abonnement Unibet Coolblue
pi_172397307
Ik blijf het knap vinden dat het COA voldoende subsidie blijft krijgen om dit soort woningen te kopen. En dit terwijl er een nijpend tekort aan studentenwoningen/sociale huurwoningen en zoals gisteren in het nieuws verscheen ook modale koopwoningen is. Immigranten wekken een gevoel van urgentie op die er schijnbaar niet is voor de Nederlandse bevolking.

Niet dat ik vind dat we niets voor de immigranten moeten faciliteren, maar ik blijf dit vreemd vinden.
  donderdag 13 juli 2017 @ 20:30:43 #127
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_172397342
Het blijft natuurlijk belachelijk dat die huisvesting in woonwijken moet terwijl een prachtlocatie, namelijk voormalig militair kamp Deibelkamp, wordt gesloten.

Den Helder Actueel - Asielzoekersopvang Nieuweweg sluit de deuren



Ligt mooi afgelegen, dus geen overlast voor buren etc.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_172397355
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:28 schreef freako het volgende:

[..]

Sowieso is de dichtstbijzijnde hogeschool een kilometer of 40 verderop, in Alkmaar. Best wel ver weg voor studentenhuisvesting.
Maritiem officier. Is MBO maar ook best "studeren" zou men zeggen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_172397378
Ik denk ook dat ze bang zijn dat hun dochters niet meer veilig over straat kunnen en de criminaliteit zal toenemen buiten overlast maar dat zie ik niemand zeggen want dat mag niet. Dat zijn vooroordelen maar weet zeker dat dat ook mee speelt. Terecht of onterecht. Feit.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 13 juli 2017 @ 20:31:49 #130
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_172397384
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:29 schreef Luckyseven het volgende:
Ik blijf het knap vinden dat het COA voldoende subsidie blijft krijgen om dit soort woningen te kopen. En dit terwijl er een nijpend tekort aan studentenwoningen/sociale huurwoningen en zoals gisteren in het nieuws verscheen ook modale koopwoningen is. Immigranten wekken een gevoel van urgentie op die er schijnbaar niet is voor de Nederlandse bevolking.

Niet dat ik vind dat we niets voor de immigranten moeten faciliteren, maar ik blijf dit vreemd vinden.
Bah nuance.. Als je kritiek hebt op het feit dat men 16! Asielzoekers in een pand van ruim een half miljoen willen stoppen ben je blijkbaar al fout.

Dat is bijna 40k de man he. Puur de aanschaf. En dan heb ik het nog niet gehad over eventuele waardedaling van omringende woningen en de andere kosten die een asielzoeker met zich meebrengt

Daar ontkom je niet aan, maar om dan maar full retard te gaan met geld..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_172397419
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:28 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Sjonge jonge ga je nog een keer uitgebreid ergens op in of doe je aan cherrypicken en leg je daar vervolgens je drolletje op? Want zo werkt het nu eenmaal in de grote mensen wereld. Kijk alleen al naar het leenstelsel.

Het geld moet ergens vandaan komen. Als je onbegrenst asielzoekers opneemt is dat een ding, maar waar wordt dat van betaald dan?
Ja, daar heb je dan weer gelijk in. Maar ik ben bekend met het feit dat men elkander toch niet overtuigt of een forum (dat schijnt zelfs onmogelijk te zijn..) dus een korte reactie is net zo goed als een lange en bespaart tijd. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 13 juli 2017 @ 20:34:00 #132
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_172397458
Villas voor vluchtelingen. Wat een onzin.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  donderdag 13 juli 2017 @ 20:34:05 #133
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_172397466
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:28 schreef freako het volgende:

[..]

Sowieso is de dichtstbijzijnde hogeschool een kilometer of 40 verderop, in Alkmaar. Best wel ver weg voor studentenhuisvesting.
Hoho, Het KIM staat in Den Helder. Al hebben die natuurlijk huisvesting bij de Marine zelf :+ Er is ook een minor hbo Olie & Gas in Den Helder. :+
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_172397477
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:22 schreef Bart2002 het volgende:
Wat is precies jouw probleem met een villa? Behalve de "gunfactor" die ontbreekt? En waarom "kunnen" studenten wel?
Waarom zou je iets gunnen aan migranten die duizenden kilometers afreizen naar een land waar ze zichzelf een beter leven willen toe-eigenen op kosten van een ander :?
pi_172397484
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:31 schreef Karig_Hutje het volgende:
Ik denk ook dat ze bang zijn dat hun dochters niet meer veilig over straat kunnen en de criminaliteit zal toenemen buiten overlast maar dat zie ik niemand zeggen want dat mag niet. Dat zijn vooroordelen maar weet zeker dat dat ook mee speelt. Terecht of onterecht. Feit.
Daarom een citaat:

Wat streven die bruintjes namelijk na, wat willen die rumbonen eigenlijk van ons? Ze willen van ons alles, wat wij door eigen ijver, vlijt en plichtsbetrachting hebben vergaard, opgebouwd en tot stand gebracht. Ze willen zich in onze prachtige flats nestelen, na ons er met geweld uit te hebben gedreven; hun begeerte is gewekt door onze schitterende automobielen die ze ons willen afnemen om er, zonder rijbewijs, bril of enige kennis der verkeersregels mede langs de wegen te knetteren. Ze willen - waarom nog langer doekjes er om winden? - onze roomblanke dochters voor onze ogen de kleren van het lijf scheuren, dat willen ze! En hoe dom ze ook mogen zijn, ze weten drommels goed, dat zolang wij waakzaam blijven en het christelijk geloof toegedaan, er voor hen niet de geringste kans is om hun boze dromen in vervulling te doen gaan.’
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 13 juli 2017 @ 20:35:08 #136
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_172397506
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:32 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ja, daar heb je dan weer gelijk in. Maar ik ben bekend met het feit dat men elkander toch niet overtuigt of een forum (dat schijnt zelfs onmogelijk te zijn..) dus een korte reactie is net zo goed als een lange en bespaart tijd. :)
Als ik discussies heb sta ik open voor andermans mening. Hell, heb mijn menjng wel eens aangepast na een flinke discussie hier.


Kijk, die asielzoekers zijn nou eenmaal hier, dus daar heb je voor te zorgen. Een villa van 6 ton slaat gewoon nergens op.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 13 juli 2017 @ 20:36:30 #137
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_172397565
Bovenin deze Prt Scr trouwens het zwembad uit dit bericht: NWS / Jonge asielzoekers vallen meisjes lastig in zwembad Den Helder

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_172397572
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:35 schreef Straatcommando. het volgende:
Een villa van 6 ton slaat gewoon nergens op.
5 ton dan? Waar liggen wij hier de grens met z'n allen? :) 425.000. Lager ga ik niet. Dat is een breekpunt.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_172397573
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:15 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat is er allemaal mis met dit nieuws.

Blijkbaar zijn rijke mensen net zo institutioneel racistisch als het arme gepeupel. Alleen hebben rijke mensen de luxe ergens te kunnen wonen waar veel allochtonen nooit kunnen wonen. Dat blijkt nu wel weer aangezien ze liever een villa opkopen dan een azc in de buurt hebben
Dat was al bekend, ook 'rijke' mensen verzetten zich tegen de komst van een azc in hun wijk. Alleen maken zij daarbij geen gebruik van demonstraties en geweld, maar zetten andere middelen in, zoals hun contacten binnen de gemeente(raad) of ze kopen gewoon het pand op.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 13 juli 2017 @ 20:39:42 #140
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_172397657
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:36 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

5 ton dan? Waar liggen wij hier de grens met z'n allen? :) 425.000. Lager ga ik niet. Dat is een breekpunt.
Je kunt het wel ridiculiseren, maar voor een half miljoen kun je heel wat containerwoningen optrekken. En de term klinkt niet leuk, maar ook dan leven mensen niet in armoede of in vieze gore woningen.

Een half miljoen is een druppel op de gloeiende plaat. Maar zodra het diezelfde half miljoen maar ingezet wordt voor 16 man is het geen druppel meer maar een molecuul
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_172397956
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:39 schreef Straatcommando. het volgende:
Je kunt het wel ridiculiseren, maar voor een half miljoen kun je heel wat containerwoningen optrekken. En de term klinkt niet leuk, maar ook dan leven mensen niet in armoede of in vieze gore woningen.

