abonnement Unibet Coolblue
pi_172429794
quote:
In Uruguay begint woensdag een experiment met de gelegaliseerde verkoop van marihuana in apotheken.
4.711 mensen die zich hebben geregistreerd voor de proef, mogen dan maximaal tien gram wiet per week kopen voor eigen gebruik.

Ze betalen 1,14 euro per gram, veel goedkoper dan op de zwarte markt. De overheid wil zo de macht van drugsbendes terugdringen.

Twee bedrijven in de omgeving van de hoofdstad Montevideo kweken de wiet, onder toezicht van de staat.
http://nu.nl/gezondheid/4(...)et-in-apotheken.html

1 euro voor een gram _O_

[ Bericht 5% gewijzigd door 6star6lord6 op 15-07-2017 01:57:06 ]
  roze zaterdag 15 juli 2017 @ 01:55:52 #2
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_172429842
Nice
Your beauty never ever scared me.
pi_172429899
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 01:55 schreef Amarantha het volgende:
Nice
wanneer ga je verhuizen naar uruguay?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 15 juli 2017 @ 02:02:39 #4
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_172429918
Geen zorgen, met een nieuw kabinet met daarin de VVD en CU hebben we binnenkort gewoon alsnog die wietpas of het hele einde van het gedoogbeleid.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  roze zaterdag 15 juli 2017 @ 02:03:07 #5
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_172429922
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 02:02 schreef Straatcommando. het volgende:
Geen zorgen, met een nieuw kabinet met daarin de VVD en CU hebben we binnenkort gewoon alsnog die wietpas of het hele einde van het gedoogbeleid.
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 02:00 schreef racerdkb het volgende:

[..]

wanneer ga je verhuizen naar uruguay?
Snel.
Your beauty never ever scared me.
pi_172429978
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 02:02 schreef Straatcommando. het volgende:
Geen zorgen, met een nieuw kabinet met daarin de VVD en CU hebben we binnenkort gewoon alsnog die wietpas of het hele einde van het gedoogbeleid.
Liever niet wiet gelegaliseerd maar wel een rechtse regering dan wel wiet gelegaliseerd met GroenLinks in de regering. ^O^
pi_172429985
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 02:03 schreef Amarantha het volgende:

[..]

[..]

Snel.
heb op zich geen problemen met een wietpas; al zie ik er het nut niet van in zou het me niet storen.

maar liever gewoon volledig legaal + gereguleerde teelt + belasting + potentieel lagere prijs om wiet te kopen.

zou ff moeten zoeken naar respectabele bronnen maar heb wel wat columns en onderzoeken gelezen over dat legaliseren zou leiden tot een lagere verkoopprijs.
pi_172430000
quote:
11s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 02:10 schreef racerdkb het volgende:

[..]

heb op zich geen problemen met een wietpas; al zie ik er het nut niet van in zou het me niet storen.

maar liever gewoon volledig legaal + gereguleerde teelt + belasting + potentieel lagere prijs om wiet te kopen.

zou ff moeten zoeken naar respectabele bronnen maar heb wel wat columns en onderzoeken gelezen over dat legaliseren zou leiden tot een lagere verkoopprijs.
Maar ook tot een lager THC gehalte toch?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_172430002
quote:
11s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 02:10 schreef racerdkb het volgende:

[..]

heb op zich geen problemen met een wietpas; al zie ik er het nut niet van in zou het me niet storen.

maar liever gewoon volledig legaal + gereguleerde teelt + belasting + potentieel lagere prijs om wiet te kopen
Als het gelegaliseerd wordt gaat de prijs juist omhoog. Zie acohol en tabak als voorbeeld, torenhoge accijns.
pi_172430013
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 02:13 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Als het gelegaliseerd wordt gaat de prijs juist omhoog. Zie acohol en tabak als voorbeeld, torenhoge accijns.
De kosten zijn nu mede zo hoog door het gelopen risico als gevolg van de illegaliteit.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_172430028
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 02:13 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Als het gelegaliseerd wordt gaat de prijs juist omhoog. Zie acohol en tabak als voorbeeld, torenhoge accijns.
dat zou je wel zeggen als je nu ¤10 per gram betaald dat er gewoon BTW over komt en dat het dat bedrag hoger wordt.

maar omdat het nu duizend keer op kleine schaal (i.p.v. en masse) door particulieren moet worden gekweekt en er zo veel (criminele) partijen hun winst op moeten verdienen, dat is waar de huidige verkoopprijs op gebaseerd is. als je het massaal kan produceren en zonder al te veel luiken en tertiaire partijen naar de winkel kan krijgen zou het juist dalen in prijs.
pi_172430045
dat nieuwsartikel spreekt ook over ¤1,14 per gram wat veel goedkoper is dan de zwarte markt, in Nederland zou je dan waarschijnlijk denken aan ¤6 - ¤8 per gram afhankelijk van de sterkte lijkt me.

Ook in Westerse landen is de prijs in de regio flink omlaag gegaan na legalisering.
pi_172430062
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 02:18 schreef racerdkb het volgende:
dat nieuwsartikel spreekt ook over ¤1,14 per gram wat veel goedkoper is dan de zwarte markt, in Nederland zou je dan waarschijnlijk denken aan ¤6 - ¤8 per gram afhankelijk van de sterkte lijkt me.
Een van de gehoorde argumenten om de wietteelt te legaliseren in Nederland is dat je zo de teelt kan reguleren en ook het THC gehalte te kunnen verlagen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_172430082
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 02:19 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Een van de gehoorde argumenten om de wietteelt te legaliseren in Nederland is dat je zo de teelt kan reguleren en ook het THC gehalte te kunnen verlagen.
THC-gehalte verlagen, maar echt bizar laag of wat? Als je nu een goede haze hebt okee zal wel heftig zijn maar wat zou legalisering inhouden? Dat alleen white widow met 10% thc nog legaal is?

Een pluspunt voor legalisering zou voor mij persoonlijk zijn dat je gewoon weet waar de wiet vandaan komt en dat er professionals aan werken en geen schadelijke bestrijdingsmiddelen gebruikt worden e.d.
pi_172430096
quote:
11s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 02:21 schreef racerdkb het volgende:

[..]

THC-gehalte verlagen, maar echt bizar laag of wat? Als je nu een goede haze hebt okee zal wel heftig zijn maar wat zou legalisering inhouden? Dat alleen white widow met 10% thc nog legaal is?

Een pluspunt voor legalisering zou voor mij persoonlijk zijn dat je gewoon weet waar de wiet vandaan komt en dat er professionals aan werken en geen schadelijke bestrijdingsmiddelen gebruikt worden e.d.
Ik kan zo snel niet met cijfers komen, maar ze spraken erover om het gestegen thc gehalte terug te brengen, ging om flink wat in ieder geval.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_172430102
quote:
11s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 02:21 schreef racerdkb het volgende:

[..]

THC-gehalte verlagen, maar echt bizar laag of wat? Als je nu een goede haze hebt okee zal wel heftig zijn maar wat zou legalisering inhouden? Dat alleen white widow met 10% thc nog legaal is?

Een pluspunt voor legalisering zou voor mij persoonlijk zijn dat je gewoon weet waar de wiet vandaan komt en dat er professionals aan werken en geen schadelijke bestrijdingsmiddelen gebruikt worden e.d.
https://www.jellinek.nl/v(...)en-sterker-geworden/

Hier zie je de stijging van de afgelopen jaren, ze willen dit weer ongedaan maken, scheelt flink wat.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_172430119
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 02:23 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

https://www.jellinek.nl/v(...)en-sterker-geworden/

Hier zie je de stijging van de afgelopen jaren, ze willen dit weer ongedaan maken, scheelt flink wat.
dat is wel lame. is er nog een reden om het wenselijk te maken het THC-gehalte omlaag te krijgen?

Alcohol is een veelgebruikt (en veel misbruikt) vergelijkingsmiddel maar dat is ook beschikbaar in varianten van 0,1% tot 80% sterkte.
pi_172430130
quote:
11s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 02:26 schreef racerdkb het volgende:

[..]

dat is wel lame. is er nog een reden om het wenselijk te maken het THC-gehalte omlaag te krijgen?

Alcohol is een veelgebruikt (en veel misbruikt) vergelijkingsmiddel maar dat is ook beschikbaar in varianten van 0,1% tot 80% sterkte.
Volksgezondheid, is al weer een tijd geleden dat ik dit debat geluisterd heb, maar het zou wel terug te vinden moeten zijn; ging over het plan van d66 om gemeentes wietteelt te laten doen of zo.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_172430164
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 02:27 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Volksgezondheid, is al weer een tijd geleden dat ik dit debat geluisterd heb, maar het zou wel terug te vinden moeten zijn; ging over het plan van d66 om gemeentes wietteelt te laten doen of zo.
nederlanders roken wiet meestal in jointvorm (dus met tabak, nicotine, teer, kanker). In het kader van volksgezondheid zou je dus beter wiet met 30% THC kunnen hebben in plaats van 10% THC, aangezien mensen willen toch heel stoned worden. Dus wil je dat ze drie joints roken of één?
pi_172535308
bizar dat zon derdewereld land het eens zo progressieve nederland voorbij streeft. zou grappig zijn als al die toeristen nu naar uruguay zouden gaan ipv amsterdam.

met de gristengekkies van de cu straks in het kabinet kunnen we de progressie wel helemaal vergeten. hoi abortusverbod, doei homohuwelijk.
  User die overal opduikt 2022 woensdag 19 juli 2017 @ 20:40:46 #21
186611 Haags
pi_172535397
Slim.
Zonder wrijving geen glans
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 19 juli 2017 @ 20:41:54 #22
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_172535427
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:37 schreef FlipjeHolland het volgende:
bizar dat zon derdewereld land het eens zo progressieve nederland voorbij streeft. zou grappig zijn als al die toeristen nu naar uruguay zouden gaan ipv amsterdam.

met de gristengekkies van de cu straks in het kabinet kunnen we de progressie wel helemaal vergeten. hoi abortusverbod, doei homohuwelijk.
Zelfs sommige staten in de VS zijn ons voorbij gestreept op dat gebied. Het is echt te triest voor woorden.

En die wietpas.. Elke Nederlander heeft er al een als het goed is. Je paspoort of rijbewijs.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')