abonnement Unibet Coolblue
  Spellchecker maandag 10 juli 2017 @ 17:48:08 #176
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_172322793
En het foto-moment was toch expres 's morgens vroeg gepland om die mensen tegemoet te komen?
pi_172322815
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 17:48 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je wil graag vliegen?
Nee, ik ga met de auto dit jaar.
I´m back.
  maandag 10 juli 2017 @ 17:48:50 #178
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_172322820
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 17:47 schreef Lunatiek het volgende:
Het lijkt me niet zo heel erg moeilijk om de gevolgen aan te rekenen bij degene die de keuze maakt. Wil je vrij op die en die dag? Prima, maar de consequentie is dat je kind dan niet op de schoolfoto komt. Maak je keuze, jammer niet achteraf.
Met ook nog de keuze "de dag vrij, maar even langskomen voor de foto en gelijk weer weg".
Ik heb wel eens een mail gehad van een boze ouder die het belachelijk vond dat zoonlief een proefwerk moest inhalen dat viel op de dag dat opa en oma zoveel jaar getrouwd waren. Hij had toch verlof :')
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_172322830
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 17:48 schreef maily het volgende:
En het foto-moment was toch expres 's morgens vroeg gepland om die mensen tegemoet te komen?
Haar kinderen zaten toen bij moskee gebed.
I´m back.
pi_172322831
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 17:47 schreef Lunatiek het volgende:
Het lijkt me niet zo heel erg moeilijk om de gevolgen aan te rekenen bij degene die de keuze maakt. Wil je vrij op die en die dag? Prima, maar de consequentie is dat je kind dan niet op de schoolfoto komt. Maak je keuze, jammer niet achteraf.
Met ook nog de keuze "de dag vrij, maar even langskomen voor de foto en gelijk weer weg".
Tja, in het vervolg dus de keuze maken voor die leerlingen als school zijnde, geen vrij die dag lekker op de foto.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 10 juli 2017 @ 17:49:50 #181
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172322840
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 17:37 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik heb een redelijke kennis van religieuze feestdagen en dat die zeer ruim vooraf bekend zijn.
De wet "school mag vrijaf geven niet weigeren" geldt ook voor dingen als begrafenissen, die kun je niet plannen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_172322845
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 17:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, ik ga met de auto dit jaar.
Dat doe ik ook liever.
  maandag 10 juli 2017 @ 17:50:01 #183
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_172322847
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 17:47 schreef Lunatiek het volgende:
Het lijkt me niet zo heel erg moeilijk om de gevolgen aan te rekenen bij degene die de keuze maakt. Wil je vrij op die en die dag? Prima, maar de consequentie is dat je kind dan niet op de schoolfoto komt. Maak je keuze, jammer niet achteraf.
Met ook nog de keuze "de dag vrij, maar even langskomen voor de foto en gelijk weer weg".
Gewoon typisch gejank van incapabele ouders.
  maandag 10 juli 2017 @ 17:50:06 #184
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_172322849
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 17:49 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Tja, in het vervolg dus de keuze maken voor die leerlingen als school zijnde, geen vrij die dag lekker op de foto.
Die optie heb je niet als school.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 10 juli 2017 @ 17:50:07 #185
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_172322850
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 17:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Tel daar bij op de zilveren huwelijken, de begrafenissen, de rijexamens en de overvliegende in het buitenland wonende familieleden en daar gaat je schooljaarplanning.

Het afschaffen van de schoolfoto's lijkt me de meest haalbare oplossing.
Dat isnatuurlijk allemaal heel wat anders dan het offerfeest. Of was het het suikerfeest? Hoe dan ook, je snapt wat ik bedoel.

Je bent wel lekker rechts in dit tooic janneke, de FP heeft een slechte invloed op je :P
Laffe huichelaar
pi_172322867
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 17:50 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat isnatuurlijk allemaal heel wat anders dan het offerfeest. Of was het het suikerfeest? Hoe dan ook, je snapt wat ik bedoel.

Je bent wel lekker rechts in dit tooic janneke, de FP heeft een slechte invloed op je :P
Hoezo is dat rechts?
Ik vind die school links, maar die is dan ook rechts?
Volgens mij ben je rechts als je overdreven rekening houdt met religie, want religie is rechts.
Ik vind Janneke links op dit dossier. Nog even en ze kan zo naar een G20 top. Als demonstrant.
I´m back.
pi_172322879
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 17:50 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat isnatuurlijk allemaal heel wat anders dan het offerfeest. Of was het het suikerfeest? Hoe dan ook, je snapt wat ik bedoel.

