abonnement Unibet Coolblue
pi_172379914
Zoals er al in een van mijn vorige topics stond, voel ik mij in de steek gelaten door mijn ouderlijk gezin (dat van mijn jeugd). Het voelt des te wranger aan omdat het mij niet is gelukt een eigen gezin te stichten als volwassene. Daardoor heb ik niemand in mijn nabijheid die überhaupt om mij geeft of het voor mij op zal nemen.

Nooit eerder in mijn leven heeft mijn moeder zo langdurig aan een stuk door geen telefonisch contact met mij gehad. Dit komt mede doordat ik onlangs besloten heb om voor het eerst niet constant zelf het initiatief te nemen en haar eenzijdig op te bellen. Ik vind dat dit nogal denigrerend is voor mijn zelfwaarde, en de gunst wordt niet terugbetaald door een wederzijdse oproep.

Wel was er beetje emailcommunicatie van haar kant, ze schreef de gebruikelijke 2 of 3 korte zinnen, via 2 verschillende berichten in de laatste paar dagen.

Het voelt zo eenzaam om niet gwn iemand op te kunnen bellen en naar hartelust al jouw zorgen, gedachtes, gevoelens, en lolligheden mee te kunnen delen.

Dus hopelijk kunnen jullie dat leveren. Mijn vriendenkring bestaat niet, ook hier gaat het eea mank. Mij niet uitlachen op dat punt ajb, ik heb wel geprobeerd een netwerk op te bouwen.

Wat zouden jullie doen in deze situatie? Klinkt het bekend in de oren?

[ Bericht 1% gewijzigd door Hdero op 13-07-2017 04:34:30 ]
pi_172379932
Geen een vriend?
pi_172379935
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 04:44 schreef Roofmate77 het volgende:
Geen een vriend?
Kennissen. Mensen om een leuk woordje mee te praten, meestal bij het langs lopen of in de rij staan etc etc. Niemand die voor mij in de bres zal springen of ook maar een sympatethisch blikje zullen gunnen in hoge nood.
pi_172379936
Jammer dat dat zo gebeurd met je moeder.. ik heb alleen mijn moeder nog waar ik alles mee doe.. ik had veel vrienden tot een paar jaar geleden iedereen mij stuk voor stuk liet vallen.. hiervoor ging ik bij een psycholoog maar die kon mij ook niet helpen.. je mag me wel privé aanspreken als je dat leuk vind .. online heb ik wel een aantal vrienden..
pi_172379940
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 04:52 schreef Hdero het volgende:

[..]

Kennissen. Mensen om een leuk woordje mee te praten, meestal bij het langs lopen of in de rij staan etc etc. Niemand die voor mij in de bres zal springen of ook maar een sympatethisch blikje zullen gunnen in hoge nood.
Hoe komt dat? Door je hele thuissituatie? Heb je geen baan waar je vrienden op kunt doen? Hobby's? Je hebt wel huisgenoten toch?
pi_172379943
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 04:52 schreef PinkEsid het volgende:
Jammer dat dat zo gebeurd met je moeder.. ik heb alleen mijn moeder nog waar ik alles mee doe.. ik had veel vrienden tot een paar jaar geleden iedereen mij stuk voor stuk liet vallen.. hiervoor ging ik bij een psycholoog maar die kon mij ook niet helpen.. je mag me wel privé aanspreken als je dat leuk vind .. online heb ik wel een aantal vrienden..
Dank je wel voor het aanbod. Ik neem het serieus in overweging. Het is nu nog nacht, en ik heb alle tijd van de wereld (leef van een uitkering) dus je hoort mogelink van mij overdag vandaag of in de komende paar dagen. Ik vind dat zo'n uitwisseling vooral zonder dwang of drang moet gebeuren, pas dan heeft hrt kans van slagen. ;)Nogmaals dank.
pi_172379950
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 04:55 schreef Roofmate77 het volgende:

[..]

Hoe komt dat? Door je hele thuissituatie? Heb je geen baan waar je vrienden op kunt doen? Hobby's? Je hebt wel huisgenoten toch?
Naja, deze huisgenoten ken ik pas minder dan twee weken en het schijnt een tokkiegezin te zijn die leven in een door kakkerlakken geplaagde vuilnisbak van een huis. Stinkend en nat wasgoed op de vloer van de waskamer die god weet hoe lang daar blijft liggen, wc pot ondergepoept en zelfs niet doorgespoeld, afval overal in het huis, vieze vaat die letterlijk tot aan de kraan is opgestapeld, vieze washandjes in de gootsteen, en zo kan ik blijven doorgaan. Daarnaast zijn ze heel lief voor elkaar maar in mijn aanwezigheid brengen ze altijd een duitse herdershond tevoorschijn die mij constant schaduwt en intimideert, mij tegenaan springt, en nooit met rust laat. Gisteren ging ik het ziekenhuis binnen voor een medicatiehervulling, kreeg te horen dat ik hoge bloeddruk heb. }:| Ook schreeuwen de tokkies heel plotseling en met een tiefusherrie constant door het huis, wat bij mij altijd verrassend overkomt en de stress doet stijgen.
pi_172379953
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 05:04 schreef Hdero het volgende:

[..]

Naja, deze huisgenoten ken ik pas minder dan twee weken en het schijnt een tokkiegezin te zijn die leven in een door kakkerlakken geplaagde vuilnisbak van een huis. Stinkend en nat wasgoed op de vloer van de waskamer die god weet hoe lang daar blijft liggen, wc pot ondergepoept en zelfs niet doorgespoeld, afval overal in het huis, vieze vaat die letterlijk tot aan de kraan is opgestapeld, vieze washandjes in de gootsteen, en zo kan ik blijven doorgaan. Daarnaast zijn ze heel lief voor elkaar maar in mijn aanwezigheid brengen ze altijd een duitse herdershond tevoorschijn die mij constant schaduwt en intimideert, mij tegenaan springt, en nooit met rust laat. Gisteren ging ik het ziekenhuis binnen voor een medicatiehervulling, kreeg te horen dat ik hoge bloeddruk heb. }:| Ook schreeuwen de tokkies heel plotseling en met een tiefusherrie constant door het huis, wat bij mij altijd verrassend overkomt en de stress doet stijgen.
Kun je niet verhuizen? Ik zou het nog geen minuut uit houden als ik dit zo lees. Ik kan sowieso niet tegen vuil of onopgeruimde huizen. Je klinkt best wel eenzaam.
pi_172379960
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 05:10 schreef Roofmate77 het volgende:

[..]

Kun je niet verhuizen? Ik zou het nog geen minuut uit houden als ik dit zo lees. Ik kan sowieso niet tegen vuil of onopgeruimde huizen. Je klinkt best wel eenzaam.
De tokkies zijn niet wreed of zo tegen mij, alleen vies, lomp, heel erg luid vooral en deze eikel van een jongeman die altijd zoent en knuffelt met zn vriendin. Neem dat kleffe gedoe toch ergens anders denk ik dan. Ik weet ook niet hoe ik het hier uithoud. De viesste woning waarin ik ooit gewoond heb en ik ben 37 (volgende maand 38) jaar oud.
pi_172379963
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 05:10 schreef Roofmate77 het volgende:

[..]

Kun je niet verhuizen? Ik zou het nog geen minuut uit houden als ik dit zo lees. Ik kan sowieso niet tegen vuil of onopgeruimde huizen. Je klinkt best wel eenzaam.
Op dit moment beperkt een dringend geldgebrek de mogelijkheden helaas maar ik kan ook altijd in een tent buiten slapen. Dan beb ik mijn rust nog (geen geschreeuw, of late nacht tv te hofen zoals dat nu gebeurt).
pi_172379981
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 05:14 schreef Hdero het volgende:

[..]

