Geef ze toch gewoon de machtiging om automatisch af te houden dan zie je wel hoeveel het was.quote:Op vrijdag 17 november 2017 20:46 schreef Gunner het volgende:
[..]
Hoe configureer je trouwens een Nederlands model Model 3 en hoeveel is dat nu echt in Euro's? Erg vaag allemaal.
Eensch hoor. Daarnaast waren die model s gevallen alleen maar aantrekkelijk vanwege de 0 procent bijtelling.quote:Op vrijdag 17 november 2017 20:46 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja, ik zou ook best een Model 3 willen kopen maar je bent knettergek als je een aanbetaling gaat doen voor een model wat je met wat mazzel over 1,5 - 2 jaar kan rijden bij een bedrijf wat er feitelijk financieel belabberd voorstaat. Zelf zeggen ze 12 - 18 maanden maar dat gelooft niemand natuurlijk in het licht van recente nieuwsberichten.
Hoe configureer je trouwens een Nederlands model Model 3 en hoeveel is dat nu echt in Euro's? Erg vaag allemaal.
Het is nog altijd beter dan die hybrides doe je nooit aan de stekker ziet. De grootste faal van Den Haag in jaren.quote:Op vrijdag 17 november 2017 20:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Eensch hoor. Daarnaast waren die model s gevallen alleen maar aantrekkelijk vanwege de 0 procent bijtelling.
Na Shell zullen andere grote oliemijen hopelijk ook snellaad fasciliteiten gaan aanbieden wat de acceptatie van volledig elektrische autos stimuleert want het reduceert de range anxiety aanzienlijk.quote:Shell maakt snel opladen elektrische auto mogelijk bij tankstations
Shell gaat samen met autofabrikanten snelladers voor elektrische auto's bij zijn tankstations neerzetten. Het Brits-Nederlandse olie- en gasbedrijf heeft een overeenkomst gesloten met IONITY, een samenwerkingsverband van BMW, Daimler, Ford en Volkswagen.
Financiële details zijn niet bekendgemaakt.
Volgens de deal komen de snelladers bij Shell-tankstations in tien Europese landen te staan.
In eerste instantie komen laders bij Shells tachtig grootste tankstations langs snelwegen. Daar komen gemiddeld zes laders te staan waar elektrische auto's in vijf tot acht minuten kunnen worden opgeladen.
Shell kocht onlangs al NewMotion, dat laadstations voor elektrische auto's uitbaat.
Excuus voor de typfout.quote:Op vrijdag 17 november 2017 20:42 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Kleine letter k is kilo
Grote letter K is Kelvin
kilo achter kilo kan niet in het metrisch stelsel. Daarvoor wordt dan 'mega' gebruikt. Of in geval van gewicht 'ton' in plaats van kilogram of megagram.
Zoals het er staat is ronduit bedroevend.
Jammer dat ze 1 fabrikant vergeten in het onderzoekquote:Elektrische auto’s kunnen helemaal niet zo ver rijden als de fabrikant beweert. De actieradius ligt in veel gevallen veertig procent lager dan wordt beweerd.
Uit praktijktests van consumentenorganisaties blijkt dat de Nissan Leaf geen 250 kilometer met een volle accu rijdt, maar slechts 144. De Renault Zoe haalde 232 in plaats van 400 kilometer en de Opel Ampera-e haalde de beloofde 500 niet maar bleef steken op 304.
De test ging uit van een realistische situatie. Naast de bestuurder zat in elke wagen nog een volwassen passagier en twee kinderen achterin. De verwarming werd op 22 graden gezet, en het traject over 124 kilometer omvatte zowel stadsverkeer als snelwegen.
Volgens het Belgische Test-Aankoop reageerden de fabrikanten dat de maximale rij-afstanden ’slechts richtwaarden’ zijn.
De testers zeggen dat de batterij op snellere wegen nog sneller leeg zal zijn. In de meest gunstige omstandigheden haal je volgens hen ook nog maar tachtig procent van het bereik.
