abonnement Unibet Coolblue
pi_172401603
Turkey Chooses Russia Over NATO for Missile Defense
Turkey agrees to pay $2.5b for 4 Russian S-400 SAMs: official
Russia offer for transfer of know-how said to seal the deal




Turkey has agreed to pay $2.5 billion to acquire Russia’s most advanced missile defense system, a senior Turkish official said, in a deal that signals a turn away from the NATO military alliance that has anchored Turkey to the West for more than six decades.

The preliminary agreement sees Turkey receiving two S-400 missile batteries from Russia within the next year, and then producing another two inside Turkey, according to the Turkish official, who asked not to be named because of the sensitivity of the matter. A spokesman for Russia’s arms-export company Rosoboronexport OJSC said he couldn’t immediately comment on details of a deal with Turkey.

Turkey has reached the point of an agreement on a missile defense system before, only to scupper the deal later amid protests and condemnation from NATO. Under pressure from the U.S., Turkey gave up an earlier plan to buy a similar missile-defense system from a state-run Chinese company, which had been sanctioned by the U.S. for alleged missile sales to Iran.

The Turkey-NATO alliance, a key element of the Western Cold War-era security stance, has been strained in recent years, with Turkish President Recep Tayyip Erdogan pursuing a more assertive and independent foreign policy while conflict engulfed neighboring countries including Iraq and Syria. Tensions with the U.S. mounted over U.S. support for Kurdish militants in Syria that Turkey considers terrorists, and the relationship with the European Union soured as the bloc pushed back against what it sees as Turkey’s increasingly autocratic turn. Last month, Germany decided to withdraw from the main NATO base in Turkey, Incirlik, after Turkey refused to allow German lawmakers to visit troops there.
Turkey ‘Disappointed’

The missile deal with Russia “is a clear sign that Turkey is disappointed in the U.S. and Europe,” said Konstantin Makienko, an analyst at the Center for Analysis and Technology, a Moscow think-tank. “But until the advance is paid and the assembly begins, we can’t be sure of anything.”

The Russian system would not be compatible with other NATO defense systems, but also wouldn’t be subject to the same constraints imposed by the alliance, which prevents Turkey from deploying such systems on the Armenian border, Aegean coast or Greek border, the official said. The Russian deal would allow Turkey to deploy the missile defense systems anywhere in the country, the official said.

https://www.bloomberg.com(...)4-russian-s-400-sams


Met het toestel kan elk gevechtsvliegtuig binnen een straal van 400 kilometer uit de lucht geschoten worden, tevens kan het tientallen doelwitten tegelijk volgen en aanvallen. Het toestel is een preciesere versie van de Amerikaanse Patriot.

Slimme zet van de Turken. Immers met deze deal krijgen ze de know-how om zelf high-tech luchtafweergeschut te produceren.
Bram van Molen.
pi_172401860
Ik wil er ook 1
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 13 juli 2017 @ 23:04:43 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_172401936
Bloomberg.com :') Ik geloof er niks van. Op RT.com is nog niets te lezen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 13 juli 2017 @ 23:12:12 #4
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_172402132
quote:
6s.gif Op donderdag 13 juli 2017 23:04 schreef Nikonlover het volgende:
Bloomberg.com :') Ik geloof er niks van. Op RT.com is nog niets te lezen.
Als ik even Google kom ik op meerdere websites uit..

1. Start je browser
2. Typ www.google.nl
3. Zoek op "turkey russian missile"
4. ZOEK
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 13 juli 2017 @ 23:16:08 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_172402267
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 23:12 schreef denattedweil het volgende:

[..]

Als ik even Google kom ik op meerdere websites uit..

