abonnement Unibet Coolblue
  maandag 24 juli 2017 @ 09:20:49 #51
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172636925
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 00:35 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Hoezo is dat onzin vanwege dat statistiekje?

De stelling is, alhoewel irrelevant, ook absurd. Als Afrika nog groter was geweest, was het percentage nog kleiner geweest, maar de feitelijke toestroom simpelweg groter. Het is, wil je de mate van impact beoordelen, heel belangrijk om in acht te nemen;

1. Welk absoluut getal het betreft.
2. Uit welke leeftijdscategorie de migrerende groep is opgemaakt.
3. Hoe groot de thuisgroep (van de relevante leeftijdscategorie) is.
Je springt van de hak op de tak maar de realiteit blijft dat vooral centrum linkse regeringen de migratie beperken (met ruime ontwikkelingshulp).

Rechts kan niet zonder de goedkope arbeid en verdeel en heers tactieken.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_172641543
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2017 09:20 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je springt van de hak op de tak maar de realiteit blijft dat vooral centrum linkse regeringen de migratie beperken (met ruime ontwikkelingshulp).

Rechts kan niet zonder de goedkope arbeid en verdeel en heers tactieken.
Hoe bedoel je, migratie beperken met ontwikkelingshulp? Die ontwikkelingshulp heeft de bevolkingsexplosie juist aangejaagd.
  maandag 24 juli 2017 @ 13:32:42 #53
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172641572
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 13:30 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Hoe bedoel je, migratie beperken met ontwikkelingshulp? Die ontwikkelingshulp heeft de bevolkingsexplosie juist aangejaagd.
Feitelijk onjuist. Met meer welvaart daalt het kindertal. Ontwikkelingshulp zet zich dikwijls in op voorbehoedsmiddelen e.d. Dat rechtse krachten dit saboteren doet daar weinig aan af.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_172641620
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 13:32 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Feitelijk onjuist. Met meer welvaart daalt het kindertal. Ontwikkelingshulp zet zich dikwijls in op voorbehoedsmiddelen e.d. Dat rechtse krachten dit saboteren doet daar weinig aan af.
De benodigde welvaart om dat keerpunt te bereiken is niet wat gegeven wordt. Het enige effect is dat er groei ontstaat.
  maandag 24 juli 2017 @ 13:38:05 #55
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172641690
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 13:35 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

De benodigde welvaart om dat keerpunt te bereiken is niet wat gegeven wordt. Het enige effect is dat er groei ontstaat.
Nee dat is onzin. De regio's waar de meeste migranten vandaan komen zijn nu ook niet bepaald de plekken waar 'het Westen' nou zoveel geld tegenaan heeft gesmeten.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_172641707
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 13:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nee dat is onzin. De regio's waar de meeste migranten vandaan komen zijn nu ook niet bepaald de plekken waar 'het Westen' nou zoveel geld tegenaan heeft gesmeten.
We hadden het over groei in Afrika, niet over waar de democraten oorlog hebben veroorzaakt.
  maandag 24 juli 2017 @ 13:44:23 #57
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172641848
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 13:38 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

We hadden het over groei in Afrika, niet over waar de democraten oorlog hebben veroorzaakt.
Democraten? Tuurlijk.

http://www.nature.com/new(...)ation-growth-1.19415
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_172641865
quote:
What can/should be done-verhaal. Leuk.
  maandag 24 juli 2017 @ 14:21:28 #59
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172642824
quote:
13s.gif Op maandag 24 juli 2017 13:45 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

What can/should be done-verhaal. Leuk.
Ontwikkelingshulp heeft gewoon overduidelijk het kindertal omlaag gekregen in o.a. Indonesië.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 24 juli 2017 @ 14:30:33 #60
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172643168
Zie ook bijvoorbeeld het account van deze linkse professor (vaak de kop van jut bij DDS, Geenstijl)

https://twitter.com/Leolucassen

Daar retweet hij vandaag: If Labour wants a progressive post-Brexit migration policy, clearly talk of "wholesale import of underpaid workers" isn't the way to do it
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_172643269
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 14:21 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ontwikkelingshulp heeft gewoon overduidelijk het kindertal omlaag gekregen in o.a. Indonesië.
Condoomhulp wellicht. En anders hebben ze een ander welvaartsniveau bereikt.
  maandag 24 juli 2017 @ 14:39:57 #62
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172643385
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 14:34 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Condoomhulp wellicht. En anders hebben ze een ander welvaartsniveau bereikt.
Een welvaartsniveau dat ze met ontwikkelingshulp hebben bereikt (waaronder ook garantiestellingen en gunstige investeringsbanken). Zie Zuid Korea, zie het Katholieke Beieren dichter bij huis.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_172643484
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 14:39 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Een welvaartsniveau dat ze met ontwikkelingshulp hebben bereikt (waaronder ook garantiestellingen en gunstige investeringsbanken). Zie Zuid Korea, zie het Katholieke Beieren dichter bij huis.
Niet het geval in Afrika. Een paar miljard meer of minder GL-hulp had dat verschil niet gemaakt. Met afwezigheid vd andere benodigde factoren resulteert het klaarblijkelijk enkel in populatiegroei.
  maandag 24 juli 2017 @ 15:44:39 #64
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172644551
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2017 14:44 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Niet het geval in Afrika. Een paar miljard meer of minder GL-hulp had dat verschil niet gemaakt. Met afwezigheid vd andere benodigde factoren resulteert het klaarblijkelijk enkel in populatiegroei.
Dat is gewoon echt flauwekul. Naar bijvoorbeeld Ghana en Kenia is heel veel geld gegaan, vanuit het koloniale verleden, en daar is juist de bevolkingsgroei flink verminderd. En dan praat je alleen nog maar over de groei. Niet de afname in geboortes/sterftes.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_172644944
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 15:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is gewoon echt flauwekul. Naar bijvoorbeeld Ghana en Kenia is heel veel geld gegaan, vanuit het koloniale verleden, en daar is juist de bevolkingsgroei flink verminderd. En dan praat je alleen nog maar over de groei. Niet de afname in geboortes/sterftes.
Nogmaals; dan moet je de overige factoren ook in acht nemen. Beide stellingen zijn blijkbaar (on)waar .
  maandag 24 juli 2017 @ 16:58:05 #66
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172645920
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 16:06 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Nogmaals; dan moet je de overige factoren ook in acht nemen. Beide stellingen zijn blijkbaar (on)waar .
Welke factoren? Dat er minder warlords zijn en oorlogen worden gevoerd?

Mede dankzij ontwikkelingshulp en linkse mensen die de wapenhandel aan banden leggen ja...
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 25 juli 2017 @ 00:05:51 #67
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172657088
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 25 juli 2017 @ 11:39:19 #68
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172662754
De oorlog van de corporate media tegen Trump faalt onherroepelijk

https://amp.theguardian.c(...)-trump-destined-fail
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 25 juli 2017 @ 12:49:53 #69
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_172664501
Een gerenommeerde wetenschapper op rechts.

http://www.elsevierweekbl(...)anwege-islam-525918/
  dinsdag 25 juli 2017 @ 13:06:32 #70
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172664847
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 12:49 schreef Apekoek het volgende:
Een gerenommeerde wetenschapper op rechts.

http://www.elsevierweekbl(...)anwege-islam-525918/
Dawkins zijn Selfish Gene wordt misbruikt door rechts, maar is dat zelf niet

https://en.m.wikipedia.or(...)s_of_Richard_Dawkins
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 25 juli 2017 @ 21:36:11 #71
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172677221
Weerwoord op Eppink zijn oorlogshitserij in de Volkskrant:

https://www.volkskrant.nl(...)bestaan~a4507974/amp

"Krant die hagiografisch schrijft over Dijsselbloem, bericht dat Duitse kranten weinig kritisch zijn naar de macht."
https://www.volkskrant.nl(...)os-over~a4507954/amp
https://mobile.twitter.com/dewaremerijn/status/889914356909133826

Inderdaad heel typisch en zie je sowieso vaak wanneer het over het buitenland gaat. Blind voor wat er in den lande gebeurt.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_172685173
DDS blijft maar flirten met paranoiapolitiek Viktor Orbán

"Angst is een hele slechte raadgever. We moeten ons niet laten leiden door emotie. Door ons alleen maar te focussen op wat er slecht gaat/zou gaan en beweren dat 'de' islam niet compatibel is met onze open, democratische samenleving, versterk je het negatieve alleen maar."
  vrijdag 28 juli 2017 @ 09:51:52 #73
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172731633
quote:
Waar bleven mijn collega’s toen ik racisme aan de kaak stelde?

Grote kans dat u het katteninterview dat Eva Jinek vrijdag hield met PVV-leider Geert Wilders heeft gezien. Ruim een miljoen Nederlanders keken. Ik niet, en toch beheerste het mijn weekend.

Niet het ­interview zelf. Ik wil geen onderdeel zijn van een programma dat een politicus die moslims en Marokkanen haat, ruimte biedt om te laten zien dat hij wel van Pluisje en Snoetje houdt. Het was mijn kritiek op de uitzending – ons opgedrongen omdat Jinek van haar Prinses Cocobelle en Prinses Zeepje houdt – en het katteninterview met Wilders die mijn weekend bezetten.

Op Twitter vroeg ik me af of Jinek hiermee de journalistiek vaarwel had gezegd. Ze liet zich gebruiken door een controversiële politicus die weigert interviews te geven aan de publieke omroep – behalve aan de rechtse zender WNL – en sprak hem over zijn poezen en niet over zijn politiek. Ze maakte ook nog een innige foto met Wilders, haar hoofd op zijn schouders, met naast hen de PVV-slogan ‘Nederland weer van ons’.

‘Jinek Live’ is een journalistiek programma dat van publieksgeld wordt gemaakt en dat moet met politici dus over politiek spreken. Zeker als ze racistische islamofoben zijn. Als je Wilders enkel de gelegenheid biedt zijn zachte binnenkant te tonen, ben je met propaganda bezig. Een paar dagen later wist Jinek haar journalistenpet wel te vinden toen ze SGP-leider Kees van der Staaij het vuur na aan de schenen legde over euthanasie. Dus met welk mandaat zit ze daar nou?

Ik stelde daarover op Twitter vragen aan onder meer de redactie van Jinek. Geen antwoord. Wel belandde ik, zoals vaker, op het treiterblog The Post Online (TPO) van de racistische Bert Brussen – Marokkanen noemt hij ‘rifapen’. Dat maakt screenshots van tweets, zet er een ophitsende kop boven, zoals ‘Trouwredacteur woest’, en noemt dat ‘nieuws’. Het wegkwijnende TPO moet het van ‘ophef ’ hebben. Als ik daar word ­genoemd, leidt dat tot racistische, sekstistische en islamofobe tirades van anonieme toetsenbordtreurneuzen.

RTL Z-journalist Roderick Veelo besloot hen een handje te helpen door het TPO-‘nieuws’ verder te verspreiden. Ik zei me te schamen voor een journalist die liever een kritische collega aanvalt dan zijn vak te ­behoeden voor TPO-vervuiling. Toen wist ik nog niet dat Veelo met Brussen samenwerkt. In hun gezamenlijke podcast werd ik door Brussen ‘negerin van Trouw’ genoemd. Veelo grinnikte. Nul ‘ophef’. Mag gewoon. Ik, en vele anderen, vroegen RTL Z op Twitter waarom ze banden willen met zo’n racistisch treiterplatform. Weer geen antwoord. De aanvallen gingen door.

Ik ben eraan gewend dat mijn kritiek wordt ­gesmoord in een moeras van haat. Ik ken het proces, ik vrees het niet en toch werd ik er nu intens verdrietig van, omdat niet één collega me de hand reikte. Weer niet. Ze kijken mee, dat weet ik omdat ze me vaak aanspreken met ‘wat jij over je heen krijgt, is niet normaal’. Maar mij openlijk verdedigen, doet niemand. Te bang om zelf doelwit te worden? Terwijl ik het heb over ons vak. Als ze mij niet willen steunen, prima, maar waar was de verontwaardiging over het katteninterview? Een twitteraar bracht de stilte van mijn vakgenoten ter sprake en ik brak vanachter mijn telefoonscherm. Mijn eenzaamheid in dit veld, als zwarte vrouw en als openlijk antiracist, werd benoemd en alle stress perste zich door mijn traanbuizen.

Zondagavond schreef een directe collega op Twitter ‘Steun voor collega Seada Nourhussen die racisme in de journalistiek aanklaagt. Taaie strijd’. Collega’s retweetten het. Iemand van NRC en iemand van Dagblad van het Noorden schreven iets soortgelijks. Weer kwamen er tranen. Maar nu van opluchting.
https://www.trouw.nl/opin(...)ak-stelde-~a729e47c/
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 28 juli 2017 @ 11:23:52 #74
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172733550

Jan Roos maar dan beter.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_172734118
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 10:50 schreef Ribbenburg het volgende:
DDS blijft maar flirten met paranoiapolitiek Viktor Orbán

"Angst is een hele slechte raadgever. We moeten ons niet laten leiden door emotie. Door ons alleen maar te focussen op wat er slecht gaat/zou gaan en beweren dat 'de' islam niet compatibel is met onze open, democratische samenleving, versterk je het negatieve alleen maar."
Om de een of andere reden heeft doemdenken een enorme aantrekkingskracht op platrechts. Of andersom, dat kan ook.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')