Vlaamse Bron:
https://www.vrt.be/vrtnws(...)ven-ver-als-produce/
Als fabrikant kun je weinig anders dan de de NDEC aanhouden toch?quote:Op maandag 27 november 2017 12:01 schreef nils7 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-auto-veel-eerder-op
[..]
Jammer dat ze 1 fabrikant vergeten in het onderzoek
Wat de VRT aanhaalt is het NEDC bereik wat nergens op slaat, helaas komt dat niet in de buurt van praktijkcijfers die zelfs fabrikanten verspreiden.
Ken heel wat mensen die een plug-in rijden, stekkeren allemaal, sterker nog, als men niet stekkert is dat omdat de laadpalen allemaal bezet zijn.quote:Op vrijdag 17 november 2017 20:52 schreef Gunner het volgende:
[..]
Het is nog altijd beter dan die hybrides doe je nooit aan de stekker ziet. De grootste faal van Den Haag in jaren.
Helaas.quote:Op maandag 27 november 2017 17:30 schreef Fer het volgende:
[..]
Als fabrikant kun je weinig anders dan de de NDEC aanhouden toch?
De industrie gaat zich blijkbaar serieus bezig houden met het elektrisch vliegen. Waarschijnlijk gaat men er vanuit dat de energiedichtheid van de accu´s blijft toenemen. Energiedichtheid is de belangrijkste factor om het uiteindelijk economisch rendabel te krijgen. Het gewicht van de accu moet een vliegtuig de gehele reis door de lucht meetorsen, terwijl het gewicht aan kerosine steeds minder wordt naarmate men zijn reisdoel naderd.quote:Airbus, Siemens en Rolls Royce werken samen aan elektrisch vliegen
Vliegtuigbouwer Airbus maakt samen met industriereus Siemens en motorenmaker Rolls Royce werk van elektrisch vliegen. Het drietal is momenteel drukdoende met de ontwikkeling van een hybride vliegtuigmotor.
Een eerste test met een commercieel vliegtuig met een elektromotor en drie conventionele straalmotoren staat voor 2020 op de planning.
Siemens bouwt momenteel een motor met een vermogen van twee megawatt. Dat is circa de helft van wat een conventionele aandrijving levert.
Rolls Royce zal een gasturbine leveren die in de romp van het vliegtuig geïnstalleerd zal worden en stroom opwekt voor de motoren. Airbus is verantwoordelijk voor de integratie van de systemen.
Volgens de bedrijven wordt met de ontwikkelingen een belangrijke stap gezet in het realiseren van elektrisch vliegen in de nabije toekomst. Na de eerste test met een elektromotor moet snel een test volgen waarbij een tweede conventionele motor wordt vervangen voor een hybride elektrische variant.
Ik zie de brandweer al ernaast staan als bij een ongeval met een Tesla?quote:Op dinsdag 28 november 2017 16:48 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De industrie gaat zich blijkbaar serieus bezig houden met het elektrisch vliegen. Waarschijnlijk gaat men er vanuit dat de energiedichtheid van de accu´s blijft toenemen. Energiedichtheid is de belangrijkste factor om het uiteindelijk economisch rendabel te krijgen. Het gewicht van de accu moet een vliegtuig de gehele reis door de lucht meetorsen, terwijl het gewicht aan kerosine steeds minder wordt naarmate men zijn reisdoel naderd.
Een auto heeft veel vaker te maken met tegenliggers en objecten onderweg dan vliegtuigen. De kans dat er nog overlevenden zijn bij een vliegtuigongeval waarbij de accu ernstig beschadigd raakt is erg klein. De kinetische energie is namelijk veel groter nog dan die van een elektrische auto.quote:Op dinsdag 28 november 2017 16:50 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik zie de brandweer al ernaast staan als bij een ongeval met een Tesla?
https://www.ad.nl/amersfo(...)shte-tesla~a1ec61b0/
Kan wel kloppen echter het is al voorgekomen dat er 1 iemand overleven deed, god in het spel?quote:Op dinsdag 28 november 2017 17:22 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Een auto heeft veel vaker te maken met tegenliggers en objecten onderweg dan vliegtuigen. De kans dat er nog overlevenden zijn bij een vliegtuigongeval waarbij de accu ernstig beschadigd raakt is erg klein. De kinetische energie is namelijk veel groter nog dan die van een elektrische auto.