1. Start je browser
2. Typ www.google.nl
3. Zoek op "turkey russian missile"
4. ZOEK
Allemaal onbetrouwbare bronnen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_172402304
Tja, die Russen krijgen ten minste wél vliegtuigen uit de lucht #MH17
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 13 juli 2017 @ 23:17:38 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_172402326
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 23:17 schreef spijkerbroek het volgende:
Tja, die Russen krijgen ten minste wél vliegtuigen uit de lucht #MH17
Dit denken :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_172402332
quote:
6s.gif Op donderdag 13 juli 2017 23:16 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Allemaal onbetrouwbare bronnen.
https://www.rt.com/news/385583-turkey-russia-s-400/

Nog uit april.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2017 23:18:04 ]
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 13 juli 2017 @ 23:18:41 #9
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_172402367
quote:
Ok ik geloof het. Maar dan is dit topic dus oud nieuws.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_172402388
quote:
6s.gif Op donderdag 13 juli 2017 23:18 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ok ik geloof het. Maar dan is dit topic dus oud nieuws.
Nu is het dus zeker, eerst was het nog geen deal.

Vind het zeer jammer dat Rusland ze verkoopt aan Turkije...

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2017 23:19:58 ]
pi_172402396
quote:
6s.gif Op donderdag 13 juli 2017 23:17 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Dit denken :')
Jou zijn :')
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_172402960
Doe Griekenland ook een setje, kijken of de Turken dan nog het lef hebben het luchtruim te schenden.
Racist
pi_172409508
'Bram', schaam je je voor je achtergrond?
pi_172410018
Heeft het leger van Turkije sowieso niet al een mix van "westers' (Amerikaans, Duits, Israëlisch), Russisch en Turks wapentuig?
pi_172410149
Vorig jaar nog een Russisch vliegtuig neergeschoten dus heel erg handig, je weet maar nooit.
Alhoewel het wel voornamelijk zal zijn voor het neerschieten van eigen vliegtuigen in het geval van een nieuwe coupe.
  Moderator vrijdag 14 juli 2017 @ 21:48:36 #16
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_172424316
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:29 schreef TargaFlorio het volgende:
Heeft het leger van Turkije sowieso niet al een mix van "westers' (Amerikaans, Duits, Israëlisch), Russisch en Turks wapentuig?
Griekenland ook en zo zijn er wel meer ... zo stellig als de TT is de wereld helemaal niet

zeker met dit soort (duurder) materiaal is er sowieso geen NATO standaard
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_172424471
Twee en een half miljard voor vier van die dingen????
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_172424502
Sorry, maar ze zien er niet uit.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_172424709
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 21:56 schreef Sigaartje het volgende:
Twee en een half miljard voor vier van die dingen????
Ja versie uit China was hipper maar dat ging toch niet door blijkbaar.
Eerst zien of deze echt komt.
pi_172424776
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 21:56 schreef Sigaartje het volgende:
Twee en een half miljard voor vier van die dingen????
Ze zijn minstens 10 miljard waard. Als je dit soort wapens in huis hebt kan geen enkel land je iets aandoen zonder dat die heeel veel verliezen zal lijden. Turkse leger is al een sterk leger. Met de S-400 + de wetenschap om zelf zulke wapens te produceren zal Turkije alleen maar nog veel machtiger worden.

Turkije is een goede partner van Rusland. Ik hoop dat deze 2 landen nog lang zullen samen werken tegen het koloniale westen.
koop
pi_172424872
Eindelijk kan de VS ze rustig analyseren :7
  vrijdag 14 juli 2017 @ 22:22:02 #22
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_172425159
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 22:07 schreef herenschoenen het volgende:
Turkse leger is al een sterk leger.
lol

De situatie in Syrië heeft ons juist laten zien dat het Turkse leger geen kut voorstelt.
pi_172425418
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 22:07 schreef herenschoenen het volgende:

[..]

Ze zijn minstens 10 miljard waard. Als je dit soort wapens in huis hebt kan geen enkel land je iets aandoen zonder dat die heeel veel verliezen zal lijden. Turkse leger is al een sterk leger. Met de S-400 + de wetenschap om zelf zulke wapens te produceren zal Turkije alleen maar nog veel machtiger worden.

