abonnement Unibet Coolblue
pi_172341111
Veel mensen schijnen aura's te kunnen lezen en healen. Zou ik zelf ook wel willen kunnen eigenlijk.
Zijn er hier mensen die aura's kunnen waarnemen? Hoe heb je dat geleerd of hoe kun je dat leren? En hoe kun je kleuren daarin gaan zien zodat je aan de hand daarvan het gemoed van mensen kunt leren 'lezen'?
pi_172342138
In het verleden heb ik weleens hiermee geoefend. De "truuk" is om je blik te focussen een stukje achter het subject (bijv een mens, dier, plant, of je eigen hand) en langs de omtrek te kijken. Na een tijdje proberen zien sommige mensen (ik zag het ook) eerst een dun randje van wit "licht" en als je het langer en vaker probeert kan dat witte randje zich uitbreiden tot een vaak gekleurde krans met rood, geel of andere kleuren.

De vraag is dan natuurlijk, wat zie je? Je kan het een aura noemen, en daar allerlei duiding en betekenissen aan gaan vasthangen, of je kan het ook afdoen als een natuurkundig / optisch bij-effect dat ontstaat door de manier van focussen in combinatie met breking van lichtval ofzo, of gewoon een soort van gezichtsbedrog.

Want, hier komt het, hetzelfde witte randje zie je ook bij andere levensloze voorwerpen zoals een steen.

Maar neemt niet weg dat het best een interessant experiment is, want gezichtsbedrog of niet, het is best mooi.
pi_172343468
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 15:00 schreef Farenji het volgende:
In het verleden heb ik weleens hiermee geoefend. De "truuk" is om je blik te focussen een stukje achter het subject (bijv een mens, dier, plant, of je eigen hand) en langs de omtrek te kijken. Na een tijdje proberen zien sommige mensen (ik zag het ook) eerst een dun randje van wit "licht" en als je het langer en vaker probeert kan dat witte randje zich uitbreiden tot een vaak gekleurde krans met rood, geel of andere kleuren.

De vraag is dan natuurlijk, wat zie je? Je kan het een aura noemen, en daar allerlei duiding en betekenissen aan gaan vasthangen, of je kan het ook afdoen als een natuurkundig / optisch bij-effect dat ontstaat door de manier van focussen in combinatie met breking van lichtval ofzo, of gewoon een soort van gezichtsbedrog.

Want, hier komt het, hetzelfde witte randje zie je ook bij andere levensloze voorwerpen zoals een steen.

Maar neemt niet weg dat het best een interessant experiment is, want gezichtsbedrog of niet, het is best mooi.
Thanks! Hoelang duurde dat bij jou ongeveer voordat je dat begon waar te kunnen nemen? En die kleuren, hoelang moet je daar dan voor oefenen?
Ik heb het net al wel een beetje geprobeerd. Je ziet af en toe idd zo'n 'lichtrand', maar het valt nog niet mee. Ja, het is idd een leuk experiment.

In feite doen mensen alles wat ze doen min of meer uiteindelijk voor zichzelf. De vraag die dan bij me opkomt is: waarom is dat zo belangrijk voor mensen als jullie om dit soort dingen altijd maar neer te sabelen? Waarom altijd die behoefte om die harde mentale no-nonsense regels zo op te dringen? Wat win je daar voor je gevoel precies mee? Voel je je dan beter en intelligenter dan iemand die zich voor zulke materie openstelt en/of erin gelooft?

[ Bericht 17% gewijzigd door jogy op 20-07-2017 08:44:52 ]
pi_172344242
Wat voor ervaringen heb je gehad dat je het stramien van wetenschap hebt losgelaten om je te verdiepen in pseudowetenschappen als deze? En vrees je niet dat daar een vorm van placebo aan hangt? Niet dat dat erg is, een placebo is juist heel doeltreffend, maar wat maakt dat je juist auralezen interessant vindt?

[ Bericht 30% gewijzigd door jogy op 20-07-2017 08:48:20 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_172344253
Het aura is gewoon een subtiele energielaag. Net zoals gammastralen om je heen. Röntchenstralen. Microgolven etc.

[ Bericht 71% gewijzigd door jogy op 20-07-2017 08:46:38 ]
pi_172344487
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 16:35 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:

[..]

Het aura is gewoon een subtiele energielaag. Net zoals gammastralen om je heen. Röntchenstralen. Microgolven etc.
De voorbeelden die je geeft zijn geen energielagen. Gamma en röntgenstralen elektromagnetische straling met een bijzonder kleine golflengte. Véél kleiner dan zichtbaar licht.. Microgolven zijn elektromagnetische straling met een relatief grote golflengte. Véél groter dan zichtbaar licht.

Aura's zijn (mijns inziens) een optisch bedrog dat je afdwingt door naar een object te staren, waardoor de kegeltjes in je ogen overbelast raken. Je ziet afwijkende kleuren bij de randen van het onderwerp, doordat je ogen nooit volledig stil staan.

Het effect is vergelijkbaar met dit:
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_172344581
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 16:35 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Wat voor ervaringen heb je gehad dat je het stramien van wetenschap hebt losgelaten om je te verdiepen in pseudowetenschappen als deze? En vrees je niet dat daar een vorm van placebo aan hangt? Niet dat dat erg is, een placebo is juist heel doeltreffend, maar wat maakt dat je juist auralezen interessant vindt?
Meerdere dingen. Maar als het gaat om energieën/subtiele energieën dan toch vooral mijn ervaring met vipassana-meditatie. Dat heeft in mij een energetisch ontwaakproces in gang gezet. Daardoor geïnteresseerd geraakt hierin, en boek over energetische anatomie gaan lezen. En nu dus wel benieuwd hoe dat zit met de aura en hoe je deze mogelijk kunt gaan leren waarnemen.
pi_172344750
Hoe kom je aan de term "energetisch ontwaakproces"?

Waarom begon je met vipassana-mediatie? Het lijkt me dat je het wetenschappelijke stramien reeds hebt afgeschud eer je daaraan begint.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_172344964
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 17:00 schreef Jordy-B het volgende:
Hoe kom je aan de term "energetisch ontwaakproces"?

Waarom begon je met vipassana-mediatie? Het lijkt me dat je het wetenschappelijke stramien reeds hebt afgeschud eer je daaraan begint.
Ik heb een grote woordenschat. :+

Lijkt me niet verder. Maar de reden daar weer van, is een BDE, Dat heeft alles wel ernstig op z'n kop gezet.

Ik heb het wetenschappelijk stramien niet de rug toegekeerd. Alleen me wel beseft dat het gewoonweg niet in staat alles te meten en te weten. Als je je beeld van het leven laat afhangen van de huidige stand van wetenschap, laat je je voorschrijven wat je op een bepaald moment in de tijd wel of niet mag denken. Pas als wetenschappers zeggen: 'oh er is nu aanwijzing voor dit' of 'het is nu bewezen' is dat voor jou het groene licht en mag je ook. Dat is net zo goed een geconditioneerde vorm van denken. Waarom zou ik me niet mogen openstellen voor dit soort dingen? Het is immers ook al duizenden jaren oude, menselijke oerkennis allemaal. En het gebeurt zo vaak dat juist dat soort kennis dan toch erkend wordt, of herontdekt door de nieuwe wetenschap. Dus geen reden voor mij om dat allemaal als domme bullshit af te doen.
pi_172345534
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 17:13 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:

[..]

Ik heb het wetenschappelijk stramien niet de rug toegekeerd. Alleen me wel beseft dat het gewoonweg niet in staat alles te meten en te weten. Als je je beeld van het leven laat afhangen van de huidige stand van wetenschap, laat je je voorschrijven wat je op een bepaald moment in de tijd wel of niet mag denken. Pas als wetenschappers zeggen: 'oh er is nu aanwijzing voor dit' of 'het is nu bewezen' is dat voor jou het groene licht en mag je ook. Dat is net zo goed een geconditioneerde vorm van denken. Waarom zou ik me niet mogen openstellen voor dit soort dingen? Het is immers ook al duizenden jaren oude, menselijke oerkennis allemaal. En het gebeurt zo vaak dat juist dat soort kennis dan toch erkend wordt, of herontdekt door de nieuwe wetenschap. Dus geen reden voor mij om dat allemaal als domme bullshit af te doen.
Oh, ja dat klopt ook wel. Maar de uitgangspositie van de wetenschap is "we weten het niet". Er wordt eigenlijk zelden tegenbewijs geleverd, maar vooral bewijs ter faveure van een wetenschappelijke theorie (niet te verwarren met een theorie).

Voor auralezen is een wetenschappelijke verklaring, maar er is geen wetenschappelijk bewijs dat het idee van een aura ondersteunt (er is wel onderzoek naar geweest). Er zijn heel veel alternatieve zaken wel onderzocht, maar niet bewezen... Dat wil zeggen, er wordt nog wel eens een placebo-effect toegekend, maar meer dan dat ook niet.

Noem mij eens een paar recente voorbeelden van wetenschappelijke 'her'ontdekkingen uit de oertijd. En dan niet zozeer de praktische toepassingen als de antibacteriële werking van honing, het gebruik van bloedzuigers om onderhuidse bloeduitstortingen te verwijderen (voor het heelproces van huidtransplantaties of brandwonden) of het besef dat een vliegenlarve beter in staat is om dood vlees te verwijderen dan een chirurg met zijn scalpel kan, maar meer de spirituele kant van het verhaal...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_172346735
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 17:40 schreef Jordy-B het volgende:
Noem mij eens een paar recente voorbeelden van wetenschappelijke 'her'ontdekkingen uit de oertijd. En dan niet zozeer de praktische toepassingen als de antibacteriële werking van honing, het gebruik van bloedzuigers om onderhuidse bloeduitstortingen te verwijderen (voor het heelproces van huidtransplantaties of brandwonden) of het besef dat een vliegenlarve beter in staat is om dood vlees te verwijderen dan een chirurg met zijn scalpel kan, maar meer de spirituele kant van het verhaal...
Dan zou je de documentaire 'inner worlds outer worlds' eens moeten opzoeken.
In dat soort dingen komen zulke zaken nog wel eens voorbij. Zelf heb ik die kennis niet zo paraat op het moment. Hou me daar eigenlijk nu niet meer zo mee bezig.

Voor mij is wetenschappelijk bewijs in ieder geval niet iets dat ik per se nodig is. Sommige dingen zijn nu eenmaal moeilijk te bewijzen. We zijn beperkt wat meten betreft.
  woensdag 12 juli 2017 @ 02:59:36 #12
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172356701
Kunnen de criticasters even de regels van TRU lezen als ze hier zo nodig willen posten? Dat maakt het wat makkelijker om on topic te blijven.

Kunnen veel mensen aura's zien? Als je de cursusbeschrijvingen van bepaalde instituten gelooft, zouden veel mensen in staat moeten zijn om het te leren zien. In die cursussen leer je dan hoe je dat moet doen, maar de aanleg voor het zien van aura's zou altijd aanwezig zijn.

Ik ben er sceptisch over, omdat àls het voor iedereen in aanleg aanwezig is, veel meer mensen aura's zouden zien - en dan zou het veel breder geaccepteerd zijn dat aura's er zijn, zèlfs als het dan erkend gezichtsbedrog is. Dus mijn conclusie is dat de meeste mensen geen aura's zien.

