abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_172331956
Hoi,

Ik heb het gevoel dat ik met loop van de tijd mijn vitaliteit steeds meer begin te verliezen.. Het voelt of ik niet besta ofz.. heel vreemd maar echt.
Ik ben zo teruggetrokken en stil, dit is al een paar jaar zo. Ik heb hierdoor erg moeite met het maken van een goede zin..
Ook ben ik bepaalde karaktereigenschappen verloren, ik heb minder gevoel minder gedachtes etc
Maar ff samengevat het voelt alsof ik mezelf kwijt ben, ik voel mijn aanwezigheid zegmaar niet meer. Dit raakt me diep omdat ik eig heel anders in elkaar zit dan hoe ik me voordoe.. hoe kom ik hiervan Af mensen, het verpest echt zoveel in mijn leven.

Thanks y'all 😇
pi_172332036
voel je je alsof je op de automatische piloot staat?
pi_172332128
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 23:28 schreef hoechst het volgende:
voel je je alsof je op de automatische piloot staat?
Ja eig wel. Ik doe de dingen omdat het maar moet.. een paar jaar terug kon ik overal een feestje van maken en nam ik alles heel bewust waar, maar nu is het : ok gedaan bye. Snap je
pi_172332551
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 23:32 schreef Meliss het volgende:

[..]

Ja eig wel. Ik doe de dingen omdat het maar moet.. een paar jaar terug kon ik overal een feestje van maken en nam ik alles heel bewust waar, maar nu is het : ok gedaan bye. Snap je
Is dat niet gewoon de evaluatie van puber naar ''verantwoordelijke vrouw''?
  dinsdag 11 juli 2017 @ 06:48:31 #5
420575 VAS
En daar is alles mee gezegd
pi_172334417
Stoppen met drugs :')
't gaat
  dinsdag 11 juli 2017 @ 07:31:11 #6
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_172334566
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 23:32 schreef Meliss het volgende:

[..]

Ja eig wel. Ik doe de dingen omdat het maar moet.. een paar jaar terug kon ik overal een feestje van maken en nam ik alles heel bewust waar, maar nu is het : ok gedaan bye. Snap je
Kan een fase zijn of een teken dat je iets mist in je leven. Zijn er grote veranderingen geweest de laatste jaren?
pi_172335392
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 23:24 schreef Meliss het volgende:
Hoi,

Ik heb het gevoel dat ik met loop van de tijd mijn vitaliteit steeds meer begin te verliezen.. Het voelt of ik niet besta ofz.. heel vreemd maar echt.
Ik ben zo teruggetrokken en stil, dit is al een paar jaar zo. Ik heb hierdoor erg moeite met het maken van een goede zin..
Ook ben ik bepaalde karaktereigenschappen verloren, ik heb minder gevoel minder gedachtes etc
Maar ff samengevat het voelt alsof ik mezelf kwijt ben, ik voel mijn aanwezigheid zegmaar niet meer. Dit raakt me diep omdat ik eig heel anders in elkaar zit dan hoe ik me voordoe.. hoe kom ik hiervan Af mensen, het verpest echt zoveel in mijn leven.

Thanks y'all 😇
Herkenbaar verhaal. Ik heb hetzelfde gehad rondom eind middelbare school>MBO en waar ik parttime begon met werken. Bij mij kwam het door wennen aan een nieuwe periode, stress en alles wat daarbij kwam kijken. Wat 'onbevangen' was en waar ik vroeger van kon genieten (soort van vrijheid) was ineens anders. Is deze fase bij jou ook het geval?
pi_172335555
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 23:24 schreef Meliss het volgende:
Hoi,

Ik heb het gevoel dat ik met loop van de tijd mijn vitaliteit steeds meer begin te verliezen.. Het voelt of ik niet besta ofz.. heel vreemd maar echt.
Ik ben zo teruggetrokken en stil, dit is al een paar jaar zo. Ik heb hierdoor erg moeite met het maken van een goede zin..
Ook ben ik bepaalde karaktereigenschappen verloren, ik heb minder gevoel minder gedachtes etc
Maar ff samengevat het voelt alsof ik mezelf kwijt ben, ik voel mijn aanwezigheid zegmaar niet meer. Dit raakt me diep omdat ik eig heel anders in elkaar zit dan hoe ik me voordoe.. hoe kom ik hiervan Af mensen, het verpest echt zoveel in mijn leven.

