreef radeloosje1987 het volgende:

[..]

Bron van die betaalde omscholing?
Moet ik straks even nakijken maar had iets te maken met een wetswijziging. UWV heeft ook een tijdje onder die regeling opleidingen vergoed maar dat is ten onder gegaan aan zijn eigen succes. Er waren zóveel aanvragen dat ze veel eerder door hun budget heen waren dan verwacht. Gemeentes hebben geloof ik iets meer mogelijkheden en doen dat nog wel gewoon. Zo ben ik er althans ingerold.

[ Bericht 0% gewijzigd door Garfield1985 op 19-07-2017 17:48:32 ]
pi_172531581
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 17:38 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Moet ik straks even nakijken maar had iets te maken met een wetswijziging. UWV heeft ook een tijdje onder die regeling opleidingen vergoed maar dat is ten onder gegaan aan zijn eigen succes. Er waren zóveel aanvragen dat ze veel eerder door hun budget heen waren dan verwacht. Gemeentes hebben geloof ik iets mogelijkheden en doen dat nog wel gewoon. Zo ben ik er althans ingerold.
Er wordt ook ontzettend veel geld verspild in de 'geef-mensen-een-schop-onder-hun-kont' branche. Ik ben rond 2010 een tijd werkloos geweest, als je ziet hoeveel er aan mij (en vele anderen want het gaat vaak in groepen) is besteed.. Dat was zeker 50%-100% van de uitkering. , dus bovenop wat je aan geld krijgt. Ik heb wel eens per ongeluk een factuur gezien die over mij ging op het bureau van de persoon waar ik begeleiding kreeg. Dat waren leuke bedragen.

Als ik daar de helft van had gekregen voor scholing of cursussen was het denk ik veel beter besteed.
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_172531604
quote:
9s.gif Op woensdag 19 juli 2017 16:19 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Regelmatige sos gebruikers zijn inderdaad vaak leuke mensen ^O^
uitkeringstrekkers die sos kunnen betalen?
pi_172531613
quote:
10s.gif Op woensdag 19 juli 2017 17:48 schreef Murdera het volgende:

[..]

uitkeringstrekkers die sos kunnen betalen?
Zijn van die mensen die steeds bij anderen gaan staan en vragen of ze nog een nakkie over hebben :')
pi_172531623
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 17:49 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Zijn van die mensen die steeds bij anderen gaan staan en vragen of ze nog een nakkie over hebben :')
_O- lijkt me niet dat je dan lang vrienden overhebt om bij te staan.
pi_172531630
quote:
10s.gif Op woensdag 19 juli 2017 17:48 schreef Murdera het volgende:

[..]

uitkeringstrekkers die sos kunnen betalen?
Jij denkt dat de gemiddelde sos-dealer er een fulltime baan naast heeft?
pi_172531633
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 17:50 schreef Murdera het volgende:

[..]

_O- lijkt me niet dat je dan lang vrienden overhebt om bij te staan.
Zijn ook geen vrienden, zijn van die types die opeens extreem joviaal erbij komen staan :') Je pikt ze er altijd zo uit (niet dat het er veel zijn gelukkig).
  woensdag 19 juli 2017 @ 18:07:57 #199
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_172531941
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:46 schreef shoya het volgende:

[..]

Dat besef je pas als je niet werkt, dat werken meer is dan alleen een inkomen, een middel tot etc. Het niet hebben ervan heeft meer gevolgen dan je zou denken.
Dat vond ik ook toen ik een tijdje werkloos was. Ik heb in die vijf maanden Spaans leren spreken, nieuwe contacten gelegd, mijn cv aangespekt door mij voor verdiepende opleidingen in te schrijven en wekelijks gaan solliciteren.

Anoniem janken op een forum heeft nooit iemand geholpen.

Boehoe, de overheid geeft je gratis geld, en je hebt teveel vrije tijd :')
pi_172531977
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 17:50 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Jij denkt dat de gemiddelde sos-dealer er een fulltime baan naast heeft?
denk je dat TS een goede dealer zou zijn?
Overigens zijn de dealers die zelf veel gebruiken nooit lang dealer.
pi_172532063
quote:
10s.gif Op woensdag 19 juli 2017 18:10 schreef Murdera het volgende:

[..]

denk je dat TS een goede dealer zou zijn?
Overigens zijn de dealers die zelf veel gebruiken nooit lang dealer.
Wie had het over gebruikers? Maar nee, ik denk niet dat TS een goede dealer zou zijn.
  woensdag 19 juli 2017 @ 18:17:40 #202
445528 DerRabbit
Zijne Konijnlijkheid
pi_172532078
quote:
10s.gif Op woensdag 19 juli 2017 18:10 schreef Murdera het volgende:

[..]

denk je dat TS een goede dealer zou zijn?
Overigens zijn de dealers die zelf veel gebruiken nooit lang dealer.
Je moet ook niet dealen wat je zelf gebruikt :')
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.
pi_172532128
In principe is het goed dat we een sociaal vangnet hebben maar zo'n sneuneus als TS verdiend het gewoon om een zwerver te zijn.
pi_172532225
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 18:16 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Wie had het over gebruikers? Maar nee, ik denk niet dat TS een goede dealer zou zijn.
dan moet je het gesprek even teruglezen, het ging er over dat ts als oplossing gewoon aan de drugs kon gaan ;)
  woensdag 19 juli 2017 @ 18:27:56 #205
469185 DJ11
Radio 49
pi_172532272
Ik heb ook ongewild in de situatie gezeten die TS beschrijft. Het is knap vervelend als je wel wilt werken, maar geen werk kunt vinden. Ik werk momenteel voor een karig loon via een uitzendbureau, maar het is in elk geval beter dan thuis zitten en niks doen. En het staat ook beter op je CV dan een gapend gat.

Mijn advies aan TS is dus: ga uitzendbureaus langs, zorg dat je iets gaat doen. En als dat niet lukt: ga vrijwilligerswerk doen. Dat geeft je voldoening, een zinnige tijdsbesteding en het staat altijd beter op je CV dan een gat.
  Moderator woensdag 19 juli 2017 @ 19:09:49 #206
45833 crew  Fogel
pi_172533070
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 18:27 schreef DJ11 het volgende:
Ik heb ook ongewild in de situatie gezeten die TS beschrijft. Het is knap vervelend als je wel wilt werken, maar geen werk kunt vinden. Ik werk momenteel voor een karig loon via een uitzendbureau, maar het is in elk geval beter dan thuis zitten en niks doen. En het staat ook beter op je CV dan een gapend gat.

Mijn advies aan TS is dus: ga uitzendbureaus langs, zorg dat je iets gaat doen. En als dat niet lukt: ga vrijwilligerswerk doen. Dat geeft je voldoening, een zinnige tijdsbesteding en het staat altijd beter op je CV dan een gat.
Prima instelling _O_
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_172533163
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 18:17 schreef DerRabbit het volgende:

[..]

