Geef ze toch gewoon de machtiging om automatisch af te houden dan zie je wel hoeveel het was.quote:Op vrijdag 17 november 2017 20:46 schreef Gunner het volgende:
[..]
Hoe configureer je trouwens een Nederlands model Model 3 en hoeveel is dat nu echt in Euro's? Erg vaag allemaal.
Eensch hoor. Daarnaast waren die model s gevallen alleen maar aantrekkelijk vanwege de 0 procent bijtelling.quote:Op vrijdag 17 november 2017 20:46 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja, ik zou ook best een Model 3 willen kopen maar je bent knettergek als je een aanbetaling gaat doen voor een model wat je met wat mazzel over 1,5 - 2 jaar kan rijden bij een bedrijf wat er feitelijk financieel belabberd voorstaat. Zelf zeggen ze 12 - 18 maanden maar dat gelooft niemand natuurlijk in het licht van recente nieuwsberichten.
Hoe configureer je trouwens een Nederlands model Model 3 en hoeveel is dat nu echt in Euro's? Erg vaag allemaal.
Het is nog altijd beter dan die hybrides doe je nooit aan de stekker ziet. De grootste faal van Den Haag in jaren.quote:Op vrijdag 17 november 2017 20:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Eensch hoor. Daarnaast waren die model s gevallen alleen maar aantrekkelijk vanwege de 0 procent bijtelling.
Na Shell zullen andere grote oliemijen hopelijk ook snellaad fasciliteiten gaan aanbieden wat de acceptatie van volledig elektrische autos stimuleert want het reduceert de range anxiety aanzienlijk.quote:Shell maakt snel opladen elektrische auto mogelijk bij tankstations
Shell gaat samen met autofabrikanten snelladers voor elektrische auto's bij zijn tankstations neerzetten. Het Brits-Nederlandse olie- en gasbedrijf heeft een overeenkomst gesloten met IONITY, een samenwerkingsverband van BMW, Daimler, Ford en Volkswagen.
Financiële details zijn niet bekendgemaakt.
Volgens de deal komen de snelladers bij Shell-tankstations in tien Europese landen te staan.
In eerste instantie komen laders bij Shells tachtig grootste tankstations langs snelwegen. Daar komen gemiddeld zes laders te staan waar elektrische auto's in vijf tot acht minuten kunnen worden opgeladen.
Shell kocht onlangs al NewMotion, dat laadstations voor elektrische auto's uitbaat.
Excuus voor de typfout.quote:Op vrijdag 17 november 2017 20:42 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Kleine letter k is kilo
Grote letter K is Kelvin
kilo achter kilo kan niet in het metrisch stelsel. Daarvoor wordt dan 'mega' gebruikt. Of in geval van gewicht 'ton' in plaats van kilogram of megagram.
Zoals het er staat is ronduit bedroevend.
Jammer dat ze 1 fabrikant vergeten in het onderzoekquote:Elektrische auto’s kunnen helemaal niet zo ver rijden als de fabrikant beweert. De actieradius ligt in veel gevallen veertig procent lager dan wordt beweerd.
Uit praktijktests van consumentenorganisaties blijkt dat de Nissan Leaf geen 250 kilometer met een volle accu rijdt, maar slechts 144. De Renault Zoe haalde 232 in plaats van 400 kilometer en de Opel Ampera-e haalde de beloofde 500 niet maar bleef steken op 304.
De test ging uit van een realistische situatie. Naast de bestuurder zat in elke wagen nog een volwassen passagier en twee kinderen achterin. De verwarming werd op 22 graden gezet, en het traject over 124 kilometer omvatte zowel stadsverkeer als snelwegen.
Volgens het Belgische Test-Aankoop reageerden de fabrikanten dat de maximale rij-afstanden ’slechts richtwaarden’ zijn.
De testers zeggen dat de batterij op snellere wegen nog sneller leeg zal zijn. In de meest gunstige omstandigheden haal je volgens hen ook nog maar tachtig procent van het bereik.
Vlaamse Bron:
https://www.vrt.be/vrtnws(...)ven-ver-als-produce/
Als fabrikant kun je weinig anders dan de de NDEC aanhouden toch?quote:Op maandag 27 november 2017 12:01 schreef nils7 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-auto-veel-eerder-op
[..]
Jammer dat ze 1 fabrikant vergeten in het onderzoek
Wat de VRT aanhaalt is het NEDC bereik wat nergens op slaat, helaas komt dat niet in de buurt van praktijkcijfers die zelfs fabrikanten verspreiden.
Ken heel wat mensen die een plug-in rijden, stekkeren allemaal, sterker nog, als men niet stekkert is dat omdat de laadpalen allemaal bezet zijn.quote:Op vrijdag 17 november 2017 20:52 schreef Gunner het volgende:
[..]
Het is nog altijd beter dan die hybrides doe je nooit aan de stekker ziet. De grootste faal van Den Haag in jaren.
Helaas.quote:Op maandag 27 november 2017 17:30 schreef Fer het volgende:
[..]
Als fabrikant kun je weinig anders dan de de NDEC aanhouden toch?
De industrie gaat zich blijkbaar serieus bezig houden met het elektrisch vliegen. Waarschijnlijk gaat men er vanuit dat de energiedichtheid van de accu´s blijft toenemen. Energiedichtheid is de belangrijkste factor om het uiteindelijk economisch rendabel te krijgen. Het gewicht van de accu moet een vliegtuig de gehele reis door de lucht meetorsen, terwijl het gewicht aan kerosine steeds minder wordt naarmate men zijn reisdoel naderd.quote:Airbus, Siemens en Rolls Royce werken samen aan elektrisch vliegen
Vliegtuigbouwer Airbus maakt samen met industriereus Siemens en motorenmaker Rolls Royce werk van elektrisch vliegen. Het drietal is momenteel drukdoende met de ontwikkeling van een hybride vliegtuigmotor.
Een eerste test met een commercieel vliegtuig met een elektromotor en drie conventionele straalmotoren staat voor 2020 op de planning.
Siemens bouwt momenteel een motor met een vermogen van twee megawatt. Dat is circa de helft van wat een conventionele aandrijving levert.
Rolls Royce zal een gasturbine leveren die in de romp van het vliegtuig geïnstalleerd zal worden en stroom opwekt voor de motoren. Airbus is verantwoordelijk voor de integratie van de systemen.
Volgens de bedrijven wordt met de ontwikkelingen een belangrijke stap gezet in het realiseren van elektrisch vliegen in de nabije toekomst. Na de eerste test met een elektromotor moet snel een test volgen waarbij een tweede conventionele motor wordt vervangen voor een hybride elektrische variant.
Ik zie de brandweer al ernaast staan als bij een ongeval met een Tesla?quote:Op dinsdag 28 november 2017 16:48 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De industrie gaat zich blijkbaar serieus bezig houden met het elektrisch vliegen. Waarschijnlijk gaat men er vanuit dat de energiedichtheid van de accu´s blijft toenemen. Energiedichtheid is de belangrijkste factor om het uiteindelijk economisch rendabel te krijgen. Het gewicht van de accu moet een vliegtuig de gehele reis door de lucht meetorsen, terwijl het gewicht aan kerosine steeds minder wordt naarmate men zijn reisdoel naderd.
Een auto heeft veel vaker te maken met tegenliggers en objecten onderweg dan vliegtuigen. De kans dat er nog overlevenden zijn bij een vliegtuigongeval waarbij de accu ernstig beschadigd raakt is erg klein. De kinetische energie is namelijk veel groter nog dan die van een elektrische auto.quote:Op dinsdag 28 november 2017 16:50 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik zie de brandweer al ernaast staan als bij een ongeval met een Tesla?
https://www.ad.nl/amersfo(...)shte-tesla~a1ec61b0/
Kan wel kloppen echter het is al voorgekomen dat er 1 iemand overleven deed, god in het spel?quote:Op dinsdag 28 november 2017 17:22 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Een auto heeft veel vaker te maken met tegenliggers en objecten onderweg dan vliegtuigen. De kans dat er nog overlevenden zijn bij een vliegtuigongeval waarbij de accu ernstig beschadigd raakt is erg klein. De kinetische energie is namelijk veel groter nog dan die van een elektrische auto.
Bij een overheid en industrietak gaat het om de statistiek. Een individu kan de pech hebben in een dergelijke afschuwelijke situatie terecht te komen maar die mogelijkheid sluit het gebruik niet uit. We rijden meestal rond met zeer vlambare benzine in de tank ipv diesel bijvoorbeeld. De huidige industriegiganten durven niet meer af te wachten, de belangen zijn te groot. Ik vermoed dat het elektrisch vliegen voorlopig niet haalbaar is voor verre continentale vluchten.quote:Op dinsdag 28 november 2017 17:24 schreef john2406 het volgende:
[..]
Kan wel kloppen echter het is al voorgekomen dat er 1 iemand overleven deed, god in het spel?
Of de betere beschermengel of noem maar op?
Er komt een elektro aandrijving welke stroom krijgt van een ... gasturbine. Laat die turbine dan meteen het vliegtuig aandrijven, veel efficienter lijkt me.quote:Op dinsdag 28 november 2017 16:48 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De industrie gaat zich blijkbaar serieus bezig houden met het elektrisch vliegen. Waarschijnlijk gaat men er vanuit dat de energiedichtheid van de accu´s blijft toenemen. Energiedichtheid is de belangrijkste factor om het uiteindelijk economisch rendabel te krijgen. Het gewicht van de accu moet een vliegtuig de gehele reis door de lucht meetorsen, terwijl het gewicht aan kerosine steeds minder wordt naarmate men zijn reisdoel naderd.
Kolen vermoed ikquote:Op dinsdag 28 november 2017 19:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Er komt een elektro aandrijving welke stroom krijgt van een ... gasturbine. Laat die turbine dan meteen het vliegtuig aandrijven, veel efficienter lijkt me.
dikke vinger dat je 350 km haalt met je 70. dan laad je altijd tot 100% en rij je rechts achter de vrachtwagens.quote:Op maandag 27 november 2017 17:35 schreef nils7 het volgende:
[..]
Helaas.
Daarnaast ga je wel realistische cijfers adverteren en anderen houden nog we de NEDC aan dan denken klanten dat je het ruk doet omdat het significant minder.
Overigens is de EPA range wat realistischer.
Voor een Model S 70 is dit het volgende (wiki):
370 km (Tesla Motors)
390 km (NEDC)
335 km (EPA)
In de praktijk haal ik er wel 350 km mee (veel snelweg).
Ik rij m niet dagelijks en laadt hem dus als ik er 1 rij tot de 100%. Aangezien ik er alleen lange trips mee doe.quote:Op dinsdag 28 november 2017 20:34 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
dikke vinger dat je 350 km haalt met je 70. dan laad je altijd tot 100% en rij je rechts achter de vrachtwagens.
ik met een P85+ mag met dit weer blij zijn als ik 250 haal uit een volle lading. rij gewoon mee met verkeer, dus 120 a 140.
beetje gemiddeld verbruik nu is al rond de 230. dan haal je je typical al dus niet.
Ik neem dan ook aan dat dit voor het testen van elektrische aandrijving is, uiteindelijk zal men waarschijnlijk toch accu´s gaan gebruiken met een grote energiedichtheid.quote:Op dinsdag 28 november 2017 19:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Er komt een elektro aandrijving welke stroom krijgt van een ... gasturbine. Laat die turbine dan meteen het vliegtuig aandrijven, veel efficienter lijkt me.
een turbine die een generator aandrijft kun je efficienter laten werken denk ik. Maar dan kun je de restwarmte niet gebruiken. Terwijl de restwarmte bij een turbine engine bijdraagt aan de thrust.quote:Op dinsdag 28 november 2017 19:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Er komt een elektro aandrijving welke stroom krijgt van een ... gasturbine. Laat die turbine dan meteen het vliegtuig aandrijven, veel efficienter lijkt me.
Ondertussen lijkt er meer vaart te komen in de produktie van de model 3 omdat er nu autos worden afgeleverd aan klanten die niet tot het personeel van Tesla behoren.quote:PepsiCo bestelt honderd elektrische vrachtwagens bij Tesla
PepsiCo heeft honderd elektrische vrachtwagens besteld bij Tesla. Het is de grootste openbaar gemaakte order voor de vorige maand onthulde Tesla Semi.
Het moederbedrijf van onder meer Pepsi, Lay's en Lipton wil met de vrachtwagens snacks en drankjes vervoeren van fabrieken naar distributiecentra en direct naar winkels.
De vrachtwagens van Tesla hebben een bereik van 500 mijl, ongeveer 800 kilometer, beloofde Tesla-topman Elon Musk bij de presentatie.
Eerder bestelden andere Amerikaanse bedrijven als winkelketen Wal-Mart en voedseldistributeur Sysco ook al vrachtwagens bij Tesla. Volgens Reuters zijn er al zeker 267 reserveringen voor de trucks binnengekomen.
Toyota bekent van de Prius hybride gaat zich meer focussen op elektrisch rijden. Hun "oplossing" is er echter 1 die er vanuit lijkt te gaan dezelfde carroserie te gebruiken als die van de brandstofwagens. Ik betwijfel of dat een succesformule wordt?quote:
Toyota wil in 2025 van alle modellen een elektrische variant
De Japanse automaker Toyota maakt werk van elektrisch rijden. Het concern wil tegen 2025 van al
zijn modellen ook een elektrische variant op de weg hebben.
Toyota stelt zichzelf als doel om de verkoop van elektrisch aangedreven voertuigen fors op te voeren. Tegen 2030 moeten meer dan 5,5 miljoen stekkerauto's, inclusief plug-in hybrides, zijn verkocht.
Ruim een miljoen auto's daarvan zouden emissievrij moeten rondrijden. Het bedrijf verwacht tegen 2020 circa tien van dergelijke modellen in productie te hebben.
De strategie van Toyota gaat gepaard met een investering van 13,3 miljard dollar tot en met 2030. De automaker verwacht volop te kunnen profiteren van de recente samenwerking met Panasonic op het gebied van accu's.
Niet dat ik het voor het zeggen heb maar ik zou gewoon een platform ontwikkelen waar je elk soort koets op kwijt kan (zoiets deed Chevy al begin jaren '00 maar hebben er nooit echt wat mee gedaan):quote:Op maandag 18 december 2017 18:32 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Toyota bekent van de Prius hybride gaat zich meer focussen op elektrisch rijden. Hun "oplossing" is er echter 1 die er vanuit lijkt te gaan dezelfde carroserie te gebruiken als die van de brandstofwagens. Ik betwijfel of dat een succesformule wordt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |