abonnement Unibet Coolblue
pi_172498737
Vegetariërs die elke dag kilo's fruit en groente naar binnen stampen en denken dat ze de wereld een gunst doen. :')

Als je beetje kunt denken dat weet je gewoon dat dit een scheve gedachten is maar het gaat om het gevoel om een gutmensch te zijn. Dat ze de wereld helemaal naar de tering helpen zal ze letterlijk en figuurlijk een worst wezen.

Even voor de duidelijkheid. Elke dag vegetarisch eten is dus veel slechter. Niet alleen voor jezelf omdat je jezelf helemaal naar de klote helpt en voedingstoffen te kort komt maar de wereld help je er ook niet mee:

https://www.rtlnieuws.nl/(...)hter-voor-het-milieu
pi_172498795
Er staat alleen dat sommige groenten ook belastend zijn :')
de conclusie gaat echt te kort door de bocht
  dinsdag 18 juli 2017 @ 09:04:30 #3
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_172498807
Nu ben je dus al een streberig Gütmensch als je vegetariër bent.

Okay. Wat deugt hier niet aan?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_172498813
Daarnaast is het milieu niet altijd een reden om vegetarisch te zijn
Niet mee willen werken aan de bio-industrie =/= milieu
  dinsdag 18 juli 2017 @ 09:10:28 #5
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_172498861
Interessant wel om te zien dat zij per calorie rekenen.
In sla zit natuurlijk vrij weinig brandstof, in een speklap ontzettend veel.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 09:13:36 #6
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_172498908
Interessant onderwerp wel. Wel jammer dat het zo'n op sensatie gericht kort door de bocht op (en nieuwsbericht) is.

Apart... Ik was nog altijd in de veronderstelling dat vega eten als een oplossing (één van de oplossingen) werd gezien voor het tekort aan eten nav de overbevolking.

[ Bericht 21% gewijzigd door embedguy op 18-07-2017 09:21:53 ]
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 09:17:38 #7
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172498945
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 09:13 schreef embedguy het volgende:
Interessant onderwerp wel. Wel jammer dat het zo'n op sensatie gericht kort door de bocht op (en nieuwsbericht) is.

Apart... Ik was nog altijd in de veronderstelling dat vega eten als een oplossing (één van de oplossingen) werd gezien voor de overbevolking.
Als we allemaal vegetariër waren zaten we met evenveel problemen. Het aantal mensen is het probleem. De problemen mbt voeding zijn slechts gevolgen geen oorzaak.
And so is the past
  dinsdag 18 juli 2017 @ 09:18:00 #8
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_172498950
Die koeien, varkens, kippen en weet ik veel wat nog meer leven inderdaad enkel van lucht.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_172498973
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 09:03 schreef Allures het volgende:
Er staat alleen dat sommige groenten ook belastend zijn :')
de conclusie gaat echt te kort door de bocht
Duh het is Atak
pi_172498975
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 09:10 schreef BasEnAad het volgende:
Interessant wel om te zien dat zij per calorie rekenen.
In sla zit natuurlijk vrij weinig brandstof, in een speklap ontzettend veel.
En dat.
pi_172498981
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 09:17 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Als we allemaal vegetariër waren zaten we met evenveel problemen. Het aantal mensen is het probleem. De problemen mbt voeding zijn slechts gevolgen geen oorzaak.
Toch kan je beter wat minderen met melk en rundvlees, voor je (toekomstige) kinderen :*
pi_172498993
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 09:13 schreef embedguy het volgende:
Interessant onderwerp wel. Wel jammer dat het zo'n op sensatie gericht kort door de bocht op (en nieuwsbericht) is.

Apart... Ik was nog altijd in de veronderstelling dat vega eten als een oplossing (één van de oplossingen) werd gezien voor het tekort aan eten nav de overbevolking.
Een onderzoek zegt niet zoveel. Er zijn weer andere onderzoeken die het tegenspreken. Ook zou je nooit af moeten gaan op journalistieke interpretatie van onderzoeken, maar altijd zelf het onderzoek erbij moeten pakken en de methodologie kritisch bekijken.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 09:23:35 #13
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_172498998
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 09:21 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

En dat.
Met de toevoeging dat het niet interessant is maar gewoon een zoektocht om een bepaald resultaat te bereiken. Welke lullo gaat groente nu in calorieën rekenen? _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 18 juli 2017 @ 09:26:06 #14
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_172499017
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 09:17 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Als we allemaal vegetariër waren zaten we met evenveel problemen. Het aantal mensen is het probleem. De problemen mbt voeding zijn slechts gevolgen geen oorzaak.
Voedsel tekort is een gevolg ja maar doet niet af aan of dat vega eten een oplossing zou kunnen zijn voor dat gevolg.

