Max had 10~12 rondes ervoor al lopen klagen dat z'n banden niet goed meer waren... en toen een dubbele puncture voor de Ferrari'squote:Op zondag 16 juli 2017 17:10 schreef MrSweets het volgende:
Had max niet gewoon buiten moeten blijven omdat kimi naar binnen moest ? Waarom kon dat niet ?
Voor De Vries moeten ze McLaren overhalen, niet Honda. :pquote:Op zondag 16 juli 2017 17:04 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Gasly en Nyck de Vries naar STR en het op een Honda deal gooien![]()
Kvyat en Sainz
Alonso gaat er te wild mee om.quote:Op zondag 16 juli 2017 17:15 schreef SnowOokami het volgende:
Vraag me nog steeds af wat het probleem bij Alonso was... leek me meer op een sensor probleem aangezien hij nog wel door kon rijden en er geen rook te zien was, wel weer kut met perenVandoorne rijdt overigens alweer 2 races met deze motor met dezelfde MGU-H update en die heeft geen problemen
Juist daarom zou je blij moeten zijn met een derde plaats. Immers heeft de reden dat hij P2 niet kon behouden een technische oorzaak, geen menselijke. Kimmi heeft dus niet gefaald maar zijn bolide.quote:Op zondag 16 juli 2017 17:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
P2 verloren door kutband. Had nog alle mazzel van de wereld dat ie naar het podium kon.
quote:Op zondag 16 juli 2017 17:15 schreef SnowOokami het volgende:
Vraag me nog steeds af wat het probleem bij Alonso was... leek me meer op een sensor probleem aangezien hij nog wel door kon rijden en er geen rook te zien was, wel weer kut met perenVandoorne rijdt overigens alweer 2 races met deze motor met dezelfde MGU-H update en die heeft geen problemen
https://www.f1today.net/n(...)-niet-na-uitvalbeurtquote:"Het was de brandstofpomp waardoor we vermogen verloren en uitvielen".
Worden ze niet gek bij McLaren van die kerel die er na zowat elke start uit ligt?quote:
ik kijk geen Skyquote:Op zondag 16 juli 2017 17:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
"Het was de brandstofpomp waardoor we vermogen verloren en uitvielen.
https://www.f1today.net/n(...)-niet-na-uitvalbeurt
Zei hij ook op Sky overigens
Ik bedoel slechts het bericht te bevestigenquote:
Hier een die redelijk vanaf het begin zat te kijken. Allard Kalf in de pitstraat, Olav commentaar. Ruud ter weide was ook gewoon kut en pas de laatste jaren bij rtl was de zaal wel leuk.quote:Op zondag 16 juli 2017 17:13 schreef tja77 het volgende:
Al die mensen die zo geforceerd hun heilige graal der Formule 1 commentaar bij de ander door de strot te duwen. Terwijl er ondertussen gewoon mensen zijn met een andere smaak en Formule 1 beleving. Er zijn ook gewoon mensen die kiezen voor het totaalplaatje, en daar hoort van oudsher commentaar van Mol (al meer dan 25 jaar) bij. Stukje nostalgie misschien, ik weet het niet.
Ik weet wel dat het toen nog niet mogelijk was om naar oa Brundle te luisteren. Misschien is dat het wel, die hards Formule 1 fans die al 25 jaar Formule 1 op dezelfde manier willen beleven.
Niks mis mee toch?quote:Op zondag 16 juli 2017 17:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hier een die redelijk vanaf het begin zat te kijken. Allard Kalf in de pitstraat, Olav commentaar. Ruud ter weide was ook gewoon kut en pas de laatste jaren bij rtl was de zaal wel leuk.
Met de jaarclip als hoogtepunt natuurlijk.
Zou me geen andere commentator heugen die Mol zou kunnen vervangen. Doornbos zelf? Kalf? Zo lang Mol nog niet met pensioen hoeft, lekker laten zitten.
Die gast draait al zo lang rond, hij krijgt ook nog wel eens deurtjes open her en der omdat er bijna niemand is in het hele paddock die langer mee reist.
Honda heeft wel wat invloed hoorquote:Op zondag 16 juli 2017 17:16 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Voor De Vries moeten ze McLaren overhalen, niet Honda. :p
Ja dankjequote:Op zondag 16 juli 2017 17:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik bedoel slechts het bericht te bevestigen
En graag gedaan![]()
https://www.motorsport.co(...)ut-late-stop-931699/quote:Verstappen says podium out of reach, even without late stop
Max Verstappen says it was the right call to pit for fresh tyres near the end of the British Grand Prix, despite the chance of grabbing an unlikely podium finish from Ferrari’s Kimi Raikkonen.
Verstappen, running fourth, pitted just after second-placed Raikkonen suffered a front-left delamination.
But the Red Bull driver too was at risk of suffering a failure due to repeated locking of his front-left tyre.
Verstappen finished fourth, 16 seconds behind Raikkonen, but said he didn’t have any podium hopes – especially after a slow first pitstop due to a sticky left-rear wheelnut.
“You have to be realistic – we were just not fast enough for the podium on pace,” said Verstappen. “I think this was the best we could do.
“I got lucky with Seb’s puncture, so this is OK. And I finished the race as well.”
When pressed if he had needed the second pitstop, he replied: “You never really know, I just started locking a lot the inside-front wheel, the left front. Just to be sure, we pitted.
“All the fast corners are to the right, so it’s quite normal you start wearing the left-front. We pitted quite early, so at one point you start to struggle as the rubber comes off and there’s a bigger risk of punctures, of course.
“It is a positive day. I think in the race we looked a little bit better than in qualifying, we just need to understand why we were struggling that much. I’m happy to finish and fourth is not too bad.”
Happy with Vettel defence
Verstappen was earlier embroiled in a huge battle with Sebastian Vettel’s Ferrari, repelling numerous attacks by the championship leader.
“I knew I was quite a bit slower than him, but I just tried to stay in front with every possible thing I could do,” said Verstappen of his dice with Vettel.
“And luckily he didn’t pass me on-track, so I’m happy about that.”
Hier de quote van ALO zelf:quote:Op zondag 16 juli 2017 17:24 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Honda heeft wel wat invloed hoormaar denk niet dat McLaren er iets op tegen heeft, al is wel een apart
[..]
Ja dankje![]()
Brandstofpomp probleem dus, valt me nog mee. Zo te zien ligt Alonso er niet echt wakker van, z'n unit is wel heel gebleven en Vandoorne had wel een mooie pace met z'n bolide.
Denk dat het nog wel wat gaat worden met de PU
https://formulaspy.com/fo(...)pressure-issue-50943quote:“Tough times. We had another issue today, this time with the fuel pump. It didn’t damage the engine, so we should be able to keep using it again. Difficult weekend with the penalties and starting last….at least we weren’t in the points or the DNF would have been more painful.”
Nu is de vraag of de brandstofpomp wel door Honda gemaakt wordt, aangezien de ECU en dergelijke ook van McLaren zelf komtquote:Op zondag 16 juli 2017 17:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hier de quote van ALO zelf:
[..]
https://formulaspy.com/fo(...)pressure-issue-50943
Ik kijk al best lang F1 - sinds begin jaren '90. Destijds probeerde je zoveel mogelijk uit te wijken naar de BBC, met Murray Walker. Die snapte er af en toe ook geen kloot van, maar dat boeide niet. Het was al snel beter dan die pijnlijke vertoningen op RTL.quote:Op zondag 16 juli 2017 17:13 schreef tja77 het volgende:
Er zijn ook gewoon mensen die kiezen voor het totaalplaatje, en daar hoort van oudsher commentaar van Mol (al meer dan 25 jaar) bij. Stukje nostalgie misschien, ik weet het niet.
Ik weet wel dat het toen nog niet mogelijk was om naar oa Brundle te luisteren. Misschien is dat het wel, die hards Formule 1 fans die al 25 jaar Formule 1 op dezelfde manier willen beleven.
quote:Op zondag 16 juli 2017 17:31 schreef Klummie het volgende:
Ik denk dat Pirelli slechtere banden aan Ferrari geeft omdat HAM WDC moet worden.
Goed om te horen.quote:Op zondag 16 juli 2017 17:39 schreef motorbloempje het volgende:
Fapfest hier op de afterparty voor HAM.
Klopt maar dat is ook wel de enige overeenkomst.quote:Op zondag 16 juli 2017 16:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Buiten de baan gaan waar minder grip is, dan de controle verliezen en de auto die voor ligt eraf kegelen.
Het lijkt mij de relevante overeenkomst.quote:Op zondag 16 juli 2017 17:46 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Klopt maar dat is ook wel de enige overeenkomst.
Maar verder was het een totaal andere situatie natuurlijk. En dat hele incident in Spanje kwam omdat Rosberg geen power had en in de verkeerde mode zat, dat was hier heel niet aan de orde dit was gewoon een gevecht wat verkeerd afliep.quote:Op zondag 16 juli 2017 17:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het lijkt mij de relevante overeenkomst.
Nee, dat was omdat Hamilton niet van het gas afging toen de deur al dicht was maar de actie buiten de baan voort wilde zetten.quote:Op zondag 16 juli 2017 17:58 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Maar verder was het een totaal andere situatie natuurlijk. En dat hele incident in Spanje kwam omdat Rosberg geen power had en in de verkeerde mode zat, dat was hier heel niet aan de orde dit was gewoon een gevecht wat verkeerd afliep.
Precies.quote:Op zondag 16 juli 2017 17:24 schreef tja77 het volgende:
[..]
Niks mis mee toch?
Maar bepaalde individuen hebben moeite om dat te begrijpen. Ik gaf al aan, over smaak valt niet te twisten.
quote:Op zondag 16 juli 2017 18:04 schreef potjecreme het volgende:
[ afbeelding ]
Ondertussen...
[ afbeelding ]
Nee, dat heb je verkeerd onthouden.quote:Op zondag 16 juli 2017 18:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, dat was omdat Hamilton niet van het gas afging toen de deur al dicht was maar de actie buiten de baan voort wilde zetten.
Er is een algemeen probleem met de regelhandhaving zoals we hebben gezien, maar bij het buiten de baan gaan en dan terugkeren is het echt structureel. Raikkonen is er nog een keer voor bestraft toen hij het op een extreme en extreem gevaarlijke manier deed, maar je mag coureurs op de baan niet hinderen bij het weer de baan op sturen.
quote:Op zondag 16 juli 2017 18:04 schreef potjecreme het volgende:
[ afbeelding ]
Ondertussen...
[ afbeelding ]
Dan ga je toch ook naar buiten? Pressconference postponed for 30 minutes.quote:Op zondag 16 juli 2017 18:04 schreef potjecreme het volgende:
[ afbeelding ]
Ondertussen...
[ afbeelding ]
Ow het wordt weer een anti Hamilton dingetje zie ik. Laat dan maar.quote:Op zondag 16 juli 2017 18:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, dat was omdat Hamilton niet van het gas afging toen de deur al dicht was maar de actie buiten de baan voort wilde zetten.
Er is een algemeen probleem met de regelhandhaving zoals we hebben gezien, maar bij het buiten de baan gaan en dan terugkeren is het echt structureel. Raikkonen is er nog een keer voor bestraft toen hij het op een extreme en extreem gevaarlijke manier deed, maar je mag coureurs op de baan niet hinderen bij het weer de baan op sturen.
Superquote:Op zondag 16 juli 2017 18:04 schreef potjecreme het volgende:
[ afbeelding ]
Ondertussen...
[ afbeelding ]
Ik vond vooral knap van Max, dat hij zich staande wist te houden onder het hevige geweld van de Ferrari auto's die over meer vermogen beschikt. Tot aan de pitstop heb ik genoten van de strijd die gestreden werd. Daarna was het maar saai. Hamilton bij tijd en wijlen eenzaam aan de kop. Raikkonen merendeel op gepaste afstand tweede zonder enige dreiging. En daarachter Bottas met nieuwe banden die niet al te veel problemen had met Vettel. Je hoopt dat er wat gaat gebeuren en mijn gebeden kwamen uit.quote:Op zondag 16 juli 2017 16:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het oogt altijd alsof er wat gebeurt, maar feitelijk zie je gewoon het klasseverschil dat er ook nog steeds wel is tussen RB en de teams de om plek 7 en lager strijden.
Toch deed RIC dat erg goed met uitzondering van het foutje aan het begin.
Gevecht Vettel / Max en de start tussen Vettel / Max / Kimi vond ik qua racen mooier. Daar zie je een inferieure auto toch meestrijden op het randje puur op racevaardigheden.
Verder reden Lewis en Hulk een solide race. Weinig spectaculair maar wel goed.
quote:Op zondag 16 juli 2017 18:04 schreef potjecreme het volgende:
[ afbeelding ]
Ondertussen...
[ afbeelding ]
Het is lastig om het gebrek aan consistentie bij de stewards te bespreken en dan alle Hamilton incidenten er buiten te laten.quote:Op zondag 16 juli 2017 18:10 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ow het wordt weer een anti Hamilton dingetje zie ik. Laat dan maar.
Weet iemand wat de beweegredenen zijn om telkens met verschillende stewards te werken? Een dergelijke functie lijkt me juist geschikt om met een vast team uit te voeren.quote:Op zondag 16 juli 2017 18:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is lastig om het gebrek aan consistentie bij de stewards te bespreken en dan alle Hamilton incidenten er buiten te laten.
En om elke keer dezelfde criteria te gebruiken of met nieuwe aan te vullen en die netjes op te schrijven voor de volgende keer zodat een rijder zich daarop kan beroepen. Dat het moeilijk is en dat alle situaties net iets anders zijn zou juist reden moeten zijn om de motivering te verduidelijken en te verfijnen.quote:Op zondag 16 juli 2017 18:30 schreef HansvanOchten het volgende:
[..]
Weet iemand wat de beweegredenen zijn om telkens met verschillende stewards te werken? Een dergelijke functie lijkt me juist geschikt om met een vast team uit te voeren.
Hij had de eerste lange stint op de softs ook goed de sokken erin. Daar krijgt Hamilton nog een kluif aan.quote:Knappe race van Hulkenberg en vooral ook Bottas die mijn inziens niet veel onderdoet/gelijkwaardig is aan HAM
Wat ik wel vreemd vind is dat hij straf kreeg voor een unsafe rejoin. Kvyat heeft de baan namelijk helemaal niet verlaten had gewoon nog 2 wielen op het asfalt. Had toch gewoon causing a collition moeten zijn ?quote:Op zondag 16 juli 2017 18:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is lastig om het gebrek aan consistentie bij de stewards te bespreken en dan alle Hamilton incidenten er buiten te laten.
Kvyat heeft momenteel een "slechte framing". Vorige week vond ik gewoon horen bij het trek- en duwwerk bij de start.quote:Op zondag 16 juli 2017 18:40 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Wat ik wel vreemd vind is dat hij straf kreeg voor een unsafe rejoin. Kvyat heeft de baan namelijk helemaal niet verlaten had gewoon nog 2 wielen op het asfalt. Had toch gewoon causing a collition moeten zijn ?
Ja, hoewel ik er dus voorstander van ben dat de regel over unsafe rejoin gehandhaafd wordt en de degene die eraf is geweest niet buiten de baan langs mag proberen te passeren of anderzins hinderen, moet je de grens wel zuiver trekken. Ik zou zeggen bij 4 wielen buiten de baan.quote:Op zondag 16 juli 2017 18:40 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Wat ik wel vreemd vind is dat hij straf kreeg voor een unsafe rejoin. Kvyat heeft de baan namelijk helemaal niet verlaten had gewoon nog 2 wielen op het asfalt. Had toch gewoon causing a collition moeten zijn ?
Ach, zoals Verstappen zelf al aangeeft is het wel weer eens lekker om gewoon een race uit te rijden en vierde is een prima positie.quote:Op zondag 16 juli 2017 18:12 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik vond vooral knap van Max, dat hij zich staande wist te houden onder het hevige geweld van de Ferrari auto's die over meer vermogen beschikt. Tot aan de pitstop heb ik genoten van de strijd die gestreden werd. Daarna was het maar saai. Hamilton bij tijd en wijlen eenzaam aan de kop. Raikkonen merendeel op gepaste afstand tweede zonder enige dreiging. En daarachter Bottas met nieuwe banden die niet al te veel problemen had met Vettel. Je hoopt dat er wat gaat gebeuren en mijn gebeden kwamen uit.![]()
De laatste twee rondes maakte het allemaal goed, alleen zo frustrerend dat zowel Vettel als Raikkonen ondanks hun verneukte banden de finish hebben gehaald. Ik zat stiekem te hopen dat Max er nog voorbij kon.
Ik heb Loav ook niet gehoord.quote:Op zondag 16 juli 2017 18:49 schreef THEFXR het volgende:
ik heb loav niet gehoord? "het Fenijn zit in de staart"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |