abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 14 juli 2017 @ 23:28:10 #26
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_172427066
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 23:26 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij zo assertief was?
Dat dacht je dan verkeerd.
pi_172427128
'Vlot' vind ik ook wel een positief geformuleerd woord wat je kan gebruiken.
Somebody that I used to know
  vrijdag 14 juli 2017 @ 23:33:29 #28
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172427224
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 23:13 schreef RobinOok het volgende:

[..]

En dan zeg je dus : "Ik wil graag de zus vooraf, hij de zo, dit tussen, dan de zo en ik dat. En we willen niet extra wachten tussen de gangen door."

Serieus? Dat zou ik mijn strot niet uit krijgen.
" Hallo, is het mogelijk om hier vlot iets te eten? "

Doe dat zo vaak.. Ik werk vaak op locatie, en dan moeten we ff tussendoor eten..
Ik vraag het willekeurig.. De ene keer in een shoarmatent en de volgende in een fatsoenlijk restaurant.. We vallen altijd zo binnen want er is nooit een vaste tijd..
Word altijd normaal op gereageerd.. soms is het druk en word dat ook netjes gezegd, dan lopen we een deur verder..
  vrijdag 14 juli 2017 @ 23:33:57 #29
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172427235
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 23:30 schreef Postbus100 het volgende:
'Vlot' vind ik ook wel een positief geformuleerd woord wat je kan gebruiken.
Gmta!
  vrijdag 14 juli 2017 @ 23:34:14 #30
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_172427240
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 23:27 schreef Postbus100 het volgende:
Puur nieuwsgierigheid: waarom eet je zo vaak puur functioneel in restaurants? Geen oordeel, ik probeer me een situatie in te denken dat je dit doet...

'We willen graag snel even een hapje eten. Is het mogelijk dat de gangen aaneengesloten met korte tussenpozen worden geserveerd?'
Omdat ik dan geen zin heb om te koken maar wel zin heb in lekker eten.
En omdat ik het leuk vind nieuwe dingen te eten en/of dingen die ik thuis niet zou maken. Omdat ze of mijn stijl niet zijn, maar vaker omdat het gewoon teveel componenten heeft om voor zijn tweeën te maken. Sausje zus, pickle zo, blaadje dit, schuimpje dat, streepje, stukje, bladiebla.

Om dan te zeggen dat "alleen een hapje komt eten" klinkt ook niet echt fijn....
Ik heb wel eens gezegd "we zijn hier niet voor de gezelligheid" maar dat kwam ook niet helemaal over. _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door RobinOok op 14-07-2017 23:48:37 ]
pi_172427443
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 23:34 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Omdat ik dan geen zin heb om te koken maar wel zin heb in lekker eten.
En omdat ik het leuk vind nieuwe dingen te eten en/of dingen die ik thuis niet zou maken. Omdat ze of mijn stijl niet zijn, maar vaker omdat het gewoon teveel componenten heeft om voor zijn tweeën te maken. Sausje zus, pickle zo, blaadje dit, schuimpje dat, streepje, stukje, bladiebla.
Dure hobby :P maar wel een leuke. Heb afgelopen jaren in (voor mijn doen) veel restaurants gegeten. Is echt wel anders dan thuis inderdaad. Als je een goede hebt.
quote:
Om dan te zeggen dat "alleen een hapje komt eten" klinkt ook niet echt fijn....
Ik heb wel eens gezegd "we zijn hier niet voor de gezelligeheid" maar dat kwam ook niet helemaal over. _O-
Dat laatste kan ik me voorstellen :D zei laatst in een koffietentje ook direct dat we er zaten om de tijd te overbruggen. Schept wel direct duidelijkheid dat we geen uitgebreid taartje komen eten enzo.
Somebody that I used to know
pi_172427466
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 23:33 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

" Hallo, is het mogelijk om hier vlot iets te eten? "

Doe dat zo vaak.. Ik werk vaak op locatie, en dan moeten we ff tussendoor eten..
Ik vraag het willekeurig.. De ene keer in een shoarmatent en de volgende in een fatsoenlijk restaurant.. We vallen altijd zo binnen want er is nooit een vaste tijd..
Word altijd normaal op gereageerd.. soms is het druk en word dat ook netjes gezegd, dan lopen we een deur verder..
Dit vind ik wel een mooie inderdaad :)
Somebody that I used to know
  vrijdag 14 juli 2017 @ 23:45:36 #33
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172427528
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 23:34 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Omdat ik dan geen zin heb om te koken maar wel zin heb in lekker eten.
En omdat ik het leuk vind nieuwe dingen te eten en/of dingen die ik thuis niet zou maken. Omdat ze of mijn stijl niet zijn, maar vaker omdat het gewoon teveel componenten heeft om voor zijn tweeën te maken. Sausje zus, pickle zo, blaadje dit, schuimpje dat, streepje, stukje, bladiebla.

Om dan te zeggen dat "alleen een hapje komt eten" klinkt ook niet echt fijn....
Ik heb wel eens gezegd "we zijn hier niet voor de gezelligeheid" maar dat kwam ook niet helemaal over. _O-
Je kan dat ook het beste bij binnenkomst al aangeven bij de bar/balie.. Als je direct gaat zitten dan is het altijd al een dingetje als het niet mogelijk blijkt want dan moet je opstaan en staat de serveerster er een beetje vreemd bij..
  vrijdag 14 juli 2017 @ 23:46:47 #34
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_172427561
Vlot vind ik ook een goed woord. Duidelijk, positief, vriendelijk. Dat ga ik eens proberen te gebruiken. Thanks.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 01:25:45 #35
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_172429527
Gewoon a la Iwanius alles gelijk op je tafel laten bezorgen. Amuses, voorgerechten, hoofdgerechten en nagerechten en een sigaar opsteken.
Binnen 30 minuten alles opvreten.

En anders...gewoon van te voren aangeven dat je haast hebt en achter elkaar vlot alles wilt uitgeserveerd hebben
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_172430833
De meeste bedrijven begrijpen heus wel dat je vlot wilt eten.
In mijn tijd hadden we vaak zakelijke lunch/diners waar de gastheer al vooraf kwam met de tijdsdruk
"we hebben geen haast, maar het mag best vlotjes, als het mogelijk is"
Vooral de toevoeging "mogelijk" geeft ruimte in de service.

De bediening heeft als taak het opletten hoever je bent, wij maakten dan de inschatting of er al uitgevraagd werd in de keuken, of nog nét niet.
Bij grote drukte ( keuken ) deden we het bewust al wat eerder, soms had de chef het door, en kwam hij even navragen of het wel zo was :+
pi_172431907
Het beste moment is als je binnenstapt en vraagt om een tafel. Dan vraag je ook direct of het mogelijk is om voor x uur klaar te zijn.

Bediening geeft dan wel aanbod het lukt of echt niet kan. Als er grote groepen zitten en het stampvol zit is dat soms lastig. Maar op een gewone avond is dit voor een goede ploeg geen extra moeite.

Voor mijn werk reis ik.regelmatig.

En in je eentje ga je ook niet 4 uur zitten eten. Als de bediening dat niet uit zichzelf snapt dan vraag ik om wat snellere bediening.

In Frankrijk snappen ze dit vaak heel goed in Engeland bedienen ze iedereen op hetzelfde tempo.
Whatever...
  zaterdag 15 juli 2017 @ 09:45:48 #38
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_172431976
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 09:39 schreef Spanky78 het volgende:
Het beste moment is als je binnenstapt en vraagt om een tafel. Dan vraag je ook direct of het mogelijk is om voor x uur klaar te zijn.
Dat komt bijna nooit voor, dat we niet reserveren. :@
Dus dat moment is er dan niet.
Bovendien vind ik dat een rommelig moment, dat binnenkomen en naar je tafel gaan. Dat zou ik er niet voor uitkiezen.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 09:48:09 #39
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_172431996
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 06:03 schreef PestPiloot het volgende:

"We hebben geen haast, maar het mag best vlotjes, als het mogelijk is"

Ik denk dat dit hem gaat worden! Duidelijk zonder te pushy te zijn. ^O^
  zaterdag 15 juli 2017 @ 10:26:23 #40
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_172432558
Andersom heb ik trouwens ook een hekel aan. Dan wil je gezellig een beetje bijbeppen met mensen die je al een tijdje niet gesproken hebt en als het aan de uitbater ligt schuif je 3 gangen binnen een uur naar binnen.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 10:58:45 #41
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172433013
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 09:48 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ik denk dat dit hem gaat worden! Duidelijk zonder te pushy te zijn. ^O^
Eerst vragen.. dan zeggen.. Ik zou het zinnetje omdraaien.. Das net even wat meer beleefd..
Daarmee voorkom je dat het arrogant over kan komen.. Maargoed dat is ook iets persoonlijks..
pi_172433447
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 10:26 schreef Fietsertje70 het volgende:
Andersom heb ik trouwens ook een hekel aan. Dan wil je gezellig een beetje bijbeppen met mensen die je al een tijdje niet gesproken hebt en als het aan de uitbater ligt schuif je 3 gangen binnen een uur naar binnen.
Haha, ja dat heb ik ook af en toe. Met als toppunt toen ik ging lunchen met een vriendin die ik al een jaar niet had gesproken. We kregen de kaart, bestelden gelijk een drankje, maar waren daarna eerst een kwartier bezig met überhaupt bijpraten voordat we ook maar een behoefte voelden om een blik op de kaart te werpen. En ondertussen wel twee keer gestoord worden met de vraag of we het al weten. Muts, je ziet toch dat we bezig zijn?

Lunchcafé was verder helemaal leeg, dus het was echt niet zo dat we de boel ophielden ofzo.
Somebody that I used to know
pi_172434602
Altijd de grootste bek hebben hier maar in het echt contactgestoord zijn en niet weten hoe je iets fatsoenlijk moet vragen :')
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_172434791
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 09:45 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Dat komt bijna nooit voor, dat we niet reserveren. :@
Dus dat moment is er dan niet.
Bovendien vind ik dat een rommelig moment, dat binnenkomen en naar je tafel gaan. Dat zou ik er niet voor uitkiezen.
Is wel het beste moment. Lukt het ze niet kun je dan namelijk nog weg gaan. Dat vinden ze dan ook niet raar.
Whatever...
pi_172434804
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 09:48 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ik denk dat dit hem gaat worden! Duidelijk zonder te pushy te zijn. ^O^
Jemig.. over slappe hap gesproken...

In Rotterdam krijg je zo natuurlijk nooit je zin.
Whatever...
  zaterdag 15 juli 2017 @ 13:02:28 #46
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_172434959
Tuurlijk wel. Maar jullie moeten het vooral anders doen als je dat wilt. Ieder zijn meug.
Tussen mij en Iwanius zitten nog 3000 mogelijke manieren om om dingen te vragen. ^O^
Ik ga het voortaan zo doen. *O*
pi_172435458
vraag gewoon of de gangen direct achter elkaar geserveert kunnen worden. kijkt niemand van op hoor. is een normale restaurant vraag. dan hoef je niks uit te leggen, en je bent ook niet onbeschoft.
pi_172436274
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 23:23 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Wij gaan gemiddeld 1 á 2 keer per week uit eten. Dat is juist het punt. Een ander is een avondje uit. Prima, als ik afspreek met iemand om bij te kletsen maakt het me niet uit hoe lang het duurt, integendeel. En als je niet vaak uit eten gaat wil je niet binnen een uur weer buiten staan. Maar ik wel! Graag zelfs. :)
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 23:26 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Direct achter elkaar? Dat klinkt als lopende band. Direct achter elkaar is niet wat ik wil...
Vijf of tien minuten zou perfect zijn.
Aha. Typisch een vrouw. Niet weten wat ze wil.

Ga niet uit eten als je niet tegen wachten kan.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 14:22:34 #49
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_172436450
Ik weet prima wat ik wil, 8 of 9 van de 10 keer gaat het ook prima. Het kan altijd sneller, maar het kan ook te snel. Al is mij dat nog helemaal nooit overkomen, te snel. Dus daar ben ik niet bang voor.

Beetje als rood vlees. Dat heb ik ook nog helemaal nooit té rood gekregen.

En er zijn een heleboel gradaties aan snel (of rood) waar ik prima tevreden mee ben. Als ik constant ontevreden zou zijn zou ik inderdaad overwegen om niet meer uit eten te gaan ja. Maar dat is niet aan de orde. :6
pi_172441868
De keuken begint pas aan je hoofdgerecht als je voorgerecht afgeruimd is (dat is immers het moment waarop de serveerder doorgeeft dat je bij de volgende gang aangekomen bent). Dat wil echter niet zeggen dat ze in de keuken bijhouden hoe snel elke tafel is. Dat kan die lui daar echt niets schelen, die maken het gewoon in de volgorde dat het binnen komt. Dus gewoon even aan de serveerder vragen of hij bij het uitdienen van het voorgerecht al wilt aangeven dat het hoofdgerecht gemaakt mag worden. Of wellicht zelfs al bij het doorgeven van het voorgerecht. Al loop je dan het risico dat het gelijktijdig komt. Maar goed .. je kruipt niet voor, je sluit gewoon eerder aan in de rij voor het hoofdgerecht.

De enige reden dat ze jouw bestelling vooraan hangen (dus naar voren verschuiven tov andere bestellingen) is wanneer je al enorm lang wacht en er over klaagt. En zelfs dan lang niet altijd.

[ Bericht 8% gewijzigd door probeer op 15-07-2017 18:31:25 ]
"Pools are perfect for holding water"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')