abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 12 juli 2017 @ 14:51:37 #176
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_172364369
Om een voorbeeld te geven, een islamitische school in Birmingham die geld krijgt van de staat scheidt jongens en meisjes tussen 9 en 16 jaar, maar dat werd door de rechter toegestaan omdat:
quote:
At the time Mr Justice Jay concluded that that segregation has the same impact on male children as it does on female children because both sides are denied the same opportunity of interaction with the opposite sex. “There is no evidence in this case that segregation particularly disadvantages women,” he added.
https://www.theguardian.c(...)ool-segregation-case

Dit soort dingen gaan we ook krijgen in Nederland. En gezien deze zaak heb ik er weinig vertrouwen in dat de huidige wetgeving voldoet om dit soort onzin tegen te gaan...
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 12 juli 2017 @ 15:01:35 #177
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_172364601
quote:
2s.gif Op woensdag 12 juli 2017 14:51 schreef Fir3fly het volgende:
Om een voorbeeld te geven, een islamitische school in Birmingham die geld krijgt van de staat scheidt jongens en meisjes tussen 9 en 16 jaar, maar dat werd door de rechter toegestaan omdat:

[..]

https://www.theguardian.c(...)ool-segregation-case

Dit soort dingen gaan we ook krijgen in Nederland. En gezien deze zaak heb ik er weinig vertrouwen in dat de huidige wetgeving voldoet om dit soort onzin tegen te gaan...
Je gaat gewoon 150 jaar terug in de tijd met de islam. En dan zijn er nog mensen die dat allemaal goedpraten ook. Treurig wel. Het is ook wederom een voorbeeld waarom islamitische maatschappijen/economieen op veel vlakken niet functioneren. En niet vooruit komen.
pi_172364711
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 15:01 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Je gaat gewoon 150 jaar terug in de tijd met de islam. En dan zijn er nog mensen die dat allemaal goedpraten ook. Treurig wel. Het is ook wederom een voorbeeld waarom islamitische maatschappijen/economieen op veel vlakken niet functioneren. En niet vooruit komen.
Was het maar 150 jaar. Eerder 1500 jaar.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 12 juli 2017 @ 15:10:34 #179
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_172364795
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 15:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Was het maar 150 jaar. Eerder 1500 jaar.
Er zijn wel een paar dingetjes waar ik weinig moeite mee heb. Dat je geen varkensvlees eet of alcohol drinkt, moet je zelf weten. Daar heeft niemand last van.

Zaken echter zoals gescheiden onderwijs, achterstellen van vrouwen, haat jegens homo's, christenen en joden, rare kledingkeuzes, eisen van gebedsruimten, gescheiden zwemmen etc etc: nee, daar wil ik niet mee geconfronteerd worden. Het betekent verpaupering, verloedering, toenemende armoede, ongelijkheid, domheid en andere achterlijkheid.
pi_172364994
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 15:10 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Er zijn wel een paar dingetjes waar ik weinig moeite mee heb. Dat je geen varkensvlees eet of alcohol drinkt, moet je zelf weten. Daar heeft niemand last van.

Zaken echter zoals gescheiden onderwijs, achterstellen van vrouwen, haat jegens homo's, christenen en joden, rare kledingkeuzes, eisen van gebedsruimten, gescheiden zwemmen etc etc: nee, daar wil ik niet mee geconfronteerd worden. Het betekent verpaupering, verloedering, toenemende armoede, ongelijkheid, domheid en andere achterlijkheid.
Dat mag je van mij betreft ook allemaal zelf weten.
Ik heb slechts 3 criteria:

- een ander mag er geen last van hebben
- het mag een ander geen geld kosten
- Er mogen voor moslims geen andere regels gelden dan voor anderen.

En dan zoek je het verder maar uit. Het kan me niet schelen als je graag voor schut loopt in een jurk en met een pluizige baard, maar als je daardoor geen werk kunt vinden mag je ook je hand niet ophouden. En hoe ze met hun vrouwen en zo omgaan. Tja, laat ze het lekker uitzoeken, als die vrouwen willen ontsnappen zijn er voldoende middelen. Er zijn zelfs onderduikadressen beschikbaar.