Bij een overheid en industrietak gaat het om de statistiek. Een individu kan de pech hebben in een dergelijke afschuwelijke situatie terecht te komen maar die mogelijkheid sluit het gebruik niet uit. We rijden meestal rond met zeer vlambare benzine in de tank ipv diesel bijvoorbeeld. De huidige industriegiganten durven niet meer af te wachten, de belangen zijn te groot. Ik vermoed dat het elektrisch vliegen voorlopig niet haalbaar is voor verre continentale vluchten.quote:Op dinsdag 28 november 2017 17:24 schreef john2406 het volgende:
[..]
Kan wel kloppen echter het is al voorgekomen dat er 1 iemand overleven deed, god in het spel?
Of de betere beschermengel of noem maar op?
Er komt een elektro aandrijving welke stroom krijgt van een ... gasturbine. Laat die turbine dan meteen het vliegtuig aandrijven, veel efficienter lijkt me.quote:Op dinsdag 28 november 2017 16:48 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De industrie gaat zich blijkbaar serieus bezig houden met het elektrisch vliegen. Waarschijnlijk gaat men er vanuit dat de energiedichtheid van de accu´s blijft toenemen. Energiedichtheid is de belangrijkste factor om het uiteindelijk economisch rendabel te krijgen. Het gewicht van de accu moet een vliegtuig de gehele reis door de lucht meetorsen, terwijl het gewicht aan kerosine steeds minder wordt naarmate men zijn reisdoel naderd.
Kolen vermoed ikquote:Op dinsdag 28 november 2017 19:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Er komt een elektro aandrijving welke stroom krijgt van een ... gasturbine. Laat die turbine dan meteen het vliegtuig aandrijven, veel efficienter lijkt me.
dikke vinger dat je 350 km haalt met je 70. dan laad je altijd tot 100% en rij je rechts achter de vrachtwagens.quote:Op maandag 27 november 2017 17:35 schreef nils7 het volgende:
[..]
Helaas.
Daarnaast ga je wel realistische cijfers adverteren en anderen houden nog we de NEDC aan dan denken klanten dat je het ruk doet omdat het significant minder.
Overigens is de EPA range wat realistischer.
Voor een Model S 70 is dit het volgende (wiki):
370 km (Tesla Motors)
390 km (NEDC)
335 km (EPA)
In de praktijk haal ik er wel 350 km mee (veel snelweg).
Ik rij m niet dagelijks en laadt hem dus als ik er 1 rij tot de 100%. Aangezien ik er alleen lange trips mee doe.quote:Op dinsdag 28 november 2017 20:34 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
dikke vinger dat je 350 km haalt met je 70. dan laad je altijd tot 100% en rij je rechts achter de vrachtwagens.
ik met een P85+ mag met dit weer blij zijn als ik 250 haal uit een volle lading. rij gewoon mee met verkeer, dus 120 a 140.
beetje gemiddeld verbruik nu is al rond de 230. dan haal je je typical al dus niet.
Ik neem dan ook aan dat dit voor het testen van elektrische aandrijving is, uiteindelijk zal men waarschijnlijk toch accu´s gaan gebruiken met een grote energiedichtheid.quote:Op dinsdag 28 november 2017 19:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Er komt een elektro aandrijving welke stroom krijgt van een ... gasturbine. Laat die turbine dan meteen het vliegtuig aandrijven, veel efficienter lijkt me.
een turbine die een generator aandrijft kun je efficienter laten werken denk ik. Maar dan kun je de restwarmte niet gebruiken. Terwijl de restwarmte bij een turbine engine bijdraagt aan de thrust.quote:Op dinsdag 28 november 2017 19:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Er komt een elektro aandrijving welke stroom krijgt van een ... gasturbine. Laat die turbine dan meteen het vliegtuig aandrijven, veel efficienter lijkt me.