Eet een koe per kg vlees dat hij levert niet iets van 6kg groenvoer? Ik kan me de cijfertjes niet meer precies herinneren maar volgens mij is vega eten wel degelijk (gedeeltelijk) een oplossing. Alleen zouden we dan wellicht komkommer en nog een aantal groenten links moeten laten liggen.

Edit; 25kg groenvoer per kg vlees zelfs; https://www.nudge.nl/blog(...)n-minder-vlees-eten/
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 09:34:55 #15
37248 BertV
Handgemaakt
pi_172499111
quote:
Sla is ruim drie keer zo slecht voor het milieu als bacon.
Universitair geschoolde vlees-promotors moeten zich eens na laten kijken. _O-

Als je naar de calorieën kijkt kan dat kloppen.

Je moet 16kg sla te eten om tot 2000kcal te komen.
Je moet 0,4kg spek eten om tot 2000kcal te komen.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 09:38:31 #16
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172499139
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 09:26 schreef embedguy het volgende:

[..]

Voedsel tekort is een gevolg ja maar doet niet af aan of dat vega eten een oplossing zou kunnen zijn voor dat gevolg.

Eet een koe per kg vlees dat hij levert niet iets van 6kg groenvoer? Ik kan me de cijfertjes niet meer precies herinneren maar volgens mij is vega eten wel degelijk (gedeeltelijk) een oplossing. Alleen zouden we dan wellicht komkommer en nog een aantal groenten links moeten laten liggen.

Edit; 25kg groenvoer per kg vlees zelfs; https://www.nudge.nl/blog(...)n-minder-vlees-eten/
Ja maar kijk even naar de post van BertV.

Hoeveel groenvoer moeten wij eten om tot dezelfde voedingswaarde te komen? Links- of rechtsom zal het onder aan de streep weinig schelen.
And so is the past
  dinsdag 18 juli 2017 @ 09:40:37 #17
37248 BertV
Handgemaakt
pi_172499158
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 09:38 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Ja maar kijk even naar de post van BertV.

Hoeveel groenvoer moeten wij eten om tot dezelfde voedingswaarde te komen? Links- of rechtsom zal het onder aan de streep weinig schelen.
sla is het voorbeeld van laag calorisch groenvoer.

Als je de berekening maakt met waar de bulk van mijn calorien vandaan komt dan zie je de dubbele agenda van dit soort "onderzoeken".

Ik haal mijn energie uit; rijst, aardappelen, graan.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_172499178
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 09:38 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Ja maar kijk even naar de post van BertV.

Hoeveel groenvoer moeten wij eten om tot dezelfde voedingswaarde te komen? Links- of rechtsom zal het onder aan de streep weinig schelen.
ja want een vegetariër zit de hele dag sla weg te werken om aan zijn voedingswaarde te komen
Het is geen zeekoe :')
  Redactie Frontpage dinsdag 18 juli 2017 @ 09:42:53 #19
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_172499180
TS begrijpt niet echt hoeveel footprint er wordt gebruikt door vlees? Footprint is niet alleen CO2.. Door groenten wordt ook footprint gebruikt, maar komt niet in de buurt van vlees. En daarbij, alsof elke vegetariër zich dagelijks volpropt met sla :')

ps, ik ben geen vegetariër, maar posts zoals deze zijn tenenkrommend.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_172499188
En van nuance ga je dood.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 18 juli 2017 @ 09:45:28 #21
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172499207
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 09:42 schreef Allures het volgende:

[..]

ja want een vegetariër zit de hele dag sla weg te werken om aan zijn voedingswaarde te komen
Het is geen zeekoe :')
Nee, het feit dat je het ridiculiseert geeft aan dat je verdomd goed snapt wat ik bedoel.
And so is the past
pi_172499233
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 09:45 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Nee, het feit dat je het ridiculiseert geeft aan dat je verdomd goed snapt wat ik bedoel.
ja ik snap wat je bedoeld maar het slaat nergens op
Zoals al gezegd eet een vegetariër bijvoorbeeld ook gewoon rijs en aardappelen en daar zitten de meeste calorieën in
Dus een maaltijd van kip vergelijken met een bak sla en dan doen alsof je vleeseters en vegetariërs vergelijkt slaat nergens op
Tenzij je persé aan wil tonen dat het slecht is
  dinsdag 18 juli 2017 @ 10:33:34 #23
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_172499964
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 09:42 schreef JeMoeder het volgende:
TS begrijpt niet echt hoeveel footprint er wordt gebruikt door vlees? Footprint is niet alleen CO2.. Door groenten wordt ook footprint gebruikt, maar komt niet in de buurt van vlees. En daarbij, alsof elke vegetariër zich dagelijks volpropt met sla :')

ps, ik ben geen vegetariër, maar posts zoals deze zijn tenenkrommend.
Ik heb sinds kort een woning met een vrij grote tuin. Groot grasveld ook. Gelukkig is er ook een vrij grote veganistische commune hier in de stad dus die huur ik in om het gras oraal te maaien.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Redactie Frontpage dinsdag 18 juli 2017 @ 10:51:37 #24
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_172500255
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 10:33 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik heb sinds kort een woning met een vrij grote tuin. Groot grasveld ook. Gelukkig is er ook een vrij grote veganistische commune hier in de stad dus die huur ik in om het gras oraal te maaien.
In Bulgarije kan ook alles. Fijn land :)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_172500764
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 09:05 schreef Allures het volgende:
Daarnaast is het milieu niet altijd een reden om vegetarisch te zijn
Niet mee willen werken aan de bio-industrie =/= milieu
Dan ge je biologisch eten, niet vegetarisch.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 12:22:25 #26
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_172501824
Artikel gelezen, goed onderbouwd. De highlights:

quote:

Meanwhile, fruits have the highest blue water footprint index score because (1) fruits have, in general, low-Calorie density compared to other food types and (2) a large portion of our fruits are grown in California, which has a naturally dry climate, thereby requiring large volumes of irrigation. This increases the overall US-based blue water intensities for fruit used in this analysis since these unit values are weighted, in part, by the amount of fruit produced in each state.
Nou wordt fruit daar dus milieutechnisch gezien slecht geprofileerd, doordat het in Californië wordt verbouwd waar extra gesproeid moet worden, en het weinig calorieën heeft.

De conclusie van hun 3 bekeken diëten klopt dan ook wel.
Dieet 1 = huidige gemiddelde consumptie maar dan anbevolen calorieën
Dieet 2 = huidige gemiddelde calorieën maar dan aanbevolen voedselmix
Dieet 3 = aanbevolen voedselmix en calorieën.
Dieet 2 en 3 hebben dus meer groente en fruit, veel minder rood vlees en 'calorie-dense foods'.
quote:

These results demonstrate that the USDA recommended food mix has a far greater impact on our Scenario 3 outcome than reducing Caloric intake. In particular, we find that increased energy use is primarily due to USDA recommendations for higher consumption of fruits (Fig. 1), which among all food groups represent the greatest cumulative energy use per Calorie (Fig. 2). Vegetables, which have the third greatest energy intensity value, have the second most contributing influence on increased energy use, behind fruits. Although fish/seafood has a higher average energy intensity than vegetables, the impact of vegetables is compounded by a significantly greater increase in recommended consumption, as shown in Fig. 1. Furthermore, although the USDA recommended diet requires substantial decreases in sugars, fats, and oils, these foods require significantly less cumulative energy use per Calorie.
Ook stellen ze dat uitstoot van broeikasgassen het hoogst is in de zuivelindustrie, gevolgd door visindustrie. Water verbruik is dus het hoogst in fruitteelt, omdat Californië.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  dinsdag 18 juli 2017 @ 12:24:18 #27
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172501852
Wat eten die dieren dan?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 18 juli 2017 @ 12:30:07 #28
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_172501949
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 16:00:51 #29
37248 BertV
Handgemaakt
pi_172506233
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 12:22 schreef Xaryna het volgende:
Artikel gelezen, goed onderbouwd. De highlights:

[..]

Eigenlijk dus niks mis met het onderzoek.
(scenario "vegetarisch" erbij zou wel interessant geweest zijn)

Onze nieuwsredacties buitelden dus over elkaar heen om een sappig Atak verhaal te brengen.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_172507550
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 12:24 schreef SpecialK het volgende:
Wat eten die dieren dan?
Lekkere dingen.
pi_172507806
Deze TT. :')

Wel vind ik het goed om aan te snijden dat bepaalde gezonde eetgewoontes slechter zijn voor het milieu.

Echter maakt rtl nieuws hier in mijn optiek een belangrijke fout. Ze nemen bepaalde bevindingen uit het onderzoek rechtstreeks over, zonder er rekening mee te houden dat het een amerikaans onderzoek is. Of je hetzelfde product op een Nederlands of Amerikaans bord krijgt maakt natuurlijk verschil.
pi_172507992
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 08:56 schreef Atak het volgende:
Vegetariërs die elke dag kilo's fruit en groente naar binnen stampen en denken dat ze de wereld een gunst doen. :')

Als je beetje kunt denken dat weet je gewoon dat dit een scheve gedachten is maar het gaat om het gevoel om een gutmensch te zijn. Dat ze de wereld helemaal naar de tering helpen zal ze letterlijk en figuurlijk een worst wezen.

Even voor de duidelijkheid. Elke dag vegetarisch eten is dus veel slechter. Niet alleen voor jezelf omdat je jezelf helemaal naar de klote helpt en voedingstoffen te kort komt maar de wereld help je er ook niet mee:

https://www.rtlnieuws.nl/(...)hter-voor-het-milieu
Het zijn niet alleen de vegetariers die de wereld naar de klote helpen. Als vegetariers het enige probleem in onze wereld zouden zijn, zou onze wereld er heel anders uitzien.
pi_172508127
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 17:16 schreef AnanYaw het volgende:
Deze TT. :')

Wel vind ik het goed om aan te snijden dat bepaalde gezonde eetgewoontes slechter zijn voor het milieu.

Echter maakt rtl nieuws hier in mijn optiek een belangrijke fout. Ze nemen bepaalde bevindingen uit het onderzoek rechtstreeks over, zonder er rekening mee te houden dat het een amerikaans onderzoek is. Of je hetzelfde product op een Nederlands of Amerikaans bord krijgt maakt natuurlijk verschil.
De mens is zelf de grootste fout in het systeem. Wij planten ons voort, we ontwerpen technieken die het mogelijk maken om hoogbejaarde vrouwen kinderen te laten baren, we knoeien met gewassen, we laten ijsblokjes sturen naar supermarkten, jij en ik scheiden braaf ons afval dat vervolgens op een grote hoop wordt gegooid, en last but not least, we gooien bommen over en weer om ons eigen gelijk bevestigd te zien.
Mag ik dan even lachen om al die protesten tegen de slablaadjeseters, hun scheetjes en keuteltjes zijn slechts druppeltjes op een gloeiende plaat.
pi_172508468
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 17:28 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

De mens is zelf de grootste fout in het systeem. Wij planten ons voort, we ontwerpen technieken die het mogelijk maken om hoogbejaarde vrouwen kinderen te laten baren, we knoeien met gewassen, we laten ijsblokjes sturen naar supermarkten, jij en ik scheiden braaf ons afval dat vervolgens op een grote hoop wordt gegooid, en last but not least, we gooien bommen over en weer om ons eigen gelijk bevestigd te zien.
Mag ik dan even lachen om al die protesten tegen de slablaadjeseters, hun scheetjes en keuteltjes zijn slechts druppeltjes op een gloeiende plaat.
Lachen is gezond, maar van die naïviteit moet ik dan weer lachen. Die slablaadjeseters, hun scheetjes en keuteltjes zijn een belangrijk aandeel in de wijze waarop wij het milieu overbelasten.

Dankzij ons zijn de dieren die wij houden voor de teelt zo overvloedig aanwezig, dat de populatie wilde dieren erbij verbleekt. Maar die scheetjes, keuteltjes, hapjes en drankjes zullen vast maar een druppeltje zijn op de plaat.
pi_172508607
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 17:43 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Lachen is gezond, maar van die naïviteit moet ik dan weer lachen. Die slablaadjeseters, hun scheetjes en keuteltjes zijn een belangrijk aandeel in de wijze waarop wij het milieu overbelasten.

Dankzij ons zijn de dieren die wij houden voor de teelt zo overvloedig aanwezig, dat de populatie wilde dieren erbij verbleekt. Maar die scheetjes, keuteltjes, hapjes en drankjes zullen vast maar een druppeltje zijn op de plaat.
Ja, precies. En jan met de pet wil wel zijn dagelijkse hamlapje, maar Jan met de pet wil dus niks weten in hoeverre zijn lekkere trek het milieu belast.
Er zijn gewoon te veel mensen die allemaal willen wonen met hun eigen pleetje, hun eigen badkamertje, hun eigen zwembadje, hun eigen airco, hun eigen parkeerplekje en vooral hun eigen buurtsupertje waar jan met de pet zijn eigen hamlapjes, chipjes, drankjes. deodorantjes en waspoerdertjes kunnen kopen.
Dat is ons idee van een Ideal World.
Lekker je eigen dingetjes doen en geen zorgen over de dag van morgen.
pi_172508720
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 17:49 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Ja, precies. En jan met de pet wil wel zijn dagelijkse hamlapje, maar Jan met de pet wil dus niks weten in hoeverre zijn lekkere trek het milieu belast.
Er zijn gewoon te veel mensen die allemaal willen wonen met hun eigen pleetje, hun eigen badkamertje, hun eigen zwembadje, hun eigen airco, hun eigen parkeerplekje en vooral hun eigen buurtsupertje waar jan met de pet zijn eigen hamlapjes, chipjes, drankjes. deodorantjes en waspoerdertjes kunnen kopen.
Dat is ons idee van een Ideal World.
Lekker je eigen dingetjes doen en geen zorgen over de dag van morgen.
Ja, daar ben ik het helemaal mee eens. Daarom is een topic als dit, of zo'n nieuwsbericht ook aantrekkelijk. Het helpt namelijk wijzen naar anderen. Iets dat vegetariërs zelf ook weer doen trouwens. :P

Maar ja, ik zeg altijd maar zo: de aarde overleeft het toch wel, alleen wij misschien niet. Dan krijgen andere soorten weer een kansje. Misschien het tijdperk van de insecten of zo.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 18:07:35 #37
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_172508973
quote:
Ah leuk, zo'n plaatje posten. Ben je weer mooi klaar. Lekker makkelijk. Al dat nadenken is zo godsgruwelijk moeilijk en zo.