Thanks y'all 😇
Je bent jezelf nu ook kwijt, en de opdracht is om jezelf weer terug te gaan vinden. Je geeft zelf al aan waar het aan ligt namelijk, je durft jezelf niet te zijn omwille van een omgeving waarvan je denkt dat deze jou niet gaat accepteren zoals je eigenlijk van binnen bent.

De enigste manier om hier goed mee om te gaan is om weer die delen van jezelf die je hebt afgesloten om welke reden dan ook, weer te gaan opstarten voor zover mogelijk. Het is geen doen om jezelf te gaan wegcijferen omwille van de omgeving. Want je ziet het resultaat...

Dus.. Langzaam maar zeker opstarten die meid.
Life becomes boringly interesting when you give up on life all together
pi_172350115
[quote]0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 07:31 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Kan een fase zijn of een teken dat je iets mist in je leven. Zijn er grote veranderingen geweest de laatste jaren?
[/quote

Nee buiten het feit dat ik veel ben aangekomen niet nee.. ik snap niet waar het vandaan komt. Is nu al bijna 5 jaar zo en wordt maar erger.
pi_172350184
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 09:14 schreef Satori-Amori het volgende:

[..]

Je bent jezelf nu ook kwijt, en de opdracht is om jezelf weer terug te gaan vinden. Je geeft zelf al aan waar het aan ligt namelijk, je durft jezelf niet te zijn omwille van een omgeving waarvan je denkt dat deze jou niet gaat accepteren zoals je eigenlijk van binnen bent.

De enigste manier om hier goed mee om te gaan is om weer die delen van jezelf die je hebt afgesloten om welke reden dan ook, weer te gaan opstarten voor zover mogelijk. Het is geen doen om jezelf te gaan wegcijferen omwille van de omgeving. Want je ziet het resultaat...

Dus.. Langzaam maar zeker opstarten die meid.
Het is alleen moeilijk omdat ik niet weet waar en hoe ik precies moet beginnen. Heb ook alleen maar negatieve mensen om me heen die de bovoor mij lopen te verzieken. Heb nooit echt waardering gevoeld vanuit mijn omgeving, drm cijfer ik mezelf telkens weg. Het is lastig om dit op te pakken
pi_172350205
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 09:03 schreef Charlotte3 het volgende:

[..]

Herkenbaar verhaal. Ik heb hetzelfde gehad rondom eind middelbare school>MBO en waar ik parttime begon met werken. Bij mij kwam het door wennen aan een nieuwe periode, stress en alles wat daarbij kwam kijken. Wat 'onbevangen' was en waar ik vroeger van kon genieten (soort van vrijheid) was ineens anders. Is deze fase bij jou ook het geval?
Nee niet echt.. heb dit al bijna 5 jaar en t word maar erger
  dinsdag 11 juli 2017 @ 20:56:57 #12
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_172350388
Klinkt als een symptoom van chronische stress. Heb je zelf het gevoel dat je daar last van hebt ? Hoe is je algemene gemoedstoestant, kun je ondanks dit gevoel wel genieten van dingen in het leven ?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Depersonalisatie
pi_172350892
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 20:51 schreef Meliss het volgende:

[..]

Het is alleen moeilijk omdat ik niet weet waar en hoe ik precies moet beginnen. Heb ook alleen maar negatieve mensen om me heen die de bovoor mij lopen te verzieken. Heb nooit echt waardering gevoeld vanuit mijn omgeving, drm cijfer ik mezelf telkens weg. Het is lastig om dit op te pakken
Heel lastig zelfs.. Ik ken het namelijk zelf :) Maar een goeie start is toch om jezelf, wie je van binnen kent te versterken, heel bewust omgaan met je innerlijk kompas en waarheid. Hoe meer vertrouwen je in jezelf kweekt, zonder gelijk die bevestiging te zoeken of je oude zelf te willen profileren, toch weer een beetje geloven in jezelf. Misschien zijn er mensen buiten je directe invloedssfeer waar je wat meer van jezelf kunt laten zien, en kijk dan hoe men op jou reageert?