Turkije is een goede partner van Rusland. Ik hoop dat deze 2 landen nog lang zullen samen werken tegen het koloniale westen.
Pffff. Turkije is op weg een tweede Syrië te worden.

Ik zeg: bewapen de Koerden maar flink.

De tyfus met je s400. Economische neergang probeert hij met wapengekletter te compenseren. Maar als de Turkse toeristische attracties straks geen bezoekers krijgen. Er geen harde valute meer binnenkomen dondert alles in elkaar. Inclusief de lira.
Whatever...
pi_172425483
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 22:22 schreef YazooW het volgende:

[..]

lol

De situatie in Syrië heeft ons juist laten zien dat het Turkse leger geen kut voorstelt.
De Turkse leger is tot nu toe niet in actie gekomen. Op zeer kleine schaal maar dat kunnen we niet meetellen. Als de Turkse leger op grote schaal en dus ALL-OUT zou gaan in Syrië dan durf ik mijn hand in het vuur te steken dat geen enkel land in dat regio dat leger kan stoppen.

Er is een reden waarom de Turkse leger in de top 10 lijst sterkste legers ter wereld zit.
koop
  vrijdag 14 juli 2017 @ 22:33:39 #25
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_172425512
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 22:32 schreef herenschoenen het volgende:

[..]

De Turkse leger is tot nu toe niet in actie gekomen. Op zeer kleine schaal maar dat kunnen we niet meetellen. Als de Turkse leger op grote schaal en dus ALL-OUT zou gaan in Syrië dan durf ik mijn hand in het vuur te steken dat geen enkel land in dat regio dat leger kan stoppen.

Er is een reden waarom de Turkse leger in de top 10 lijst sterkste legers ter wereld zit.
Wat is dit voor brugklas stukje dan?
pi_172425592
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 22:32 schreef herenschoenen het volgende:

[..]

De Turkse leger is tot nu toe niet in actie gekomen. Op zeer kleine schaal maar dat kunnen we niet meetellen. Als de Turkse leger op grote schaal en dus ALL-OUT zou gaan in Syrië dan durf ik mijn hand in het vuur te steken dat geen enkel land in dat regio dat leger kan stoppen.

Er is een reden waarom de Turkse leger in de top 10 lijst sterkste legers ter wereld zit.
De Turkse leger? Trotse Turk gespot :Y
pi_172425677
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 22:32 schreef herenschoenen het volgende:

[..]

De Turkse leger is tot nu toe niet in actie gekomen. Op zeer kleine schaal maar dat kunnen we niet meetellen. Als de Turkse leger op grote schaal en dus ALL-OUT zou gaan in Syrië dan durf ik mijn hand in het vuur te steken dat geen enkel land in dat regio dat leger kan stoppen.

Er is een reden waarom de Turkse leger in de top 10 lijst sterkste legers ter wereld zit.
Het Turkse leger is vooral groot. Echt sterk niet. En de beruchte corruptie en slechte training van een groot deel ervan (plus slechte uitrusting) helpen niet.

Ja. Een Syrië in puin dat kunnen ze wel. Maar Iran? Dat is veel sterker.
Whatever...
pi_172425687
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 22:07 schreef herenschoenen het volgende:

[..]
... tegen het koloniale westen.
Hallo.. we zitten inmiddels in 2017. En een zeer hypocriete opmerking bovendien als we terugkijken wat de Ottomanen allemaal geflikt hebben.
Racist
pi_172425797
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 22:37 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Trotse Turk gespot :Y
Misplaatste trots dan, maar net als een nationalistische Turk een pleonasme.
Racist
pi_172426287
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 22:40 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Het Turkse leger is vooral groot. Echt sterk niet. En de beruchte corruptie en slechte training van een groot deel ervan (plus slechte uitrusting) helpen niet.

