abonnement Unibet Coolblue
pi_172528301
Ik zal het zo zeggen. Als mijn vriend een ex zou hebben die hem probeerde over te halen voor seks, en mijn vriend haar zou willen blijven zien en weten dat ik dit niet wil hebben en toch die discussie met me zou blijven voeren, dan zou hij me kouder maken in de relatie en zou ik me niet meer gerespecteerd voelen. Gevolg? Je raadt het misschien al: de deur uit. Mag hij terug naar zijn ex en ik ruimte maken voor iemand die mij en de relatie wel respecteert. Maargoed, ik ben je vriend niet en ik ben ook niet de beroerdste om aan de man komen. Arme jongen.
pi_172528917
Ik vind dit altijd zo typisch; mensen die zeggen dat het allemaal een vrije wereld is en ze kunnen doen wat ze willen. Ja dat kan, maar niet zonder consequenties.

Een relatie hebben met iemand betekent keuzes maken. Als je alleen voor jezelf wilt kiezen dan kan dat; dat noemen we single zijn.
Het hele punt van het hebben van een relatie is dat je de dingen samen doet. Dat betekent dat je stopt met kiezen voor jezelf, en begint met kiezen voor een toekomst voor jullie samen.
Het betekent dat het geluk van je partner even belangrijk voor jou is als jouw eigen geluk.

Iedere week gaan er hier op Fok topics open van mensen die met dit soort ''kan dit?'' vragen zitten. Maar het antwoord is simpelweg dat het niet uitmaakt. Wat kan en wat niet kan is een afspraak tussen jouzelf en je partner. En het is aan jullie beiden om daarin rekening te houden met elkaars belangen en gevoelens.
Het doet er niet toe of je vriend jaloers is of niet. Wat er toe doet is dat je voor elkaar hebt gekozen en er nu samen in staat. Houd dus rekening met zijn gevoelens en sta erop dat hij datzelfde doet met jouw gevoelens. En vanaf daar kun je dan, samen, aan die gevoelens gaan werken.

Als dat een te grote prijs voor je is, is het dan niet de vraag of je überhaupt wel klaar bent voor een relatie?

Overigens denk ik niet dat het afspreken hier het probleem is. Het probleem hier is vertrouwen.
Jouw vriend ervaart de aanwezigheid van jouw ex als een bedreiging voor jullie relatie. Je moet jezelf dus afvragen hoe dat komt. De kans is goed aanwezig dat er iets mis zit in jullie onderlinge communicatie.
Als jij zijn bezwaren serieuzer neemt, en dat ook aan hem laat merken, misschien dat hij dan kan leren om jou meer te vertrouwen en je meer ruimte te geven.

Als jullie willen dat het werkt, dan kom je er samen wel uit.
Wellicht dat je met z'n drieën kunt afspreken, of dat het zou uitmaken als jij je vriend meer op #1 zet en je ex wat minder vaak ziet. Praat erover, vraag je vriend wat hem precies dwars zit aan jullie contact en probeer oplossingen aan te dragen.
Ik doe mijn best.
pi_172529715
@ de 'praat er met zijn drieën over'-zeggers (schrijvers)

Persoonlijk vind ik dat voorstel gewoon gênant, sorry. Op die manier is het potverdorie net alsof die gast een zekere zeggenschap over hun relatie heeft... daar ga je als partner toch never niet mee akkoord?
Tails tell tales
pi_172530153
Zodra een andere vrouw bij mijn vent dezelfde plaats aan tafel krijgt als ik (en dat is hoe ik zo'n voorstel zou opvatten), dan ga ik echt niet over tot een stoelendans.

Dan gaat die vrouw maar mooi zitten (hopelijk breken er vervolgens wel een paar poten af) en zoek ik wel een andere stoel en tafel op...
Tails tell tales
  woensdag 19 juli 2017 @ 17:14:49 #105
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_172530751
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 16:34 schreef Forbry het volgende:
@ de 'praat er met zijn drieën over'-zeggers (schrijvers)

Persoonlijk vind ik dat voorstel gewoon gênant, sorry. Op die manier is het potverdorie net alsof die gast een zekere zeggenschap over hun relatie heeft... daar ga je als partner toch never niet mee akkoord?
Dit ja..

Sowieso is het geen kwestie van een communicatie probleem. Het probleem is dat ze gewoon geen respect heeft voor haar vriend/relatie. Hij is duidelijk zat over zijn gevoelens. Het kan haar gewoon niks interesseren omdat ze de aandacht fijn vind en haar ex belangrijker vindt dan haar huidige vriend. Niet dat ze zal luisteren naar dit soort posts, want ze heeft al lang besloten dat ze haar ex niet kwijt wil :')
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 19 juli 2017 @ 17:22:06 #106
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_172530908
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 16:49 schreef Forbry het volgende:
Zodra een andere vrouw bij mijn vent dezelfde plaats aan tafel krijgt als ik (en dat is hoe ik zo'n voorstel zou opvatten), dan ga ik echt niet over tot een stoelendans.

Dan gaat die vrouw maar mooi zitten (hopelijk breken er vervolgens wel een paar poten af) en zoek ik wel een andere stoel en tafel op...
Nou ja, hangt er vanaf. Als dit werkelijk vriendschappelijk zou zijn zou ik er geen enkel probleem mee hebben. Dat hele hebben vroeger seks gehad boeit me echt niets.
Maar zodra iemand stookt, zijn/haar kans afwacht en dat ook duidelijk heeft gemaakt wordt het anders. Ik accepteer niemand de zich tussen mijn relatie probeerd te wringen,die zit te azen op een zwak moment om te kunnen stoken of erger.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_172531981
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 17:22 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nou ja, hangt er vanaf. Als dit werkelijk vriendschappelijk zou zijn zou ik er geen enkel probleem mee hebben. Dat hele hebben vroeger seks gehad boeit me echt niets.
Maar zodra iemand stookt, zijn/haar kans afwacht en dat ook duidelijk heeft gemaakt wordt het anders. Ik accepteer niemand de zich tussen mijn relatie probeerd te wringen,die zit te azen op een zwak moment om te kunnen stoken of erger.
Dit ja, ik heb er verder ook niet zoveel problemen mee. Al verwacht ik wel van mijn vriendin dat, als ik daar dus wel problemen mee zou hebben, ze de relatie met mij boven die met haar ex zou verkiezen.

Deze poster doet dat niet én accepteert daar bovenop ook nog eens dat die ex bewust zit te stoken. Dat is wat mij betreft twee bruggen te ver.
  woensdag 19 juli 2017 @ 18:17:16 #108
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_172532069
quote:
14s.gif Op woensdag 19 juli 2017 18:10 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Dit ja, ik heb er verder ook niet zoveel problemen mee. Al verwacht ik wel van mijn vriendin dat, als ik daar dus wel problemen mee zou hebben, ze de relatie met mij boven die met haar ex zou verkiezen.

Deze poster doet dat niet én accepteert daar bovenop ook nog eens dat die ex bewust zit te stoken. Dat is wat mij betreft twee bruggen te ver.
Ik zou het dus niet accepteren als ik een werkelijke vriendschap op zou moeten geven van mijn partner omdat het met het andere geslacht is/we ooit geneukt hebben. Maar dan moet het wel echt een vriendschap zijn.
Als een partner me dan vraagt te kiezen vind ik dat persoon geen partner.

In dit geval, het niet accepteren van de nieuwe relatie, dingen proberen e.d. vind ik het geen werkelijke vriendschap. Is die ander aan het stoken/wachten op een kans op meer/wil de nieuwe partner wegstoten. Als je dat toelaat heb je, naar mijn mening, geen respect voor je huidige partner.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 19 juli 2017 @ 18:21:51 #109
451005 Grems
Clown World
pi_172532153
TS geilt op de aandacht van haar ex, één drankje teveel en neuqsexs, dat is dan uiteraard de schuld van haar huidige vriend, die gaf haar namelijk niet voldoende ruimte, het voelde verstikkend.
pi_172532234
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 18:17 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik zou het dus niet accepteren als ik een werkelijke vriendschap op zou moeten geven van mijn partner omdat het met het andere geslacht is/we ooit geneukt hebben. Maar dan moet het wel echt een vriendschap zijn.
Als een partner me dan vraagt te kiezen vind ik dat persoon geen partner.

In dit geval, het niet accepteren van de nieuwe relatie, dingen proberen e.d. vind ik het geen werkelijke vriendschap. Is die ander aan het stoken/wachten op een kans op meer/wil de nieuwe partner wegstoten. Als je dat toelaat heb je, naar mijn mening, geen respect voor je huidige partner.
Ook dat zou je goed recht zijn. Als de ene zo'n vriendschap écht niet vind kunnen en de ander het écht niet vind kunnen dat je deze op moet geven voor je partner, dan pas je blijkbaar niet zo bij elkaar. Dat gebeurt soms.

Dan moet je daar echter wel duidelijk in zijn. Dan zeg je "ik ga mijn vriendschap echt niet opgeven, je dealt er maar mee, of anders werkt het niet tussen ons" en dan ga je net zo lang het gesprek aan tot je ofwel overeenstemming hebt bereikt, ofwel beide je eigen weg gaat.

Als je dan een houding aanneemt van "tsja, ik weet het niet, ik begrijp dat je dat vind, maar ik wil ook graag vrienden met hem blijven, het is een 'misschien'" en ondertussen telkens lekker gezellig met die jongen op stap gaat, terwijl je weet dat je partner zich iedere keer op zit te vreten, ben je weer verkeerd bezig vind ik.
pi_172532278
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 17:22 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nou ja, hangt er vanaf. Als dit werkelijk vriendschappelijk zou zijn zou ik er geen enkel probleem mee hebben. Dat hele hebben vroeger seks gehad boeit me echt niets.
Maar zodra iemand stookt, zijn/haar kans afwacht en dat ook duidelijk heeft gemaakt wordt het anders. Ik accepteer niemand de zich tussen mijn relatie probeerd te wringen,die zit te azen op een zwak moment om te kunnen stoken of erger.
Het stoken etc. maakt alles nog het ergste, in zoverre ben ik het zeker met je eens. Het gaat mij ook niet zozeer om die vriendschap an sich en dat hele vroeger-seks-hebben-gehad zou mij op zich nog het minste boeien (ik ben mogelijk 'jaloerser' wanneer het om lief en leed met elkaar delen gaat dan wanneer het om seks gaat), maar ik vind in ieder geval niet dat die vriendschap en de relatie dezelfde plek ('stoel') mogen krijgen. Kijk, als dat in haar broekje willen en stoken niet aan de orde was, zou je op zich best eens iets met z'n drieën af kunnen spreken. Maar dat zou dan gewoon puur voor de lol, uit normale interesse voor elkaar, moeten zijn. Níet met de insteek dat er onderling iets moet worden uitgepraat. Die gast zou echt op geen enkele manier dan ook 'a say' in hun relatie moeten hebben vind ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door Forbry op 19-07-2017 18:43:58 ]
Tails tell tales
  woensdag 19 juli 2017 @ 19:04:41 #112
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_172532947
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 17:22 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nou ja, hangt er vanaf. Als dit werkelijk vriendschappelijk zou zijn zou ik er geen enkel probleem mee hebben. Dat hele hebben vroeger seks gehad boeit me echt niets.
Maar zodra iemand stookt, zijn/haar kans afwacht en dat ook duidelijk heeft gemaakt wordt het anders. Ik accepteer niemand de zich tussen mijn relatie probeerd te wringen,die zit te azen op een zwak moment om te kunnen stoken of erger.
Forbry bedoelt volgens mij meer dat diegene nooit een plek aan tafel zou moeten krijgen op moment van het bespreken van de relatie (gezien iemand benoemde dat ze er ''met z'n 3en'' maar oven moesten gaan praten). Daar heeft die gast sowieso niks mee te maken. Daarbij maakt het even niet uit of diegene puur een vriend is (waarmee ooit gesekst is), of dat het iemand is die in de tegenwoordige tijd ook nog steeds meer wil).
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator woensdag 19 juli 2017 @ 19:48:11 #113
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_172533859
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 18:28 schreef Forbry het volgende:

[..]

Het stoken etc. maakt alles nog het ergste, in zoverre ben ik het zeker met je eens. Het gaat mij ook niet zozeer om die vriendschap an sich en dat hele vroeger-seks-hebben-gehad zou mij op zich nog het minste boeien (ik ben mogelijk 'jaloerser' wanneer het om lief en leed met elkaar delen gaat dan wanneer het om seks gaat), maar ik vind in ieder geval niet dat die vriendschap en de relatie dezelfde plek ('stoel') mogen krijgen. Kijk, als dat in haar broekje willen en stoken niet aan de orde was, zou je op zich best eens iets met z'n drieën af kunnen spreken. Maar dat zou dan gewoon puur voor de lol, uit normale interesse voor elkaar, moeten zijn. Níet met de insteek dat er onderling iets moet worden uitgepraat. Die gast zou echt op geen enkele manier dan ook 'a say' in hun relatie moeten hebben vind ik.
Het stoken van die ex maakt het het ergste? Daar ben ik het niet mee eens. Ik vind het ergste dat zij dit allemaal toe laat, want ze geeft geen ene moer om haar huidige vriend, want die zou nummer 1 moeten zijn, en dat is ie dus totaal niet, hij lijdt hier onder, zij weet dat, maar vindt dat niet belangrijk genoeg, zolang zij maar met dr ex om kan blijven gaan.