Ondertussen lijkt er meer vaart te komen in de produktie van de model 3 omdat er nu autos worden afgeleverd aan klanten die niet tot het personeel van Tesla behoren.quote:PepsiCo bestelt honderd elektrische vrachtwagens bij Tesla
PepsiCo heeft honderd elektrische vrachtwagens besteld bij Tesla. Het is de grootste openbaar gemaakte order voor de vorige maand onthulde Tesla Semi.
Het moederbedrijf van onder meer Pepsi, Lay's en Lipton wil met de vrachtwagens snacks en drankjes vervoeren van fabrieken naar distributiecentra en direct naar winkels.
De vrachtwagens van Tesla hebben een bereik van 500 mijl, ongeveer 800 kilometer, beloofde Tesla-topman Elon Musk bij de presentatie.
Eerder bestelden andere Amerikaanse bedrijven als winkelketen Wal-Mart en voedseldistributeur Sysco ook al vrachtwagens bij Tesla. Volgens Reuters zijn er al zeker 267 reserveringen voor de trucks binnengekomen.
Toyota bekent van de Prius hybride gaat zich meer focussen op elektrisch rijden. Hun "oplossing" is er echter 1 die er vanuit lijkt te gaan dezelfde carroserie te gebruiken als die van de brandstofwagens. Ik betwijfel of dat een succesformule wordt?quote:
Toyota wil in 2025 van alle modellen een elektrische variant
De Japanse automaker Toyota maakt werk van elektrisch rijden. Het concern wil tegen 2025 van al
zijn modellen ook een elektrische variant op de weg hebben.
Toyota stelt zichzelf als doel om de verkoop van elektrisch aangedreven voertuigen fors op te voeren. Tegen 2030 moeten meer dan 5,5 miljoen stekkerauto's, inclusief plug-in hybrides, zijn verkocht.
Ruim een miljoen auto's daarvan zouden emissievrij moeten rondrijden. Het bedrijf verwacht tegen 2020 circa tien van dergelijke modellen in productie te hebben.
De strategie van Toyota gaat gepaard met een investering van 13,3 miljard dollar tot en met 2030. De automaker verwacht volop te kunnen profiteren van de recente samenwerking met Panasonic op het gebied van accu's.
Niet dat ik het voor het zeggen heb maar ik zou gewoon een platform ontwikkelen waar je elk soort koets op kwijt kan (zoiets deed Chevy al begin jaren '00 maar hebben er nooit echt wat mee gedaan):quote:Op maandag 18 december 2017 18:32 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Toyota bekent van de Prius hybride gaat zich meer focussen op elektrisch rijden. Hun "oplossing" is er echter 1 die er vanuit lijkt te gaan dezelfde carroserie te gebruiken als die van de brandstofwagens. Ik betwijfel of dat een succesformule wordt?
Met name het gebruik van Cobalt in de batterijen levert de nodige problemen op, met name in de DRC. Hoog efficiente elektromotoren bevatten vaak sterke Neodymium magneten. Het winnen van Neodymium levert nogal wat millieuschade op en het komt voornamelijk uit China. Tesla gebruikt meestal geen Neodymium magneten in de motoren. Er zijn echter modellen waarbij er uiteindelijk toch voor is gekozen zoals de Model 3 RWD Long Range.quote:One of the big changes facing the global transportation industry is electrification. Big corporations and car manufacturers are ditching combustion engines, with Toyota saying it will have an electrified or hybrid version of all vehicles by 2025. But there is a dark side to this revolution. Cobalt is one of the key ingredients added in electric batteries, and more than half of it is currently mined in the Democratic Republic of Congo. Amnesty says children as young as seven work in dangerous conditions in Congo cobalt mines.