Ja. Een Syrië in puin dat kunnen ze wel. Maar Iran? Dat is veel sterker.
Iran is niet sterker als Turkije. Turkije is soennitisch. 85% van alle moslims ter wereld is soennitisch. Iran is een minderheid als we kijken naar de totale mankracht.

Turkije zal Iran ook niet aanvallen. Ze werken op veel gebieden samen. Zie bijvoorbeeld de front tegen de Amerikanen in Qatar. Iran , Turkije en Rusland samen zullen ervoor zorgen dat de Amerikaanse front in dat regio in elkaar zal storten.
koop
pi_172426411
Begroting van het Turkse leger is 18 mrd. Nederland 8. Hoeveel groter is Turkije in mensen en grootte? Daarmee hebben ze 10x zo veel man als wij...

Enorm veel slecht uitgeruste mannen. Dat wel. Nog veel slechter dan Nederlandse militairen.

Griekenland , een miniland, zo ongeveer failliet geeft nog 4 mrd uit.

Turkije heeft vooral een grote bek. Zoals we wel gewend zijn.
Whatever...
pi_172426440
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 23:04 schreef herenschoenen het volgende:

[..]

Iran is niet sterker als Turkije. Turkije is soennitisch. 85% van alle moslims ter wereld is soennitisch. Iran is een minderheid als we kijken naar de totale mankracht.

Turkije zal Iran ook niet aanvallen. Ze werken op veel gebieden samen. Zie bijvoorbeeld de front tegen de Amerikanen in Qatar. Iran , Turkije en Rusland samen zullen ervoor zorgen dat de Amerikaanse front in dat regio in elkaar zal storten.
Misschien een pilletje minder nemen... Dat helpt.
Whatever...
pi_172428265
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 22:41 schreef Toga het volgende:

[..]

Hallo.. we zitten inmiddels in 2017. En een zeer hypocriete opmerking bovendien als we terugkijken wat de Ottomanen allemaal geflikt hebben.
Kijk eens naar zijn userplaatje. Het is geen Turk en hij geeft geen fuck om kolonialisme, enkel trollen.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 12:38:02 #34
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_172434523
In Al-Bab hebben we kunnen zien dat het Turkse leger niks voorstelt. En dit is een operatie vlakbij Turkije, zonder bergachtig terrein. Zelfs daar liepen eenheden zonder enige steun regelrecht IS hinderlagen in. Moet je nagaan wat hun forward attack capaciteiten zijn in lastiger terrein en met langere aanvoerlinies. Elk serieus leger (Israël, het Russische, het Franse, het Engelse, het Duitse en het Amerikaanse) rolt ze op. Hell, zelfs tegen Hezbollah zouden ze het verdomd lastig hebben. Om over Iran nog maar te zwijgen :')
pi_172434639
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 12:38 schreef Richestorags het volgende:
In Al-Bab hebben we kunnen zien dat het Turkse leger niks voorstelt. En dit is een operatie vlakbij Turkije, zonder bergachtig terrein. Zelfs daar liepen eenheden zonder enige steun regelrecht IS hinderlagen in. Moet je nagaan wat hun forward attack capaciteiten zijn in lastiger terrein en met langere aanvoerlinies. Elk serieus leger (Israël, het Russische, het Franse, het Engelse, het Duitse en het Amerikaanse) rolt ze op. Hell, zelfs tegen Hezbollah zouden ze het verdomd lastig hebben. Om over Iran nog maar te zwijgen :')
Misschien is de tijd gekomen om te bewijzen hoe krachtig dat leger is door een serieuze militaire campagne te lanceren tegen Griekenland en Syrië tegelijk.

Koerden in Syrië zullen binnenkort Turkse bommen op moeten eten. Turkse militaire versterkingen die richting de grens met Afrin/Syrië gaan:







Een aanval op de koerden is trouwens een aanval op de amerikanen.
koop
pi_172434651
Weg met Turkije!
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_172434709
Het werkt natuurlijk van geen kanten, net als die patriots.
I´m back.
pi_172434864
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 12:45 schreef herenschoenen het volgende:

[..]