Opvallend vond ik een discussie, jaren geleden op een spiritueel forum, waarin tips werden gevraagd on te leren om aura's te zien. Het bleek al snel dat bijna alle brildragers die beweerden aura's te kunnen zien, dat het beste konden zonder bril (of lenzen). Dus als ze onscherp zien. Misschien is een bepaalde manier van het verwerken van onscherpe beelden verantwoordelijk voor de aura's. Misschien ook dat de veranderende kleuren worden veroorzaakt door een eigen gevoel mee te nemen in die perceptie.
Dat laatste bedoel ik niet als bedrog of zelfbedrog, maar meer dat je onderbewustzijn intuïtief ziet dat er met de ander "iets is", door kleine, nauwelijks waarneembare gebaren, een afwijkende houding, misschien ook geuren, afwijkende stem en dat dat als een kleur zichtbaar wordt in je waarneming. Beetje synesthesie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lunatiek op 12-07-2017 03:17:08 ]
  woensdag 12 juli 2017 @ 03:32:56 #13
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172356739
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 16:47 schreef Jordy-B het volgende:

Misschien moet je je even inlezen in auralezen, want je kletst onzin. Een kenmerk van auralezen is dat je uit de kleuren en wervelingen in de gloed om iemands lichaam, iets te weten kunt komen over die persoon, in het bijzonder over diens gezondheid. Bijvoorbeeld "felrode gloed om het hoofd = migraine".

Omdat mensen aannemen dat het met energiestromen (prana of zo) in je lichaam heeft te maken, wordt het ook gekoppeld aan de leer van de chakra's. In de aura zie je dan welke chakra's open staan en welke niet. Heb ook wel gehoord dat de aura-energie uit de chakra's stroomt.

Die kleuren en andere fenomenen die in de aura worden waargenomen zijn geen simpel gezichtsbedrog. Als het gezichtsbedrog is, is het gecompliceerder dan dat wat je met de gif wilt aantonen.
Natuurlijk kan er sprake zijn van bedrog en cold readings als een auralezer de aura bij een patiënt duidt en uitlegt. Maar de patiënten geven wel aan dat de auralezer gelijk heeft. Is de auralezer integer en ziet die werkelijk iets? The truth is out there...

[ Bericht 13% gewijzigd door jogy op 20-07-2017 08:49:28 ]
pi_172358973
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 14:20 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:
Veel mensen schijnen aura's te kunnen lezen en healen. Zou ik zelf ook wel willen kunnen eigenlijk.
Zijn er hier mensen die aura's kunnen waarnemen? Hoe heb je dat geleerd of hoe kun je dat leren? En hoe kun je kleuren daarin gaan zien zodat je aan de hand daarvan het gemoed van mensen kunt leren 'lezen'?


Ik ga er op korte termijn een topic voor starten, word wel een lange reeks vermoedt ik.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_172360244
Het gekke is wel dat door mijn ervaring met vipassana-meditatie (wat eigenlijk niet zozeer een energetisch-gerichte meditatievorm is), ik al die energetische knooppunten (chakra's), van in ieder geval de bovenste chakra's, al wat keren fysiek heel duidelijk en onmiskenbaar heb gevoeld.

Regelmatig energiestromen (die voelen als aanrakingen op de huid, of er doorheen en veel dieper) bij de borst, keelgebied, tussen de ogen en het kruingebied. Bij het kruingebied zelfs op een manier alsof het daar binnenkwam en zo door de rest van m'n lichaam naar beneden ging. Eén keer - het staat nog genoteerd in mijn notitieboekje - heb ik dat zelfs als een harde, massieve zeer sterke energiestroom ervaren. Zo sterk dat ik er bijna bang van werd en echt dacht 'wat is dit joh?!'.
Vanaf dat specifieke moment lijkt er iets ontwaakt te zijn ook sowieso. Een serie kenmerkende symptomen heeft sindsdien ook aangehouden, en keert steeds terug na periodes van dan weer wat minder activiteit. Kundalini?

Heb ook eens gehad tijdens meditatie dat het leek alsof er een explosie stond te gebeuren. Een soort 'knal' in m'n hoofd. Alsof er energetisch een blokkade werd doorboord of zo. Daarna ook gevolgd door een vaag soort hoofdpijn en 'naruisen'. Heel apart waarneembaar soort actief gebied in het hoofd toen. Geestelijk verder niks raars.

Hoe dan ook, dat heeft mijn interesse in dit soort 'subtiele energieën' toch wel aangewakkerd.

Zie uw topique graag tegemoet, bedachtzaam. ^O^
pi_172372473
Om een simpel lichtje te schijnen op dit onderwerp, de aura word beschreven als bestaande uit verschillende lagen welke verbonden zijn met de chakra's ofwel wielen.
Natuurlijk kan dat als onzin afgedaan worden, echter als we als voorbeeld even naar de etherische laag kijken ofwel de tweede chakra, dan is het magnetisme aantrekkend/afstotend goed zichtbaar in jezelf en bij mensen om je heen.
Er is geen sprake van 'Jomanda ziet meer dan wij' of Jomanda kan zien wat wij niet zien', het is de oude kunde der wijzen om het mooi te omschrijven.
Als jij dingen moet doen die je tegenstaan dan vreet dat energie en word je uiteindelijk depri, ben je bezig met dingen die jou interesse hebben, dan kun je dat uren volhouden en moet je helaas stoppen want het is al 2:00 in de nacht bijvoorbeeld.

[ Bericht 47% gewijzigd door jogy op 20-07-2017 08:51:47 ]
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  donderdag 20 juli 2017 @ 08:54:10 #17
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_172543588
Opgeschoond. Het is hier geen ja/nee spelletje om het eventuele bestaan van aura's en het lezen ervan te bediscussieren. Dat doe je maar ergens anders.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  donderdag 20 juli 2017 @ 09:03:47 #18
390833 HerrFritz
Mit ein Schnurrbart
pi_172543724
quote:
7s.gif Op woensdag 12 juli 2017 10:07 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik ga er op korte termijn een topic voor starten, word wel een lange reeks vermoedt ik.
Interesse naar
Pg_up: "hey homo, zeg eens wat. Ben je bot ofzo?"
Verdammte Hüte
pi_172546115
quote:
3s.gif Op donderdag 20 juli 2017 08:54 schreef jogy het volgende:
Opgeschoond. Het is hier geen ja/nee spelletje om het eventuele bestaan van aura's en het lezen ervan te bediscussieren. Dat doe je maar ergens anders.
waar beter dan hier?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 20 juli 2017 @ 13:08:26 #20
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_172548041
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 11:26 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

waar beter dan hier?
Ander topic voor mijn part. Als mensen behoefte hebben om over bewijs te praten wat betreft aura's kan dat in topics waar de topicstarter aangeeft de discussie aan te willen gaan. Dan kan men hier met de aanname verder gaan dat aura's bestaan en deze eventueel gezien kunnen worden.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_172564832
quote:
14s.gif Op donderdag 20 juli 2017 13:08 schreef jogy het volgende:

[..]

Ander topic voor mijn part. Als mensen behoefte hebben om over bewijs te praten wat betreft aura's kan dat in topics waar de topicstarter aangeeft de discussie aan te willen gaan. Dan kan men hier met de aanname verder gaan dat aura's bestaan en deze eventueel gezien kunnen worden.
Danken! :)

quote:
7s.gif Op woensdag 12 juli 2017 20:52 schreef bedachtzaam het volgende:

Om een simpel lichtje te schijnen op dit onderwerp, de aura word beschreven als bestaande uit verschillende lagen welke verbonden zijn met de chakra's ofwel wielen.
Natuurlijk kan dat als onzin afgedaan worden, echter als we als voorbeeld even naar de etherische laag kijken ofwel de tweede chakra, dan is het magnetisme aantrekkend/afstotend goed zichtbaar in jezelf en bij mensen om je heen.
Er is geen sprake van 'Jomanda ziet meer dan wij' of Jomanda kan zien wat wij niet zien', het is de oude kunde der wijzen om het mooi te omschrijven.
Als jij dingen moet doen die je tegenstaan dan vreet dat energie en word je uiteindelijk depri, ben je bezig met dingen die jou interesse hebben, dan kun je dat uren volhouden en moet je helaas stoppen want het is al 2:00 in de nacht bijvoorbeeld.
dat principe is idd duidelijk waarneembaar. :)
Ik vind het overigens ook geen vreemde gedachte dat dit zich in een waarneembare kleur kan vertalen.
pi_172565587
quote:
7s.gif Op donderdag 20 juli 2017 23:19 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:

[..]

Danken! :)

[..]

dat principe is idd duidelijk waarneembaar. :)
Ik vind het overigens ook geen vreemde gedachte dat dit zich in een waarneembare kleur kan vertalen.
Er kan kleur aan toegekend worden, in de new age zijn de kleuren van de regenboog toegekend aan de chakra's.
In India zijn de kleuren bijvoorbeeld anders dan in het westen.
Natuurlijk kan de symboliek van kleur prima toegepast worden, echter ben ik van mening dat het geen recht doet aan het verkrijgen van een dieper besef en begrip achter alle symboliek.
Mijn benadering zal dus zo mogelijk praktisch zijn en aan de hand van de Germaanse levensboom Yggdrasill.
Een degelijke inleiding is dus wel handig om zodoende een vruchtbare discussie te starten. :)
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 12:25:37 #23
390833 HerrFritz
Mit ein Schnurrbart
pi_172571403
quote:
7s.gif Op donderdag 20 juli 2017 23:59 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Er kan kleur aan toegekend worden, in de new age zijn de kleuren van de regenboog toegekend aan de chakra's.
In India zijn de kleuren bijvoorbeeld anders dan in het westen.
Natuurlijk kan de symboliek van kleur prima toegepast worden, echter ben ik van mening dat het geen recht doet aan het verkrijgen van een dieper besef en begrip achter alle symboliek.
Mijn benadering zal dus zo mogelijk praktisch zijn en aan de hand van de Germaanse levensboom Yggdrasill.
Een degelijke inleiding is dus wel handig om zodoende een vruchtbare discussie te starten. :)
Ik heb mij zelf wel al lichtelijk ingelezen naar de oosterse chakra's. Lijkt me wel dat de aura's die te zijn zijn, universeel zijn, of zou een westers iemand voor dezelfde energie een andere kleur zien ?
Pg_up: "hey homo, zeg eens wat. Ben je bot ofzo?"
Verdammte Hüte
pi_172574679
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:25 schreef HerrFritz het volgende:

[..]

Ik heb mij zelf wel al lichtelijk ingelezen naar de oosterse chakra's. Lijkt me wel dat de aura's die te zijn zijn, universeel zijn, of zou een westers iemand voor dezelfde energie een andere kleur zien ?
Ik heb mij wellicht ongelukkig uitgedrukt, kleuren worden toegekend, niet gezien.
De uitstraling ofwel charisma van een mens is natuurlijk universeel.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_172608568
quote:
7s.gif Op donderdag 20 juli 2017 23:59 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Er kan kleur aan toegekend worden, in de new age zijn de kleuren van de regenboog toegekend aan de chakra's.
In India zijn de kleuren bijvoorbeeld anders dan in het westen.
Natuurlijk kan de symboliek van kleur prima toegepast worden, echter ben ik van mening dat het geen recht doet aan het verkrijgen van een dieper besef en begrip achter alle symboliek.
Mijn benadering zal dus zo mogelijk praktisch zijn en aan de hand van de Germaanse levensboom Yggdrasill.
Een degelijke inleiding is dus wel handig om zodoende een vruchtbare discussie te starten. :)
Waarom ik denk dat die waarneembare kleur niet zo'n rare gedachte is, is omdat energieresonanties zich voordoen op bepaalde frequentiebanden. Een bepaalde stemming bijvoorbeeld, zou je kunnen zien als een bepaald soort (lokale) vibratiesnelheid van je levensenergie op een bepaald moment. Kleur is ook een bepaalde waargenomen bandfrequentie van zichtbaar licht.
Dus wellicht dat het ongeveer ook zo werkt met aura's?

quote:
Mijn benadering zal dus zo mogelijk praktisch zijn en aan de hand van de Germaanse levensboom Yggdrasill.
I'm curious. ^O^
Ben er niet heel erg bekend mee. Zeg maar helemaal niet.
So, lighten me up.. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Meneertje_flapdrol op 22-07-2017 23:22:42 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')