De laatste dag

.
Ik werd vrij vroeg wakker wegens de zoveelste regenbui

. Maar wel 'buzzing' want na 3 weken ook wel weer zin om naar huis te knallen. Ennnnnnn het aller,- allermooiste van mijn programma, speciaal hiervoor een omrit van ruim 2 uur gemaakt uiteindelijk (ik had ook lekker suf aan de westkust kunnen blijven maar uiteindelijk vrijwel helemaal naar de oostkust gejakkerd hiervoor

).
ZIPLINEN!!!!!
En niet zomaar een beetje tam tokkelen maar gewoon aan lijnen van bijna 500m hangen, op hoogtes tot 30m en van toren naar toren een parcours van 2 uur afleggen. Sommige lijnen haal je snelheden van 80 kph. Normaal doe je er een uur of 4 over met een groep van maximaal 10 man. Maar we waren maar met zijn drieën, allereerste weekend van het seizoen dus het was in een goeie 2 uur alweer voorbij (150 euro lichter). En jongens.. wat was het mooi! Nog een heel gaaf go pro filmpje van gemaakt, echt blij dat ik dit gedaan heb.
Even tekenen voor alle risico's en voorwaarden (langer dan 2 minuten twijfelen en niet durven = exit, dronken zijn = exit). Tuigje aan en gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan!!!
Begeleider 1 gaat eerst. Daarna de deelnemers, en als laatste begeleider 2. Bij elke toren wacht je op elkaar.
Dus de truc: je kijkt NIET naar beneden. Bij elk plateau heb je afstapjes waar je op gaat staan, de tweede begeleider houdt je vast aan een een ring die op je rug in het tuigje zit. Je doet je benen omhoog (dus dan hang je al), de begeleider vraagt of je klaar bent en vervolgens ga je als een gek naar beneden. Maar voor de begeleider je loslaat, kijk je dus NIET naar beneden. Ik deed het een keer wel en ik bepiste mezelf zowat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.swedenzipline.com/svWat een avontuur!
Om half 1 's middags ben ik uiteindelijk richting Rodby in Denemarken gereden via de Oresundbrug in Malmö. Om half 7 kwam ik in Duitsland van de boot en om 11 uur 's avonds was ik weer thuis na bijna 1200km in mijn eentje gejakkerd te hebben (weinig Duitsers die mij inhalen

). Even nachtje pitten en daarna gauw afgesproken met mijn vriendje

. Ik had het gevoel dat ik maanden ben weg geweest, heerlijke vakantie gehad. Ondanks het weer en totaal gebrek aan gezelschap heb ik me geen moment verveeld en ik barst nog steeds van de energie. Kan niet wachten om weer naar ons kantoor in Zweden te gaan ook, want dan volgt die hammam en glazenbodemzwembad natuurlijk ook nog.
Resistance is futile.