Je moet ergens beginnen namelijk, en lastig is het zeker met negatieve feedback. Maar je kunt het. En blijf vooral schrijven en delen hier.
Life becomes boringly interesting when you give up on life all together
pi_172351312
Misschien even voor 4 week lang elke week wat dingen uitproberen.
De ene week extra gezond eten en wat sporten.
De andere week gezond eten en wat extra leuke dingen gaan doen.
De 3e week geen alcohol, geen tv en telefoons etc en wat verzinnen om te doen binnen huis om het leuker/mooier te maken.
En de 4e week gewoon wat je wil zolang je maar stilstaat bij de effecten die het heeft.

Ik noem maar wat. Misschien dat je merkt dat bepaalde dingen veel uitmaken. En een maand iets proberen op die manier (iets wat ook juist geen schade kan toebrengen) op 5 jaar tijd kan geen kwaad lijkt mij.

En nou ja als je omgeving kut is dan daar toch niet mee omgaan? Of minder mee omgaan? Zoals ieder ander persoon doet...
Fylax is op televisie geweest
  dinsdag 11 juli 2017 @ 22:45:23 #15
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_172353566
Ik zou 3 keer per week gaan sporten :Y 30 minuten cardio en krachttraining. Je gaat je vanzelf lekkerder en meer powerful voelen.
pi_172353730
Afspraak bij de psycholoog een optie? Als je dit al 5 jaar hebt is het in ieder geval geen tijdelijk iets. Heb je verder wel personen in je omgeving die wel positief zijn/liefde tonen?
pi_172353914
komt door de aluminium in de atmosfeer
  dinsdag 11 juli 2017 @ 23:34:36 #18
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_172354805
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 22:45 schreef Mishu het volgende:
Ik zou 3 keer per week gaan sporten :Y 30 minuten cardio en krachttraining. Je gaat je vanzelf lekkerder en meer powerful voelen.
Indien het stress-gerelateerd is, dan kan regelmatig sporten idd wel een "wondermiddel" zijn. Wel uitkijken dat je het, vooral in begin, niet overdrijft. Beginnen met wandelen en korte stukjes hardlopen en zo opbouwen. Als je te snel de grens opzoekt, dan kunnen genoemde klachten stukken erger worden, is mijn ervaring.
pi_172371236
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 20:56 schreef DaneV het volgende:
Klinkt als een symptoom van chronische stress. Heb je zelf het gevoel dat je daar last van hebt ? Hoe is je algemene gemoedstoestant, kun je ondanks dit gevoel wel genieten van dingen in het leven ?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Depersonalisatie

Nee dat is zo gek. Vroeger stond ik overal van te springen was het vrolijkste overal. Nu? Nu is alles zo monotoon, wordt nergens echt enthousiast van. Heb wel ambities, maar ben niet 100% zeker van mezelf.

Ik merk wel dat ik me nooit kan ontspannen. Zelfs als ik lig, voor het slapen ben ik gespannen. Kom er niet van af. Dit is al jaren zo. Voel me telkens op mijn teentjes getrapt terwijl er niets aan de hand is
pi_172373100
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 21:11 schreef Satori-Amori het volgende:

[..]

Heel lastig zelfs.. Ik ken het namelijk zelf :) Maar een goeie start is toch om jezelf, wie je van binnen kent te versterken, heel bewust omgaan met je innerlijk kompas en waarheid. Hoe meer vertrouwen je in jezelf kweekt, zonder gelijk die bevestiging te zoeken of je oude zelf te willen profileren, toch weer een beetje geloven in jezelf. Misschien zijn er mensen buiten je directe invloedssfeer waar je wat meer van jezelf kunt laten zien, en kijk dan hoe men op jou reageert?

Je moet ergens beginnen namelijk, en lastig is het zeker met negatieve feedback. Maar je kunt het. En blijf vooral schrijven en delen hier.
Hoe ben jij hiermee omgegaan? En bedankt voor je steun, waardeer het echt!
Ik ben erg geïsoleerd tegenover anderen, vandaar dat ik mezelf niet kan bewijzen. Ik heb zoveel in me, maar doordat ik mezelf terugtrek denken mensen dat ik gevoelloos ben, dat ik niks weet etc. En het ergste is dat ik steeds minder begin met denken omdat ik het gevoel dat ik mijn gedachtes toch nooit ga verwoorden etc. Doet echt pijn van binnen, voel me telkens zo down. Ben jong maar voel me al zou oud. 😔
pi_172373154
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 21:27 schreef jodelahity het volgende:
Misschien even voor 4 week lang elke week wat dingen uitproberen.
De ene week extra gezond eten en wat sporten.
De andere week gezond eten en wat extra leuke dingen gaan doen.
De 3e week geen alcohol, geen tv en telefoons etc en wat verzinnen om te doen binnen huis om het leuker/mooier te maken.
En de 4e week gewoon wat je wil zolang je maar stilstaat bij de effecten die het heeft.

Ik noem maar wat. Misschien dat je merkt dat bepaalde dingen veel uitmaken. En een maand iets proberen op die manier (iets wat ook juist geen schade kan toebrengen) op 5 jaar tijd kan geen kwaad lijkt mij.

En nou ja als je omgeving kut is dan daar toch niet mee omgaan? Of minder mee omgaan? Zoals ieder ander persoon doet...
Het is een omgeving waar ik mezelf niet zomaar kan laten verdwijnen helaas. Maar ook nieuwe omgevingen sta ik niet echt tegemoet. Door mijn 'depressie?' stoot ik mensen van me af. Door mijn afstandelijk en passief overkomen, ben ik al snel minder interresant/belangrijk.. dat laten ze ook snel voelen helaas
pi_172373238
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 22:45 schreef Mishu het volgende:
Ik zou 3 keer per week gaan sporten :Y 30 minuten cardio en krachttraining. Je gaat je vanzelf lekkerder en meer powerful voelen.
Ik ga daar idd aan beginnen. Maar meestal voel ik me down en daardoor weer lui. Heb overal een excuus voor.. miss voel ik me meer energiek zodra ik Van mezelf begin te houden.. Buttt the question is howw to do🤧
pi_172373470
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 22:51 schreef MadJackthePirate het volgende:
Afspraak bij de psycholoog een optie? Als je dit al 5 jaar hebt is het in ieder geval geen tijdelijk iets. Heb je verder wel personen in je omgeving die wel positief zijn/liefde tonen?
Nee.. Althans ze houden wel van me, maar laten dit niet voelen. Voel al een hele lange tijd geen liefde meer. Het is al zo ver dat ik het zelfs niet meer voormezelf voel? Haha ben een beetje emotioneel vandaag 😅
Ik wil graag naar de psycholoog, alleen weet niet of ik er zomaar over durf te praten. Ik probeer mijn gevoelens/ heartbreaks al zo lang op te proppen ben bang dat ik daar ontplof. Ik weet dat dit een nare gedachtengang is, het is tenslotte een psycholoog die veel van dit verhalen hoort. Maar ik kan het moeilijk een plekje geven dat ik eenmaal zo geworden ben, lastig om erover te praten. En moet mijn mama dan ook vertellen dat ik naar de psycholoog ga, wil niet dat ze zich zorgen gaat maken om mij.
pi_172373530
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 22:58 schreef Salvad0R het volgende:
komt door de aluminium in de atmosfeer
Zou het..
pi_172373582
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 23:34 schreef DaneV het volgende:

[..]

Indien het stress-gerelateerd is, dan kan regelmatig sporten idd wel een "wondermiddel" zijn. Wel uitkijken dat je het, vooral in begin, niet overdrijft. Beginnen met wandelen en korte stukjes hardlopen en zo opbouwen. Als je te snel de grens opzoekt, dan kunnen genoemde klachten stukken erger worden, is mijn ervaring.
Ja maandag flink gefitnesst. Ben al twee dagen bezig met de spierpijn. Het lopen gaat moeilijk 😅
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')