abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 11 juli 2017 @ 13:52:08 #1
455013 Atoombom.
Hartstikke leuk
pi_172340505
Eind oktober heb ik een topic gemaakt, namelijk deze:
_____________________________

Dag iedereen,

Ik ben een jongen uit 6 vwo en ik ben verliefd op een meisje dat twee klassen lager zit (in de 4e dus), en veertien maanden jonger is... Ze heeft geen vriendje (dat weet ik uit betrouwbare bron). Ik ben dus al lang verliefd op een meisje dat ik tot vandaag nog nooit had gesproken.

Vanmorgen heb ik toevallig voor het eerst de moed gehad tegen haar te praten. Ik weet niet precies hoe het ging maar ik was superzenuwachtig. Had wat vragen uit interesse van tevoren voorbereid, en op zich ging het gesprek heel normaal (ik vroeg hoe ze het in de 4e vond enzo en probeerde interesse te tonen en vertelde kleine dingetjes over mijn ervaringen in de 4e enzo) maar ze kan evengoed hebben gedacht "leuke jongen" als "wat wil deze engerd nou weer" ik zou het echt niet weten. Ik weet nieteens of ze door had dat ik haar leuk vind of niet.

Het gesprek duurde ongeveer 6 a 7 minuten... daarna werd ik gewoon te zenuwachtig en wist niet meer wat ik moest zeggen dus ik zei, ik moet gaan misschien spreek ik je nog wel eens. En mocht het zo zijn dat jullie je afvragen waarom ik dat allemaal niet weet: Ik heb het syndroom van Asperger (een vorm van autisme) en dat is vrij gecompliceerd maar het komt er een beetje op neer dat ik heel slecht ben in non-verbale signalen opvangen van andere mensen in een gesprek, begrijpen hoe andere mensen denken etcetera... Ik ben niet zo sociaal vaardig in gesprekken, laat staan met meisjes, LAAT STAAN met meisjes waar ik verliefd op ben...

Hoe dan ook, na het gesprek ging ik naar huis en deed ik na ongeveer een uurtje een volgverzoek op Instagram (ik had weken daarvoor al na ontzettend lang zoeken haar op Insta en Facebook gevonden) en vrijwel direct accepteerde ze het verzoek en volgde ze mij terug, maar kort daarna ontvolgde ze me weer, maar ik volg haar nog wel dus ik ben niet geblokt ofzo... Dit kan iets belangrijks betekenen maar ze kan ook de volgknop per ongeluk hebben ingedrukt natuurlijk... ik weet het echt niet.

Haar interesses zijn volgens haar social media accounts in ieder geval zingen, en ik denk ook paardrijden. En ik zou wel vaker met haar willen praten, maar ik heb haar rooster en mijn rooster even vergeleken (op mijn school kunnen leerlingen online gewoon bij elkaars rooster) en we hebben GEEN ENKEL tussenuur samen... ze heeft zelfs geen tussenuren als ik uit ben. Vandaag moest ik me zelfs ziekmelden zodat ik met haar kon praten toen ze alleen zat. Nu is mijn vraag dus, wat moet de volgende stap zijn? Ik weet het namelijk echt niet.

Moet ik proberen met haar in gesprek te raken in de chat op Instagram, of een vriendschapsverzoek doen op Facebook, of wachten tot ik een keer geluk heb en haar uur uitvalt als ik een tussenuur heb zodat ik met haar kan praten, of wachten tot zij uit is en doen alsof ik toevallig buiten liep als zij naar buiten komt terwijl ik eigenlijk al heel lang heb staan wachten, of gewoon een keer tijdens de pauze als ik haar ergens zie zitten naar haar kijken en glimlachen als onze blikken kruisen (een vriend van mij had ergens gelezen dat dat moest ofzo)… help me alsjeblieft!

Oh en als jullie meer informatie nodig hebben vraag daar dan naar dan geef ik het.

EDIT: ik heb op verzoek even wat alineas toegevoegd, maakt het makkelijker om te lezen
________________________________

Hier nog even de link: https://forum.fok.nl/topic/2336239

Er is zoveel nieuwe info dat het me handig leek even een nieuw topic aan te maken.

Dus, dit is wat er sinds eind oktober is gebeurd:
Op 1 december heb ik haar uit gevraagd. Ze zei dat het lastig was omdat ze lastige thuissituatie had, en het allemaal een beetje hectisch was op dat moment ofzo… In ieder geval ging ze er niet dieper op in. Ik gaf haar mijn nummer zodat ze gewoon kon appen als ze interesse had om nog eens samen wat te gaan drinken ofzo. Ze heeft me echter nooit geappt

De weken daarna was ze steeds minder op school. En na de kerstvakantie was ze helemaal niet meer op school. Gewoon opeens weg. Ik heb wekenlang gewacht, zelfs haar rooster gecheckt, maar ze kwam gewoon niet naar school als ze in principe les had.

Ik heb haar aan het begin van de kerstvakantie nog wel een chatverzoek gestuurd op facebook messenger, en dat heeft ze geaccepteerd. Het gekke is alleen dat ze me op Facebook zelf niet als vriend heeft geaccepteerd – althans, het verzoek staat nog steeds open, maar ze heeft er nog niet op gereageerd.

Eerst wenste ze me alleen gelukkig nieuwjaar op 31 december, of reageerde als ik zei van, ik zag dat je messenger hebt dus ik heb je maar even toegevoegd, maar als ik een gesprek probeerde aan te zwengelen bleef ze stil. Toen ik haar vroeg waarom ze niet op school was kreeg ik ook geen reactie.

Toen ontdekte ik iets op Instagram: Toen ik een beetje door dat ene scherm aan het scrollen was waar staat wat degenen die je volgt zoal aan het liken zijn, kwam ik langs een bericht wat zij had geliket: een bericht van zo’n anorexia-recovery blogger. Ze had ook gereageerd op dat bericht en daarin zei ze dat ze een eetstoornis had. Toen ik verder door de berichten van die blogger ging kijken zag ik dat ze het hier meermaals over had in de reacties op de foto’s.

Toen wist ik dus dat ze een eetstoornis had. Iedereen raadde me af om hier over te beginnen tegen haar want dat zou afschrikken. Ik wil haar ook niet afschrikken, ik wil gewoon dat ze snel herstelt en gelukkig kan zijn. In ieder geval, ik besloot om mijn gevoelens aan haar te laten horen in een superlang bericht. Ik zei in dit bericht dat ze het moest zeggen indien ik haar tot last was, dat ik hoopte dat ze gelukkig was, dat ik het jammer vond dat ik haar niet meer kon zien, ik vroeg of ze al wist of er een moment zou kunnen komen waarop we misschien zouden kunnen afspreken, omdat het nu al zolang duurde (het was inmiddels mei). Ik zei ook dat ik me een beetje zorgen maakte omdat ik niet wist wat er aan de hand was. Ook verontschuldigde ik me voor het geval dat mijn aandacht voor haar misschien wat vreemd zou aanvoelen omdat ik haar nieteens echt ken, maar dat ik het ook niet echt kon uitleggen en haar gewoon leuk vond.

Tenslotte zei ik nog dat ze ook niet bang moest zijn om me te kwetsen indien ze me niet beter wilde leren kennen en niet geinteresseerd was, dat ik ook gewoon graag duidelijkheid wilde dus dat ze best gewoon eerlijk mocht zijn.

Ze kwam online, las het bericht, en zei toen dat het wat laat was en ze de volgende dag wel even zou reageren want ze moest nu echt gaan slapen. Ik zei dat dat oke was, en zij voegde er toen ik al offline wilde gaan nog snel even aan toe dat ik ECHT niet moest denken dat ik haar tot last was, want dat was niet zo.

Ik wachtte de volgende dag op haar bericht, maar dat is er nooit gekomen.

Ik vroeg 5 weken later of ze al een antwoord op mijn bericht had (zei er wel bij van, ik wil je niet opjagen, als je meer tijd nodig hebt is dat oké) en zij begon zich helemaal te verontschuldigen, ze zei dat ze veel aan haar hoofd had gehad, en toen raakte we in gesprek over studies, examens, examenreisjes, gewoon een leuk gesprek eigenlijk. Er kwam ook naar voren dat ze naar een andere wijk in haar dorp ging verhuizen, en daarom nogal druk was. Misschien dat ze daarom geen tijd had om te reageren op mijn lange bericht, maar ik weet niet of dat realistisch is.

Inmiddels ben ik geslaagd voor mijn vwo, ik zal haar op school dus sowieso niet meer zien, we zijn ruim een half jaar verder, en ik heb haar ook al sinds december niet meer gezien.

Laat ik duidelijk zijn: Ik heb weinig hoop meer. Mijn kansen waren vanaf het begin waarschijnlijk al niet heel hoor, maar ze lijken nu nog veel kleiner. Echter zou ik nog wel jullie mening willen horen. Ik kan zelf namelijk maar een paar redenen bedenken waarom ze niet zou reageren op me, en niet met me zou willen afspreken: óf ze vindt me gewoon niet leuk, óf ze schaamt zich misschien voor haar situatie (haar eetstoornis). Ik zou nu dus veel hebben aan advies van mensen die misschien ervaring hebben met eetstoornissen (want zelf heb ik er geen verstand van en ik weet ook niet hoe meisjes met een eetstoornissen zouden denken in een situatie als deze) of mensen kennen die het hebben: Is het mogelijk dat het feit dat dit meisje terughoudend naar mij is te maken heeft met haar eetstoornis? Of wil ze me gewoon niet beter leren kennen en is er géén kans dat ik haar ooit nog zie en met haar om kan gaan?

Alvast dank voor de hulp.
"if anyone could get me a djilobodjudyy cuz it makes me feel goo"
pi_172340703
Geen interesse. Move on.
pi_172340899
Laat het gaan.

Uit alles blijkt dat ze geen contact met je wil (niet accepteren FB-vrienden-request, ontvolgen op IG, negeren van je chatberichten of hooguit kortaf reageren op directe vragen)

Als je door blijft gaan met haar te bespioneren kan het zelfs onprettig over gaan komen (tegen het stalken aan)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 11 juli 2017 @ 14:43:27 #4
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_172341656
Laten gaan.

Je hebt echt meer dan ruimte genoeg aan haar gegeven om te reageren en vanuit haar kant actie te ondernemen, maar dat doet ze niet.

Zelfs al zou de eetstoornis de reden zijn waarom ze niet met je wil afspreken, dan nog valt daar niets aan te doen. Je kent haar eigenlijk niet en ze heeft geen enkel teken gegeven dat ze jou beter wil leren kennen.

Dat kan aan van alles liggen: haar eetstoornis, de kleren die je draagt, de timing, de kleur van je haar, van alles. Maar hoe je het ook went of keert is het duidelijk dat ze je niet beter wil leren kennen en daar kan je helaas niets verder aan doen.

Het is mooi dat je de stap hebt gewaagd om actie te ondernemen, genoeg die die stap niet durven zetten. Alleen dit keer helaas zonder succes. Dat is kut, maar dat is nu eenmaal hoe het is.
En hoe langer je hier aan blijft vasthouden, des te langer blijft het kut.

Dus: verwijder al haar contactgegevens, stop met facebook/instagramstalken en ga door met je leven.
pi_172342912
Vergeet dit meisje.
-nee-
  dinsdag 11 juli 2017 @ 19:24:47 #6
455013 Atoombom.
Hartstikke leuk
pi_172347727
Oké, duidelijk. Dank jullie voor jullie advies hierover. Ik zal proberen het achter me te laten, was er na zo lang wachten eigenlijk ook wel een beetje klaar mee maar wilde gewoon zekerheid en die heb ik nu wel
"if anyone could get me a djilobodjudyy cuz it makes me feel goo"
pi_172372451
Het meisje lijkt te druk met haar persoonlijke leven, wat begrijpelijk is gezien de omstandigheden. Ik weet niet of het werkt voor Aspergers, maar probeer je eens in te denken dat wat haar overkomt, jou overkomt. En probeer vanuit dat raamwerk te begrijpen wat iemand doormaakt.
1 + 1 = blauw
  donderdag 13 juli 2017 @ 01:10:47 #8
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_172378871
interesse = tijd maken
The more debt, the better
pi_172382327
Nou, ik wil nog even zeggen dat ik het wel erg romantisch vind dat je zoveel moeite voor haar deed. Deden meer jongens en mannen dat maar. Alleen je kent haar niet, dus het is vooral gebaseerd op haar uiterlijk dan. En dat maakt het weer minder romantisch, en hopelijk ook makkelijker voor je om verder te gaan met je leven. Ik herken het hoor, vroeger ook wel een jongen jaren bespied alleen maar omdat ik hem zo knap vond (waardoor ik ook ging fantaseren dat hij een mooi innerlijk had) en toen eindelijk alleen durven te ontkennen dat ik hem leuk vond. Maar op de manier waarop hij onverschillig "oh, oke" zei begreep ik al dat het niets kon worden. En toen had ik zijn karakter tegenover mij gezien, dat niet zo mooi was als in mijn fantasie (althans niet voor mij, misschien voor de meiden die hij leuk vond wel) en toen hoefde ik hem niet meer. Misschien kun jij je ook zo voelen tegenover dat meisje? Het is graag of niet, jij wil toch ook iemand waarcvannje weet dat het innerlijk goed is en die echt graag een relatie met jou wil, ipv dat het van 1 kant komt omdat je haar mooi vindt?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_172382464
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 14:02 schreef Toto69 het volgende:
Geen interesse. Move on.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')