abonnement Unibet Coolblue
pi_172433173
Mijn lieftallige buurman heeft enkele jaren geleden een framboos geplant. In de volle grond. Heel fijn, want nu heb ik ook allemaal frambozenstengels in mijn tuin. En er valt niet tegenop te snoeien.
Waar mogelijk haal ik zo veel mogelijk van de wortel uit de grond, maar hij komt ook tussen mijn tegels door. En dan lukt het verwijderen van wortels niet.

Wie weet hoe ik van die kl*geplant af kom?
De buurman vragen om de moederplant te verwijderen zit er niet in, buurman en ik zijn al een jaar of 7 niet 'on speaking terms' om het maar even zo uit te drukken.
pi_172433194
Gif. En tussen de tegels de wortels slopen
pi_172433211
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 11:14 schreef tailfox het volgende:
Gif. En tussen de tegels de wortels slopen
Welk gif?

Ik heb echt zó geen groene vingers.
pi_172433299
Uittrekken of roundup (of ander middel op basis van glyfosfaat)
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_172433330
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 11:20 schreef Jordy-B het volgende:
Uittrekken of roundup (of ander middel op basis van glyfosfaat)
Niet verder verdunnen dan 33%
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_172433471
Round up dus. Ik lees hier wel dat het niet meer zo sterk is als vroeger. Nu ga ik over een kleine week naar Frankrijk. Zou het de moeite lonen om in Frankrijk of België dat spul aan te schaffen?
pi_172433675
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 11:35 schreef SummerBreeze het volgende:
Round up dus. Ik lees hier wel dat het niet meer zo sterk is als vroeger. Nu ga ik over een kleine week naar Frankrijk. Zou het de moeite lonen om in Frankrijk of België dat spul aan te schaffen?
Het zal eerder de moeite lonen om het nu over die plant heen te kieperen. Anders kan je over een paar weken je kettingzaag starten.
pi_172433885
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 11:47 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Het zal eerder de moeite lonen om het nu over die plant heen te kieperen. Anders kan je over een paar weken je kettingzaag starten.
Goed punt. Alleen heb ik dus net alle loten alweer bij de grond afgeknipt. Werkt het dan nog wel?
  Spellchecker zaterdag 15 juli 2017 @ 11:59:23 #9
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_172433899
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 11:58 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Goed punt. Alleen heb ik dus net alle loten alweer bij de grond afgeknipt. Werkt het dan nog wel?
nog beter zelfs denk ik.
pi_172433906
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 11:58 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Goed punt. Alleen heb ik dus net alle loten alweer bij de grond afgeknipt. Werkt het dan nog wel?
Nee, moet op het blad.

Even 2 dagen wachten dus. Of over de schutting kieperen.
pi_172433946
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 11:59 schreef maily het volgende:

[..]

nog beter zelfs denk ik.
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 11:59 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Nee, moet op het blad.

Even 2 dagen wachten dus. Of over de schutting kieperen.
Hhmmm, wat is nou waar? ;)
  Spellchecker zaterdag 15 juli 2017 @ 12:03:25 #12
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_172433965
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 12:02 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]


[..]

Hhmmm, wat is nou waar? ;)
Hmm wat staat er op de gebruiksaanwijzing? 😊
pi_172434005
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 12:03 schreef maily het volgende:

[..]

Hmm wat staat er op de gebruiksaanwijzing? 😊
Die kan ik dus niet vinden online.
  Spellchecker zaterdag 15 juli 2017 @ 12:12:59 #14
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_172434109
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 12:05 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Die kan ik dus niet vinden online.
https://www.roundup.nl/Producten/Roundup-43/Dosering, bijna onderaan bij "Fruitgewassen": behandeling van stobben. (https://nl.wikipedia.org/wiki/Stobbe)
pi_172434193
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 12:12 schreef maily het volgende:

[..]

https://www.roundup.nl/Producten/Roundup-43/Dosering, bijna onderaan bij "Fruitgewassen": behandeling van stobben. (https://nl.wikipedia.org/wiki/Stobbe)
Ik had dat geïnterpreteerd als 'te smeren op een vers omgezaagde boom om uitlopen op de stronk te voorkomen'.
Ik wil graag ervoor zorgen dat dat kreng ook elders niet uitloopt.

Hoe dan ook, aangezien de tuin volgend jaar toch volledig op de schop gaat knal ik er nu wel wat round up overheen, en als ik terugkom van vakantie nog een keer. Hopelijk krijg ik het dan goed dood.

Volgend jaar dan ook maar worteldoek plaatsen n de hoop dat het daar niet doorheen groeit en ik er in ieder geval een tijdje vanaf ben.
  Spellchecker zaterdag 15 juli 2017 @ 12:32:07 #16
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_172434406
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 12:17 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Ik had dat geïnterpreteerd als 'te smeren op een vers omgezaagde boom om uitlopen op de stronk te voorkomen'.
Ik wil graag ervoor zorgen dat dat kreng ook elders niet uitloopt.

Hoe dan ook, aangezien de tuin volgend jaar toch volledig op de schop gaat knal ik er nu wel wat round up overheen, en als ik terugkom van vakantie nog een keer. Hopelijk krijg ik het dan goed dood.

Volgend jaar dan ook maar worteldoek plaatsen n de hoop dat het daar niet doorheen groeit en ik er in ieder geval een tijdje vanaf ben.
wat voor schutting staat er tussen jullie?
pi_172435267
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 12:32 schreef maily het volgende:

[..]

wat voor schutting staat er tussen jullie?
Hout. Bij het opnieuw aanleggen van de tuin komt er aan beide zijden van onze tuinen verhoogde border die met worteldoek wordt bekleed. Een soort hele grote plantenbak maken is het idee.
Waar geen bak komt willen we een betegeld pad en kunstgras/grastapijt, want zoals al gezegd, geen groene vingers en niet de tijd en de zin om alles wekelijks bij te houden.
  Spellchecker zaterdag 15 juli 2017 @ 14:55:19 #18
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_172437287
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 13:21 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Hout. Bij het opnieuw aanleggen van de tuin komt er aan beide zijden van onze tuinen verhoogde border die met worteldoek wordt bekleed. Een soort hele grote plantenbak maken is het idee.
Waar geen bak komt willen we een betegeld pad en kunstgras/grastapijt, want zoals al gezegd, geen groene vingers en niet de tijd en de zin om alles wekelijks bij te houden.
Ik zou dan bamboefolie in de grond doen naast/onder de schutting om die framboos tegen te houden. Moet je even googlen.
pi_172466928
ik zou roundup over de schutting kieperen, dan ben je er vanaf.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_172467571
Wat is er mis met gratis framboosjes? :Y)
pi_172496838
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 19:44 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Wat is er mis met gratis framboosjes? :Y)
Met de frambozen zelf niets. De doornstengels die door mijn hele tuin omhoog komen combineren niet zo lekker met een spelend kind, teenslippers of op blote voeten lopen.
pi_172496848
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 14:55 schreef maily het volgende:

[..]

Ik zou dan bamboefolie in de grond doen naast/onder de schutting om die framboos tegen te houden. Moet je even googlen.
Dank je voor de tip. Ik ga het onthouden voor wanneer we de tuin op de schop nemen.
pi_172496895
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 19:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik zou roundup over de schutting kieperen, dan ben je er vanaf.
Moet ik het wel eerst kunnen vinden. Afgelopen weekend en vandaag in totaal 4 tuincentra bezocht. Geen van allen verkoopt round up, alleen maar van dat biologisch afbreekbare niet giftige 'gif'.
Dat hebben mijn ouders vorig jaar gekocht tegen de brandnetels in hun tuinen dat werkte voor geen meter. Heb dus zomaar het vermoeden dat het tegen een framboos al helemaal niets uit gaat halen.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 00:36:56 #24
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
  dinsdag 18 juli 2017 @ 00:39:11 #25
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172497036
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 13:21 schreef SummerBreeze het volgende:
geen groene vingers en niet de tijd en de zin om alles wekelijks bij te houden.
Waarom heb je een tuin dan?
Om er gif overheen te kwakken?

Koop maar vast 500 liter dan want die framboos groeit gewoon door...

Daarbij is het een mooi geval voor meer problemen in de toekomst, het spul is niet voor niets niet meer verkrijgbaar... fijn in de tuin van een klein kind... :X Gif is veel beter dan wat stekels (als je daar al over kan spreken bij framboos) en fruit...
pi_172498429
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 00:29 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Moet ik het wel eerst kunnen vinden. Afgelopen weekend en vandaag in totaal 4 tuincentra bezocht. Geen van allen verkoopt round up, alleen maar van dat biologisch afbreekbare niet giftige 'gif'.
Dat hebben mijn ouders vorig jaar gekocht tegen de brandnetels in hun tuinen dat werkte voor geen meter. Heb dus zomaar het vermoeden dat het tegen een framboos al helemaal niets uit gaat halen.
Bouwmarkten en Welkoop verkopen het nog.
pi_172498503
Moet er ooit nog iets kunnen groeien? Anders gewoon gaan pekelen, zout strooien
pi_172498615
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 08:23 schreef LittleLady het volgende:
Moet er ooit nog iets kunnen groeien? Anders gewoon gaan pekelen, zout strooien
bij de buren in de tuin bedoel je?
pi_172499197
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 08:43 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

bij de buren in de tuin bedoel je?
Nee in eigen tuin, gewoon alles wat opkomt een flinke hand zout geven, of een sterke zoutoplossing in heet water, Je ziet op het strand ook geen frambozen groeien.
pi_172499288
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 09:44 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Je ziet op het strand ook geen frambozen groeien.
:D ik zie nergens in het wild frambozen groeien, itt bramen
pi_172512387
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 00:29 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Moet ik het wel eerst kunnen vinden. Afgelopen weekend en vandaag in totaal 4 tuincentra bezocht. Geen van allen verkoopt round up, alleen maar van dat biologisch afbreekbare niet giftige 'gif'.
Dat hebben mijn ouders vorig jaar gekocht tegen de brandnetels in hun tuinen dat werkte voor geen meter. Heb dus zomaar het vermoeden dat het tegen een framboos al helemaal niets uit gaat halen.
via een webshop kan je het 24/7 in een paar muisklikken kopen....
Zonde van je tijd om naar een fysieke winkel te gaan.....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Spellchecker dinsdag 18 juli 2017 @ 20:36:57 #32
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_172512413
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 09:51 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

:D ik zie nergens in het wild frambozen groeien, itt bramen
:D
Goeie!
pi_172512707
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 00:39 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Waarom heb je een tuin dan?
Om er gif overheen te kwakken?

Koop maar vast 500 liter dan want die framboos groeit gewoon door...

Daarbij is het een mooi geval voor meer problemen in de toekomst, het spul is niet voor niets niet meer verkrijgbaar... fijn in de tuin van een klein kind... :X Gif is veel beter dan wat stekels (als je daar al over kan spreken bij framboos) en fruit...
Ik heb een tuin om lekker buiten te zitten, op een eigen stuk grond in plaats van in een openbaar park. Maar dat mag volgens jou niet omdat ik niet van tuinieren hou? Wat een onzin zeg!
pi_172512833
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 08:13 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Bouwmarkten en Welkoop verkopen het nog.
Ga ik binnenkort even op zoek naar een Welkoop in de buurt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 08:23 schreef LittleLady het volgende:
Moet er ooit nog iets kunnen groeien? Anders gewoon gaan pekelen, zout strooien
Nope, niet in de volle grond. Volgend jaar komen er verhoogde bloembakken van 5x2 meter die gevuld gaan worden met verse aarde/grond. Die bakken worden van binnen ook mooi bekleed met het bamboedoek dat eerder al aangegeven werd. Pekelen zou dus best een optie kunnen zijn/
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:35 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