De tokkies zijn niet wreed of zo tegen mij, alleen vies, lomp, heel erg luid vooral en deze eikel van een jongeman die altijd zoent en knuffelt met zn vriendin. Neem dat kleffe gedoe toch ergens anders denk ik dan. Ik weet ook niet hoe ik het hier uithoud. De viesste woning waarin ik ooit gewoond heb en ik ben 37 (volgende maand 38) jaar oud.
Maar hoe is het allemaal zo ver gekomen met je dan??
Nooit een relatie gehad?
pi_172379984
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 05:33 schreef Roofmate77 het volgende:

[..]

Maar hoe is het allemaal zo ver gekomen met je dan??
Nooit een relatie gehad?
Alleen maar seksrelaties gehad. Het verste dat ik met een vriendin kwam is gemiddeld 3 bezoekjes of 2 weken. Dan knapt het. Ik heb een algemene angstsstoornis, ik vermoed dat dit daar ten grondslag ligt.
pi_172379986
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 05:35 schreef Hdero het volgende:

[..]

Alleen maar seksrelaties gehad. Het verste dat ik met een vriendin kwam is gemiddeld 3 bezoekjes of 2 weken. Dan knapt het. Ik heb een algemene angstsstoornis, ik vermoed dat dit daar ten grondslag ligt.
Ja angst weet ik genoeg van om te weten hoe kut dat is, ik heb er zelf ook last van. Waar ben je bang voor? Krijg je daar geen
hulp voor?
pi_172380255
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 05:14 schreef Hdero het volgende:

[..]

De tokkies zijn niet wreed of zo tegen mij, alleen vies, lomp, heel erg luid vooral en deze eikel van een jongeman die altijd zoent en knuffelt met zn vriendin. Neem dat kleffe gedoe toch ergens anders denk ik dan.
Wacht. Je hebt hem nog niet in elkaar geslagen?
pi_172380427
Een vriendenkring bouw je op door een hobby te zoeken, iets wat je erg leuk vind, zo ken ik ik heel wat mensen doordat ik naar motorevenementen ga met de motor, ook via een motorforum tourritten afloop.
Een hond kan ook al zorgen voor een socialer leven, mensen met een hond staan vaak wel even te kletsen of zoals hier spreken ze met een groep af om samen te wandelen waardoor je weer vriendschappen kan opbouwen ( zorg wel dat je een hond sociaal ras bezit dan), zo heb ik een vriendin erbij gekregen door het ras wat ik had, zij had hetzelfde ras en dezelfde nukken, ( dat haar overal dat haar).
Ook bij een teamsport kun je iemand tegenkomen waarmee je veel lol kan hebben.
Een vriendin is al snel online te vinden, zijn genoeg sites, plaats dan niet selfie's via de spiegel, de ranzige net gevangen vis foto's en alle foto's met zonnebril,
Bij al vrienden via de sport te hebben opgebouwd zou je ermee naar cafe kunnen, ook daar kun je dan weer nieuwe contacten opbouwen en misschien leuke vriendin treffen.
  donderdag 13 juli 2017 @ 07:39:20 #16
438758 zeer
Opritsjniki
pi_172380550
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 07:17 schreef LittleLady het volgende:
Een vriendenkring bouw je op door een hobby te zoeken, iets wat je erg leuk vind, zo ken ik ik heel wat mensen doordat ik naar motorevenementen ga met de motor, ook via een motorforum tourritten afloop.
Een hond kan ook al zorgen voor een socialer leven, mensen met een hond staan vaak wel even te kletsen of zoals hier spreken ze met een groep af om samen te wandelen waardoor je weer vriendschappen kan opbouwen ( zorg wel dat je een hond sociaal ras bezit dan), zo heb ik een vriendin erbij gekregen door het ras wat ik had, zij had hetzelfde ras en dezelfde nukken, ( dat haar overal dat haar).
Ook bij een teamsport kun je iemand tegenkomen waarmee je veel lol kan hebben.
Een vriendin is al snel online te vinden, zijn genoeg sites, plaats dan niet selfie's via de spiegel, de ranzige net gevangen vis foto's en alle foto's met zonnebril,
Bij al vrienden via de sport te hebben opgebouwd zou je ermee naar cafe kunnen, ook daar kun je dan weer nieuwe contacten opbouwen en misschien leuke vriendin treffen.
bedankt voor deze tips, ik ga vanmiddag zoeken naar een hond en motor
  donderdag 13 juli 2017 @ 13:02:42 #17
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_172385832
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 07:39 schreef zeer het volgende:

[..]

bedankt voor deze tips, ik ga vanmiddag zoeken naar een hond en motor
LL heeft wel gelijk. Los van de vorm is het hebben van een interesse en op basis van die interesse opbouwen van een kennissenkring een aardige eerste stap. Of daar diepere vriendschappen uit ontstaan is dan lastig voorspelbaar, maar zeker mogelijk.

Wanneer je weinig geld hebt kun je natuurlijk ook iets lokaals zoeken wat niet veel geld kost. Sport of beetje vrijwilligerswerk of zo.
pi_172385885
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 13:02 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

LL heeft wel gelijk. Los van de vorm is het hebben van een interesse en op basis van die interesse opbouwen van een kennissenkring een aardige eerste stap. Of daar diepere vriendschappen uit ontstaan is dan lastig voorspelbaar, maar zeker mogelijk.

Wanneer je weinig geld hebt kun je natuurlijk ook iets lokaals zoeken wat niet veel geld kost. Sport of beetje vrijwilligerswerk of zo.
Vrijwilligerswerk vraagt vaak wel om een VOG
pi_172386026
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 13:02 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

LL heeft wel gelijk. Los van de vorm is het hebben van een interesse en op basis van die interesse opbouwen van een kennissenkring een aardige eerste stap. Of daar diepere vriendschappen uit ontstaan is dan lastig voorspelbaar, maar zeker mogelijk.

Wanneer je weinig geld hebt kun je natuurlijk ook iets lokaals zoeken wat niet veel geld kost. Sport of beetje vrijwilligerswerk of zo.
En die kennissen niet mishandelen helpt waarschijnlijk ook wel.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  donderdag 13 juli 2017 @ 16:52:31 #20
438758 zeer
Opritsjniki
pi_172391998
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 13:02 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

LL heeft wel gelijk. Los van de vorm is het hebben van een interesse en op basis van die interesse opbouwen van een kennissenkring een aardige eerste stap. Of daar diepere vriendschappen uit ontstaan is dan lastig voorspelbaar, maar zeker mogelijk.

Wanneer je weinig geld hebt kun je natuurlijk ook iets lokaals zoeken wat niet veel geld kost. Sport of beetje vrijwilligerswerk of zo.
als je een hond koopt om van je depressie af te komen, heb je echt geen idee waar je mee bezig bent

als ik je verhaal zo lees lijkt het trouwens alsof je verzuipt in zelfmedelijden, misschien wordt het tijd voor je om te beseffen dat je zelf wat van leven moet maken?
pi_172394587
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 16:52 schreef zeer het volgende:

[..]

als je een hond koopt om van je depressie af te komen, heb je echt geen idee waar je mee bezig bent

als ik je verhaal zo lees lijkt het trouwens alsof je verzuipt in zelfmedelijden, misschien wordt het tijd voor je om te beseffen dat je zelf wat van leven moet maken?
Een hond nemen als je een depressie hebt kan klachten enorm verminderen, daarbij zorgt een hond ook dat je makkelijker in contact komt met mensen, immers je hebt altijd aanleiding voor een praatje.
Natuurlijk moet er wel tijd zijn voor een hond, maar als het kan waarom niet, misschien ziet TS ineens wel wat in de hondensport zoals speuren, pakwerk, behendigheid of rennen.
Dat weet je niet, je komt dan ineens wel tussen de mensen die gelijk gestemd zijn.

Net als sport, een teamsport geeft wel kansen om mensen te leren kennen uit je eigen ploeg, een hobby kan heel veel doen, het is soms net dat eene zetje voor mensen om zich weer tussen de mensen te begeven en nieuwe contacten op te bouwen.
pi_172394903
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 04:52 schreef Hdero het volgende:

[..]

Kennissen. Mensen om een leuk woordje mee te praten, meestal bij het langs lopen of in de rij staan etc etc. Niemand die voor mij in de bres zal springen of ook maar een sympatethisch blikje zullen gunnen in hoge nood.
Herkenbaar, heb er zelf maar 1tje
  donderdag 13 juli 2017 @ 19:03:47 #23
438758 zeer
Opritsjniki
pi_172395102
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 18:39 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Een hond nemen als je een depressie hebt kan klachten enorm verminderen, daarbij zorgt een hond ook dat je makkelijker in contact komt met mensen, immers je hebt altijd aanleiding voor een praatje.
Natuurlijk moet er wel tijd zijn voor een hond, maar als het kan waarom niet, misschien ziet TS ineens wel wat in de hondensport zoals speuren, pakwerk, behendigheid of rennen.
Dat weet je niet, je komt dan ineens wel tussen de mensen die gelijk gestemd zijn.

Net als sport, een teamsport geeft wel kansen om mensen te leren kennen uit je eigen ploeg, een hobby kan heel veel doen, het is soms net dat eene zetje voor mensen om zich weer tussen de mensen te begeven en nieuwe contacten op te bouwen.
als je niet voor je zelf kunt zorgen is de verantwoordelijkheid voor een dier nemen echt geen goed idee, srs niet
pi_172395200
Tijdelijk geen relaties met meiden proberen te krijgen.
Tijdelijk geen of erg weinig contact met je moeder. Als ze belt niet standaard opnemen.
Tijdelijk even niet denken aan een gezin etc, maar gewoon bedenken wat je kan verbeteren i.p.v. bedenken wat je niet hebt.
Misschien wat sporten?
Misschien ergens bij een hobbyclub lid worden?
Misschien tijdelijk geen alcohol (als je drinkt).
Misschien proberen een baan te krijgen als je dat wil.
Een to-do lijst opstellen van dingen die je wil doen de komende tijd (die je dus belangrijk of nuttig vindt) en deze uitvoeren..

Het lijkt me dat er veel dingen zijn waaruit je kan kiezen om te gaan doen die allemaal in meer of mindere mate bij gaan dragen aan je levenskwaliteit

Het nare is alleen dat zulke dingen tijd en wat moeite kosten. Dus net als iemand die af wil vallen kan je je afvragen zijn die dingen die je moet doen het waard om te bereiken wat je wil (voor jezelf). Proberen kan in ieder geval zelden kwaad, je kan altijd opgeven wanneer je wil niet waar. Maar bedoel als je in een nare situatie zit (wie dan ook) moeten er altijd dingen gedaan worden waar je niet om te springen staat om te doen. Net zoals 40 uur per week werken, vinden mensen ook niet geweldig maar ze doen het wel omdat het de levenskwaliteit in het algemeen verbetert. Net als afslanken, net als jouw dingetjes.

[ Bericht 15% gewijzigd door jodelahity op 13-07-2017 19:15:57 ]
Fylax is op televisie geweest
pi_172395683
Het lijkt me in eerste instantie het beste dat je wat aan je agressieproblemen gaat doen, ook voor de slachtoffers. Zoek daarvoor een psychiater op.

Heb je je moeder ook mishandeld, of weet ze van je mishandelingen dat ze geen contact met je wil?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')