Maar volgens de islamitische vrouwen hier op het forum en de islamapologeten gebeurt het allemaal vrijwillig. Prima dan zou ik zeggen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_172365087
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 14:25 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dan moeten die moeders ook niet janken als hun kind er niet is als de foto genomen wordt. En zeker geen 10.000 euro vragen. Het is bizar.
Denk dat hun advocaat daar veel mee te maken heeft. Lees, een slaatje uit slaan. Trek de racisme kaart en wie weet gaan we winnen!
pi_172365110
Ik kan er met mijn pet gewoon niet zo goed bij dat zelfs de huidige jonge generatie moslims zo verstokt blijft aan het geloof. Mijn vrienden van deze generatie (eind 20ers, begin dertigers) heeft echt 0,0 op met geloof of naar de kerk/moskee gaan (en dat zijn zowel katholieken als moslims). Van Doorn zei gisteren bij Jinek dat hij blij was dat deze ouders nu eindelijk eens hun kop boven het maaiveld uit durven steken, maar hebben deze mensen nu werkelijk geen besef van de schade die ze door deze hele kwestie hun gezin en de moslim gemeenschap in het algemeen aandoen? Ga toch eens met je tijd mee!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_172365120
Ik denk dat de meeste schoolfotografen volgend jaar tijdens het offerfeest hun administratie gaan bijwerken .
Zolang er was is, is er leven.
pi_172365138
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 14:39 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

En later weer janken dat hun kinderen nergens aan de bak komen. Niet zo vreemd natuurlijk, want er zit geen werkgever te wachten op mensen die van een islamitische school komen.
Dat klopt, de kans op gezeik wordt ingeprijst in de arbeidsmarkt. Maar nu heb je al een miljoen mensen die moslim zijn, dat is een economie op zich, dat netto gesubsidieerd wordt door de rest van de maatschappij omdat ze buiten hun moslimbubble niet aan de bak komen om scala van redenen.
  woensdag 12 juli 2017 @ 15:27:00 #185
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_172365171
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 15:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat mag je van mij betreft ook allemaal zelf weten.
Ik heb slechts 3 criteria:

- een ander mag er geen last van hebben
- het mag een ander geen geld kosten
- Er mogen voor moslims geen andere regels gelden dan voor anderen.

En dan zoek je het verder maar uit. Het kan me niet schelen als je graag voor schut loopt in een jurk en met een pluizige baard, maar als je daardoor geen werk kunt vinden mag je ook je hand niet ophouden. En hoe ze met hun vrouwen en zo omgaan. Tja, laat ze het lekker uitzoeken, als die vrouwen willen ontsnappen zijn er voldoende middelen. Er zijn zelfs onderduikadressen beschikbaar.

Maar volgens de islamitische vrouwen hier op het forum en de islamapologeten gebeurt het allemaal vrijwillig. Prima dan zou ik zeggen.
Het probleem is dus dat uiteindelijk anderen er wel last van hebben. Want die religekken sluiten zichzelf niet de hele dag thuis op, ze komen ook met anderen in aanraking. En daar begint dus de ellende.
  woensdag 12 juli 2017 @ 15:30:06 #186
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_172365256
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 15:24 schreef Homey het volgende:

[..]

Dat klopt, de kans op gezeik wordt ingeprijst in de arbeidsmarkt. Maar nu heb je al een miljoen mensen die moslim zijn, dat is een economie op zich, dat netto gesubsidieerd wordt door de rest van de maatschappij omdat ze buiten hun moslimbubble niet aan de bak komen om scala van redenen.
Het zijn er volgens mij geen miljoen, althans er zijn ook een boel niet of nauwelijks praktiserende moslims. Zie vaak genoeg Turkse jongeren met sixpacks bier bij de kassa in de supermarkt. Type dat nog nooit een moskee van binnen heeft gezien. En er zijn ook een boel moslims die hun geloof wel netjes achter de voordeur houden en verder prima meedraaien.

Het laagopgeleide, niet/nauwelijks geïntegreerde volk vormt het probleem. Vaak taalachterstanden, laag op de sociaal-maatschappelijke ladder, echt volledig in hun eigen bubbeltje levend.
pi_172365273
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 15:24 schreef Homey het volgende:

[..]

Dat klopt, de kans op gezeik wordt ingeprijst in de arbeidsmarkt. Maar nu heb je al een miljoen mensen die moslim zijn, dat is een economie op zich, dat netto gesubsidieerd wordt door de rest van de maatschappij omdat ze buiten hun moslimbubble niet aan de bak komen om scala van redenen.
Tja, en geef een werkgever eens ongelijk.

Daar hoef je nog niet eens racist voor te zijn, als je het gewoon puur bedrijfseconomisch benaderd levert een moslim op de werkvloer gewoon een groter risico op. Voor je het weet ligt hij 5 keer per dag op de bidmat, of mevrouw besluit opeens een boerka te dragen, of van de een op de andere dag willen ze het andere geslacht de hand niet meer schudden en mag je daar als werkgever niks van zeggen. En dan moet je ook nog rekening houden met de religieuze agenda want stel je voor dat je een borrel of een feestje organiseert op een religeiuze dag en meneer of mevrouw voelt zich gekwetst. Dan mag je nog een schadevergoeding aftikken.

Dus iedereen met een beetje verstand weet wel wie er wordt uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. Dat is niet Mohammed of Fatima, maar Diederik of Lotte.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_172365998
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 15:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik kan er met mijn pet gewoon niet zo goed bij dat zelfs de huidige jonge generatie moslims zo verstokt blijft aan het geloof. Mijn vrienden van deze generatie (eind 20ers, begin dertigers) heeft echt 0,0 op met geloof of naar de kerk/moskee gaan (en dat zijn zowel katholieken als moslims). Van Doorn zei gisteren bij Jinek dat hij blij was dat deze ouders nu eindelijk eens hun kop boven het maaiveld uit durven steken, maar hebben deze mensen nu werkelijk geen besef van de schade die ze door deze hele kwestie hun gezin en de moslim gemeenschap in het algemeen aandoen? Ga toch eens met je tijd mee!
Tja, de bekende cultureel-antropoloog Martijn de Koning ziet vooral dat laatste toch als anti-moslims-racisme:

quote:
Anti-moslim racisme en schoolfoto’s – Fuck de gelijke behandeling van alle Nederlanders?
Ik weet, dit zal voor sommigen schrikken zijn maar het is echt zo: moslims hebben rechten. En die moeten nageleefd worden en men kan de naleving ervan afdwingen. En het grappige is ook, ze hebben dezelfde rechten als andere Nederlandse burgers. Het moet ook niet gekker worden! Alle Nederlandse burgers dienen namelijk gelijk behandeld te worden. En als u een vermoeden heeft dat dit niet zo is, kunt u dit aan een rechter voorleggen, die toetst dit aan de wetten en jurisprudentie en komt dan tot een uitspraak.

Foto en religieuze feestdagen
Dat is in de kern wat er aan de hand is in de zaak van de moeder die maar liefst 10.000 euro wilde als schadevergoeding voor het gegeven dat haar kinderen niet op de schoolfoto stonden. Nee, de kwestie gaat niet over islamisering, de kwestie gaat over gelijke behandeling en of de school daarvoor genoeg gedaan heeft. En de kwestie gaat uiteindelijk ook over juridisering en racisme.

Waar het om gaat is dat leerlingen vrij kunnen krijgen voor religieuze feestdagen naast de reeds verplichte vrije dagen. Dat gaat dan om feesten als Holi, Goede Vrijdag, Loofhuttenfeest en ja het Offerfeest. De meeste scholen hebben daar zo hun regelingen voor. In dit specifieke geval wist de school in maart al dat het Offerfeest en het maken van de schoolfoto op dezelfde dag vielen en volgens de rechter heeft de school niet kunnen aantonen genoeg moeite gedaan te hebben om een gepaste oplossing voor september (wanneer het Offerfeest plaatsvond) te vinden voor de groepsfoto (wel voor de individuele foto’s).