Misschien is de tijd gekomen om te bewijzen hoe krachtig dat leger is door een serieuze militaire campagne te lanceren tegen Griekenland en Syrië tegelijk.

Koerden in Syrië zullen binnenkort Turkse bommen op moeten eten. Turkse militaire versterkingen die richting de grens met Afrin/Syrië gaan:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Een aanval op de koerden is trouwens een aanval op de amerikanen.
ga fietsen joh
There are only 151 Pokémon.
pi_172434927
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 00:13 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Kijk eens naar zijn userplaatje. Het is geen Turk en hij geeft geen fuck om kolonialisme, enkel trollen.
Maar een Nederlander is het ook niet, gezien zijn geleuter over "de leger" en "dat regio". Dat idiote taalgebruik zie je hier alleen bij bepaalde users van een bepaalde komaf, en deze dorpsgek is daar gewoon een kloon van. Ik gok op Daedre/Knudde of wat voor namen hij ook allemaal gebruikt.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_172434964
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 13:01 schreef Hathor het volgende:

[..]

Maar een Nederlander is het ook niet, gezien zijn geleuter over "de leger" en "dat regio". Dat idiote taalgebruik zie je hier alleen bij bepaalde users van een bepaalde komaf, en deze dorpsgek is daar gewoon een kloon van. Ik gok op Daedre/Knudde of wat voor namen hij ook allemaal gebruikt.
Ik heb mij ook wel eens voorgedaan als Turkse trol. Is echt niet moeilijk hoor.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 13:11:22 #41
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_172435104
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 13:01 schreef Hathor het volgende:

[..]

Maar een Nederlander is het ook niet, gezien zijn geleuter over "de leger" en "dat regio". Dat idiote taalgebruik zie je hier alleen bij bepaalde users van een bepaalde komaf, en deze dorpsgek is daar gewoon een kloon van. Ik gok op Daedre/Knudde of wat voor namen hij ook allemaal gebruikt.
Waar is SecretPiet eigenlijk gebleven? Of heeft die een ban?
pi_172435140
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 13:11 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Waar is SecretPiet eigenlijk gebleven? Of heeft die een ban?
Zou em ook zo maar eens kunnen zijn, of PSVCL, dat is ook zoiets.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_172435831
Het enige slachtoffer van S-400's zijn de S-400's zelf.


Ik wens de Turken veel plezier met die troep. :')
  zaterdag 15 juli 2017 @ 13:57:15 #44
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 15 juli 2017 @ 13:57:58 #45
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_172435915
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 13:12 schreef Hathor het volgende:

[..]

Zou em ook zo maar eens kunnen zijn, of PSVCL, dat is ook zoiets.
Volgens mij zijn dat gewoon allemaal dezelfde personen.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 14:01:51 #46
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_172435999
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 12:45 schreef herenschoenen het volgende:

[..]

Misschien is de tijd gekomen om te bewijzen hoe krachtig dat leger is door een serieuze militaire campagne te lanceren tegen Griekenland en Syrië tegelijk.

Koerden in Syrië zullen binnenkort Turkse bommen op moeten eten. Turkse militaire versterkingen die richting de grens met Afrin/Syrië gaan:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Een aanval op de koerden is trouwens een aanval op de amerikanen.
Even uitgaande dat je turk bent, dienstplicht al afgekocht of ben je daar nog te jong voor :')
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_172436938
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 12:38 schreef Richestorags het volgende:
In Al-Bab hebben we kunnen zien dat het Turkse leger niks voorstelt. En dit is een operatie vlakbij Turkije, zonder bergachtig terrein. Zelfs daar liepen eenheden zonder enige steun regelrecht IS hinderlagen in. Moet je nagaan wat hun forward attack capaciteiten zijn in lastiger terrein en met langere aanvoerlinies. Elk serieus leger (Israël, het Russische, het Franse, het Engelse, het Duitse en het Amerikaanse) rolt ze op. Hell, zelfs tegen Hezbollah zouden ze het verdomd lastig hebben. Om over Iran nog maar te zwijgen :')
Obvious troll is obvious troll
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 14:51:51 #48
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_172437178
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 14:41 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Obvious troll is obvious troll
Neuh, we hebben kunnen zien dat het Turkse leger geen fuck voorstelt.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 15:04:40 #49
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_172437486
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 12:45 schreef herenschoenen het volgende:

[..]