Je bent wel lekker rechts in dit tooic janneke, de FP heeft een slechte invloed op je :P
Zij zegt niets naars
  maandag 10 juli 2017 @ 17:51:11 #188
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_172322883
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 17:50 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat isnatuurlijk allemaal heel wat anders dan het offerfeest. Of was het het suikerfeest? Hoe dan ook, je snapt wat ik bedoel.

Je bent wel lekker rechts in dit tooic janneke, de FP heeft een slechte invloed op je :P
Wat heeft dit in vredesnaam met 'rechts' te maken?

Ik ben hooguit praktisch ingesteld hier.

En rechts (liberaal) ben ik verder altijd geweest. Vergelijk me niet met de reaguurders op FP en NWS die vinden dat moslims sowieso geen rechten horen te hebben.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 10 juli 2017 @ 17:51:39 #189
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_172322899
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 17:39 schreef FlippingCoin het volgende:
Maar goed met een lijst van 21 grote religies, en 12 vrije dagen ieder kom je al tot 252 vrije dagen, dat is toch niet te doen. En dan zou je de kleinere religies nog achterstellen...
Dat is bullshit. Want overlap.
Bv kerst, chanoeka, winterzonnewende. Allemaal in dezelfde periode.

Als je beter kijkt naar religie zal je zien dat vrijwel altijd de feestdagen gaan om bepaalde momenten in het jaar, een erfenis van de oude geloven die het ritme van de natuur volgen.
Er is dus een grote overlap waardoor het meestal niet gaat om 252 dagen per jaar voor de verschillende geloven, maar vele dagen in de al vrije dagen vallen.
Dan nog niet eens meegenomen dat het maar zelden voorkomt dat al die geloven op 1 school zitten en allemaal vrij vragen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 10 juli 2017 @ 17:52:37 #190
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_172322916
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 17:41 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja, maar het is echt héél makkelijk hoor om overal maar rekening mee te houden. -O-
Met zaken die ruim vooraf bekend zijn, voor het schooljaar gepland wordt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 10 juli 2017 @ 17:54:11 #191
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172322948
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 17:39 schreef FlippingCoin het volgende:
Maar goed met een lijst van 21 grote religies, en 12 vrije dagen ieder kom je al tot 252 vrije dagen, dat is toch niet te doen. En dan zou je de kleinere religies nog achterstellen...
De grootste grap is natuurlijk dat Nederland geen officiële godsdienst kent. Je kunt dus geen lijst opstellen, want dan mis je er altijd een paar. Het wordt vanuit de wet ook niemand verboden dagelijks een andere religie te belijden (de religies zelf kunnen daar anders over denken). Het is dus ondoenlijk om dit af te dekken.

In het verleden, tot vandaag dus eigenlijk, ging dat min of meer met "in goed overleg" en "wederzijds respect", "in goed vertrouwen". Dat vertrouwen is nu ernstig geschonden, er wordt misbruik van de tolerantie gemaakt. Wat er dan gewoonlijk gebeurt in Nederland, is dat de tolerantie wordt beperkt. Dus kun je niet naar het vijftigjarig huwelijk van opa en oma, omdat een of andere kopvodtrien liep te janken.
  maandag 10 juli 2017 @ 17:55:03 #192
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_172322979
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 17:49 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

De wet "school mag vrijaf geven niet weigeren" geldt ook voor dingen als begrafenissen, die kun je niet plannen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarom dat ik ook steeds zeg mits ruim vooraf bekend. Zodat het in de planning van het jaar mee kan.
Nergens zeg ik dat er rekening gehouden kan worden met onverhoopte gebeurtenissen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_172322999
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 17:51 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat is bullshit. Want overlap.
Bv kerst, chanoeka, winterzonnewende. Allemaal in dezelfde periode.

Als je beter kijkt naar religie zal je zien dat vrijwel altijd de feestdagen gaan om bepaalde momenten in het jaar, een erfenis van de oude geloven die het ritme van de natuur volgen.
Er is dus een grote overlap waardoor het meestal niet gaat om 252 dagen per jaar voor de verschillende geloven, maar vele dagen in de al vrije dagen vallen.
Dan nog niet eens meegenomen dat het maar zelden voorkomt dat al die geloven op 1 school zitten en allemaal vrij vragen.
... Ja er is overlap, maar dit is nog niet alles, en dit moet dan ook nog een een schooljaar wat al niet bijzonder veel dagen heeft hè, daarnaast zijn er gelukkig nog véél meer dingen dan klassenfoto's; zie je ondertussen nog niet in dat het gewoon geen realistische verwachting is? -O-
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_172323017
Je kan niet overal rekening mee houden.
  maandag 10 juli 2017 @ 17:57:29 #195
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172323038
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 17:40 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nee 8. Of 19 ;)

Waarbij er een grote overlap is in verschillende feestdagen. De winterzonnewende valt in de kerstvakantie bv.
Bij vrijwel alle religies is een een stevige overlap in feestdagen. Het is dus niet zo dat elke religie buiten de al nationale feestdagen/vrije dagen valt. In de praktijk gaat het dus om veel minder dagen.
Ik kan me iets voorstellen van een wicca die met een asatrúar trouwt. En dat hun kind dan niet alleen die sabbaths en esbaths vrij moet, maar ook alle blóts en andere feestdagen. En misschien vanuit innerlijke overtuiging "gedenkdag voor oma", "gedenkdag voor opa".
Het is jammer dat die heidenen in Nederland veel ruimdenkender zijn, minder aanstellerig, vermoedelijk ook een stuk intelligenter en daarom niks eisen.
  maandag 10 juli 2017 @ 17:58:07 #196
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172323052
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 17:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Een docent kan de foto ook nemen, dan hou je de planning in eigen hand.
Laat die kinderen gewoon selfies maken... over in eigen had gesproken. En dan maak je daar een collage van. Klaar.
pi_172323060
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 17:54 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

De grootste grap is natuurlijk dat Nederland geen officiële godsdienst kent. Je kunt dus geen lijst opstellen, want dan mis je er altijd een paar. Het wordt vanuit de wet ook niemand verboden dagelijks een andere religie te belijden (de religies zelf kunnen daar anders over denken). Het is dus ondoenlijk om dit af te dekken.

In het verleden, tot vandaag dus eigenlijk, ging dat min of meer met "in goed overleg" en "wederzijds respect", "in goed vertrouwen". Dat vertrouwen is nu ernstig geschonden, er wordt misbruik van de tolerantie gemaakt. Wat er dan gewoonlijk gebeurt in Nederland, is dat de tolerantie wordt beperkt. Dus kun je niet naar het vijftigjarig huwelijk van opa en oma, omdat een of andere kopvodtrien liep te janken.
Ik zeg al, oplossing is dat scholen eventuele problemen gewoon afkopen. Dus als jij als moslim je kind gaat intekenen bij een school krijg je 250 ¤ in je handen gedrukt, voor problemen die zouden kunnen ontstaan bij het maken van klassenfoto's.
I´m back.
  maandag 10 juli 2017 @ 17:58:58 #198
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_172323064
Ik heb trouwens uit betrouwbare bron dat de rechtszaak van volgend jaar gaat over het portretrecht.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 10 juli 2017 @ 18:00:01 #199
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_172323084
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 17:54 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

De grootste grap is natuurlijk dat Nederland geen officiële godsdienst kent. Je kunt dus geen lijst opstellen, want dan mis je er altijd een paar. Het wordt vanuit de wet ook niemand verboden dagelijks een andere religie te belijden (de religies zelf kunnen daar anders over denken). Het is dus ondoenlijk om dit af te dekken.

In het verleden, tot vandaag dus eigenlijk, ging dat min of meer met "in goed overleg" en "wederzijds respect", "in goed vertrouwen". Dat vertrouwen is nu ernstig geschonden, er wordt misbruik van de tolerantie gemaakt. Wat er dan gewoonlijk gebeurt in Nederland, is dat de tolerantie wordt beperkt. Dus kun je niet naar het vijftigjarig huwelijk van opa en oma, omdat een of andere kopvodtrien liep te janken.
Mee eens dat deze rechtsgang niet OK is. Slechte planning een keertje zou niet bestraft moeten worden. Overleg zou normaal moeten zijn en een foutje die gemaakt wordt zou niet strafbaar moeten zijn.

Heb trouwens vanuit moslims aardig wat commentaar op deze rechtspraak gehoord, zelfs een opiniestuk van een moslima die hiertegen in ging en een advocate aanhaalde die ook moslim was die de school wel wilde verdedigen.

Laten we hier aub geen moslim/kopvodden iets van maken. Al die andere moslim ouders zijn niet naar de rechter gegaan, die konden het wel af met overleg en het beste maken van een plannings foutje.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_172323088
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 17:58 schreef Janneke141 het volgende:
Ik heb trouwens uit betrouwbare bron dat de rechtszaak van volgend jaar gaat over het portretrecht.
Bij wie?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')