De school heeft zich daarmee niet schuldig gemaakt aan directe discriminatie (men weigert immers geen moslims), maar wel indirect: de datum van het maken van de schoolfoto’s is onbewust zo gekozen dat dit nadelig is voor moslims. Of het wel of geen opzet is, of het nu wel of niet gaat om officiële feestdagen, dat is juridisch gezien niet relevant. En dat het om een islamitisch feest gaat ook niet. En dat het om een openbare school gaat ook niet. De moeder had op tijd verlof aangevraagd en deze ook gekregen.

Juridisering
En nee, het is dus niet zo dat voortaan iedere school moet letten op alle godsdiensten bij het vaststellen van het jaarrooster (zoals Marc Chavannes in de Correspondent stelt): dat moesten ze al. En nee, het doet niet toe of het om publieke of private rituelen gaat zoals in de Correspondent met instemming naar Geert Wilders wordt verwezen. Sinds wanneer zijn religieuze feesten private aangelegenheden eigenlijk, of willen we dat zo hebben zodat we ze dan ook kunnen negeren?

En nee, het is niet zo dat iedereen dan ook gelijk om schadevergoeding kan vragen: als de school aantoonbaar zijn best doet om voor alternatieven te zorgen dan kun je fluiten naar je schadevergoeding zoals deze uitspraak laat zien namelijk: bij de individuele foto’s had de school dat wel gedaan en daarover werd de eis dan ook terzijde geschoven.

Daar zit overigens, mijns inziens, wel een kritiek punt. Moeten scholen echt alle zaken omtrent de onderwijspraktijk gaan vastleggen zodat ze dit later als bewijs kunnen aanvoeren in een rechtbank? Hier zit het risico van overjuridisering lijkt me, maar ik ben jurist noch onderwijskundige. Niettemin denk ik dat we het daar best eens over kunnen hebben, maar dan niet op basis van deze casus alleen.

Rechten? Bek houden!
Maar het gaat hier natuurlijk ook om anti-moslim racisme. Degenen die stellen dat hier sprake is van islamisering stellen eigenlijk het volgende. Het is niet ok als moslims hun geloof boven de wet stellen, maar het is ook niet ok als moslims binnen de kaders van die wet hun recht halen. Fuck de wet gelijke behandeling: als moslims daarmee hun recht halen is het islamisering.

En dan het argument dat de moeder van de kinderen moslims in een slecht daglicht plaatst (want ze doet het voor het geld bijvoorbeeld). Maar dat is niet echt een steekhoudend argument he. De actie van één mevrouw, zou negatief werken voor het beeld van alle moslims? Er zijn weinig redeneringen die meer klassiek racistisch zijn dan deze. Temeer omdat ze keurig volgens de spelregels speelt en blijkbaar ook nog eens in haar recht staat. Dus als moslims de wet overtreden is dat slecht voor het beeld van andere moslims? En als ze de wet volgen en anderen die het overtreden tot de orde laten roepen ook? In feite zeggen deze critici, fuck de burgerrechten van moslims en als deze aangetast worden moeten moslims gewoon hun bek houden.

Een onsje minder
Het artikel in de Correspondent hierover staat vol van de bagatelliseringen. Het is maar een privaat ritueel, het is maar een klein verdriet, het is maar een foto. Het is één ding om te stellen dat dit issue vooral praktisch opgelost had moeten worden en je daarom zelf geen zaak zou aanspannen, maar het is van een andere orde als je andere burgers vraagt jouw opvatting hierin te volgen en daarmee af te zien van hun recht. Die bagatelliseringen helpen Marc Chavannes om, in navolging van columniste Hanina Ajarai, tot het volgende punt te komen:

De mevrouw, en vele moslims met haar, moeten begrijpen dat hoewel dit ook ons land is, er altijd grenzen zijn waartegen we zullen aanlopen. Dan kun je twee dingen doen: je probeert in goed overleg tot een oplossing te komen die voor beide partijen bevredigend is. Of je accepteert dat je tot een minderheidsgroep behoort in een niet-islamitisch land en je probeert er daarbinnen het beste van te maken. Een andere weg is er niet.