De stijgende prijzen van Cobalt en Neodymium zetten aan tot het zoeken naar alternatieven. Er is een alernatief voor Neodymium in elektromotoren al is die niet ideaal. Voor het gebruik van Cobalt in batterijen zijn vele alternatieven. In de zoektocht naar betere en goedkopere batterijen sluit men het gebruik van Cobalt vanwege de beperkte beschikbaarheid al snel uit.quote:Rare Earths: Tesla to use permanent magnet motors in Model 3 Long Range models
The smaller size/weight, higher torque density and improved efficiency of permanent magnet motors compared to induction motors make them attractive for use in HEV and EVs, as they provide better acceleration, reduce vehicle weight and allow greater space for other components. The majority of HEV models use permanent magnet motors, solely for their space/weight saving benefits as vehicles must also include an internal combustion engine and associated equipment, unlike pure EV models. Some EV models already use permanent magnet motors, either as the traction motor or generator, including the Chevrolet Bolt. It is expected that other models will introduce permanent magnet motors to improve their performance and range as the EV market becomes more competitive.
Voor de Tesla weet ik het niet, maar voor andere elektrische auto's is 120 a 140km/h dan ook veel 'te hard' om een grote actieradius te kunnen halen. Boven de 100km/h wordt het voor die auto's heel snel slechter.quote:Op dinsdag 28 november 2017 20:34 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
dikke vinger dat je 350 km haalt met je 70. dan laad je altijd tot 100% en rij je rechts achter de vrachtwagens.
ik met een P85+ mag met dit weer blij zijn als ik 250 haal uit een volle lading. rij gewoon mee met verkeer, dus 120 a 140.
beetje gemiddeld verbruik nu is al rond de 230. dan haal je je typical al dus niet.
Dat is voor auto's op brandstof niet anders. Echter zit het verschil hem daarbij tussen 600km op een tank of 800+ kmquote:Op zondag 24 december 2017 17:37 schreef Physsic het volgende:
[..]
Voor de Tesla weet ik het niet, maar voor andere elektrische auto's is 120 a 140km/h dan ook veel 'te hard' om een grote actieradius te kunnen halen. Boven de 100km/h wordt het voor die auto's heel snel slechter.
Met een Tesla geen probleem.quote:Op zondag 24 december 2017 17:37 schreef Physsic het volgende:
[..]
Voor de Tesla weet ik het niet, maar voor andere elektrische auto's is 120 a 140km/h dan ook veel 'te hard' om een grote actieradius te kunnen halen. Boven de 100km/h wordt het voor die auto's heel snel slechter.
quote:Tesla heeft weinig Model 3-auto's geleverd in vierde kwartaal
Tesla heeft in het vierde kwartaal van 2017 1.550 Model 3-auto's geleverd. Dat is een stijging ten opzichte van het derde kwartaal, maar het aantal steekt nog altijd schril af bij de 15.200 geleverde Model S- en 13.120 Model X-auto's uit het vierde kwartaal.
Volgens Tesla is er grote vooruitgang geboekt bij het oplossen van de problemen met het productieproces van de Model 3. Daardoor zou de productie aan het einde van het kwartaal flink zijn toegenomen. Volgens Tesla leidde dat tot een productieaantal van 793 Model 3's in de laatste zeven dagen van het kwartaal.
Inmiddels zou de fabrikant al een productiesnelheid van meer dan 1.000 Model 3-auto's per week halen. Dat zou oplopen naar 2.500 Model 3's per week tegen het einde van het eerste kwartaal en 5.000 exemplaren per week tegen het einde van het tweede kwartaal in 2018. Tesla blijft echter voorzichtig met voorspellen en noemt nog geen streefgetallen voor de leveringen in de komende kwartalen.
De fabrikant meldt dat aan het einde van 2017 nog 860 Model 3-modellen onderweg waren naar kopers. Deze worden pas meegenomen in de cijfers van het eerste kwartaal van 2018. In totaal produceerde Tesla 2.425 Model 3-auto's in het afgelopen kwartaal. Om dat aantal te halen is de productie van de Model S en X enigszins teruggeschroefd.
Elektrische binnenvaartschepen zijn een welkome aanvulling op de elektromobiliteitquote:Hollands glorie: elektrisch binnenvaartschip gaat in de zomer het water op
Een klein groen lichtpuntje in de anders zo vervuilende scheepvaartsector: in augustus gaat een elektrisch binnenvaartschip van Nederlandse makelij te water. Daarna volgen er nog tien.