Je moet ook niet dealen wat je zelf gebruikt :')
Ligt eraan wat je dealt, met een halfje op illies verkopen in de club is wel nice. Zou het niet bij sos e.d. proberen, toch weer een iets andere setting en klantenbestand.
pi_172534144
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 18:25 schreef Murdera het volgende:

[..]

dan moet je het gesprek even teruglezen, het ging er over dat ts als oplossing gewoon aan de drugs kon gaan ;)
Ik reageerde uitsluitend op de vraagstelling of uitkeringstrekkers sos kunnen betalen.
pi_172534628
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:00 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Ik reageerde uitsluitend op de vraagstelling of uitkeringstrekkers sos kunnen betalen.
je vroeg wie het er over had, dan moet je dus een stukje teruglezen.
pi_172534946
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:14 schreef Murdera het volgende:

[..]

je vroeg wie het er over had, dan moet je dus een stukje teruglezen.
Die persoon had het over kapot snuiven, nergens lees ik iets over sos.
pi_172537093
Wat voor soort uikering heb je TS? een wajong?

of wat
Op woensdag 21 oktober 2015 15:09 schreef 2NutZ het volgende:
Het doet mij oprecht pijn dat zo'n mooie frisse meid zo negatief is. Man je kan de koning huwen als je wilt... waarom dit niet exploiten
pi_172537239
Een handje-ophouden-bij-overheid-vergoeding? Of wat
pi_172538954
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 18:35 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Hoi Braddie. :W
TS wil wel werken, dus dan kan het sowieso geen Braddie zijn _O-
pi_172539229
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 21:30 schreef Neverknown het volgende:
Wat voor soort uikering heb je TS? een wajong?

of wat
bijstand lijkt me he, niet iedereen is een marokkaan met agressieproblemen
  woensdag 19 juli 2017 @ 22:50:20 #215
286575 Roces18
Chef de party
pi_172539575
Als ik wil heb ik morgen een andere baan. Zat kutbanen waar je per direct aan de slag kan. Fabriekswerk, post, callcenter etc
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_172539999
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:44 schreef Roces18 het volgende:
Een swot analyse
Dan ben je ook wel een mongooltje

Jouw zwakte was zeker downsyndroom maar jouw kracht daarbij was dat je in gehandicapten restaurants kon werken ??
_O- _O- _O- _O- _O-
pi_172541229
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 22:50 schreef Roces18 het volgende:
Als ik wil heb ik morgen een andere baan. Zat kutbanen waar je per direct aan de slag kan. Fabriekswerk, post, callcenter etc
Ben zelfs afgewezen bij de mcD :{
pi_172541251
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 14:18 schreef Roces18 het volgende:
Misschien moet je een hobby gaan zoeken ts. Als ik uitkering had zat ik elke dag in de sportschool. Avond in de kroeg , vrouwtjes versieren. Ja dat klinkt goed
Sportschool tijd gedaan, werd fit ja maar verder deed het mentaal niets voor me. Kroeg en vrouwen been there done that eigenlijk weinig zin meer in.
pi_172541282
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 00:05 schreef shoya het volgende:

[..]

Ben zelfs afgewezen bij de mcD :{
pi_172541339
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 17:08 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Ben het roerend met je eens.
Bovendien heeft elke uitkeringsgerechtigde recht op een scholingsbudget van ¤2500,- dat bedoeld is om een opleiding te kunnen volgen. Ik heb zelfs begrepen dat dat dit jaar wordt uitgebreid naar een MBO/HBO of Universitaire opleiding. Zolang je maar meewerkt om uit de uitkering te komen. Mogelijkheden genoeg, maar je moet wel willen. Ik zat ook al een behoorlijke poos thuis. Maar toen de mogelijkheid zich voordeed greep ik die met beide handen aan en zodoende volg ik nu een betaalde BBL opleiding. Kwestie van inzet tonen.
BBL heb ik ook geprobeerd als lasser, iets van 10 gesprekken gehad toen en nergens gekozen. Op dat moment was ik ook al relatief oud dus zou een jonger iemand vast goedkoper/aantrekkelijker zijn voor een leerbedrijf, maar dat weet ik niet zeker. Kreeg beetje van die smoesjes waarom ik het niet was geworden steeds. Het jaar daarop voor een hbo opleiding geprobeerd die mij interessant leek, had een numerus fixus dus moest daar op gesprek komen. Was heel kort en ik zei zowat hetzelfde als alle anderen die met mij ook op gesprek waren, toch kreeg ik een negatief advies? Dat ik beter eerst mbo kon gaan doen, terwijl ik gewoon de cijfers had en de test die ze je vooraf lieten maken mij prima af ging (zei de interviewer ook nog zelfs). Beetje zuur.
pi_172541362
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:13 schreef shoya het volgende:
Je vergeet welke dag het is, welke maand het is. Jaren lijken weg te vallen in het niets omdat je nooit iets beleeft en geen blijvende herinneringen hebt om op terug te kijken. Vooruitkijkend op een uitzichtloze toekomst. Meer van dit, voor altijd. Woon in een dood dorp ergens achteraf want huren in de stad waar nog enigsinds iets gebeurd is te duur. Alles is te duur. Geen geld, nooit geld. Kan nergens heen, fysiek, mentaal, vast. Je eigenwaarde verdwijnt en de omgang met andere mensen is steeds maar weer geconfronteerd worden met je falen. Gekleineerd en gemeden. Een baan is wie je bent, heb je geen dan ben je niets. Kun je niets dan ben je beter af dood. Misschien.
En al eens gedacht aan het vinden van een baan om dit alles te doorbreken?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_172541436
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 00:17 schreef marsan het volgende:

[..]

En al eens gedacht aan het vinden van een baan om dit alles te doorbreken?
Ja me rot gesolliciteerd man. Zelf een heel nep CV gemaakt op een gegeven moment omdat er steeds maar niets uit kwam en ik nooit echt werkervaring op heb kunnen bouwen.
Ook niet echt bijzonder baantjes ook, fastfood ketens, bediening, productie, postbezorging, dingen als bouwmarkten/ikea etc. mijn werkcoach heeft ook geholpen met zoeken, enkele sollicitatiegesprekken uit gekomen en het daar ook steeds niet geworden.

Denk dat vooral het begin het moeilijkst is, om ergens in te komen, dat lijkt me steeds niet te lukken. In persoon lijken mensen mij ook niet echt te mogen, alsof ik ze een raar gevoel geef ofzo :') Weet ook niet waarom.
pi_172541471
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 00:23 schreef shoya het volgende:
In persoon lijken mensen mij ook niet echt te mogen, alsof ik ze een raar gevoel geef ofzo :') Weet ook niet waarom.
Toch wel apart hoor, men smelt over het algemeen voor zwartkijkers.
pi_172541478
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 00:23 schreef shoya het volgende:

[..]

Ja me rot gesolliciteerd man. Zelf een heel nep CV gemaakt op een gegeven moment omdat er steeds maar niets uit kwam en ik nooit echt werkervaring op heb kunnen bouwen.
Ook niet echt bijzonder baantjes ook, fastfood ketens, bediening, productie, postbezorging, dingen als bouwmarkten/ikea etc. mijn werkcoach heeft ook geholpen met zoeken, enkele sollicitatiegesprekken uit gekomen en het daar ook steeds niet geworden.

Denk dat vooral het begin het moeilijkst is, om ergens in te komen, dat lijkt me steeds niet te lukken. In persoon lijken mensen mij ook niet echt te mogen, alsof ik ze een raar gevoel geef ofzo :') Weet ook niet waarom.
En ook vrijwilligerswerk ofzo?
Iets om die sleur te doorbreken en het gat op je CV op te vullen?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_172541486
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 00:25 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Toch wel apart hoor, men smelt over het algemeen voor zwartkijkers.
Zo ben ik ook niet geboren he.
pi_172541897
Ik herken me wel een beetje in TS zijn situatie. Na 6 jaar lang 50-60 urige werkweken draaien moest ik even mijn brein laten opladen en heb ook mijn eigen project..dus ben ik de WW ingegaan voor 6 maanden.

Lekker mijn eigen belastingcentjes terugclaimen mmmmmmm

Maar ik moet zeggen... WW is ook geen pretje.... teveel tijd, nutteloos voelen... deprimerend... even reizen of leuke dingen doen kan ook niet zomaar, aangezien je als uitkeringstrekker de prisonbitch bent van de overheid.

Conclusie: maakt niet uit wat je doet .... als burgerslaaf heb je hoe dan ook een kutleven.

Advies: Get rich or die trying...
and no
pi_172542146
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 00:05 schreef shoya het volgende:

[..]

Ben zelfs afgewezen bij de mcD :{
En waarom ben je afgewezen ? Heb je wel je best gedaan om ze je aan te nemen? :s)
pi_172542154
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 00:23 schreef shoya het volgende:

[..]

Ja me rot gesolliciteerd man. Zelf een heel nep CV gemaakt op een gegeven moment omdat er steeds maar niets uit kwam en ik nooit echt werkervaring op heb kunnen bouwen.
Ook niet echt bijzonder baantjes ook, fastfood ketens, bediening, productie, postbezorging, dingen als bouwmarkten/ikea etc. mijn werkcoach heeft ook geholpen met zoeken, enkele sollicitatiegesprekken uit gekomen en het daar ook steeds niet geworden.

Denk dat vooral het begin het moeilijkst is, om ergens in te komen, dat lijkt me steeds niet te lukken. In persoon lijken mensen mij ook niet echt te mogen, alsof ik ze een raar gevoel geef ofzo :') Weet ook niet waarom.
Via uzb's heb je toch bij veel bedrijven geen sollicitatiegesprekken?
Waar ik werk,werken bijv veel polen. Als je ziet wat daar soms via het uzb binnen komt :o :')
pi_172542309
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 21:30 schreef Neverknown het volgende:
Wat voor soort uikering heb je TS? een wajong?

of wat
Wajong is niet meer in te komen is mij verteld, alleen als je tot de nek toe verlamd bent of iets, ;s
pi_172542313
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 02:19 schreef Maureentje het volgende:

[..]

En waarom ben je afgewezen ? Heb je wel je best gedaan om ze je aan te nemen? :s)
Sja mezelf verkopen is miss niet mijn sterkste punt maar probeerde het wel echt. Wel zenuwachtig vaak
pi_172542317
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 02:22 schreef Maureentje het volgende:

[..]

Via uzb's heb je toch bij veel bedrijven geen sollicitatiegesprekken?
Waar ik werk,werken bijv veel polen. Als je ziet wat daar soms via het uzb binnen komt :o :')
Sta wel ingeschreven maar het is nooit van we sturen je daar of daar heen nee, Meer van we hebben dit of dat gevonden ga maar heen proberen > met als gevolg..
pi_172542319
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 03:47 schreef shoya het volgende:

[..]

Sja mezelf verkopen is miss niet mijn sterkste punt maar probeerde het wel echt. Wel zenuwachtig vaak
Dus gewoon paar keer per week uzb's binnen lopen en dan kan je echt wel ergens gaan beginnen ;)
Zo ben ik zelf 13 jaar geleden ook begonnen en ik leid nu een hele afdeling (zonder enige sollicitatie ooit )
Als die sollicitatiegesprekken je struikelblok zijn zou ik het echt zo proberen ^O^ Wel een beetje positief doen bij de uzb's
pi_172542332
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 03:51 schreef Maureentje het volgende:

[..]

Dus gewoon paar keer per week uzb's binnen lopen en dan kan je echt wel ergens gaan beginnen ;)
Zo ben ik zelf 13 jaar geleden ook begonnen en ik leid nu een hele afdeling (zonder enige sollicitatie ooit )
Als die sollicitatiegesprekken je struikelblok zijn zou ik het echt zo proberen ^O^ Wel een beetje positief doen bij de uzb's
Echt waar? Ja sollicitaties zijn echt mijn ondergang, sociaal onbeholpen een beetje. Probeer altijd vriendelijk en enthousiast te reageren zelfs al wil ik vaak door de grond zakken. Misschien was het 13 jaar geleden anders dan nu denk je niet? Als ik ook zie hoe zelfs mensen met goede papieren en ervaring moeite hebben soms, en daar moet ik dan mee op sollicitatie voor dezelfde functie. Voel je je nogal te min en dan moet je naast hun ook jezelf maar zien te overtuigen dat je het wel waard bent. Maar is het proberen waard om nog eens langs te gaan.
pi_172542338
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 04:00 schreef shoya het volgende:

[..]

Echt waar? Ja sollicitaties zijn echt mijn ondergang, sociaal onbeholpen een beetje. Probeer altijd vriendelijk en enthousiast te reageren zelfs al wil ik vaak door de grond zakken. Misschien was het 13 jaar geleden anders dan nu denk je niet? Als ik ook zie hoe zelfs mensen met goede papieren en ervaring moeite hebben soms, en daar moet ik dan mee op sollicitatie voor dezelfde functie. Voel je je nogal te min en dan moet je naast hun ook jezelf maar zien te overtuigen dat je het wel waard bent. Maar is het proberen waard om nog eens langs te gaan.
Sollicitatie's zijn ook niet mijn sterkste punt ;)
Ga gewoon naar verschillende uzb's en vertel daar hoe graag je aan het werk wilt en dat die gesprekken je struikelblok zijn :) Zij zijn er om mensen aan het werk te helpen (want daar profiteren zij ook van :X ) En je kan ook altijd vragen om bemiddeling voor bedrijven die uiteindelijk een vast contract aanbieden nadat jij je hebt bewezen ^O^
  donderdag 20 juli 2017 @ 07:54:13 #235
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_172543129
Vind TS dan het leven in de file voor een kutbaan met kutmensen voor een kutsalaris van een paar honderd euro als zijn matties dan wel bevredigend in het leven? :')

Ja ik begrijp dat werk voor veel mensen als een structuur en sociale omgang vormt maar een uitkering is gewoon uitslapen en chickies hosselen elke dag in het park met de Fles en gitaar in elk hand.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  donderdag 20 juli 2017 @ 08:06:30 #236
286575 Roces18
Chef de party
pi_172543200
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 00:26 schreef marsan het volgende:

[..]

En ook vrijwilligerswerk ofzo?
Iets om die sleur te doorbreken en het gat op je CV op te vullen?
vrijwilligerswerk is zeggen; ik ben eigenlijk te slecht om betaald te worden. Als je iets goed kan doe het nooit gratis.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_172543213
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 07:54 schreef corehype het volgende:
Vind TS dan het leven in de file voor een kutbaan met kutmensen voor een kutsalaris van een paar honderd euro als zijn matties dan wel bevredigend in het leven? :')

Ja ik begrijp dat werk voor veel mensen als een structuur en sociale omgang vormt maar een uitkering is gewoon uitslapen en chickies hosselen elke dag in het park met de Fles en gitaar in elk hand.
Hehe.
  donderdag 20 juli 2017 @ 08:12:55 #238
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_172543238
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 08:06 schreef Roces18 het volgende:

[..]

vrijwilligerswerk is zeggen; ik ben eigenlijk te slecht om betaald te worden. Als je iets goed kan doe het nooit gratis.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_172544115
Boef is inmiddels ook al geen boefje meer. ;)
*bekeerd
  donderdag 20 juli 2017 @ 11:35:03 #240
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_172546293
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 09:31 schreef Martin_marvellous het volgende:
Boef is inmiddels ook al geen boefje meer. ;)
*bekeerd
hij is ook een sukkeltje
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  donderdag 20 juli 2017 @ 12:18:13 #241
454662 Nakketikker
Fuckin' Pikeys!
pi_172547165
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 07:54 schreef corehype het volgende:
Vind TS dan het leven in de file voor een kutbaan met kutmensen voor een kutsalaris van een paar honderd euro als zijn matties dan wel bevredigend in het leven? :')

Ja ik begrijp dat werk voor veel mensen als een structuur en sociale omgang vormt maar een uitkering is gewoon uitslapen en chickies hosselen elke dag in het park met de Fles en gitaar in elk hand.
precies dit dus.
Onderstaande quote is ook weer volkomen onzin, en direct gevolg van maatschappelijke indoctrinatie waarin we allemaal doen alsof het hele leven alleen maar om werken draait; alsof dat het doel in het leven is: werk en carriere maken. ontwikkelen op je werk, competenties, blabla.

Werken is geen doel, het is een MIDDEL om aan (meer) geld te komen!!!

Al die flauwekul argumenten zoals sociale contacten, regelmaat, nuttig voelen zijn allemaal regelrechte prietpraat om te verbloemen dat je gewoon voor het geld naar je werk gaat.

Als werk echt het hoogtepunt in je leven is, ben je toch echt wel een vreselijk zielig misbaksel, want het echte doel in het leven is genieten van het leven.
En je maakt je malle moer maar wijs dat kutwerk doen voor weinig geld meer genieten is, dan in het zonnetje 8.6jes klappen.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 18:27 schreef DJ11 het volgende:
Ik werk momenteel voor een karig loon via een uitzendbureau, maar het is in elk geval beter dan thuis zitten en niks doen. En het staat ook beter op je CV dan een gapend gat.
pi_172548804
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 12:18 schreef Nakketikker het volgende:

[..]

precies dit dus.
Onderstaande quote is ook weer volkomen onzin, en direct gevolg van maatschappelijke indoctrinatie waarin we allemaal doen alsof het hele leven alleen maar om werken draait; alsof dat het doel in het leven is: werk en carriere maken. ontwikkelen op je werk, competenties, blabla.

Werken is geen doel, het is een MIDDEL om aan (meer) geld te komen!!!

Al die flauwekul argumenten zoals sociale contacten, regelmaat, nuttig voelen zijn allemaal regelrechte prietpraat om te verbloemen dat je gewoon voor het geld naar je werk gaat.

Als werk echt het hoogtepunt in je leven is, ben je toch echt wel een vreselijk zielig misbaksel, want het echte doel in het leven is genieten van het leven.
En je maakt je malle moer maar wijs dat kutwerk doen voor weinig geld meer genieten is, dan in het zonnetje 8.6jes klappen.

[..]

Als dit zo is waarom gaan miljardairs als Warren Buffet dan nog naar hun werk?
Play hard, go pro.
  donderdag 20 juli 2017 @ 13:45:11 #243
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_172548846
gratis geld olé olé *O* *O* w/
  donderdag 20 juli 2017 @ 15:10:29 #244
454662 Nakketikker
Fuckin' Pikeys!
pi_172550874
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 13:43 schreef Aethereal het volgende:

[..]

Als dit zo is waarom gaan miljardairs als Warren Buffet dan nog naar hun werk?
omdat ze hun vrouw zat zijn en stiekem drinken op hun werk

edit: bovendien pleeg ik in mijn betoog het fenomeen 'kutwerk' in combinatie met 'kutloontje' te benoemen.
Lijkt me dat van beiden niet echt sprake is bij deze heer Buffet.

Helaas is jouw post als inhoudelijk niet relevant beoordeeld door de Relevantiecommissie.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_172552465
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 15:10 schreef Nakketikker het volgende:

[..]

omdat ze hun vrouw zat zijn en stiekem drinken op hun werk

edit: bovendien pleeg ik in mijn betoog het fenomeen 'kutwerk' in combinatie met 'kutloontje' te benoemen.
Lijkt me dat van beiden niet echt sprake is bij deze heer Buffet.

Helaas is jouw post als inhoudelijk niet relevant beoordeeld door de Relevantiecommissie.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:')
Play hard, go pro.
  donderdag 20 juli 2017 @ 17:29:19 #246
469185 DJ11
Radio 49
pi_172553821
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 12:18 schreef Nakketikker het volgende:

[..]

precies dit dus.
Onderstaande quote is ook weer volkomen onzin, en direct gevolg van maatschappelijke indoctrinatie waarin we allemaal doen alsof het hele leven alleen maar om werken draait; alsof dat het doel in het leven is: werk en carriere maken. ontwikkelen op je werk, competenties, blabla.

Werken is geen doel, het is een MIDDEL om aan (meer) geld te komen!!!

Al die flauwekul argumenten zoals sociale contacten, regelmaat, nuttig voelen zijn allemaal regelrechte prietpraat om te verbloemen dat je gewoon voor het geld naar je werk gaat.

Als werk echt het hoogtepunt in je leven is, ben je toch echt wel een vreselijk zielig misbaksel, want het echte doel in het leven is genieten van het leven.
En je maakt je malle moer maar wijs dat kutwerk doen voor weinig geld meer genieten is, dan in het zonnetje 8.6jes klappen.

[..]

Natuurlijk ga ik voor het geld naar m'n werk. Als werk geen geld opleverde, kwam ik niet. En als ik zo rijk was dat ik niet hoefde te werken voor m'n centen, dan ging ik niet werken.

Maar de realiteit is dat er hier gewoon een hypotheek betaald moet worden, net als andere maandlasten. En daar werk ik liever zelf eerlijk voor dan dat ik m'n hand ophoud.

Figuren als corehype en jij zijn het andere uiterste: lekker profiteren van andermans inspanning, zelf de hand ophouden en zo min mogelijk doen.
  donderdag 20 juli 2017 @ 19:02:14 #247
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_172555836
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 15:10 schreef Nakketikker het volgende:

[..]

omdat ze hun vrouw zat zijn en stiekem drinken op hun werk

edit: bovendien pleeg ik in mijn betoog het fenomeen 'kutwerk' in combinatie met 'kutloontje' te benoemen.
Lijkt me dat van beiden niet echt sprake is bij deze heer Buffet.

Helaas is jouw post als inhoudelijk niet relevant beoordeeld door de Relevantiecommissie.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij bent echt dom.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 00:43:16 #248
372149 VarkensHart
Het geweten van fokkend Nederl
pi_172566075
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:35 schreef shoya het volgende:

[..]

Precies hoe veel werkenden 'ons' zien. Rijkelui roven bij de wilde beesten af en niemand kijkt er naar om, de tien rijkste mensen hebben net zo veel geld als miljarden anderen tezamen, maar de enigen die de 99% straffen zijn degenen die het nog minder hebben dan zij. De kapitalist lacht zich dood naar de bank terwijl de werkers onderling vechten om een paar centen.
Ahhh daar komt de ware aard naar boven. Meneer is boos op het systeem, en gewoon te lui om te werken want met pallets sorteren wordt ik geen miljonair. Luie zemmel bah bah bah
pi_172566326
Ook eens 1 jaartje thuisgezeten. Was prima te doen. Zolang er geen schuld is.

Verder vrijwilligers werk gedaan met verstandelijk beperkten. Die mensen vinden het superleuk dat je er bent om te helpen.

Fietsen, lezen, wandelen etc is allemaal gratis. Of met de meedoenregeling lid worden van de bieb.

Download een emulator op je computer. Kun je oude spellen spelen, ook als je pc niet krachtig is.

En vrienden en familie zijn er ook nog, toch?

En leer koken. Dat kan ook op budget. De hairy bikers op de bbc hadden ooit een programma over lekker koken met een klein budget. De recepten staan nog op de website.

Of ga in het festivalseizoen meehelpen bij de festivals. Kun je gratis muziek kijken na het werken.

Iig zat te doen.
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
pi_172566370
Niet iedere werkloze is dat vrijwillig.

Gezondheid kan ook wegvallen. Of een ongeluk. Ouderen die vanwege de leeftijd niet meer aan de bak komen.

Na het afschaffen van de WSW vallen mensen met een arbeidshandicap ook buiten de boot. Met de participatiewet blijven ze vooral in de bijstand.

Bij de laatste crisis was de werkloosheid ook hoger. Soms is het gewoon pech.

Sommigen hier doen net alsof ze superman zijn en hun nooit iets kan overkomen.
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 08:41:10 #251
454662 Nakketikker
Fuckin' Pikeys!
pi_172567647
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 00:43 schreef VarkensHart het volgende:

[..]

Ahhh daar komt de ware aard naar boven. Meneer is boos op het systeem, en gewoon te lui om te werken want met pallets sorteren wordt ik geen miljonair. Luie zemmel bah bah bah
Werken begint ook pas een beetje te lonen vanaf 60k per jaar.
pi_172567671
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 01:26 schreef steelhead het volgende:
Niet iedere werkloze is dat vrijwillig.

Gezondheid kan ook wegvallen. Of een ongeluk. Ouderen die vanwege de leeftijd niet meer aan de bak komen.

Na het afschaffen van de WSW vallen mensen met een arbeidshandicap ook buiten de boot. Met de participatiewet blijven ze vooral in de bijstand.

Bij de laatste crisis was de werkloosheid ook hoger. Soms is het gewoon pech.

Sommigen hier doen net alsof ze superman zijn en hun nooit iets kan overkomen.
Klopt zeker. Alhoewel genoeg er misbruik van maken.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 08:47:14 #253
454662 Nakketikker
Fuckin' Pikeys!
pi_172567701
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 01:26 schreef steelhead het volgende:
Niet iedere werkloze is dat vrijwillig.

Gezondheid kan ook wegvallen. Of een ongeluk. Ouderen die vanwege de leeftijd niet meer aan de bak komen.

Na het afschaffen van de WSW vallen mensen met een arbeidshandicap ook buiten de boot. Met de participatiewet blijven ze vooral in de bijstand.

Bij de laatste crisis was de werkloosheid ook hoger. Soms is het gewoon pech.

Sommigen hier doen net alsof ze superman zijn en hun nooit iets kan overkomen.
waar haal jij deze informatie vandaan?
pi_172567769
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 08:41 schreef Nakketikker het volgende:

[..]

Werken begint ook pas een beetje te lonen vanaf 60k per jaar.
Een kleinschalig wiethandeltje aan huis levert al meer op dan een modaal salaris. Zonder risico.
pi_172567969
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 08:47 schreef Nakketikker het volgende:

[..]

waar haal jij deze informatie vandaan?
Werkgerelateerd, daarnaast ken ik mensen die in de branch werken, die voor mensen met een arbeidshandicap een baan zoeken. Meerdere malen dit van hen gehoord.
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
pi_172568151
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 08:43 schreef radeloosje1987 het volgende:

[..]

Klopt zeker. Alhoewel genoeg er misbruik van maken.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)lking-15-tot-75-jaar

Valt best mee. Profiteurs blijf je houden, maar toch is het goed om een vangnet te hebben. Je weet tenslotte nooit. De meeste mensen willen echt wel werken, omdat het je levensstandaard omhoog brengt.
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
pi_172571459
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 17:38 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Moet ik straks even nakijken maar had iets te maken met een wetswijziging. UWV heeft ook een tijdje onder die regeling opleidingen vergoed maar dat is ten onder gegaan aan zijn eigen succes. Er waren zóveel aanvragen dat ze veel eerder door hun budget heen waren dan verwacht. Gemeentes hebben geloof ik iets meer mogelijkheden en doen dat nog wel gewoon. Zo ben ik er althans ingerold.
Je kunt nu alleen een scholingsvergoeding krijgen als je 100% baangarantie hebt.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 12:34:23 #258
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_172571585
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:13 schreef shoya het volgende:
Je vergeet welke dag het is, welke maand het is. Jaren lijken weg te vallen in het niets omdat je nooit iets beleeft en geen blijvende herinneringen hebt om op terug te kijken. Vooruitkijkend op een uitzichtloze toekomst. Meer van dit, voor altijd. Woon in een dood dorp ergens achteraf want huren in de stad waar nog enigsinds iets gebeurd is te duur. Alles is te duur. Geen geld, nooit geld. Kan nergens heen, fysiek, mentaal, vast. Je eigenwaarde verdwijnt en de omgang met andere mensen is steeds maar weer geconfronteerd worden met je falen. Gekleineerd en gemeden. Een baan is wie je bent, heb je geen dan ben je niets. Kun je niets dan ben je beter af dood. Misschien.
Heb je geen hobbies?
Ik bedoel ik heb ook een uitkering maar vermaak me prima. Beetje gamen op me ps4, beetje youtuben, livestreamen op twitch, gezllig met vrienden afspreken, muziek maken, wandelen, owja en bier zuipen :p
pi_172578154
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:34 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

Heb je geen hobbies?
Ik bedoel ik heb ook een uitkering maar vermaak me prima. Beetje gamen op me ps4, beetje youtuben, livestreamen op twitch, gezllig met vrienden afspreken, muziek maken, wandelen, owja en bier zuipen :p
Haha. En er nog trots op zijn ook. Hoeveel krijg je qua geld dan maandelijks binnen met alle toeslagen? Zomaar benieuwd naar.
pi_172578165
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:28 schreef FYazz het volgende:

[..]

Je kunt nu alleen een scholingsvergoeding krijgen als je 100% baangarantie hebt.
En wat voor banen denk je dan aan?
  vrijdag 21 juli 2017 @ 18:11:37 #261
451005 Grems
Clown World
pi_172579013
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 09:25 schreef steelhead het volgende:

[..]

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)lking-15-tot-75-jaar

Valt best mee. Profiteurs blijf je houden, maar toch is het goed om een vangnet te hebben. Je weet tenslotte nooit. De meeste mensen willen echt wel werken, omdat het je levensstandaard omhoog brengt.
Nauwelijks, nivellering is immers een feestje.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 18:40:12 #262
258802 Yreal
henk..!
pi_172579600
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 17:32 schreef radeloosje1987 het volgende:

[..]

Haha. En er nog trots op zijn ook. Hoeveel krijg je qua geld dan maandelijks binnen met alle toeslagen? Zomaar benieuwd naar.
Trots is misschien een groot woord, maar je moet er gewoon van genieten. Het biedt bepaalde perspectieven die je met een baan niet hebt.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 19:48:29 #263
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_172581100
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 18:40 schreef Yreal het volgende:

[..]

Trots is misschien een groot woord, maar je moet er gewoon van genieten. Het biedt bepaalde perspectieven die je met een baan niet hebt.
het perspectief van een uitvreter, ja.

Ik betaal meer aan belasting dan jij binnen harkt door je handje op te houden, en het zijn mensen zoals jij dat werkende mensen zoveel belasting moeten betalen.

Leuk joh, spelletje spelen op je PS4 terwijl je werkelijk NIETS toevoegt aan de maatschappij.
pi_172581896
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 19:48 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

het perspectief van een uitvreter, ja.

Ik betaal meer aan belasting dan jij binnen harkt door je handje op te houden, en het zijn mensen zoals jij dat werkende mensen zoveel belasting moeten betalen.

Leuk joh, spelletje spelen op je PS4 terwijl je werkelijk NIETS toevoegt aan de maatschappij.
Stiekem jaloers op hem?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 21 juli 2017 @ 20:29:06 #265
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_172582095
Serieuze vraag TS, wat ontvang je aan bijstand?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 21 juli 2017 @ 20:29:10 #266
258802 Yreal
henk..!
pi_172582099
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 19:48 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

het perspectief van een uitvreter, ja.

Ik betaal meer aan belasting dan jij binnen harkt door je handje op te houden, en het zijn mensen zoals jij dat werkende mensen zoveel belasting moeten betalen.

Leuk joh, spelletje spelen op je PS4 terwijl je werkelijk NIETS toevoegt aan de maatschappij.
Ben je zo blind dat je niet kan zien dat werkeloos zijn je bepaalde kansen biedt omdat je gewoon veel en veel meer tijd tot je beschikking hebt?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 21 juli 2017 @ 20:31:44 #267
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_172582168
Daarnaast, voor mensen die wel willen maar het niet (meer) lukt is het echt geen vakantiegevoel hoor. Ik heb kort ww gehad, qua geld niets te klagen.. Maar tering wat kyt
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 21 juli 2017 @ 20:44:39 #268
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_172582482
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 20:29 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ben je zo blind dat je niet kan zien dat werkeloos zijn je bepaalde kansen biedt omdat je gewoon veel en veel meer tijd tot je beschikking hebt?
Ja, dat kan ik zien. Dat doet niets af aan het feit dat het je een uitvreter maakt.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 21 juli 2017 @ 20:46:18 #269
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_172582522
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 20:44 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ja, dat kan ik zien. Dat doet niets af aan het feit dat het je een uitvreter maakt.
Iemand die moedwillig werkeloos is, ja. Iemand die dat niet vrijwillig is wil ik geen uitvreters noemen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 21 juli 2017 @ 20:48:30 #270
258802 Yreal
henk..!
pi_172582573
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 20:44 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ja, dat kan ik zien. Dat doet niets af aan het feit dat het je een uitvreter maakt.
Nou dan, dat is alles wat ik zeg.

Maar, voel je je wel stoer nu, dat je even ruig hebt kunnen doen op fok over hoeveel je verdient?
  vrijdag 21 juli 2017 @ 21:15:17 #271
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_172583331
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 20:21 schreef radeloosje1987 het volgende:

[..]

Stiekem jaloers op hem?
Nee hoor. Maar het is makkelijker om die uitvlucht te zoeken, dan verantwoordelijkheid te nemen natuurlijk.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 21:16:46 #272
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_172583388
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 20:48 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nou dan, dat is alles wat ik zeg.

Maar, voel je je wel stoer nu, dat je even ruig hebt kunnen doen op fok over hoeveel je verdient?
Ik heb nergens gezegd wat ik verdien. En volwassenen ontlenen hun mate van "stoer zijn" niet aan hun salaris. Wellicht dat je dat leert als je een keer besluit wel een productief lid van de samenleving te worden.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 21:26:15 #273
258802 Yreal
henk..!
pi_172583645
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 21:16 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ik heb nergens gezegd wat ik verdien. En volwassenen ontlenen hun mate van "stoer zijn" niet aan hun salaris. Wellicht dat je dat leert als je een keer besluit wel een productief lid van de samenleving te worden.
Je hebt net gezegd dat je meer belasting betaalt dan dat mijn WW is. Toch beste een verkapte kijk mij eens veel verdienen...

Maar om je gerust te stellen, ik werk en studeer gewoon. Nu alleen iets meer studie en iets minder werk omdat ik nog wat WW mag trekken.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 21:30:09 #274
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_172583778
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 21:26 schreef Yreal het volgende:

[..]

Je hebt net gezegd dat je meer belasting betaalt dan dat mijn WW is. Toch beste een verkapte kijk mij eens veel verdienen...

Maar om je gerust te stellen, ik werk en studeer gewoon. Nu alleen iets meer studie en iets minder werk omdat ik nog wat WW mag trekken.
Goed zo. Dat is een stuk positiever dan "kijk mij eens op de bank met bier en PS4 van gratis geld genieten". Mea culpa.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 21:32:21 #275
258802 Yreal
henk..!
pi_172583857
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 21:30 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Goed zo. Dat is een stuk positiever dan "kijk mij eens op de bank met bier en PS4 van gratis geld genieten". Mea culpa.
Ohja, ik hou ook niet van die uitvreters hoor.

Maar ik krijg ook weer een beetje jeuk van types die niet van het leven kunnen genieten als ze niet werken.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 21:34:39 #276
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_172583939
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 21:32 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ohja, ik hou ook niet van die uitvreters hoor.

Maar ik krijg ook weer een beetje jeuk van types die niet van het leven kunnen genieten als ze niet werken.
Werk zou niet bepalend moeten zijn voor de mate waarin je van je leven geniet. Als je zorgt dat je in de regel van je leven geniet, geniet je ook tijdens je werk van je leven. Niet uitsluitend tijdens je werk.
  zondag 23 juli 2017 @ 18:20:07 #277
69621 DeRCT14
Wat wordt hier verzwegen?!
pi_172625008
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 17:03 schreef shoya het volgende:

[..]

Als je die kant op gaat wordt je automatisch ook een soort van paria in de maatschappij. Wat ik me op zich ook kan voorstellen, maar aan de andere kant denk ik, waarom?

[..]

Want die paar centen maken het verschil? Denk je dat wanneer sociale voorzieningen opgeheven worden, jij wat geld overhoudt? Daar vind de overheid wel weer een ander project voor hoor.
Dat vind ik altijd verwonderlijk, met de crises ook, bankiers die miljarden laten verdwijnen, EU ambtenaren en ambassadeurs die 10,000 euro+ per maand binnenharken en ook maar een beetje op hun kont zitten, goede doelen die miljoenen weg frauderen, bedrijven die belasting ontduiken, miljoenen anderen die rijk worden over andersmans rug... geen haan kraait ernaar. Maar o wee als je een uitkering ontvangt, dan moet je boeten. Alleen dan.

Dat zeg ik, kapitalisten lachen zich dood, werkvolk dat elkaar de goot nog indrukt voor die ene laatste cent.

:Y *O*
smoking isn't that great but it helps to take a break from people like you
pi_172625098
Trouwens ken een stel de 1 zit parttime minimumloon te werken gehuurd, de andere fulltime minimumloon.

Die zouden met huurtoeslagen enz plus bijstandsuitkering op meer geld netto overhouden. Bizar.
pi_172625301
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 18:24 schreef radeloosje1987 het volgende:
Trouwens ken een stel de 1 zit parttime minimumloon te werken gehuurd, de andere fulltime minimumloon.

Die zouden met huurtoeslagen enz plus bijstandsuitkering op meer geld netto overhouden. Bizar.
Dat is dus echt niet waar. Nu hebben ze ook recht op allerlei toeslagen, en nu verdienen ze dus als ik het goed begrijp 1,5x het minimumloon + toeslagen.

Met een Bijstandsuitkering heb je als samenwonenden hooguit 1x het minimumloon + toeslagen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_172625353
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 18:34 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat is dus echt niet waar. Nu hebben ze ook recht op allerlei toeslagen, en nu verdienen ze dus als ik het goed begrijp 1,5x het minimumloon + toeslagen.

Met een Bijstandsuitkering heb je als samenwonenden hooguit 1x het minimumloon + toeslagen.
Ze zouden met huurtoeslag zitten op 1300 euro bijstand plus 375 huurtoeslag.

1675 netto.

Ze werken nu en verdienen samen 1800 euro.

Nu dacht ik 100 euro huurtoeslag.

Dus ze werken voor 225 euro. Ik snap dan wel als je daar voor thuis blijft, zo miniem verschil.
pi_172626035
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 18:38 schreef radeloosje1987 het volgende:


Dus ze werken voor 225 euro. Ik snap dan wel als je daar voor thuis blijft, zo miniem verschil.
Wanneer is de kans op het krijgen van een betere baan die meer verdient groter?

A. Ze blijven beiden thuis.
B. Ze gaan werken.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 23 juli 2017 @ 19:43:33 #282
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_172627242
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 19:10 schreef bamibij het volgende:

[..]

Wanneer is de kans op het krijgen van een betere baan die meer verdient groter?

A. Ze blijven beiden thuis.
B. Ze gaan werken.
In een ideale wereld is dat als ze gaan werken, ja. Helaas heb je weinig in de melk te brokkelen als je laag of ongeschoold bent. De doorgroeimogelijkheden zijn klein en je hebt enorme concurrentie van anderen. Daarnaast lig je er vaak na 3 conctractjes weer uit.

Ik snap dat het ook met motivatie en karakter te maken heeft, maar het loont te weinig..of de bijstand is te hoog. U zegt het..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zondag 23 juli 2017 @ 19:58:23 #283
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_172627773
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 19:43 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

In een ideale wereld is dat als ze gaan werken, ja. Helaas heb je weinig in de melk te brokkelen als je laag of ongeschoold bent. De doorgroeimogelijkheden zijn klein en je hebt enorme concurrentie van anderen. Daarnaast lig je er vaak na 3 conctractjes weer uit.

Ik snap dat het ook met motivatie en karakter te maken heeft, maar het loont te weinig..of de bijstand is te hoog. U zegt het..
Dan hoef ik dit dus al niet meer te zeggen.

Als je in de lagere regionen verkeert dan moet je mazzel hebben maar niet denken dat je alleen door hard werken of inzet de situatie verbetert.

Ook dat verhaaltje dat je in een werkritme blijft is lariekoek. Het is eerder dat doordat je een tijdje thuis zit je het wel weer op kan brengen weer te werken in een baantje waarvan je weet dat het uiteindelijk toch maar tijdelijk zal zijn en je gewoon gebruikt wordt.

Bijstand is niet te hoog. Er moet gewaakt worden dat mensen in die situaties niet in de schulden belanden. Schulden zuigt de levenslust uit mensen.
  zondag 23 juli 2017 @ 20:04:01 #284
451005 Grems
Clown World
pi_172627969
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 19:58 schreef the-eye het volgende:

[..]

Dan hoef ik dit dus al niet meer te zeggen.

Als je in de lagere regionen verkeert dan moet je mazzel hebben maar niet denken dat je alleen door hard werken of inzet de situatie verbetert.

Ook dat verhaaltje dat je in een werkritme blijft is lariekoek. Het is eerder dat doordat je een tijdje thuis zit je het wel weer op kan brengen weer te werken in een baantje waarvan je weet dat het uiteindelijk toch maar tijdelijk zal zijn en je gewoon gebruikt wordt.

Bijstand is niet te hoog. Er moet gewaakt worden dat mensen in die situaties niet in de schulden belanden. Schulden zuigt de levenslust uit mensen.

Mensen met een bijstandsuitkering moeten sowieso geregistreerd worden bij het BKR. Ter bescherming. Brengt Wehkamp toch die televisie-op-afbetaling langs dan kunnen ze fluiten naar hun geld. Huur, zorg en GLW inhouden op de uitkering en er kan niets meer fout gaan.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 23 juli 2017 @ 20:05:26 #285
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_172628009
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 20:04 schreef Grems het volgende:

[..]

Mensen met een bijstandsuitkering moeten sowieso geregistreerd worden bij het BKR. Ter bescherming. Brengt Wehkamp toch die televisie-op-afbetaling langs dan kunnen ze fluiten naar hun geld. Huur, zorg en GLW inhouden op de uitkering en er kan niets meer fout gaan.
Sterker nog. Met een bkr registratie krijg je niets op afbetaling. Probleem is echter dat er ook mensen met een beetje spaargeld zijn. Je extrapoleert nu het wangedrag van sommige mensen over de gehele groep uit.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zondag 23 juli 2017 @ 20:15:06 #286
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_172628257
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 20:04 schreef Grems het volgende:

[..]

Mensen met een bijstandsuitkering moeten sowieso geregistreerd worden bij het BKR. Ter bescherming. Brengt Wehkamp toch die televisie-op-afbetaling langs dan kunnen ze fluiten naar hun geld. Huur, zorg en GLW inhouden op de uitkering en er kan niets meer fout gaan.
Moeilijk en discutabel punt joh maar ik begrijp wat je bedoelt.
pi_172630159
Mensen mensen. Jullie praten alsof het over kinderen gaat.

Beter nog zou het zijn als iedere registratie voor 'n Nederlands paspoort gelijk in het bkr-systeem word ingeschreven, niet? Dan ben je de uitkering óók gelijk voor.

Risico verminderen jongens, daar doen we het met z'n allen toch voor?

Elkaars levens zuur maken om je eigen verantwoordelijkheid niet te hoeven nemen, dat is alles waar het in dit land om draait!!

Families stoppen de ouderen weg om niets te hoeven doen, andersdenkenden worden in de geestelijke verzorging opgesloten (ggz of medicijnen) om hen maar niet te hoeven horen, mensen die niet werken krijgen een uitkering ipv een helpende hand.

Wat een afschuwelijk land is dit.
En dán nog schijnheilig doen dat je het uit veiligheid voor die ander doet!
Rot toch lekker een eind op man. Achterbaks gelul is het, om je eigen verantwoordelijkheid voor je medemens te verantwoorden met lieve praatjes & een beetje geld.

Uitkeringstrekkers: :r
Omstanders die het altijd beter weten: :r :r
  zondag 23 juli 2017 @ 21:22:48 #288
451005 Grems
Clown World
pi_172630303
quote:
16s.gif Op zondag 23 juli 2017 21:17 schreef Martin_marvellous het volgende:
Mensen mensen. Jullie praten alsof het over kinderen gaat.

Beter nog zou het zijn als iedere registratie voor 'n Nederlands paspoort gelijk in het bkr-systeem word ingeschreven, niet? Dan ben je de uitkering óók gelijk voor.

Risico verminderen jongens, daar doen we het met z'n allen toch voor?

Elkaars levens zuur maken om je eigen verantwoordelijkheid niet te hoeven nemen, dat is alles waar het in dit land om draait!!

Families stoppen de ouderen weg om niets te hoeven doen, andersdenkenden worden in de geestelijke verzorging opgesloten (ggz of medicijnen) om hen maar niet te hoeven horen, mensen die niet werken krijgen een uitkering ipv een helpende hand.

Wat een afschuwelijk land is dit.
En dán nog schijnheilig doen dat je het uit veiligheid voor die ander doet!
Rot toch lekker een eind op man. Achterbaks gelul is het, om je eigen verantwoordelijkheid voor je medemens te verantwoorden met lieve praatjes & een beetje geld.

Uitkeringstrekkers: :r
Omstanders die het altijd beter weten: :r :r
Hoeveel bejaarden/bijstandgerechtigden/psychiatrisch patiënten help je gemiddeld per week?
pi_172630357
De mensen in mijn omgeving hielp ik ja.
  zondag 23 juli 2017 @ 21:25:37 #290
451005 Grems
Clown World
pi_172630393
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 21:24 schreef Martin_marvellous het volgende:
De mensen in mijn omgeving hielp ik ja.
Hoeveel zijn dat er? En de rest van je medemensen?

Waarom ben je hier aan het roeptoeteren in plaats van die arme zwerver te voorzien van een helpende hand?
  zondag 23 juli 2017 @ 21:32:30 #291
369251 Geralt
of Rivia
pi_172630574
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 12:03 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Waar hij wel gelijk in heeft dat is dat een uitkering deprimerend kan werken. Of nouja, niet zozeer de uitkering, meer het "de hele dag niets te doen hebben" :')
Hoezo we hebben FOK! toch? Al was is wel gebanned afgelopen week. Dat was wel kut. :(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_172630969
TS je verhaal klopt niet helemaal, ik ben niet werkloos maar zit al wel een flinke tijd in de ziektewet door psychische klachten dus red niet full time te werken, ik deed toen ik mijn vorige werk nog had al vrijwilligerswerk op de zaterdagochtend dat doe ik nu nog steeds maar toen ik de hele dag thuis zat vond ik dat wel erg weinig, de muren kwamen op me af, in overleg met het UWV ben ik bij Sandd gaan werken , dat is 2 keer in de week post bezorgen inclusief sorteren. Ze komen daar echt mensen tekort en ze nemen daar volgens mij echt iedereen aan.
Thuis blijven zitten en klagen dat de wereld niet deugd helpt niet, ook ik als psychisch zieke is het gelukt om de tijd te vullen, ik zeg wel eerlijk dat het heel slecht verdient maar ik vind het werk wel heel leuk
  zondag 23 juli 2017 @ 22:03:56 #293
39581 Salvad0R
universal
pi_172631468
beter preventief pensioen vieren dan preventief geruimd worden jatog
pi_172632764
Ik ben helemaal mee eens met TS,want een uitkering en geen baan is ook nog eens heel depressief. :Y
pi_172632820
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 21:46 schreef Bottendaal het volgende:
TS je verhaal klopt niet helemaal, ik ben niet werkloos maar zit al wel een flinke tijd in de ziektewet door psychische klachten dus red niet full time te werken, ik deed toen ik mijn vorige werk nog had al vrijwilligerswerk op de zaterdagochtend dat doe ik nu nog steeds maar toen ik de hele dag thuis zat vond ik dat wel erg weinig, de muren kwamen op me af, in overleg met het UWV ben ik bij Sandd gaan werken , dat is 2 keer in de week post bezorgen inclusief sorteren. Ze komen daar echt mensen tekort en ze nemen daar volgens mij echt iedereen aan.
Thuis blijven zitten en klagen dat de wereld niet deugd helpt niet, ook ik als psychisch zieke is het gelukt om de tijd te vullen, ik zeg wel eerlijk dat het heel slecht verdient maar ik vind het werk wel heel leuk
Dan moet ts wel even zijn ballen bij elkaar rapen en kan hij de wereld niet meer de schuld geven, dus dat gaat niet gebeuren. ;)

Verder; lekker bezig kerel!
  zondag 23 juli 2017 @ 23:39:26 #296
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_172633975
quote:
16s.gif Op zondag 23 juli 2017 21:17 schreef Martin_marvellous het volgende:
Mensen mensen. Jullie praten alsof het over kinderen gaat.

Beter nog zou het zijn als iedere registratie voor 'n Nederlands paspoort gelijk in het bkr-systeem word ingeschreven, niet? Dan ben je de uitkering óók gelijk voor.

Risico verminderen jongens, daar doen we het met z'n allen toch voor?

Elkaars levens zuur maken om je eigen verantwoordelijkheid niet te hoeven nemen, dat is alles waar het in dit land om draait!!

Families stoppen de ouderen weg om niets te hoeven doen, andersdenkenden worden in de geestelijke verzorging opgesloten (ggz of medicijnen) om hen maar niet te hoeven horen, mensen die niet werken krijgen een uitkering ipv een helpende hand.

Wat een afschuwelijk land is dit.
En dán nog schijnheilig doen dat je het uit veiligheid voor die ander doet!
Rot toch lekker een eind op man. Achterbaks gelul is het, om je eigen verantwoordelijkheid voor je medemens te verantwoorden met lieve praatjes & een beetje geld.

Uitkeringstrekkers: :r
Omstanders die het altijd beter weten: :r :r
Wat bedoel je nou eigenlijk te zeggen want ik snap werkelijk niks van deze woordenbrij.
  zondag 23 juli 2017 @ 23:49:45 #297
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_172634221
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 21:46 schreef Bottendaal het volgende:
TS je verhaal klopt niet helemaal, ik ben niet werkloos maar zit al wel een flinke tijd in de ziektewet door psychische klachten dus red niet full time te werken, ik deed toen ik mijn vorige werk nog had al vrijwilligerswerk op de zaterdagochtend dat doe ik nu nog steeds maar toen ik de hele dag thuis zat vond ik dat wel erg weinig, de muren kwamen op me af, in overleg met het UWV ben ik bij Sandd gaan werken , dat is 2 keer in de week post bezorgen inclusief sorteren. Ze komen daar echt mensen tekort en ze nemen daar volgens mij echt iedereen aan.
Thuis blijven zitten en klagen dat de wereld niet deugd helpt niet, ook ik als psychisch zieke is het gelukt om de tijd te vullen, ik zeg wel eerlijk dat het heel slecht verdient maar ik vind het werk wel heel leuk
Dit zegt toch meer iets over jou. Nu gaat het met jou psychisch dan niet helemaal naar behoren en vind je het fijn om beziggehouden te worden maar anders wist je toch wel zelf iets te verzinnen en heb je toch interesses in allerlei zaken?
  maandag 24 juli 2017 @ 10:03:16 #298
454662 Nakketikker
Fuckin' Pikeys!
pi_172637722
Een uitkering mag dan misschien wel niet altijd een vetpot zijn, maar het biedt je ruim voldoende mogelijkheden om zwart bij te beunen.
Stel je beunt een weekje bij á ¤ 25,00 per uur, dan heb je een ruggie erbij naast je uitkering, en kun je evengoed leuke dingen doen zoals vakanties, terrasjes, etc.
En dat terwijl je maar een weekje hoeft te werken.
pi_172666701
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 10:03 schreef Nakketikker het volgende:
Een uitkering mag dan misschien wel niet altijd een vetpot zijn, maar het biedt je ruim voldoende mogelijkheden om zwart bij te beunen.
Stel je beunt een weekje bij á ¤ 25,00 per uur, dan heb je een ruggie erbij naast je uitkering, en kun je evengoed leuke dingen doen zoals vakanties, terrasjes, etc.
En dat terwijl je maar een weekje hoeft te werken.
Ga deze thread maar na. Vele vele misgunners and azijnpissers die mensen met een uitkering haten. Als zo iemand lucht krijgt van fraude, denk je dan niet dat die lekker anoniem gaat nsb'en? Naast dat je je uitkering kwijt raakt krijg je ook nog een fikse boete als je gepakt wordt. Bovendien, als er zo makkelijk aan werk te geraken valt (al dan niet zwart) dan zouden mensen niet in de uitkering zitten heh.. -.-
pi_172666752
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 10:03 schreef Nakketikker het volgende:
Een uitkering mag dan misschien wel niet altijd een vetpot zijn, maar het biedt je ruim voldoende mogelijkheden om zwart bij te beunen.
Stel je beunt een weekje bij á ¤ 25,00 per uur, dan heb je een ruggie erbij naast je uitkering, en kun je evengoed leuke dingen doen zoals vakanties, terrasjes, etc.
En dat terwijl je maar een weekje hoeft te werken.
Pleeg een bankoverval. Nog meer gratis geld om nog leukere dingen mee te doen.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_172666784
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 14:31 schreef shoya het volgende:

[..]

Ga deze thread maar na. Vele vele misgunners and azijnpissers die mensen met een uitkering haten. Als zo iemand lucht krijgt van fraude, denk je dan niet dat die lekker anoniem gaat nsb'en? Naast dat je je uitkering kwijt raakt krijg je ook nog een fikse boete als je gepakt wordt. Bovendien, als er zo makkelijk aan werk te geraken valt (al dan niet zwart) dan zouden mensen niet in de uitkering zitten heh.. -.-
Één tip;
Neem verantwoordelijkheid voor je eigen leven, en laat de overheid haar uitkering lekker houden.

Je bent nu namelijk zelf degene die je het meest dwarszit!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')