Weet iemand hoe deze mensen dit eigenlijk bereiken? Door dikke snaren te gebruiken mischien?
als je geen geld hebt voor een andere gitaar kun je dikkere snaren nemen en dan natuurlijk wel je hals en brug/tremlo opnieuw afstellen ( extra veeren tussen je tremlo )
succes,
Flying_Vee
Als je zo laag wilt stemmen moet je gewoon een bassgitaar gebruiken of een 7 of 8 snarige gitaar.
Mijn gitaar staat in D met .011.
quote:stakker..
Op zondag 15 december 2002 13:19 schreef _Etter_ het volgende:
wat een nu-metal kinderen hier weer met hun 7 snarige gitaren.
7-snarige gitaren worden al jaren langer dan de nu-metal hype gebruikt en door alom gerespecteerde metal-/rock artiesten als Steve vai, Dream theater en Fear factory. Ook Death Metal coryfeeen als Nile en Cannibal corpse spelen al jaren 7 snarig.
Niemand zei dat je om in C of D te spelen een 7-snarige gitaar nodig hebt, maar wél als je in A of B wilt spelen.
Het heeft geen reet met nu-metal te maken...
quote:nee, dat weet ik ook wel... maar de vraag was van die gast of hij laag kon stemmen. Als iedereen dan gaat schreeuwen dat die een 7 snarige moet kopen, daar heeft die jongen weinig aan want die dingen kosten nog steeds aardig wat geld!
Op zondag 15 december 2002 14:11 schreef -Dalai- het volgende:[..]
stakker..
7-snarige gitaren worden al jaren langer dan de nu-metal hype gebruikt en door alom gerespecteerde metal-/rock artiesten als Steve vai, Dream theater en Fear factory. Ook Death Metal coryfeeen als Nile en Cannibal corpse spelen al jaren 7 snarig.
Niemand zei dat je om in C of D te spelen een 7-snarige gitaar nodig hebt, maar wél als je in A of B wilt spelen.
Het heeft geen reet met nu-metal te maken...
en die 7 snarige gitaren zijn pas echt goed gaan verkopen na de nu metal hype.
quote:B
Op zondag 15 december 2002 13:19 schreef _Etter_ het volgende:
(Carcass in C)
het winkeltje zit in het winkelcentrum, als je die bij de V&D inloopt helemaal aan het einde.
quote:in een interview met Steer zei die zelf C? hmmm en nu lees ik in een ander interview ook in B? hmmm zeker eentje ervan een tikfout
Op zondag 15 december 2002 14:31 schreef pazuzu het volgende:[..]
B
[Dit bericht is gewijzigd door _Etter_ op 15-12-2002 14:53]
quote:Dan is 'ie waarschijnlijk verkeerd verstaan door de interviewer. Carcass heeft altijd in B gespeeld, .13 sets waarvan Steer de D, F# en hoge B verving door een punt dunnere snaren, als ik me goed herinner.
Op zondag 15 december 2002 14:41 schreef _Etter_ het volgende:
in een interview met Steer zei die zelf C?
[Dit bericht is gewijzigd door pazuzu op 15-12-2002 15:25]
quote:Waarom zou je trouwens tot C willen stemmen? Ik vind dat echt ranzig klinken, das zo laag gestemd dat er gewoon geen bass meer inzit. Dan hoor je alleen nog maar wat ranzige shit.
Op zondag 15 december 2002 15:42 schreef LenL het volgende:
Dikkere snaren.
quote:vraag me ook af hoe Dino Cazares dat op Demanufacture zo glad heeft gekregen... op Obsolete hoor je een 7-snarige duidelijk maar Demanufacture is nog gewoon met een 6-snarige opgenomen
Op zondag 15 december 2002 19:24 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Waarom zou je trouwens tot C willen stemmen? Ik vind dat echt ranzig klinken, das zo laag gestemd dat er gewoon geen bass meer inzit. Dan hoor je alleen nog maar wat ranzige shit met treble.
quote:Misschien had hij geld voor hele goeie elementen
Op zondag 15 december 2002 19:26 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
vraag me ook af hoe Dino Cazares dat op Demanufacture zo glad heeft gekregen... op Obsolete hoor je een 7-snarige duidelijk maar Demanufacture is nog gewoon met een 6-snarige opgenomen
quote:cannibal is met één L
Op zondag 15 december 2002 22:32 schreef metallicattim het volgende:
nie zo moeilijk doen allemaal, nieuwe gitaar... dikkere snaren...
gewoon andere snaren kopen, nl de DR snaren, die hebben een dikkere kern, en kunnen met een .10/.46 setje tot een B-stemming gestemd worden, zonder dat je snaren flink gaan flappen of hoe noemen ze dat, dat ze losjes gaan hangen. kheb nu een .12 setje gekocht omdat ik nu steeds meer heel laag speel, maar dat is K.U.T. omdat je nu 4 bas snaren en 2 melodiesnaren hebt, en met bv een halve bends moet je de hoogste bas snaar meer benden om die halve toon ook daadwerkelijk te halen, en dat vind ik dus echt minder, weet er daarom ook iemand of je ook een gewone melodiesnaar krijgt van .24 ???
en childen moet waarschijnlijk children zijn
(sorry hoor)
-edit- en ohja, Tranquility is met twee L'en.
quote:een zin begin je met een hoofdletter en eindig je met een punt.....
Op zondag 15 december 2002 22:46 schreef -Dalai- het volgende:[..]
cannibal is met één L
en childen moet waarschijnlijk children zijn
(sorry hoor)
edit-
nu tevreden?
quote:helemaal!
Op zondag 15 december 2002 22:49 schreef metallicattim het volgende:[..]
een zin begin je met een hoofdletter en eindig je met een punt.....
( sjah als hij zeurt, zeur ik)
edit-
nu tevreden?
namen van favoriete bands moet je goed schrijven vind ik
quote:jah heb je ook eigenlijk wel gelijk in... ik kan t ook nie uitstaan als mensen MetallicA met de A klink ipv van Eh klank uitspreken, GRRR spreek ik ze ook meteen op aan. muziekbarbaren....
Op zondag 15 december 2002 22:51 schreef -Dalai- het volgende:[..]
helemaal!
namen van favoriete bands moet je goed schrijven vind ik
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |