abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_172351343
Heyy mede-FOK!kers!

Ik ga sinds een tijdje naar de sportschool (ben een paar weken niet geweest, maar sinds 2 weken ga ik weer). Ik ga minstens 4 keer per week, maar probeer zo vaak mogelijk. Ik heb me vorige week gewogen en toen woog ik 121,4kg ( te zwaar, I know). Nu ben ik vandaag weer gegaan, en toen woog ik 122kg. Ik ben dus aangekomen ipv afgevallen. Dit vind ik nogal verwarrend (ik ben een beginner, dus misschien is het heel logisch).

Heeft iemand misschien tips of adviezen of whatever waar ik iets mee kan?

Thanks☺
pi_172351416
Minder eten, ieder pondje gaat door het mondje.
pindazakje
pi_172351432
Ligt eraan wat je in die sportschuur doet?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_172351435
Een pond is bij mij het verschil tussen voor en na toiletbezoek... Dat stelt niet zoveel voor.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_172351585
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 21:31 schreef Hyaenidae het volgende:
Minder eten, ieder pondje gaat door het mondje.
Ik probeer me al aan 3 maaltijden per dag te houden, zo min mogelijk tussendoortjes en beperkte porties
pi_172351618
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 21:31 schreef halfway het volgende:
Ligt eraan wat je in die sportschuur doet?
Ik begin met 10 minuten warmfietsen, daarna ga ik met de gewichtapparaten trainen (armen, benen, buik, borst en rug) en daarna lopen/rennen tot ik een bepaald aantal calorieën gehaald heb
pi_172351757
Buikomvang meten ipv gewicht
  dinsdag 11 juli 2017 @ 21:44:48 #8
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_172351792
als je echt wilt afvallen moet je minimaal 20km hardlopen, 60km fietsen en 10 gram pep of andere nakkie snatsen :')
pi_172351798
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 21:43 schreef The_Temp het volgende:
Buikomvang meten ipv gewicht
Hoezo dat? (Sorry ik weet er echt best weinig vanaf)
pi_172351818
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 21:44 schreef bijstandboy het volgende:
als je echt wilt afvallen moet je minimaal 20km hardlopen, 60km fietsen en 10 gram pep of andere nakkie snatsen :')
Keta ook goed? 😜 nee daar begin ik niet aan
  dinsdag 11 juli 2017 @ 21:46:29 #11
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_172351849
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 21:38 schreef Marshmallowkid het volgende:

[..]

Ik begin met 10 minuten warmfietsen, daarna ga ik met de gewichtapparaten trainen (armen, benen, buik, borst en rug) en daarna lopen/rennen tot ik een bepaald aantal calorieën gehaald heb
Krachttrainig en cardio combineren is sowieso niet ideaal voor zover ik weet, dan ben je jezelf aan het tegenwerken. Daarnaast moet je vooral naar je gewicht kijken over langere periode, van week tot week hoeft niet zoveel te zeggen.
  dinsdag 11 juli 2017 @ 21:46:42 #12
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_172351857
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 21:45 schreef Marshmallowkid het volgende:

[..]

Keta ook goed? 😜 nee daar begin ik niet aan
Weet niet of keta impact op je bmi gaat hebben :9
  dinsdag 11 juli 2017 @ 21:47:33 #13
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_172351873
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 21:44 schreef Marshmallowkid het volgende:

[..]

Hoezo dat? (Sorry ik weet er echt best weinig vanaf)
Omdat je met krachttraining spier opbouwt, en spieren zijn zwaarder dan vet. Buikomvang zegt dus meer over de hoeveelheid vet die je bent verloren.
pi_172351920
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 21:46 schreef Verbodsbord het volgende:

[..]

Krachttrainig en cardio combineren is sowieso niet ideaal voor zover ik weet, dan ben je jezelf aan het tegenwerken. Daarnaast moet je vooral naar je gewicht kijken over langere periode, van week tot week hoeft niet zoveel te zeggen.
Maar ik dacht gelezen te hebben dat door meer spieren je vetverbranding ook meer wordt of zoiets
pi_172351926
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 21:47 schreef Verbodsbord het volgende:

[..]

Omdat je met krachttraining spier opbouwt, en spieren zijn zwaarder dan vet. Buikomvang zegt dus meer over de hoeveelheid vet die je bent verloren.
Ahh okee dat klinkt logisch
pi_172352251
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 21:49 schreef Marshmallowkid het volgende:

[..]

Maar ik dacht gelezen te hebben dat door meer spieren je vetverbranding ook meer wordt of zoiets
Dat klopt ook, maar het maakt in dit stadium allemaal niet zoveel uit. Je hebt flink overgewicht en weinig spieren, dus als je zo door blijft gaan zal je echt wel afvallen en zal je echt wel spieren gaan opbouwen.

Minimaal vier keer per week trainen met een ongetraind lichaam, betekent wel een groot risico op blessures trouwens. Zorg ervoor dat je niet te hard van stapel loopt en goede begeleiding krijgt. Als je straks 2 maanden op de bank zit is alles voor niks geweest.

Houd verder je calorieën bij met een app. Myfitnesspal toevallig. Mensen denken vaak dat ze weinig eten, totdat ze het op gaan schrijven. Als je af wil vallen is weinig eten belangrijker dan veel sporten!
pi_172352368
Ik eet ongeveer anderhalve maaltijd per dag en dat werkt goed moet jij ook doen ts
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_172352407
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 21:59 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Dat klopt ook, maar het maakt in dit stadium allemaal niet zoveel uit. Je hebt flink overgewicht en weinig spieren, dus als je zo door blijft gaan zal je echt wel afvallen en zal je echt wel spieren gaan opbouwen.

Minimaal vier keer per week trainen met een ongetraind lichaam, betekent wel een groot risico op blessures trouwens. Zorg ervoor dat je niet te hard van stapel loopt en goede begeleiding krijgt. Als je straks 2 maanden op de bank zit is alles voor niks geweest.

Houd verder je calorieën bij met een app. Myfitnesspal toevallig. Mensen denken vaak dat ze weinig eten, totdat ze het op gaan schrijven. Als je af wil vallen is weinig eten belangrijker dan veel sporten!
Thanks, daar heb ik wat aan👍
Dus wel gewoon zo doorgaan (uiteraard voorzichtig) en bijhouden wat ik eet?
pi_172352417
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 22:03 schreef ._HAAK_. het volgende:
Ik eet ongeveer anderhalve maaltijd per dag en dat werkt goed moet jij ook doen ts
Anderhalve maaltijd? Hoe dat?
pi_172352481
Zet de app myfitnesspal op je telefoon. Dan kun je makkelijk zien wat je aan calorien binnen krijgt. Bij een goede sportschool kunnen ze je helpen met een goed trainingsschema.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  dinsdag 11 juli 2017 @ 22:11:02 #21
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_172352578
Wat eet je op een dag?
pi_172352584
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 22:07 schreef valentijn101 het volgende:
Zet de app myfitnesspal op je telefoon. Dan kun je makkelijk zien wat je aan calorien binnen krijgt. Bij een goede sportschool kunnen ze je helpen met een goed trainingsschema.
Ja dat zal ik eens doen! Misschien dat dat helpt😊
pi_172352604
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 22:11 schreef Mishu het volgende:
Wat eet je op een dag?
Volgens mij niet al teveel, maar ik ga het nu dus bijhouden in een app
pi_172352819
Sporten is maar een heel klein deel van afvallen, grootste deel is voeding. Dus goed kijken wat je verbruik is. Daar wat onder gaan zitten qua inname en daarbij trainen zodat je niet te veel spiermassa kwijtraakt
Faka G
pi_172353602
Thanks voor alle tips!
pi_172375544
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 22:05 schreef Marshmallowkid het volgende:

[..]

Anderhalve maaltijd? Hoe dat?
Drie keer de helft
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_172409901
Een korte zware cardio oefening (fietsen, springen, roeien) is inderdaad bevordelijk voor je vetverbranding en zal niet ten koste gaan van spiermassa, zeker niet in jouw situatie.

Houd een tijdje bij wat je eet. Niet alleen totale hoeveelheid calorieën op de dag, maar ook de macro's, oftewel waar die totale kcal uit opgebouwd is.

Je hebt koolhydraten, eiwitten en vetten. De eerste 2 hebben 4kcal per gram, vetten 9 kcal per gram Probeer in ieder geval voor elke kg lichaamsgewicht 1-1,5 gram eiwit te eten op een dag. Deze zorgen voor je spieren en geven je een voller gevoel. Over de hoeveelheid koolhydraten is veel discussie, mijn advies is om ze in ieder geval niet compleet te schrappen uit je voeding. Dit resulteert alleen maar in een gebrek aan energie en concentratie, plus zodra je ze weer gaat eten komen er sneller kilo's terug aan.
pi_172425420
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:24 schreef R-T-B het volgende:
Een korte zware cardio oefening (fietsen, springen, roeien) is inderdaad bevordelijk voor je vetverbranding en zal niet ten koste gaan van spiermassa, zeker niet in jouw situatie.

Houd een tijdje bij wat je eet. Niet alleen totale hoeveelheid calorieën op de dag, maar ook de macro's, oftewel waar die totale kcal uit opgebouwd is.

Je hebt koolhydraten, eiwitten en vetten. De eerste 2 hebben 4kcal per gram, vetten 9 kcal per gram Probeer in ieder geval voor elke kg lichaamsgewicht 1-1,5 gram eiwit te eten op een dag. Deze zorgen voor je spieren en geven je een voller gevoel. Over de hoeveelheid koolhydraten is veel discussie, mijn advies is om ze in ieder geval niet compleet te schrappen uit je voeding. Dit resulteert alleen maar in een gebrek aan energie en concentratie, plus zodra je ze weer gaat eten komen er sneller kilo's terug aan.
Dus qua workout kan ik beter focussen op cardio en tussendoor wat krachttraining om ook spieren bij te houden?
pi_172426319
Ja, afvallen doe je niet met sporten.
Ketois werkt het beste.
Geen carbs eten voor een maandje en de kilos vliegen er af.
Je hoeft niet eens te sporten, en je hebt meer energie.
Alleen de eerste 3-5 dagen zijn zwaar omdat je moet afkicken van suiker/carbs
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')