Die huidige vriend van dr is natuurlijk ook een deurmat eerste klas, want als je een beetje een ruggengraat hebt dan accepteer je deze shit niet. 8)7
Breitling - Instruments for Professionals
pi_172533890
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 19:48 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Het stoken van die ex maakt het het ergste? Daar ben ik het niet mee eens. Ik vind het ergste dat zij dit allemaal toe laat, want ze geeft geen ene moer om haar huidige vriend, want die zou nummer 1 moeten zijn, en dat is ie dus totaal niet, hij lijdt hier onder, zij weet dat, maar vindt dat niet belangrijk genoeg, zolang zij maar met dr ex om kan blijven gaan.

Die huidige vriend van dr is natuurlijk ook een deurmat eerste klas, want als je een beetje een ruggengraat hebt dan accepteer je deze shit niet. 8)7
deurmat door onzekerheid of wanhopigheid?
  Moderator woensdag 19 juli 2017 @ 19:50:50 #115
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_172533897
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 19:50 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

deurmat door onzekerheid of wanhopigheid?
Wanhopigheid = onzekerheid.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_172533964
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 19:50 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wanhopigheid = onzekerheid.
maar meer omvattend, komt niet snel aan de vrouw misschien...
  Moderator woensdag 19 juli 2017 @ 19:56:38 #117
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_172534050
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 19:53 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

maar meer omvattend, komt niet snel aan de vrouw misschien...
Dat zal er wel achter zitten ja, iets is beter dan niets, en zo heel makkelijk geraakt ie niet aan de vrouw, dus accepteert ie deze shit maar zolang ze hem af en toe pussy geeft.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_172534986
Maak je maar geen zorgen, hij heeft er ook een scharrel naast. Uitsluitend voor de seks hoor, dus jaloers zijn is niet nodig.
pi_172535811
TS maak het uit met je huidige vriend en ga terug naar je ex. Dit gaat nergens meer over
Edensnator over 'n out
pi_172536851
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 19:56 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat zal er wel achter zitten ja, iets is beter dan niets, en zo heel makkelijk geraakt ie niet aan de vrouw, dus accepteert ie deze shit maar zolang ze hem af en toe pussy geeft.
Of hij is gewoon echt heel erg verliefd op haar..
pi_172536920
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:27 schreef SebbeSwensje het volgende:
Maak je maar geen zorgen, hij heeft er ook een scharrel naast. Uitsluitend voor de seks hoor, dus jaloers zijn is niet nodig.
dat hoop ik ondertussen wel voor hem.
  Moderator woensdag 19 juli 2017 @ 21:37:37 #122
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_172537289
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 21:24 schreef madam-april het volgende:

[..]

Of hij is gewoon echt heel erg verliefd op haar..
Ja, dat kun je ook zijn en tegelijkertijd wél zelfrespect hebben.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_172537347
quote:
5s.gif Op zondag 16 juli 2017 23:12 schreef Dreamgirlxx het volgende:
Hallo,

Ik had net een account aan gemaakt op FOK! omdat ik een dringende vraag heb.

Sinds een paar weken heb ik een vriend. Nu is het ongeveer 9 maanden geleden dat het uit is gegaan met mijn ex-vriend omdat wij gewoon weg niet met elkaar om kunnen gaan in een relatie.

Nu contacteert mijn ex vriend mij regelmatig om af te spreken.

Mijn vriend is het hier niet mee eens en wil dat ik het contact verbreek omdat hij denkt dat er wat achter zit. Ik vind dit een beetje overdreven. Mijn ex en ik zijn gewoon vrienden en ik heb geen intenties.

Wat vinden jullie?
Waarom stel je die vraag niet gewoon op je normale account??
pi_172537421
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 23:29 schreef Dreamgirlxx het volgende:

[..]

We leven toch in een moderne samenleving? Niet 100 jaar geleden waarin de vrouw alleen met haar man mag prateb. Het is geen Afghanistan hier.
Je bent naief!!

Tuurlijk wilt hij meer... Als hij dat de 1e afspraak na de breuk al wilde is hij nu niet ineens genezen..

Ga je burka maar aantrekken want je bent onverantwoordelijk naief.
pi_172537494
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:38 schreef Greys het volgende:
Dat die ex zegt 'joh desnoods neem je je huidige vriend mee' is alleen maar omdat hij TS wijs wil maken dat het voor hem echt vriendschappelijk is nu. Terwijl dat de vorige keer nog niet zo was. Hij hoopt gewoon dat TS zegt 'ah nee joh dat hoeft niet, ik vertrouw je wel'.

Ik snap die ziekelijke behoefte nooit zo om je ex te blijven zien. Behalve als je écht oprecht vrienden kunt en wilt blijven, maar de ex in dit geval kan dat dus niet want die probeerde de vorige keer nog wat en TS is zo naïef om te geloven dat dat nu ineens over is. :')
Dit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')