Misschien is de tijd gekomen om te bewijzen hoe krachtig dat leger is door een serieuze militaire campagne te lanceren tegen Griekenland en Syrië tegelijk.
Bel even met de Duitsers. Die kunnen je nog wel wat verhalen vertellen over een twee fronten oorlog en hoe dat over 't algemeen uitpakt.

OT: Zijn die S400 installaties immuun voor SEAD kisten of wordt de effectiviteit van die dingen schromelijk overdreven?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_172442658
Met het verkrijgen van Russische technologie kun je afvragen hoe Turken omgaan met het delen van Westerse technologie. Ik denk dat de VS terughoudend gaat worden met updates op F16's en dergelijke.
Racist
pi_172444513
Turkije is ook nog bezig om de bonje die heeft geleid tot het weghalen van de Duitse troepen uit Incirlik te herhalen in Konya, wat echter een officiële NAVO-basis is.

Lekker bezig.
pi_172488020
Ah de s400 dat wonderwapen wat vervolgens geen fuck tegenhoudt gezien de 100 tomahawks die moeiteloos erover vlogen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_172490668
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 18:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ah de s400 dat wonderwapen wat vervolgens geen fuck tegenhoudt gezien de 100 tomahawks die moeiteloos erover vlogen.
Zoals de N-Koreaanse raketten die moeiteloos over het THAAD systeem vliegen?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_172490762
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 14:51 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Neuh, we hebben kunnen zien dat het Turkse leger geen fuck voorstelt.
Yep, de Russen en Iranezen waren een enorm succes.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_172494831
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 20:39 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Zoals de N-Koreaanse raketten die moeiteloos over het THAAD systeem vliegen?
Nee want die vliegen oostwaarts terwijl het systeem zuidwaarts staat.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_172495524
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 22:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Nee want die vliegen oostwaarts terwijl het systeem zuidwaarts staat.
Als je zegt dat ze "erover" vliegen, dan lijkt me dat meer van toepassing op een raket die enkele honderden km's (horizontaal) verder een hoogte van 2000 km bereikt, dan op een raket die op 120 km afstand op een hoogte van 30 a 40 meter vliegt. Als je de kromming van de aarde meerekent vlogen die kruisraketten onder de horizon, gezien vanuit de basis waar die S-400's staan. Dat kan je moeilijk "erover vliegen" noemen.
Die S-400s werden trouwens geplaatst om de Russische piloten te beschermen na het neerschieten door Turkije, niet om Assad's vliegvelden te verdedigen, zeker niet als hij het zelf uitlokt.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_172498367
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 23:17 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Als je zegt dat ze "erover" vliegen, dan lijkt me dat meer van toepassing op een raket die enkele honderden km's (horizontaal) verder een hoogte van 2000 km bereikt, dan op een raket die op 120 km afstand op een hoogte van 30 a 40 meter vliegt. Als je de kromming van de aarde meerekent vlogen die kruisraketten onder de horizon, gezien vanuit de basis waar die S-400's staan. Dat kan je moeilijk "erover vliegen" noemen.
Die S-400s werden trouwens geplaatst om de Russische piloten te beschermen na het neerschieten door Turkije, niet om Assad's vliegvelden te verdedigen, zeker niet als hij het zelf uitlokt.
Dat is niet waar. De S400 werden geplaatst om de Westerse Coalitie tegen te houden om Assad aan te vallen. Bovendien, hebben de Amerikanen de Russen op de hoogte gebracht dat ze over de grondgebied heen zouden vliegen. Dit heeft geleid tot een politieke crisis mgt dat de crisislijn tussen die 2 landen weer is gesloten.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 08:10:25 #58
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_172498410
In z'n vorige topic riep deze TS nog dat de Turken alle Russen moeten afslachten en nu is hij blij met deze slijmactie richting Moskou. Hypocriet of schizofreen?
pi_172498745
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 08:10 schreef Twiitch het volgende:
In z'n vorige topic riep deze TS nog dat de Turken alle Russen moeten afslachten en nu is hij blij met deze slijmactie richting Moskou. Hypocriet of schizofreen?
Dat eerste vooral. Het is niet de eerste keer en het zal zeker de laatste keer niet zijn dan Erdogan en zijn kliek vandaag A zegt, morgen B en overmorgen C doet.

