abonnement Unibet Coolblue
pi_172356720
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 02:56 schreef WammesWaggel het volgende:
Dat is Rien Hoogendoorn tenminste niet overkomen, hij had geen mobiele telefoon.
wel een bad?
pi_172356736
Zal een goedkope lader uit China geweest zijn, ik neem aan dat in de VS, net als in Europa, de output van een lader voor een mobiele telefoon, laptop etc. galvanisch gescheiden moet zijn van het net.
Maar dan zou de aardlekschakelaar nog tegen elektrocutie moeten beschermen, en die zijn in de VS ook verplicht dacht ik...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  woensdag 12 juli 2017 @ 03:44:42 #28
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172356757
Er zal ergens wel een defect zijn geweest, beschadigd snoer in het water of zo.
pi_172356789
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 02:52 schreef hottentot het volgende:

[..]

En waar steek je die oplader in? En wat gebeurt er als die te vochtig word?
Wat maakt dat uit? Tenzij je direct in contact staat met water wat je stopcontact inloopt.
pi_172357040
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 04:03 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Wat maakt dat uit? Tenzij je direct in contact staat met water wat je stopcontact inloopt.
Dat hele snoer is een geleide projectiel want het draagt stroom gok ik. Zelfs als het snoer aan het telefooneinde helemaal krap ingestopt zit, zonder speling, dan nog kan er op basis van geleidingsregels en fenomenen de stroom worden overgedragen/overspringen. Denk ik. Ben geen elektriciteitsexpert.
  User die overal opduikt 2022 woensdag 12 juli 2017 @ 05:37:58 #31
186611 Haags
pi_172357138
Gevaarlijk
Zonder wrijving geen glans
pi_172357185
Dit is zo'n bericht waar niets uitgelegd wordt. Erg twijfelachtig. In geen enkele bron een deskundige te bespeuren met een verklaring hoe je dit voor elkaar krijgt.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  woensdag 12 juli 2017 @ 05:58:40 #33
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_172357195
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 03:30 schreef crystal_meth het volgende:
Zal een goedkope lader uit China geweest zijn, ik neem aan dat in de VS, net als in Europa, de output van een lader voor een mobiele telefoon, laptop etc. galvanisch gescheiden moet zijn van het net.
Maar dan zou de aardlekschakelaar nog tegen elektrocutie moeten beschermen, en die zijn in de VS ook verplicht dacht ik...
Dit ja. Ze moet op een of andere manier de netspanning door haar lijf gekregen hebben.

Misschien was het een oplader met een kort snoertje die ze in een verlengsnoer had gestoken. Dat het verlengsnoer in bad gevallen was. Dat lijkt me nog aannemelijker dan een chinese lader van lage kwaliteit.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_172357249
Gewoon draadloos stroom door het hele huis laten aanleggen.
pi_172357296
Ja, vreemd verhaal, temeer omdat we, als het goed is, over gelijkstroom praten.
In terms of fatalities, both kill but more milliamps are required of DC current than AC current at the same voltage. ... Either AC or DC currents can cause fibrillation of the heart at high enough levels. This typically takes place at 30 mA of AC (rms, 60 Hz) or 300 – 500 mA of DC.

Nou doet mijn lader wel 2 Ampere, maar of deze dat via water door me heen krijgt weet ik niet. Ik ga het toch maar niet proberen.
Racist
pi_172357297
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 03:30 schreef crystal_meth het volgende:
Zal een goedkope lader uit China geweest zijn, ik neem aan dat in de VS, net als in Europa, de output van een lader voor een mobiele telefoon, laptop etc. galvanisch gescheiden moet zijn van het net.
Maar dan zou de aardlekschakelaar nog tegen elektrocutie moeten beschermen, en die zijn in de VS ook verplicht dacht ik...
Zo'n beetje alle opladers komen uit China.

Verder is het hele artikel en hoax imho. Met een output van 5 volt kun je jezelf niet electrocuteren.
pi_172357300
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 06:56 schreef Toga het volgende:
Ja, vreemd verhaal, temeer omdat we, als het goed is, over gelijkstroom praten.
In terms of fatalities, both kill but more milliamps are required of DC current than AC current at the same voltage. ... Either AC or DC currents can cause fibrillation of the heart at high enough levels. This typically takes place at 30 mA of AC (rms, 60 Hz) or 300 – 500 mA of DC.

Nou doet mijn lader wel 2 Ampere, maar of deze dat via water door me heen krijgt weet ik niet. Ik ga het toch maar niet proberen.
Om 300 mA door je heen te krijgen bij 5 volt moet je lichaam en weerstand hebben van maximaal ongeveer 15 ohm. Je weerstand is veel hoger, ook in water.
pi_172357565
Het is een zogenaamd "freak-accident". Maar dan zonder verklaring. Dat is altijd verdacht. Verder zien we voornamelijk dubieuze bronnen die het bericht klakkeloos overschrijven.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  woensdag 12 juli 2017 @ 08:03:48 #39
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_172357606
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 06:56 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Zo'n beetje alle opladers komen uit China.

