abonnement Unibet Coolblue
pi_172470553
Hallo,

Graag wil ik mijn verhaal met jullie delen, ik ben benieuwd of jullie ook in soortgelijke situaties gezeten hebben en of jullie tips voor mij hebben.

Ik voel mij eenzaam. Ik heb vijf jaar lang samengewoond met mijn beste vriendin, eigenlijk hadden wij een relatie zonder seks. Samenvattend had ik behoefte aan meer vrijheid en zodoende ben ik verhuisd. Onze vriendschap is niet meer zoals het was, eigenlijk voelt het alsof het een beetje op een einde loopt. Ook met andere vriendinnen (we maken deel uit van dezelfde vriendengroep) is het anders. Zij hebben allemaal een relatie en daarnaast meerdere contacten buiten ons als groep om. Ik niet echt.
Nu voel ik mij dus vrij alleen, alsof ik een eiland ben die deel uitmaakt van een eilandengroep die allemaal steeds verder uit elkaar drijven. Ik voel me onzeker in het contact met deze vriendinnen, omdat ik denk.. ben ik niet leuk genoeg? is de vriendschap hiérom minder? Dit denk ik ook in het contact met andere mensen, dat ik niet leuk genoeg ben..

Goed, het is misschien een beetje een vaag verhaal.. maar hopelijk wel een beetje begrijpbaar. Wat denken jullie bij het lezen? hebben jullie tips?
pi_172470693
Klinkt voor mij alsof je een goede tijd hebt gehad, deze ten einde komt en je zelf weer goede tijden moet creeeren, klote maar zo gaat dat soms. Dus concreet zou ik denken dat je gewoon met meer mensen contact moet hebben, om mee om te gaan, misschien wel echt een vriendin moet zoeken waarmee je ook seks hebt.. Doe wat je moet doen om te zorgen dat het zo was als 3 jaar geleden maar dan nog een stuk beter.. Hoe dat voor jou er precies uitziet weet ik niet aan de hand van de door jou gegeven informatie. Maar misschien heb je ook een hobby waarop je je meer kan richten? Of iets wat je juist wou doen maar niet deed? Er zijn zoveel mogelijkheden die nuttig kunnen zijn in dit soort situaties.
Fylax is op televisie geweest
pi_172471506
Grappig dat je dat zegt, ik weet ergens ook dat ik gewoon dankbaar moet zijn voor de mooie tijd die is geweest en dat het leven altijd veranderlijk is! En dat ik daar beter op een positieve manier mee om moet gaan. Ik merk dat ik de leegte die ik nu ervaar eng vind, omdat ik dit eigenlijk nog nooit zo heb gehad.
Thanks voor je antwoord.
pi_172471811
Het klinkt alsof je een vrij verstikkende relatie had met die vriendin van je waarmee je samenwoonde. Ben jij bi/lesbi, was zij dat? Het kan zijn dat jij meer had verwacht van haar wellicht, waardoor het nu eenzaam aanvoelt. Als dit niet het geval is kan het alsnog zijn dat jullie elkaar teveel verstikten omdat jullie met elkaar samenwoonde.

Probeer eens wat 1-op-1 af te spreken met de vriendinnen die je hebt? Als je je daar niet comfortabel bij voelt wil dat idd wel zeggen dat je sociale cirkel wellicht wat gekrompen is. Misschien is het afspreken met familie en het zoeken van nieuwe hobbies wel behulpzaam hierbij.
  Meest relativerende user 2022 zondag 16 juli 2017 @ 23:28:19 #5
357044 Budapestenaar
pi_172474139
Dit is waarschijnlijk de eerste keer dat je helemaal alleen op jezelf woont? Op zich is het dan niet vreemd dat je een beetje moet wennen aan het 'alleen zijn'. Doordat je met die vriendin samenwoonde had je automatisch gezelschap, afleiding en iemand om leuke dingen mee te doen. Dat is nu weggevallen. Nu moet je dus moeite doen voor die dingen en dat ben je misschien niet meer zo gewend?

Praat jezelf niet aan dat er wat mis is met je. Dat maakt het contact met vriendinnen minder spontaan en dus ongemakkelijk. Waardoor jij je nog rotter gaat voelen. Zo kom je onnodig terecht in een neerwaartse spiraal.

Heb je spijt van je beslissing om alleen te gaan wonen? Soms realiseren mensen zich pas wat ze hadden als het voorbij is. Als je spijt hebt, moet je misschien eens gaan praten met die vriendin? Misschien kun je samen wat ruimer gaan wonen, zodat je minder op elkaars lip zit?
pi_172488182
Nu is dus de tijd om mensen vaker te vragen wat te doen of uitnodigen om langs te komen. Het is zomer, hou een feestje en praat met mensen die je nu nog wat minder goed kent. Heb je zo weer een boel contacten.
pi_172499155
Okee thanks allemaal voor jullie antwoorden! Ik denk dat ik vooral moet accepteren dat dingen veranderen en dat ik daar maar beter in mee kan gaan dan krampachtig vast te blijven aan iets ''ouds'' of ''doods''. Dus.. nieuwe hobby, nieuwe mensen..... vakantie...... strand... komt goed.
En we hadden helemaal geen liefdesrelatie hoor, allebei hetero. Alleen we hadden wel een (te) extreem hechte vriendschap.

Oke, dit topic kan wel dicht denk ik!
pi_172514591
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 09:40 schreef butterfly.93 het volgende:
Okee thanks allemaal voor jullie antwoorden! Ik denk dat ik vooral moet accepteren dat dingen veranderen en dat ik daar maar beter in mee kan gaan dan krampachtig vast te blijven aan iets ''ouds'' of ''doods''. Dus.. nieuwe hobby, nieuwe mensen..... vakantie...... strand... komt goed.
En we hadden helemaal geen liefdesrelatie hoor, allebei hetero. Alleen we hadden wel een (te) extreem hechte vriendschap.

Oke, dit topic kan wel dicht denk ik!
Slotjes op verzoek gaan niet.

Je kan in het subforum STA kijken of er gelijkgestemde mensen in jouw stad wonen :) Dan heb je weer nieuwe contacten :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')