Iedereen herinnert zich Erdogan die tijdens Davos 'one minute' zei tegen Peres en begon uit te weiden over de misdaden die Israel zou plegen. Wat niet iedereen weet, omdat het niet breed werd uitgezonden, zeker niet door de Erdomedia, dat Erdogan 15 minuten later in een kleinere setting aangaf dat hij niet tegen de geachte heer Peres fulmineerde, maar tegen de moderator.

Of dat er eerst geen sprake zou zijn van afbetaling van de dienstplicht, dan weer wel, dan weer niet, dan weer wel.

Of dat Turkije weer een straaljager van de Russen zou neerhalen als het het luchtruim van Turkije zou schenden om niet snel daarna aan te geven dat het hem spijt en dat het was gebeurd door een gulenist.

De reacties tegenover de Amerikanen bereikt een ander niveau van hypocrisie. Wel Amerika ervan betichten Erdogan en zijn regering omver te willen werpen, maar tegelijkertijd smeken om uitlevering van Gulen zonder bewijs, want "Waar is bewijs voor nodig? We zijn toch vrienden?"



[ Bericht 9% gewijzigd door KirmiziBeyaz op 18-07-2017 09:10:12 ]
pi_172500667
De turken zijn al sinds de jaren 90 van de vorige eeuw op zoek naar een systeem met dergelijke capaciteiten. Veelal liepen de onderhandelingen met westerse partners stuk op het stukje "technologie overdracht". Turkije is namelijk al vele jaren bezig met het opzetten van een eigen militair-industrieel complex. Ze hebben dan ook zelf de wens om dergelijke high-tech systemem zelf te kunnen gaan produceren. Ze hebben ook al regelmatig gesprekken gehad met aanbieders buiten de Navo (China, Rusland, Israel). Verder past dit wel in het Turkse straatje waarbij de economie sterk op de overheid leunt.

Voor de rest blijft het Turkse leger zeer matig wat betreft operationele capaciteiten. Maarja, dat is een probleem wat door bijna alle landen in de regio wordt gedeeld. Overigens is die matigheid "by design" een puur politieke keuze omdat het regime veelal het leger niet wantrouwt. Veelal wordt die matigheid gecompenseerd door veel geld uit te geven aan dure speeltjes. Saoudi-Arabie doet dat ook maar dan op een veel grotere schaal (en faalt hard in Jemen).
  dinsdag 18 juli 2017 @ 11:25:57 #61
426473 .Exe
And Justice for All
pi_172500843
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 22:22 schreef YazooW het volgende:

[..]

lol

De situatie in Syrië heeft ons juist laten zien dat het Turkse leger geen kut voorstelt.
In de tijd van zwaard en speren wisten ze al niet hoe ze daar mee om moesten gaan. Laat staan met dit hi-TEC materiaal. Nee, in oorlogssituaties zal de emoties het snel overnemen en vervolgens schieten ze hun eigen vliegtuigen uit de lucht🤔
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')