abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 13 juli 2017 @ 01:14:00 #251
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172378901
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 01:12 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Mwa, onder het kopje privacy & vrijheid?
Grondwettelijk gewoon geregeld. De meeste EU landen kennen geen ongelimiteerde vrijheid van meningsuitting.
Privacy heeft grenzen maar die zijn wel vastgelegd en gelden niet alleen voor regeringen maar ook voor private partijen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 13 juli 2017 @ 01:15:10 #252
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172378908
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 01:13 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Nou ja, 80% schijnt tegen te zijn. Wie die 20% zijn is mij een raadsel. Maar goed; hoe groter de bevolking, hoe zwakker de democratie.
Het komt mij hoogst onwaarschijnlijk voor dat 80% uberhaupt weet wat NN is en dat ze het nu nog hebben.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_172378918
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 01:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het komt mij hoogst onwaarschijnlijk voor dat 80% uberhaupt weet wat NN is en dat ze het nu nog hebben.
Tja, je kunt nagaan hoe vaak het woordje 'Rusland' en hoe vaak de term 'NN' is gevallen bij de bekende nieuwsnetwerken.
  Moderator donderdag 13 juli 2017 @ 01:17:15 #254
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172378922
Maar dit is hoe het nu werkt in de VS:

In a rare and surprising reversal, the Food and Drug Administration gave Amicus Therapeutics Inc. the greenlight Tuesday to submit its rare-disease drug, Galafold, for an accelerated review process. That’s despite the agency previously saying that the drug maker needed to run another clinical trial to better evaluate side-effects—which it hasn’t—before the agency would consider reviewing the drug.
The reversal is raising eyebrows—and stocks—amid speculation that the FDA’s about-face on Galafold was political and a sign of easier times for the makers of lucrative rare-disease drugs.

Central to that speculation is a meeting back in February between President Trump and Amicus’ CEO, John Crowley, STAT reports. Crowley got the president’s ear following the FDA’s request for more data last year, which spurred Crowley to publicly campaign for the FDA to lower its standards for bringing drugs for rare diseases to market

https://arstechnica.com/s(...)re-data-on-his-drug/
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_172378923
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 01:10 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Duidelijke uitleg ^O^. Maar gezien het voorspelde effect lijkt het me waarschijnlijk dat we er wél indirect mee te maken zullen krijgen daar het de invloed van de Amerikaanse internetgebruiker zal verkleinen/aanpassen.
Ja, dat dan mogelijk wel. Ook kan ik me voorstellen dat de VS alle interesse van internetstartups verliest. Het is natuurlijk totaal niet interessant als je moet meeconcurreren terwijl een serviceprovider constant op je rem trapt.

quote:
Nog een vraagje; hoe zit het met kleine ('obscure') sites? In welk pakket komen die? En hoe krijg je je eigen site in een pakket? Zal dat afhangen van op welke server je site of de site die je zoekt komt te staan?
Geen idee. Dat is latere uitwerking. Ga er maar vanuit dat er een soort "restcategorie" zal bestaan voor al het verkeer dat niet Facebook/CNN/Google/Yahoo is. Extra bijbetalen of snelheden uit het inbeltijdperk ervaren, vermoed ik dan zo. Zeker kleinere sites en startups zullen hier zware problemen mee gaan ondervinden.
pi_172378936
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 01:12 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Mwa, onder het kopje privacy & vrijheid?
De aftapwet valt onder dat kopje ja. Het afschaffen van de netneutraliteit zou ik onder het kopje infrastructuur stallen. Het is echt wezenlijk inhakken op de wortels van wat het internet maakt.
pi_172378940
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 01:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Grondwettelijk gewoon geregeld. De meeste EU landen kennen geen ongelimiteerde vrijheid van meningsuitting.
Privacy heeft grenzen maar die zijn wel vastgelegd en gelden niet alleen voor regeringen maar ook voor private partijen.
Hoe bedoel je grondwettelijk gewoon geregeld? We kende ooit briefgeheim vanwege ook de grondwet.
  Moderator donderdag 13 juli 2017 @ 01:19:26 #258
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172378943
Het gaat de grote ISP's voornamelijk om het straffeloos kunnen bevoordelen en pushen van hun eigen diensten te verwezenijken.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_172378949
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 01:19 schreef Tijger_m het volgende:
Het gaat de grote ISP's voornamelijk om het straffeloos kunnen bevoordelen en pushen van hun eigen diensten te verwezenijken.
En het kunnen wegdrukken van concurrerende initiatieven, vermoed ik zo.
  Moderator donderdag 13 juli 2017 @ 01:20:21 #260
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172378953
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 01:19 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Hoe bedoel je grondwettelijk gewoon geregeld? We kende ooit briefgeheim vanwege ook de grondwet.
Dat is deze week zelfs uitgebreid. Het breifgeheim dus, daaronder valt nu dus ook alle telecommunicatie.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_172378955
Maarja, als je ziet dat Google laatst een recordboete kreeg voor het (nog vrij mild) bevorderen van de eigen diensten, is Europa (godzijdank) nog lang niet op die weg.
  Moderator donderdag 13 juli 2017 @ 01:21:26 #262
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172378958
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 01:20 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

En het kunnen wegdrukken van concurrerende initiatieven, vermoed ik zo.
Dat is natuurlijk een blijde bijkomstigheid. Tel daarbij op dat er meestal geen concurrentie is en dat ze op staats niveau flink "lobbyen" om lokale netwerken ronduit te verbieden en bingo.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 13 juli 2017 @ 01:23:38 #263
104871 remlof
Europees federalist
pi_172378977
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 00:52 schreef Pokkelmans het volgende:
Oké, omdat het toch zo rustig is hier, even terugkomen op Vandetrapflikker meneer.

Ik zag op Twitter een column voorbij komen en ik besloot door het bijgevoegde citaat er maar op te klikken. Het citaat luidde "witte mensen herkennen racisme niet als het hun in het gezicht aanstaart", van ene Clarice Gargard. Boude stellingname, niet op de laatste plaats vanwege de inherent racistische aard.

Maar goed, ik ben een wit mens, dus besloot dan maar eens te klikken op de link om te zien of mijn ogen werden geopend. De inleiding was veelbelovend: er wordt beloofd dat de lezer uitgelegd gaat worden waarom racisme een rol speelde bij Vandetrapflikkermeneer.

Wat volgt zijn de volgende punten, kort samengevat:
1) Vandetripflikkermeneer had "you people" gezegd (lijkt mij een redelijke aanspreekvorm wanneer je een groep adresseert , maar goed)
2) Vandetrapflikkermeneer had "Dit is Afrika niet" (in welke bewoording is mij niet duidelijk) geroepen.
3) Een onderzoek waaruit blijkt dat zwarte huurders met hetzelfde profiel als witte huurders vaker afgekeurd worden.

En dan komt de schrijfster met de uitsmijter: "Zou de dader dezelfde bewoordingen en hetzelfde geweld hebben gebruikt bij een witte man?". Nouja, ik lees nu juist dit verhaal om overtuigd te worden van het idee dat dat niet het geval zou zijn.

Als nageboorte van deze column volgen er nog wat anekdotes en metaforen waar P_T met zijn elastieken banden nog een puntje aan kan zuigen: "Racisme voelt alsof je constant gebeten wordt door een onzichtbaar insect. Door die herhaling leer je het te onderscheiden. Soms heb je het bij het verkeerde eind, meestal wou je dat dat het geval was."

Dus samengevat: Was het racistisch? Die vraag laat de schrijfster ondanks de aankondiging onbeantwoord. Maar zij stelt dus, ondanks het ontbreken van echte onderbouwing, in haar inleiding van wel. En wat zij denkt weegt zwaarder dan wat witte mensen denken, wat witte mensen herkennen racisme niet. En of dat een racistisch stellingname is weet ik kennelijk niet, want ik ben wit.
Ik denk dat Vandetrapflikkermeneer gewoon veroordeeld moet worden voor het buitensporige geweld dat ie gebruikte om mevrouw uit de woning te verwijderen en dat de rest maar bijzaak is. Hij schold volgens mij gewoon omdat ie kwaad was en had dat net zo goed gedaan naar schele homo's of dikke chinezen.
pi_172378986
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 01:17 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Ja, dat dan mogelijk wel. Ook kan ik me voorstellen dat de VS alle interesse van internetstartups verliest. Het is natuurlijk totaal niet interessant als je moet meeconcurreren terwijl een serviceprovider constant op je rem trapt.

[..]

Geen idee. Dat is latere uitwerking. Ga er maar vanuit dat er een soort "restcategorie" zal bestaan voor al het verkeer dat niet Facebook/CNN/Google/Yahoo is. Extra bijbetalen of snelheden uit het inbeltijdperk ervaren, vermoed ik dan zo. Zeker kleinere sites en startups zullen hier zware problemen mee gaan ondervinden.
Ja, daarom. De VS was toch wel het centrum van innovatie op het internet. Maar ook de individuele gebruikers zijn van levensbelang voor sites als Youtube en Reddit. Die sites zullen er ook wel belang bij hebben dat elke gebruiker er met dezelfde/degelijke snelheid als voorheen gebruik van zullen kunnen blijven maken?

Ik ben benieuwd hoeveel het de Amerikaan zal kosten om het hele internet (zoals we nu kennen) te kunnen zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2017 01:32:06 ]
pi_172378992
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 01:18 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

De aftapwet valt onder dat kopje ja. Het afschaffen van de netneutraliteit zou ik onder het kopje infrastructuur stallen. Het is echt wezenlijk inhakken op de wortels van wat het internet maakt.
Nou ja, de meest cynische complotdenker in mij acht onderonsjes of een latere (inperkende) ingreep niet onwaarschijnlijk.
  donderdag 13 juli 2017 @ 01:26:38 #266
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_172378994
Twee bizar grote voordelen van de VS zijn beloningen voor IT'ers en het delen van 1 taal.
pi_172379001
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 01:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is deze week zelfs uitgebreid. Het breifgeheim dus, daaronder valt nu dus ook alle telecommunicatie.
Ja, ik begrijp dat ze niet alles mogen inzien, maar wel alles mogen opslaan. Alsof ze je brief openen, deze niet inlezen, 'm scannen en in de kast leggen voor het geval dat...
  Moderator donderdag 13 juli 2017 @ 01:27:52 #268
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172379002
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 01:25 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, daarom. De VS was toch wel het centrum van innovatie op het internet. Maar ook de individuele gebruikers zijn van levensbelang voor sites als Youtube en Reddit. Die sites zullen er ook wel belang bij hebben dat elke gebruiker er met dezelfde/degelijke snelheid als voorheen gebruik van zullen kunnen blijven maken?

Ik ben benieuwd hoeveel het de Amerikaans zal kosten om het hele internet (zoals we nu kennen) te kunnen zien.
Het is heel simpel, als Reddit en Youtube een garantie willen dat ze net zo bereikbaar zijn als nu dan zullen ze daar voor moeten betalen. Dat is de consequentie op de lange termijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 13 juli 2017 @ 01:29:41 #269
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172379016
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 01:26 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Twee bizar grote voordelen van de VS zijn beloningen voor IT'ers en het delen van 1 taal.
Ook dat is relatief, ja, in Silicon Valley word goed betaald maar als je een 2 slaapkamer flat wil huren in de buurt van Facebooks HQ daar dan praat je over rond de 4000 dollar per maand aan huur. Mountain View is geen haar beter, net als Menlo Park en San Mateo.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_172379017
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 01:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het is heel simpel, als Reddit en Youtube een garantie willen dat ze net zo bereikbaar zijn als nu dan zullen ze daar voor moeten betalen. Dat is de consequentie op de lange termijn.
Ze zouden bijvoorbeeld kunnen afspreken (betalen) om in elk pakket gezet te worden?
pi_172379023
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 01:26 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Twee bizar grote voordelen van de VS zijn beloningen voor IT'ers en het delen van 1 taal.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Edward_Snowden

https://tweakers.net/nieu(...)-manning-gratie.html
  Moderator donderdag 13 juli 2017 @ 01:31:10 #272
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172379027
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 01:29 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ze zouden bijvoorbeeld kunnen afspreken (betalen) om in elk pakket gezet te worden?
Mischien wel, mischien kunnen ze hun gebruikers oproepen om hun ISP aan te spreken, ik bedoel, het is allemaal koffiedik kijken. Voorlopig zijn dat soort zaken niet aan de orde maar het is best mogelijk dat het zover komt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_172379035
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 01:20 schreef Pokkelmans het volgende:
Maarja, als je ziet dat Google laatst een recordboete kreeg voor het (nog vrij mild) bevorderen van de eigen diensten, is Europa (godzijdank) nog lang niet op die weg.
De regels van de markt worden wel nageleefd inderdaad, maar dat ze anderzijds zolang open heeft gestaan voor TTIP (incluis corporate courts) stemt wel weer somber.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2017 01:32:35 ]
pi_172379051
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juli 2017 01:23 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik denk dat Vandetrapflikkermeneer gewoon veroordeeld moet worden voor het buitensporige geweld dat ie gebruikte om mevrouw uit de woning te verwijderen en dat de rest maar bijzaak is. Hij schold volgens mij gewoon omdat ie kwaad was en had dat net zo goed gedaan naar schele homo's of dikke chinezen.
Eens.

Maar dit Vandetrapflikkermeneergebeuren wordt door bepaalde individuen dan weer aangegrepen om het in een breder kader van racisme proberen te stoppen. Als het moet met de onderbouwing die ik in dat artikel van Clarice Gargard heb gelezen doet het de beweging meer schade dan goed. Zo wordt men toch niet serieus genomen.
  donderdag 13 juli 2017 @ 01:34:42 #275
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_172379053
quote:
Stop svp met spreken al je niet weet waar je het over hebt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')