via een webshop kan je het 24/7 in een paar muisklikken kopen....
Zonde van je tijd om naar een fysieke winkel te gaan.....
Ja, wellicht. Maar onbekende (of beter: niet gegarandeerde) levertijd en een vakantie in het buitenland die inmiddels begonnen is vond ik een goede reden om dan maar even op de fiets en in de auto te stappen. Mochten we hier in Frankrijk niets vinden dan bestel ik inderdaad wel even op internet.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 22:13:05 #35
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172515286
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:48 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Ik heb een tuin om lekker buiten te zitten, op een eigen stuk grond in plaats van in een openbaar park. Maar dat mag volgens jou niet omdat ik niet van tuinieren hou? Wat een onzin zeg!
Van mij mag alles... Als jij op een stuk grond wil zitten doe je dat toch?
Als je daarbij lekker liters glyfosaat wilt verspuiten omdat een framboos gewoon doorgroeit moet je dat ook doen..

Het is precies voor jou dat het spul geband gaat worden.. Geen idee wat je precies aan het doen bent.. maar iedereen heeft het erover dus waarom niet he?
Hoe en hoe lang het werkt maakt allemaal niets uit natuurlijk.. en andere opties zijn totaal onnodig want er is immers zo'n handig flesje probleemoplosser... wondermiddel is het..

*O*
pi_172518326
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:13 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Van mij mag alles... Als jij op een stuk grond wil zitten doe je dat toch?
Als je daarbij lekker liters glyfosaat wilt verspuiten omdat een framboos gewoon doorgroeit moet je dat ook doen..

Het is precies voor jou dat het spul geband gaat worden.. Geen idee wat je precies aan het doen bent.. maar iedereen heeft het erover dus waarom niet he?
Hoe en hoe lang het werkt maakt allemaal niets uit natuurlijk.. en andere opties zijn totaal onnodig want er is immers zo'n handig flesje probleemoplosser... wondermiddel is het..

*O*
Als je goed zou lezen had je gezien dat ik wel degelijk andere opties verken en ook prefereer:
Bamboefolie, zout, de plant er helemaal uittrekken volgend jaar.
De afgelopen maanden hebben schoonmaakazijn en het steeds wegsnoeien en de wortels zoveel mogelijk beschadigen geen donder geholpen. Daarom wilde ik graag een oplossing voor de korte termijn zodat niet tijdens mijn vakantie de boel vrij spel zou hebben.

En juist omdàt ik er geen verstand van heb vraag ik hier advies.
Dus als je het zo veel beter weet, kom dan eens zelf met een ZINNIGE post in plaats van met dat gezeik. }:|
  woensdag 19 juli 2017 @ 01:30:37 #37
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172518644
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 00:35 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Als je goed zou lezen had je gezien dat ik wel degelijk andere opties verken en ook prefereer:
Bamboefolie, zout, de plant er helemaal uittrekken volgend jaar.
De afgelopen maanden hebben schoonmaakazijn en het steeds wegsnoeien en de wortels zoveel mogelijk beschadigen geen donder geholpen. Daarom wilde ik graag een oplossing voor de korte termijn zodat niet tijdens mijn vakantie de boel vrij spel zou hebben.

En juist omdàt ik er geen verstand van heb vraag ik hier advies.
Dus als je het zo veel beter weet, kom dan eens zelf met een ZINNIGE post in plaats van met dat gezeik. }:|
Ik lees dat je op korte termijn glyfosaat wilt toepassen.. en pas volgend jaar aan andere opties wilt denken..

Ik snap ondertussen ook heel goed dat je ruzie met je buur hebt..
Je eist tips in plaats van normaal te advies te vragen..

Verder ga je nergens op in, behalve dat je in de verdediging schiet over het zitten in een tuin waar ik het helemaal niet over heb gehad.. Over zinnig gesproken.. :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')