Verder is het hele artikel en hoax imho. Met een output van 5 volt kun je jezelf niet electrocuteren.
Ze bedoelen uiteraard chinese opladers waar geen europees/amerikaans bedrijf verantwoordelijk voor is en waar (dus) geen rekening gehouden is met veiligheid (want dat kost geld).
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_172357612
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 02:14 schreef Hdero het volgende:
Ah daar komt de aap uit de mouw:

Mobiel was dus in de muur gestoken en aan het opladen.

This is such a tragedy that doesn’t need to happen to anyone else," O'Guinn said. "And we want something good to come out of this as awareness of not using your cell phone in the bathroom as it is plugged in and charging."

https://www.usatoday.com/(...)e-bathtub/467225001/
Darwin award dus.
  woensdag 12 juli 2017 @ 08:05:46 #41
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_172357615
Dit geval is trouwens volgens mij niet heel uitzonderlijk. Dit gebeurt wel vaker met mensen die te veel vertrouwen hebben in chinese laders.

Heb het iig al wel vaker gehoord... Net zoiets al dat het vaker voorkomt dat er iemand levend verbrand wordt omdat zo'n oplader snachts ineens in de fik vliegt..
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  woensdag 12 juli 2017 @ 08:06:45 #42
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_172357619
Diep triest verder wel voor dat meisje en fam :/.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_172357623
Bij 5 volt is de 2 Ampère van zo'n lader of telefoonaccu niet dodelijk. Of iemand moet al ernstige hartstoornissen hebben waardoor de "elektrocutie" net de druppel is. Iedereen weet toch wel dat het lekker een beetje prikt als je je tong op een 9 volt batterij legt?

Waarschijnlijker dan electrocutie door 5 volt is dat inderdaad gewoon belangrijke informatie ontbreekt. Melden dat het ongeval aan de telefoon lag, is omgefundeerde bangmakerij.

Logischer is dat de stekkerdoos met oplader naast het bad op de grond lag, en dat water van haar handen langs het snoer richting lader en stekkerdoos is gedropen. En dan heb je langs de buitenkant van het snoer een mooie geleider voor de netspanning. In de meeste badkamers is geen stopcontact zo dichtbij het bad te vinden dat je met een standaard snoertje je telefoon nog goed kunt gebruiken tijdens het opladen.

Maar ook dan zou de aardlekschakelaar in werking moeten treden, wat kennelijk heeft gefaald. Of de elektrische installatie in het huis is zo oud dat een aardlekschakelaar ontbreekt.
  woensdag 12 juli 2017 @ 08:08:39 #44
8369 speknek
Another day another slay
pi_172357628
Zelfs al zou door een freak accident de adapter alles doorgeven en haar in direct contact brengen met de netstroom... een brandwond van 110V?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_172357655
de enige logische verklaring die ik kan bedenken is dat ze een verlengsnoer heft gebruikt waar de telefoon ingestoken was om op te laden.
niet zozeer de telefoon of de lader zijn dan het problem geweest maar de stekkerdoos..

ik kan me totaal niet voorstellen dan een telefoon lader het vermogen kan leveren om een brandwond te veroorzaken.
pi_172357663
Lijkt inderdaad onwaarschijnlijk dat een telefoon oplader dit heeft veroorzaakt
There are only 151 Pokémon.
pi_172357666
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 08:08 schreef speknek het volgende:
Zelfs al zou door een freak accident de adapter alles doorgeven en haar in direct contact brengen met de netstroom... een brandwond van 110V?
Dat kan makkelijk. Heel veel woningbranden ontstaan door falende elektrische apparaten en installaties. Als een huis er van in brand kan vliegen, kun je er ook een brandwond van krijgen. Tenzij tijdig de aardlekschakelaar afslaat, maar dan zou de meid ook nog gewoon in leven zijn.
pi_172357685
quote:
2s.gif Op woensdag 12 juli 2017 08:12 schreef kovenant het volgende:
de enige logische verklaring die ik kan bedenken is dat ze een verlengsnoer heft gebruikt waar de telefoon ingestoken was om op te laden.
niet zozeer de telefoon of de lader zijn dan het problem geweest maar de stekkerdoos..

ik kan me totaal niet voorstellen dan een telefoon lader het vermogen kan leveren om een brandwond te veroorzaken.
Een beetje oplader kan ruim 10 Watt leveren. Dat is genoeg voor een brandwond, maar niet bij 5 volt.
  woensdag 12 juli 2017 @ 08:16:33 #49
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_172357687
Er is minimaal 50 volt nodig om stroom door een mens te sturen. Bij een natte huid zal je spanning wel iets lager zijn en kan het ook met minder dan 50 volt. Maar ik kan me niet voorstellen dat het met 5 volt mogelijk is. Telefoon oplader leveren 5 volt tenzij er iets mis mee is.
Sisco Certified
pi_172357690
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 08:03 schreef embedguy het volgende:

[..]

Ze bedoelen uiteraard chinese opladers waar geen europees/amerikaans bedrijf verantwoordelijk voor is en waar (dus) geen rekening gehouden is met veiligheid (want dat kost geld).
Dan nog geloof ik het niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')