"De markt verandert, we moeten de uitstoot verminderen", zegt initiator van de elektrische schepen Ton van Meegen. Zijn ouders hadden vroeger een binnenvaartschip, dus hij keek al als klein jongetje vol bewondering naar de scheepvaart.
Eenmaal volwassen ging van Meegen zelf schepen exploiteren en nieuwe bouwen. In 2014 besloot hij zich te gaan verdiepen in elektrische schepen. "Want dat is toch het belangrijkste voor de toekomst."
Industrie van de lange adem
De scheepvaart verduurzamen is een uitdaging, omdat schepen worden gekocht om er nog heel lang mee te varen. "Binnenvaartschepen gaan 50 tot 70 jaar mee. Dus als je in 2050 helemaal groen moet zijn, dan hebben veel scheepvaartbedrijven echt een probleem." De Nederlandse overheid werkt toe naar een CO2-arme maatschappij in 2050.
Van Meegen bouwt, met de onderneming Port-Liner, daarom niet alleen helemaal nieuwe elektrische binnenvaartschepen, hij kan ook bestaande schepen ombouwen tot elektrische.
Dat is overigens ook geen goedkope keuze, maar een potentieel minder grote afschrijving op de balans. Het bouwen van een dieselaangedreven binnenvaartschip kost 4 tot 4,5 miljoen euro; de prijs van een elektrische is vergelijkbaar, aldus van Meegen. De huurprijs van de schepen zelf is iets duurder dan een dieselaangedreven versie, maar dat zit hem in het extra volume; niet in de elektromotor, zegt de ondernemer.
In verschillende artikelen, zeker in de regio waar ze gaan varen, worden ze tesla schepen genoemd.quote:Op maandag 15 januari 2018 19:09 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Elektrische binnenvaartschepen zijn een welkome aanvulling op de elektromobiliteit
Het gebruik van kobalt in lithium-ion batterijen remt de goedkope grootschalige productie van elektrische voertuigen. Goed dat het gebruik van kobalt kan worden gereduceerd en hopelijk zelfs naar nul teruggebracht kan worden.quote:Samsung onderzoekt fabricage kobaltvrije accu's voor elektrische voertuigen
Samsungs accudivisie SDI onderzoekt de mogelijkheid van het fabriceren van kobaltvrije accu's, of exemplaren met kleine hoeveelheden kobalt, voor elektrische auto's. De prijs van het materiaal is de afgelopen tijd sterk gestegen.
Volgens The Korea Times, die zich op informatie van Samsung beroept, heeft de Zuid-Koreaanse fabrikant het aandeel van kobalt in zijn auto-accu's inmiddels naar 5 procent verlaagd, waarbij het aandeel van nikkel in accuvarianten met mangaan en aluminium rond de 90 procent is. Het bedrijf onderzoekt nu naar eigen zeggen de mogelijkheid om het kobaltgehalte helemaal naar nul terug te dringen. Kobalt, dat voornamelijk wordt gewonnen in de Democratische Republiek Congo, is volgens de krant door belastingen in het afgelopen jaar 235 procent duurder geworden.
quote:Tesla Model 3 Tracker
If Tesla can't figure out how to make more cars soon, it could open a lane for rivals from Detroit and overseas to establish the high-volume market for a $35,000 electric car--one that Tesla has had in its sights from its very beginning. Musk's ambitions are big, and they all ride on meeting the unprecedented demand for the Model 3.
Wat is je punt? Bij ICE heb je én decentrale uitstoot ,grote milieu schade bij de olie-winning en de steun en afhankelijkheid van corrupte regiemsquote:Op zaterdag 17 februari 2018 14:09 schreef cherrycoke het volgende:
nikkel dat ook in de tesla batterijen zit is een van de goorste tyfus zooi die je kan mijnen.
https://www.theguardian.c(...)ctric-cars-batteries
https://www.theguardian.c(...)-polluted-city-clean
Dat er niet voldoende grondstoffen om alle auto's van batterijen te voorzien.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 22:29 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Wat is je punt? Bij ICE heb je én decentrale uitstoot ,grote milieu schade bij de olie-winning en de steun en afhankelijkheid van corrupte regiems
.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Altijd aandoenlijk als petrolheads zich ineens gaan bekommeren om het milieu
quote:Op zaterdag 17 februari 2018 22:59 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat er niet voldoende grondstoffen om alle auto's van batterijen te voorzien.
Zeg maar hetzelfde probleem als dat de olie op raakt.
En dat er evengoed uitstoot is alleen dan op een andere plek (ja je kan doen alsof dar beter is voor het milieu maar dat is het gewoon niet).
Altijd aandoenlijk als hippies doen alsof ze goed bezig zijn maar zonder subsidies interesseert het ze ook geen reet.
Dat geldt voor het gebruik van kobalt maar de industrie is al bezig het gebruik van kobalt terug te dringen of het zelfs geheel niet meer te gebruiken. Er is ook een verschil met fossiele brandstoffen, de materialen zoals kobalt uit oude batterijen kunnen hergebruikt worden i.t.t.fossiele brandstoffen.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 22:59 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat er niet voldoende grondstoffen om alle auto's van batterijen te voorzien.
Zeg maar hetzelfde probleem als dat de olie op raakt.
quote:Joint-Venture-Zwang, China bremst Teslas Expansionspläne
Die Pläne des US-Autokonzerns Tesla, in Shanghai eine Fabrik zu eröffnen, geraten ins Stocken. Chinas Regierung besteht offenbar auf der Beteiligung eines chinesischen Partners.
Tesla wollte Joint-Venture-Zwang vermeiden
Kritiker bemängeln das schon seit Langem: Denn nicht nur Gewinne fließen an die chinesische Seite ab, sondern auch die Technologie. Tesla wollte den Joint-Venture-Zwang vermeiden, worauf Chinas Führung offenbar keine Lust hat. Damit steckt der Elektroauto-Hersteller aus Kalifornien in einer Zwickmühle. Denn wer auf dem rasant wachsenden chinesischen E-Auto-Markt nicht mit eigenen Fabriken dabei ist, kann im Grunde einpacken.
Bisher werden Tesla-Autos, die in China verkauft werden, aus Amerika importiert. Käufer müssen deswegen eine 25-prozentige Extra-Steuer zahlen, das macht Tesla-Wagen finanziell unattraktiv. Denn die viel günstigeren chinesischen Hersteller holen auf, was Qualität und Design angeht.
Dat westerse bedrijven een joint-venture moeten aangaan is eigenlijk standaard. In een andere krant las ik de analyse dat Tesla dacht zo hip/modern te zijn dat ze daar wel een uitzondering op zouden kunnen krijgen. Maar nee dus. Bovendien werkt China ook hard aan elektromobiliteit.quote:Op maandag 19 februari 2018 19:10 schreef Digi2 het volgende:
De plannen van Tesla om in China een fabriek te starten worden belemmert doordat China Tesla dwingt een joint venture op te starten met een chinees bedrijf. De import Tesla´s die nu in China rondrijden vallen onder een importheffing van 25%. Tesla verkeert in tweestrijd omdat China de grootste groeimarkt is en zonder fabriek daar is er weinig kans hiervan te profiteren.
De recente importheffingen van Trump zullen de zaak ook niet veel goed gedaan hebben. Het lijkt me trouwens sterk dat Tesla op dit moment financieel in staat zou zijn een fabriek in China te starten.
[..]
Tesla is ook een joint venture met Panasonic aangegaan m.b.t. de Gigafactory in de VS. Het lijkt me juist een voordeel voor Tesla een joint venture op te starten met een grote chinese autofabrikant want dit maakt ook productie van grote aantallen mogelijk.quote:Op maandag 19 februari 2018 20:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat westerse bedrijven een joint-venture moeten aangaan is eigenlijk standaard. In een andere krant las ik de analyse dat Tesla dacht zo hip/modern te zijn dat ze daar wel een uitzondering op zouden kunnen krijgen. Maar nee dus. Bovendien werkt China ook hard aan elektromobiliteit.
quote:Op zaterdag 17 februari 2018 22:59 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat er niet voldoende grondstoffen om alle auto's van batterijen te voorzien.
Zeg maar hetzelfde probleem als dat de olie op raakt.
En dat er evengoed uitstoot is alleen dan op een andere plek (ja je kan doen alsof dar beter is voor het milieu maar dat is het gewoon niet).
Altijd aandoenlijk als hippies doen alsof ze goed bezig zijn maar zonder subsidies interesseert het ze ook geen reet.
Dat is het natuurlijk wel. Het is veel makkelijker en efficienter om schadelijke stoffen af te vangen bij een paar elektriciteitscentrale dan bij miljoenen auto’squote:Op zaterdag 17 februari 2018 22:59 schreef daNpy het volgende:
[..]
En dat er evengoed uitstoot is alleen dan op een andere plek (ja je kan doen alsof dar beter is voor het milieu maar dat is het gewoon niet).
Klopt. En gebeurt dat ook? Zijn het dan meer, of minder schadelijke stoffen?quote:Op maandag 19 februari 2018 22:21 schreef grimselman het volgende:
[..]
Dat is het natuurlijk wel. Het is veel makkelijker en efficienter om schadelijke stoffen af te vangen bij een paar elektriciteitscentrale dan bij miljoenen auto’s
Porsche Museum. Ruim 100 jaar.quote:Op maandag 19 februari 2018 22:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Klopt. En gebeurt dat ook? Zijn het dan meer, of minder schadelijke stoffen?
Ik vraag me wel eens af hoeveel kilometer ik zou moeten rijden met mijn 45 jaar oude DAF voor ik de uitstoot heb uitgestoten die het produceren van een nieuwe, elektrische auto kost. En omdat die nieuwe auto dan op 0 km staat, is het kantelpunt dat deze "milieu vriendelijker" wordt, nog steeds mijlenver weg. Want voor elke km die de elektrische auto rijdt, moet energie worden opgewekt, waarbij uitstoot wordt gecreëerd. Minder dan voor/bij m'n DAF, maar die helling is dus nog steeds niet erg stijl. En tot ver voorbij het kantelpunt is m'n DAF functioneler want die is al functioneel geweest tijdens de bouw van de e-auto.
Ik moet de eerste elektrische auto nog zien die de 40 jaar passeert. Of de 30 for that matter.
Ja bij Ford ook uit 1902. Het ging mij om aantal jaar gebruik, niet in een museum staan.quote:
Maar je kan het een product wat nog geen 30 jaar op de markt is voor dagelijks gebruik moeilijk verwijten dat er geen voorbeeld is van 30 jaar lang dagelijks functioneren.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 08:50 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja bij Ford ook uit 1902. Het ging mij om aantal jaar gebruik, niet in een museum staan.
Elke Tesla (oke dat is niet de gemiddelde EV) rijdt volledig uitstoot vrij dus ik gok (ook al reken je de uitstoot gedurende productie van de auto + batterij) dat jouw DAFje qua uitstoot een Tesla zo voorbij is.,quote:Op maandag 19 februari 2018 22:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Klopt. En gebeurt dat ook? Zijn het dan meer, of minder schadelijke stoffen?
Ik vraag me wel eens af hoeveel kilometer ik zou moeten rijden met mijn 45 jaar oude DAF voor ik de uitstoot heb uitgestoten die het produceren van een nieuwe, elektrische auto kost. En omdat die nieuwe auto dan op 0 km staat, is het kantelpunt dat deze "milieu vriendelijker" wordt, nog steeds mijlenver weg. Want voor elke km die de elektrische auto rijdt, moet energie worden opgewekt, waarbij uitstoot wordt gecreëerd. Minder dan voor/bij m'n DAF, maar die helling is dus nog steeds niet erg stijl. En tot ver voorbij het kantelpunt is m'n DAF functioneler want die is al functioneel geweest tijdens de bouw van de e-auto.
Ik moet de eerste elektrische auto nog zien die de 40 jaar passeert. Of de 30 for that matter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |