abonnement Unibet Coolblue
pi_172408522
Hallo,

Het lijkt me een mooie ervaring om de basisopleiding van 6 weken bij defensie te doen. In Duitsland en Zweden kan dit wel, maar als ik op onze defensiewebsite kijk, zie ik alleen de AMO van 4 maanden, maar dat is dan toch wel weer lang.
Ik weet dat de opleiding bestaat, want als je bijv. bedrijfskunde studeert bij defensie krijg je deze opleiding wel van tevoren.
Ik wil ook niet bij defensie werken, ik wil alleen de vaardigheden beheersen 'voor het geval dat' en voor mijn persoonlijke ontwikkeling.
Is er de mogelijkheid om te doen wat ik wil?
Of anders in België?
pi_172409838
quote:
5s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 11:20 schreef AnarchoRebel het volgende:
Hallo,

Het lijkt me een mooie ervaring om de basisopleiding van 6 weken bij defensie te doen. In Duitsland en Zweden kan dit wel, maar als ik op onze defensiewebsite kijk, zie ik alleen de AMO van 4 maanden, maar dat is dan toch wel weer lang.
Ik weet dat de opleiding bestaat, want als je bijv. bedrijfskunde studeert bij defensie krijg je deze opleiding wel van tevoren.
Ik wil ook niet bij defensie werken, ik wil alleen de vaardigheden beheersen 'voor het geval dat' en voor mijn persoonlijke ontwikkeling.
Is er de mogelijkheid om te doen wat ik wil?
Of anders in België?
Nee, defensie is geen hobbyvereniging met cursusjes voor persoonlijk vermaak.
pi_172409864
quote:
Nee, defensie is geen hobbyvereniging met cursusjes voor persoonlijk vermaak.
Vrijwillige dienstplicht is toch niets negatiefs?
  vrijdag 14 juli 2017 @ 12:34:25 #4
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_172410150
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:22 schreef AnarchoRebel het volgende:

[..]

Vrijwillige dienstplicht is toch niets negatiefs?
Dat bestaat niet, dan ben je beroeps.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  vrijdag 14 juli 2017 @ 12:47:25 #5
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_172410480
Er is al amper geld om beroeps op te leiden, denk je echt dat ze geld gaan uitgeven aan mensen die niet bij defensie willen werken :')
pi_172410617
Die opleiding stelt niet veel voor als dat hetzelfde is als in mijn diensttijd. :D

Ga gewoon dagelijks naar de sportschool voor 6 weken zorg dat je conditie omhoog gaat, volg een ehbo cursus en ga ergens naar toe waar je een uzi in en uit elkaar mag halen. De laatste week ga je wildkamperen op de Veluwe met elke dag 20 kilometer verplaatsing en blikjes struik opwarmen.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 22:40:24 #7
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_172425901
Kan TS, maar dan ben jij simpelweg kanonnenvoer om het zo maar even simpel te zeggen.
pi_172431041
Tijdens de basisopleiding leer je denk ik minder dan bij de gemiddelde cross fit club, veel tijd bestaat uit het leren hoe je rangen herkent, hoe je je bed moet opmaken en hoe je je kast inruimt. Daarnaast leer je de basis van het militair recht, hoe je moet marcheren, etc. Als je geluk hebt mag je een keer naar de schietbaan, waar je dan in de regen 2 uur staat te wachten voordat je 5 kogels mag schieten met een kromme loop. Kortom dit soort werk, niet super nuttig als een soort preppers training.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')