Nou, zoals volgens mij Freako (een verstandig mens) al beweerde: in een bestaande woning is die opvang goedkoper te realiseren. En daarna kun je het huis weer verkopen. Het geld is niet "weg". Zo kun je het ook zien. Ik denk dat jij het ziet als iets wat niet "kan" wegens emotionele redenen in plaats van e.e.a. verstandelijk te beredeneren.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 13 juli 2017 @ 20:49:59 #142
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_172397995
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:48 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nou, zoals volgens mij Freako (een verstandig mens) al beweerde: in een bestaande woning is die opvang goedkoper te realiseren. En daarna kun je het huis weer verkopen. Het geld is niet "weg". Zo kun je het ook zien. Ik denk dat jij het ziet als iets wat niet "kan" wegens emotionele redenen in plaats van e.e.a. verstandelijk te beredeneren.
Nee ik bekijk het puur rationeel. Het geld is niet weg, het is omgezet in onroerend goed. De vraag is echter wat de waarde gaat doen met zo'n gevoelige beslissing in de buurt.

Daarnaast kun je geld maar een keer uitgeven. Dat geld kan dus veel beter besteed worden. Dat je ipv 16 er meteen 160 helpt, zeg maar.

Daarnaast heb je ook aan de maatschappij te denken. Als het zo gevoelig ligt en dan zeker met al dat geld in het achterhoofd, pak dan lekker een andere woning?

Waarom persee een dure villa in een chique wijk en dan ook nog eens voor maar 16 man?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_172398057
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:49 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

De vraag is echter wat de waarde gaat doen met zo'n gevoelige beslissing in de buurt.
Mijn God. Wat boeit jou dat nou? Als je containerwoningen optrekt (jouw plan) dan zullen die ook best in waarde dalen. "Puur rationeel" is het allemaal niet broeder.

Ik pikte er weer even wat uit. Maar het is ook van toepassing op de rest van jouw post.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 13 juli 2017 @ 20:52:34 #144
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_172398073
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:51 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Mijn God. Wat boeit jou dat nou? Als je containerwoningen optrekt (jouw plan) dan zullen die ook best in waarde dalen. "Puur rationeel" is het allemaal niet broeder.
Gast :')

Want die containerwoningen zet je midden in die woonwijk neer zeker. Pak je een industriėterrein. Of een nieuwbouwwijk, of gewoon een "normale" woning.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_172398112
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:52 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Gast :')
Nee. Het is niet rationeel. Het is emotioneel. Ik ben getraind om dat te herkennen. Slaap er maar eens een nachtje over.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 13 juli 2017 @ 20:55:29 #146
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_172398160
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:53 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nee. Het is niet rationeel. Het is emotioneel. Ik ben getraind om dat te herkennen. Slaap er maar eens een nachtje over.
Nee het is niet zo punt uit.


Fijne discussiepartner ben je.

Maar we draaien het eens om. Vertel, wat zie jij als goede reden om deze villa van 6 ton op te kopen om er vervolgens 16 asielzoekers in te plaatsen?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_172398419
quote:
10s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Nee het is niet zo punt uit.

Fijne discussiepartner ben je.

Maar we draaien het eens om. Vertel, wat zie jij als goede reden om deze villa van 6 ton op te kopen om er vervolgens 16 asielzoekers in te plaatsen?
Dan plaats je er camera's in en zend je het uit als een nieuw seizoen van Big Brother.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  donderdag 13 juli 2017 @ 21:04:34 #148
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172398432
quote:
10s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Nee het is niet zo punt uit.

Fijne discussiepartner ben je.

Maar we draaien het eens om. Vertel, wat zie jij als goede reden om deze villa van 6 ton op te kopen om er vervolgens 16 asielzoekers in te plaatsen?
Goede vraag. Waar is Bart gebleven.
pi_172398500
quote:
10s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:55 schreef Straatcommando. het volgende:
Maar we draaien het eens om. Vertel, wat zie jij als goede reden om deze villa van 6 ton op te kopen om er vervolgens 16 asielzoekers in te plaatsen?
Omdat het kan blijkbaar. Zij waren in de race. Maar de medebewoners vonden het geen goed idee en lieten hun geld voor zich werken. Zo kopen zij invloed (en ondermijnen daarmee m.i. de democratie).

Maar jij zegt dus dat je hier "puur rationeel" instaat terwijl je vervolgens geen rationele verklaringen geeft waarom het niet kan. Behalve dat het niet "kan" dan. En iets over "waarde" van die villa. Wat dat betreft had je zelf in die villawijk kunnen wonen. Niet hier! Ergens anders Prima! Maar niet hier! Dat zijn ook hun overwegingen. Ze zijn w.s. blij met je dat je hun zaak verdedigt.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_172398542
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:04 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Goede vraag. Waar is Bart gebleven.
Ik beman mijn post hoor. Totdat de tegenstand te sterk wordt. Dan trek ik mij strategisch terug.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')