Onbedoeld is dit de spijker op de kop. Want de moeder van de twee kinderen heeft laten zien dat er wel een andere weg is. Ondanks politici en opiniemakers die luid van de daken schreeuwen dat zij geen gebruik had moeten maken van haar recht, heeft ze dat wel gedaan. Inderdaad, je kunt erover praten (tot je een ons weegt), je kunt er het beste van maken en het maar accepteren (totdat al je rechten eraan zijn?), maar je kunt ook gebruik van je rechten. En meer nog, natuurlijk het hoger beroep moet wellicht nog komen, maar het recht werkt dus. Ook voor moslims.

Wie is er voor gelijke behandeling van alle Nederlanders
Wat dat betreft is deze zaak heel inzichtelijk. Het Nederlandse recht werkt. Ook in het geval van moslims. Niet feilloos, niet zonder problemen en nooit zonder gedoe, of het nu om de bouw van moskeeën gaat of om discriminatie op de arbeidsmarkt of om een schoolfoto. Het bekritiseren van deze stap van de moeder zonder tegelijkertijd haar rechten te verdedigen, kan uiteindelijk leiden tot het aantasten van de rechten van moslims.

Een ander inzicht is ook, het gaat hier om een vrouw, een moslima, die om haar recht vraagt. Niet om een speciaal recht of om een uitzondering. Nee het gaat hier om een vrouw die moslim is en vraagt dat haar kinderen in Nederland gelijk behandeld worden. En daar is een deel van Nederland boos over want men wil deze gelijke behandeling niet. Een deel niet omdat men sowieso geen gelijke behandeling van moslims wil en (het meestal linkse) deel niet wanneer men die gelijke behandeling praktisch gezien wat ingewikkeld vindt. Alsof de wet gelijke behandeling een klein verdriet is en een groot verdriet wordt als blijkt dat moslims daar rechten aan kunnen ontlenen
Wat de moeder wil is gelijke behandeling. Alleen gelijke behandeling dus. Ze wil niet een uitzondering (voor moslims), neen, ze wil slechts dat moslims niet uitgezonderd worden. Het is dus geen "islamisering", maar emancipatie in dit geval.
Deel van NL wil die gelijke behandeling niet van moslims, dus anti-moslim racisme.
Ander deel wil dat niet, omdat dit de boel ingewikkeld maakt.
I´m back.
  woensdag 12 juli 2017 @ 16:04:15 #189
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_172366032
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 16:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Tja, de bekende cultureel-antropoloog Martijn de Koning ziet vooral dat laatste toch als anti-moslims-racisme:

[..]

Wat de moeder wil is gelijke behandeling. Alleen gelijke behandeling dus.
Deel van NL wil die gelijke behandeling niet van moslims, dus anti-moslim racisme.
Ander deel wil dat niet, omdat dit de boel ingewikkeld maakt.
Deze hele casus heeft niks met 'gelijke behandeling' te maken. Ze hebben vrijgekregen voor hun reli feestje en daarom misten ze de dagactiviteit op school, in dit geval een groepsfoto. Vette pech voor ze. Dat ze meteen weer de religie-/racismekaart spelen zegt alles over deze bekrompen mensen.
pi_172366236
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 16:04 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Deze hele casus heeft niks met 'gelijke behandeling' te maken. Ze hebben vrijgekregen voor hun reli feestje en daarom misten ze de dagactiviteit op school, in dit geval een groepsfoto. Vette pech voor ze. Dat ze meteen weer de religie-/racismekaart spelen zegt alles over deze bekrompen mensen.
Ja, kennelijk, volgens de mening van De Koning kon de school bedenken dat op die datum 24 september het offerfeest gevierd werd en dus hadden ze geen schoolfotosessie moeten organiseren, verder acht de rechter het niet aannemelijk dat zij voor een redelijk alternatief zorg hebben gedragen. Anti-moslim racisme dus.
Bij Jinek zei gepatenteerde mafklapper Van Doorn, die kennelijke de pers-agent is van de ouders, dat er meerdere zaken met meerdere moslims speelden op deze school. Toen door Eus werd gevraagd wat dat dan was, werd er overheen gepraat en is er later niet meer op teruggekomen. Ben wel benieuwd wat dat was dan.
Ik bedoel dat het een Montessori school is, duidt op een bepaalde methode van lesgeven, maar doorgaans trekt het niet bepaald ingeslepen extreemrechtse leraren aan. Het zal meer een bolwerk van regenboog-leraren en eenhoorntjes-leraressen zijn, toch speelt er van alles op de achtergrond.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 12-07-2017 16:29:52 ]
I´m back.
  woensdag 12 juli 2017 @ 16:12:20 #191
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_172366252
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 16:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Tja, de bekende cultureel-antropoloog Martijn de Koning ziet vooral dat laatste toch als anti-moslims-racisme:

[..]

Wat een belachelijk stuk weer. Hij raakt de kern van de zaak door zich af te vragen of dit niet wellicht foute jurisprudentie is en een slecht precedent voor scholen schept. Maar dan zegt ie geen jurist noch onderwijskundige te zijn en schuift het zomaar weg :'). Om vervolgens dom er omheen te blijven lullen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 12 juli 2017 @ 16:14:43 #192
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_172366320
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 16:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, kennelijk, volgens de mening van De Koning kon de school bedenken dat op die datum 24 september het offerfeest gevierd werd en dus hadden ze geen schoolfotosessie moeten organiseren, verder acht de rechter het niet aannemelijk dat zij voor een redelijk alternatief zorg hebben gedragen. Anti-moslim racisme dus.
Bij Jinek zei gepatenteerde mafklapper Van Doorn, die kennelijke de pers-agent is van de ouders, dat er meerdere zaken met meerdere moslims speelden op deze school. Toen door Eus werd gevraagd wat dat dan was, werd er overheen gepraat en is er later niet meer op teruggekomen. Ben wel benieuwd wat dat was dan.
Ik bedoel dat het een Montessori school is, duidt op een bepaalde methode van lesgeven, maar doorgaans trekt het niet bepaald ingeslepen extreemrechtse leraren aan. Het zal meer een bolwerk van regenboog-leraren en leraressen zijn, toch speelt er van alles op de achtergrond.
Dat Van Doorn de spokesperson is zegt alweer genoeg over deze belachelijke ouders en hun claims. Een grote kneuzenkermis bijeen.
pi_172366358
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 16:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Tja, de bekende cultureel-antropoloog Martijn de Koning ziet vooral dat laatste toch als anti-moslims-racisme:

[..]

Wat de moeder wil is gelijke behandeling. Alleen gelijke behandeling dus. Ze wil niet een uitzondering (voor moslims), neen, ze wil slechts dat moslims niet uitgezonderd worden. Het is dus geen "islamisering", maar emancipatie in dit geval.
Deel van NL wil die gelijke behandeling niet van moslims, dus anti-moslim racisme.
Ander deel wil dat niet, omdat dit de boel ingewikkeld maakt.
Gelijke behandeling betekent dus dat ook op seculiere scholen "het offerfeest" net zo goed een "vrije dag" wordt als Kerstmis dat is. Want een klassefotodag wordt sobieso niet op 25 dec gepland.
Offerfeest gelijk stellen aan Kerst is een moeilijke weg omdat we in NL met tradities te maken hebben die Kerst tot een feestdag maken en het Offerfeest niet. Maar moet die "gelijke behandeling" dan ook gelden voor de hindoe's met hun holi-feest en de Joden met "loofhuttenfeest".
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_172366397
quote:
14s.gif Op woensdag 12 juli 2017 16:12 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat een belachelijk stuk weer. Hij raakt de kern van de zaak door zich af te vragen of dit niet wellicht foute jurisprudentie is en een slecht precedent voor scholen schept. Maar dan zegt ie geen jurist noch onderwijskundige te zijn en schuift het zomaar weg :'). Om vervolgens dom er omheen te blijven lullen.
Ja, dat wuift-ie makkelijk weg. Maar de term anti-moslim racisme die hij hier introduceert is natuurlijk ook een puntje hè.
I´m back.
pi_172366458
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 16:16 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Gelijke behandeling betekent dus dat ook op seculiere scholen "het offerfeest" net zo goed een "vrije dag" wordt als Kerstmis dat is. Want een klassefotodag wordt sobieso niet op 25 dec gepland.
Offerfeest gelijk stellen aan Kerst is een moeilijke weg omdat we in NL met tradities te maken hebben die Kerst tot een feestdag maken en het Offerfeest niet. Maar moet die "gelijke behandeling" dan ook gelden voor de hindoe's met hun holi-feest en de Joden met "loofhuttenfeest".
Ja, ik denk dat je nu bij het vaststellen van bijvoorbeeld een schoolfotosessie idd op alle scholen rekening moet houden met de feestdagen die voor de kinderen gelden. Ook andere gezamenlijke activiteiten zullen niet op die dagen gepland kunnen worden. Gelukkig zijn er ook veel (en steeds meer) kinderen met atheïstische ouders, die geen aparte feestdagen hebben. En gelukkig zijn er ook wel wat kinderen van christelijke ouders nog steeds, die zijn al vrij op de reguliere feestdagen. In de regel zal het er op neer komen dat je echt goed rekening moet houden met de islamitische feestdagen, die de grootste minderheid vormen.
I´m back.
  woensdag 12 juli 2017 @ 16:23:24 #196
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_172366536
Eigenlijk zou nu iemand gewoon bij wijze van experiment z'n christelijke kind op een islamitische school moeten aanmelden. En dan op alle christelijke 'feestdagen', zoals de Dag van het Gewas, Driekoningen etc, vrij claimen.

Eens zien hoe onze moslimvriendjes daarop reageren.
pi_172366560
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 16:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
Eigenlijk zou nu iemand gewoon bij wijze van experiment z'n christelijke kind op een islamitische school moeten aanmelden. En dan op alle christelijke 'feestdagen', zoals de Dag van het Gewas, Driekoningen etc, vrij claimen.

Eens zien hoe onze moslimvriendjes daarop reageren.
Kun je zo'n kind niet aandoen natuurlijk.
I´m back.
  woensdag 12 juli 2017 @ 16:25:47 #198
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_172366611
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 16:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat wuift-ie makkelijk weg. Maar de term anti-moslim racisme die hij hier introduceert is natuurlijk ook een puntje hè.
Probeert men al jaren te slijten als 'islamofobie'.

Het is in feite een flinke stroman, met als doel iedereen die vragen stelt over deze uitspraak racist te kunnen noemen :O.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 12 juli 2017 @ 16:25:57 #199
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_172366617
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 16:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Kun je zo'n kind niet aandoen natuurlijk.
Nee, das waar. Maar ik geef je op een briefje dat ze beginnen te schuimbekken op die moslimschool als je zoiets ook maar durft voor te stellen. Het zijn veelal enorme hypocrieten.
pi_172366939
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 16:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, ik denk dat je nu bij het vaststellen van bijvoorbeeld een schoolfotosessie idd op alle scholen rekening moet houden met de feestdagen die voor de kinderen gelden. Ook andere gezamenlijke activiteiten zullen niet op die dagen gepland kunnen worden. Gelukkig zijn er ook veel (en steeds meer) kinderen met atheïstische ouders, die geen aparte feestdagen hebben. En gelukkig zijn er ook wel wat kinderen van christelijke ouders nog steeds, die zijn al vrij op de reguliere feestdagen. In de regel zal het er op neer komen dat je echt goed rekening moet houden met de islamitische feestdagen, die de grootste minderheid vormen.
OK, we hebben "schoolfoto-dag", sportdag, musicaldag, de dag waarop we de stelling van Pythagoras gaan behandelen, juffendag, meesterdag, etc etc etc
We hebben Offerfeest, Loofhuttenfeest, Holi-feest, Pasar Malam voor de Indiërs, etc etc etc.
Dat wordt een mooie uitdaging om alle belangrijke dagen in te plannen zodat iedereen aanwezig kan zijn.
De school heeft hierbij een inspanningsverplichting, en geen resultaatverplichting. En als je iedereen de mogelijkheid geeft om een half uurtje aanwezigheid op te offeren voor een schoolfoto, lijkt me dat prima. Als het kerst zou zijn in Saoedie Arabië en je kind met op 1e kerstdag eventjes er tussen uit, zou dat toch prima in te plannen zijn. Ik zou enorm blij verrast zijn bij zo'n handreiking van een Arabische school.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')