Voor de grap pak ik er één 'feitje uit'. Even kijken of het klopt.

quote:
Livestock covers 45 % of the Earth's total land
En klopt het?

Één simpele Google-opdracht brengt me bij The World Bank

Even scrollen, en die vertellen me dat 37,5 procent van het totale landoppervlak van de wereld is bestemd voor landbouw. Álle landbouw en niet alleen veeteelt.

Quatschplaatje.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 18:25:26 #38
402274 Cruzinats
prijs de Heer
pi_172509315
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 18:07 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ah leuk, zo'n plaatje posten. Ben je weer mooi klaar. Lekker makkelijk. Al dat nadenken is zo godsgruwelijk moeilijk en zo.

Voor de grap pak ik er één 'feitje uit'. Even kijken of het klopt.

[..]

En klopt het?

Één simpele Google-opdracht brengt me bij The World Bank

Even scrollen, en die vertellen me dat 37,5 procent van het totale landoppervlak van de wereld is bestemd voor landbouw. Álle landbouw en niet alleen veeteelt.

Quatschplaatje.
Waarvan het grootste gedeelte van die landbouw bedoeld is voor het kweken van 'krachtvoer' (sojabonen) voor vee. Aangezien één koe al over de 50kg aan krachtvoer op een dag eet kun je het zelf wel uitrekenen.
pi_172509600
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 09:23 schreef Dven het volgende:

[..]

Met de toevoeging dat het niet interessant is maar gewoon een zoektocht om een bepaald resultaat te bereiken. Welke lullo gaat groente nu in calorieën rekenen? _O-
Nouwja, wat je ook eet, er is nog altijd eenzelfde hoeveelheid caloriëen nodig om een mens draaiende te houden toch?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 18 juli 2017 @ 18:41:13 #40
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_172509659
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 18:38 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nouwja, wat je ook eet, er is nog altijd eenzelfde hoeveelheid caloriëen nodig om een mens draaiende te houden toch?
Wat niet wil zeggen dat het enkel en alleen uit dezelfde bron dient te komen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 18 juli 2017 @ 18:43:15 #41
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_172509705
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 18:07 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ah leuk, zo'n plaatje posten. Ben je weer mooi klaar. Lekker makkelijk. Al dat nadenken is zo godsgruwelijk moeilijk en zo.

Voor de grap pak ik er één 'feitje uit'. Even kijken of het klopt.

[..]

En klopt het?

Één simpele Google-opdracht brengt me bij The World Bank

Even scrollen, en die vertellen me dat 37,5 procent van het totale landoppervlak van de wereld is bestemd voor landbouw. Álle landbouw en niet alleen veeteelt.

Quatschplaatje.
Had je nog iets verder gekeken, gerekend en gezocht, dan had je gezien dat men in het plaatje dus sprak over landbouwgrond en niet over het totale areaal.

Quatschpost
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_172511090
Conclusie is eigenlijk gewoon dat al die onderzoeken losstaand niets zeggen en dat het totaalplaatje ook nog lang niet kloppend is.

Zoals bijvoorbeeld dit: https://www.google.nl/amp(...)eden-dan-gedacht.amp

Dat verandert waarschijnlijk wel wat aan die geweldige klimaatmodellen.

Willen we meer groente/fruit eten? Dan kunnen we alle bomen, struiken en planten langs de weg misschien wel beter vervangen door fruitbomen en groentes. En ja die boom verbruikt ook water, maar is dat erg?

Als we als mensheid geen CO2 willen uitstoten, kunnen we het beste ons minder druk maken. Als we ons allemaal wat minder inspannen hoeven we minder te eten, ademen we minder CO2 uit en gaan we sneller dood. Oh en minder naar de wc is vast ook goed voor het milieu. Maar wat is nou milieuvriendelijker, cremeren of wegrotten in een houten kist?
Eerst denken, dan typen
pi_172511305
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 18:41 schreef Dven het volgende:

[..]

Wat niet wil zeggen dat het enkel en alleen uit dezelfde bron dient te komen.
Nee dat snap ik, maar wordt niet het overgrote deel wat men niet meer aan vlees eet vervangen door groente?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 18 juli 2017 @ 19:52:43 #44
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_172511315
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 19:52 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nee dat snap ik, maar wordt niet het overgrote deel wat men niet meer aan vlees eet vervangen door groente?
Uh nee, absoluut niet.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_172511351
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 19:52 schreef Dven het volgende:

[..]

Uh nee, absoluut niet.
Oké, dat idee had ik als niet-vegetariër.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 18 juli 2017 @ 19:55:29 #46
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_172511393
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 19:53 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Oké, dat idee had ik als niet-vegetariër.
Zoals uit dit onderzoek blijkt is het lastig om 300 gram vlees te vervangen met 8 kilo sla _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_172511410
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 19:55 schreef Dven het volgende:

[..]

Zoals uit dit onderzoek blijkt is het lastig om 300 gram vlees te vervangen met 8 kilo sla _O-
Hahaha ja oké niet door sla en bleekselderij. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_172511893
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 17:16 schreef AnanYaw het volgende:
Deze TT. :')

Wel vind ik het goed om aan te snijden dat bepaalde gezonde eetgewoontes slechter zijn voor het milieu.


Jij moet een keertje een lekkere steak aansnijden in plaats van onzin aan te snijden dat opgelepeld wordt door hippies. Ik ken mensen die zich volproppen met bananen en andere fruit en denken dat ze de wereld niet aantasten. Die mensen eten 3 keer zoveel fruit als een aap. Van de levenswijze van elke vegetariër op deze wereld kan 10 apenfamilies van leven.
pi_172512159
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:15 schreef Atak het volgende:

[..]

Jij moet een keertje een lekkere steak aansnijden in plaats van onzin aan te snijden dat opgelepeld wordt door hippies. Ik ken mensen die zich volproppen met bananen en andere fruit en denken dat ze de wereld niet aantasten. Die mensen eten 3 keer zoveel fruit als een aap. Van de levenswijze van elke vegetariër op deze wereld kan 10 apenfamilies van leven.
Je quote het deel van mijn post waarin ik je punt onderschrijf, om mij persoonlijk aan te vallen? Opmerkelijke keuze.

Ik ben geen vegetariër trouwens. Met een hip labeltje zou ik een flexitariër zijn, maar dat vind ik onzin. Ik eet voornamelijk wat ik lekker vind.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 20:41:03 #50
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_172512534
Ik heb vandaag weer een javaanse vegetarisch burger gegeten bij mijn witlof, en ik voel me daar behoorlijk moreel superieur bij ten op zichte van de vleesetende massa.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_172512837
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:28 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Je quote het deel van mijn post waarin ik je punt onderschrijf, om mij persoonlijk aan te vallen? Opmerkelijke keuze.

Ik ben geen vegetariër trouwens. Met een hip labeltje zou ik een flexitariër zijn, maar dat vind ik onzin. Ik eet voornamelijk wat ik lekker vind.
Niks mis met vegetarisch eten, zolang je het combineert met een extra dikke steak. Maar even zonder grappen ik eet wel eens vegetarisch maar ik overdrijf het niet zoals sommige vegetariërs die hele velden met fruit en groente opeten om hun tekorten te compenseren.
pi_172515250
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 09:21 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Toch kan je beter wat minderen met melk en rundvlees, voor je (toekomstige) kinderen :*
Kinderen, die zijn pas slecht voor het milieu...

pi_172515292
Ik ben zelf akkerbouwer maar ik ben het niet helemaal eens met de stelling. Het ligt er net aan in welk opzicht je het bekijkt. Een persoon die elke dag een lap vlees eet heeft veel meer vierkante meter grond nodig om zijn ''eigen'' eten te verbouwen.

Dit komt omdat een dier redelijk veel ruimte nodig heeft vergeleken met een plant.

Voor de Nederlandse zuivel wordt er erg veel oerwoud gekapt in Zuid-Amerika. Dit komt omdat veel voedsel importeren en dan zelf met de mest zitten. Maar dat is weer een ander onderwerp.

(Heb trouwens niet alle paginas gelezen in dit topic :@ )
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  dinsdag 18 juli 2017 @ 22:14:16 #54
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_172515321
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 18:43 schreef Dven het volgende:

[..]

Had je nog iets verder gekeken, gerekend en gezocht, dan had je gezien dat men in het plaatje dus sprak over landbouwgrond en niet over het totale areaal.

Quatschpost
Het plaatje beweert dat 45 procent van het totale landoppervlak van de hele wereld bedoeld is voor veeteelt. Is klip en klaar hoor.

Wat denk jij dan dat er staat?
  dinsdag 18 juli 2017 @ 23:03:09 #55
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_172516764
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 18:07 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ah leuk, zo'n plaatje posten. Ben je weer mooi klaar. Lekker makkelijk. Al dat nadenken is zo godsgruwelijk moeilijk en zo.

Voor de grap pak ik er één 'feitje uit'. Even kijken of het klopt.

[..]

En klopt het?

Één simpele Google-opdracht brengt me bij The World Bank

Even scrollen, en die vertellen me dat 37,5 procent van het totale landoppervlak van de wereld is bestemd voor landbouw. Álle landbouw en niet alleen veeteelt.

Quatschplaatje.
- LAND -
Livestock or livestock feed occupies 1/3 of the earth’s ice-free land.


"Livestock a major threat to environment. Remedies urgently needed". FAO Newsroom. 29 November 2006

Walsh, Bryan. "The Triple Whopper Environmental Impact of Global Meat Production". Time. Dec. 16, 2013 (New)



Livestock covers 45% of the earth’s total land.


Thornton, Phillip, et al. "Livestock and climate change". Livestock xchange. International Livestock Research Institute. November 2011

Smith, Pete & Bustamante, Mercedes, et al. "Agriculture, Forestry and Other Land Use (AFOLU)". Intergovernmental Panel on Climate Change. Chapter 11



Animal agriculture is the leading cause of species extinction, ocean dead zones, water pollution, and habitat destruction. [xix] [iv]


Animal agriculture contributes to species extinction in many ways. In addition to the monumental habitat destruction caused by clearing forests and converting land to grow feed crops and for animal grazing, predators and "competition" species are frequently targeted and hunted because of a perceived threat to livestock profits. The widespread use of pesticides, herbicides and chemical fertilizers used in the production of feed crops often interferes with the reproductive systems of animals and poison waterways. The overexploitation of wild species through commercial fishing, bushmeat trade as well as animal agriculture’s impact on climate change, all contribute to global depletion of species and resources. [XIX]



"Biodiversity and Food Choice: A Clarification". comfortablyunaware: Global Depletion and Food Choice Responsibility. June 9, 2012

"Freshwater Depletion: Realities of Choice". comfortablyunaware: Global Depletion and Food Choice Responsibility. November 25, 2014

"What is a dead zone?" National Oceanic and Atmospheric Administration

"What Causes Ocean 'Dead Zones'?" Scientific American

"Nutrient Pollution: The Problem". Environmental Protection Agency

"Livestock's Long Shadow". Food and Agriculture Organization of The United Nations. 2006

Hogan, C Michael. "Causes of Extinction". The Encyclopedia of Earth. June 13, 2014

"The Habitable Planet. Unit 9: Biodiversity Decline// Section 7: Habitat Loss: Causes and Consequences". Annenberg Learner

"Impact of habitat loss on species". WWF Global

"How Eating Meat Hurts Wildlife and the Planet". Take Extinction Off Your Plate: a project of the Center for Biological Diversity.

Machovina, Brian, et al. "Biodiversity conservation: The key is reducing meat consumption". Science of the Total Environment 536 (2015) 419-431

"Risk Management Evaluation for Concentrated Animal Feeding Operations". U.S. Environmental Protection Agency. 2004Hance, Jeremy. "How humans are driving the sixth mass extinction". The Guardian. 20 October 2015 (New)

Zielinski, Sarah. "Ocean Dead Zones Are Getting Worse Globally Due to Climate Change". Smithsonian.com. November 10, 2014 (New)

Tilman, David, et al. "Agricultural sustainability and intensive production practices". Nature 418, 671-677. August 2002 (New)

Wilcove, David S, et al. "Quantifying Threats to Imperiled Species in the United States". BioScience. Vol. 48, No. 8 (Aug., 1998) pp. 607-615 (New)



Livestock operations on land have created more than 500 nitrogen flooded deadzones around the world in our oceans.


"NOAA-, EPA-supported scientists find average but large Gulf dead zone". National Oceanic and Atmospheric Administration. August 4, 2014

Zielinski, Sarah. "Ocean Dead Zones Are Getting Worse Globally Due to Climate Change". Smithsonian.com. November 10, 2014 (New)



Largest mass extinction in 65 million years.


Eldredge, Niles. "The Sixth Extinction". ActionBioscince. June 2001

"Mass extinction of species has begun". Phys.org. February 23, 2006

Ceballos, Gerardo, et al. "Accelerated modern human-induced species loss: Entering the sixth mass extinction". Science Advances. 19 June 2015. Vol. 1, no. 5



2-5 acres of land are used per cow.


McBride, William D., Mathews Jr., Kenneth. "The Diverse Structure and Organization of U.S. Beef Cow-Calf Farms". USDA: Economic Research Service. Number 73. March 2011

Oppenlander, Richard A. Food Choice and Sustainability: Why Buying Local, Eating Less Meat, and Taking Baby Steps Won’t Work.

Minneapolis, MN: Langdon Street, 2013. Print.

Nearly half of the contiguous US is devoted to animal agriculture.


Glaser, Christine, et al. "Costs and Consequences: The Real Price of Livestock Grazing on America's Public Lands". For the Center for Biological Diversity. January 2015

The US lower 48 states represents 1.9 billion acres. Of that 1.9 billion acres: 778 million acres of private land are used for livestock grazing (forest grazing, pasture grazing, and crop grazing), 345 million acres for feed crops, 230 million acres of public land are used for grazing livestock.

Nickerson, Cynthia, et al. "Major Uses of Land in the United States, 2007". USDA: Economic Research Service. Number 89. December 2011

"Rearing cattle produces more greenhouse gases than driving cars, UN report warns". UN News Centre. 29 November 2006

1/3 of the planet is desertified, with livestock as the leading driver. [xviii]


"UN launches International Year of Deserts and Desertification". UN News Centre. 1 January 2006

Oppenlander, Richard A. Less Meat, and Taking Baby Steps Won’t Work. Minneapolis, MN : Langdon Street, 2013. Print.

Hogan, C Michael. "Overgrazing". The Encyclopedia of Earth. May 1, 2010

"Desertification, Drought Affect One Third of Planet, World's Poorest People, Second Committee Told as It Continues Debate on Sustainable Development". United Nations Sixty-seventh General Assembly: Second Committee. 8 November 2012

Oppenlander, Richard. "Saving the World With Livestock? The Allan Savory Approach Examined". Free from Harm. August 6, 2013


Het is niet dat de beweringen die daar staan zonder (gedegen) bronnen zijn.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 23:07:07 #56
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_172516875
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:14 schreef Zelva het volgende:

[..]

Het plaatje beweert dat 45 procent van het totale landoppervlak van de hele wereld bedoeld is voor veeteelt. Is klip en klaar hoor.

Wat denk jij dan dat er staat?
Volg de bron even van die bewering, ik heb hem nogmaals voor je neer gezet, samen met de andere bronnen mbt dit onderwerp (land dus). Hij stond ook onderin het plaatje waar die bewering in staat....
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 23:10:41 #57
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_172516989
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:03 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

- LAND -
Livestock or livestock feed occupies 1/3 of the earth’s ice-free land.
33 procent dus maar?

I rest my case.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 23:18:49 #58
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_172517171
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:10 schreef Zelva het volgende:

[..]

33 procent dus maar?

I rest my case.
Volg de bron van de bewering en je snapt het.
Voor iemand die roept dat ik alleen een plaatje post en niet nadenk doe je zelf nogal weinig moeite om na te denken namelijk.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 23:26:01 #59
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_172517342
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:18 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Volg de bron van de bewering en je snapt het.
Voor iemand die roept dat ik alleen een plaatje post en niet nadenk doe je zelf nogal weinig moeite om na te denken namelijk.
Ik zie daar bovenaan staan dat 1/3 van het totale ijsvrije oppervlak voor veeteelt is. Dat kan gewoon NOOIT EN TE NIMMER corresponderen met de bewering dat 45 procent van al het land, dus ook dat bedekt is met ijs, bedoeld is voor veeteelt. Hoeveel bronnen ik er ook bij zoek.

Ze kunnen gewoonweg niet allebei waar zijn, kan niet, is onmogelijk.

En dan heb ik nog niet eens de vraag gesteld hoeveel procent van het areaal voor veeteelt überhaupt helemaal niet geschikt is voor akkerbouw.

Je geeft trouwens helemaal geen bronnen, je doet gewoon weer een copy paste, luie donder. Ik heb ik in ieder geval helemaal geen zin om al die artikelen te googlen op zoek naar waar wellicht wordt uitgelegd waar in godsnaam die 45 procent vandaan komt, die volgens je eerste zin van je 'bronnen' überhaupt al volledig tegengesproken wordt. Kansloze missie.
pi_172518462
Vegetarische kut hippies
  woensdag 19 juli 2017 @ 03:34:11 #61
224960 highender
Travellin' Light
pi_172518920
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 00:56 schreef PSVCL het volgende:
Vegetarische kut hippies
Nou ja, het zijn in ieder geval meer bewuste, bescheiden en intelligentere wezens dan religieuzen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 19 juli 2017 @ 03:51:44 #62
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_172518941
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 00:56 schreef PSVCL het volgende:
Vegetarische kut hippies
Laat wel weer zien dat religie meer een identiteitsdingetje is, dan dat het echt met spiritualiteit te maken heeft. :D
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  woensdag 19 juli 2017 @ 03:58:40 #63
224960 highender
Travellin' Light
pi_172518950
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 03:51 schreef Villas__Rubin het volgende:
Laat wel weer zien dat religie meer een identiteitsdingetje is, dan dat het echt met spiritualiteit te maken heeft. :D
Theïsme is de ultieme vorm van egotripperij.
pi_172518965
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 00:56 schreef PSVCL het volgende:
Vegetarische kut hippies
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')