abonnement Unibet Coolblue
pi_172318202
Drink elke dag 1 of 2 redbull light en over de dag een fles cola light als het warm is .Er zit geen suiker in dus daar zal je niet dood aan gaan of vadsig door worden wat chill is natuurlijk.
Aspartaam en kanker bestaat wel enige relatie, maar alleen in hoeveelheden die een normaal mens toch nooit kan consumeren.

Nu zei iemand op werk dat zoetstoffen alsnog kunnen resulteren in suikerziekte omdat je alsnog je bloedsuikerspiegel laat schommelen.

Kan iemand me nu uitleggen of light wel of niet schadelijk is op wat voor manier dan ook?
blablablabla
pi_172318235
:') Ja als ik zie wat je dagelijks drinkt is dat gewoon niet gezond. Light is een marketingstunt.
  maandag 10 juli 2017 @ 14:37:41 #3
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172318316
Met mate niet maar dat is met suikerhoudende dranken niet anders.

-edit- twee blikjes RB en een fles cola per dag is niet met mate uiteraard.
And so is the past
pi_172318344
Frisdrank is slecht voor je
Moeten zij weten
pi_172318376
Waarom is het slecht dan.
Je krijgt feitelijk de suiker niet binnen, de suiker die je dik maakt. De dikheid die vervolgens je gezondheid ondermijnt.
blablablabla
pi_172318553
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 14:39 schreef Elan het volgende:
Waarom is het slecht dan.
Je krijgt feitelijk de suiker niet binnen, de suiker die je dik maakt. De dikheid die vervolgens je gezondheid ondermijnt.
Ik weet niet of ik t helemaal goed zeg maar, je lichaam "denkt" dat je suiker binnen krijgt en insuline aan moet maken. Zoiets is het gevaar van light drankjes.

Suiker is ook helemaal niet slecht voor je, veel suiker is slecht voor je. Net zoals vet helemaal niet erg is maar veel vet een probleem kan worden.
Waarom niet gewoon een blikje red bull (met suiker) en voor de rest water met smaakjes. Of gewoon een kan leiding water met een citroentje.
ijs_beer fan!
pi_172318610
Een koud blikje cola als t warm is kan ik me trouwens nog voorstellen maar cola light lest de dorst toch helemaal niet? Of iig nog minder als de normale variant.
ijs_beer fan!
  maandag 10 juli 2017 @ 14:51:59 #8
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_172318675
Cola is meer dan alleen suiker. Denk bijvoorbeeld aan het fosforzuur wat je tanden aantast, het is niet voor niets dat je met cola goed munten kan laten bleken.
Ik zou ook de effecten van cafeïne niet onderschatten, met twee red bulls en een fles cola is dat ook verre van gezond.

Je zal er geen dodelijke ziekten van oplopen het komend jaar, maar gezond is echt een ander verhaal.
pi_172318714
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 14:47 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik t helemaal goed zeg maar, je lichaam "denkt" dat je suiker binnen krijgt en insuline aan moet maken. Zoiets is het gevaar van light drankjes.
Dat is een sprookje onstaan door de mensen die die lightproducten gebruiken en maar aan blijven komen. Daar hadden ze een verklaring voor nodig, want dat ze zich stiekem toch volvraten moest natuurlijk geheim blijven.
  maandag 10 juli 2017 @ 14:55:45 #10
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_172318736
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 14:54 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

Dat is een sprookje onstaan door de mensen die die lightproducten gebruiken en maar aan blijven komen. Daar hadden ze een verklaring voor nodig, want dat ze zich stiekem toch volvraten moest natuurlijk geheim blijven.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_172319005
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 14:54 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

Dat is een sprookje onstaan door de mensen die die lightproducten gebruiken en maar aan blijven komen. Daar hadden ze een verklaring voor nodig, want dat ze zich stiekem toch volvraten moest natuurlijk geheim blijven.
Is dat echt zo? Ik nam dit echt voor waarheid aan :@.

Aan de andere kant snap ik t wel ja. Een zak light chips opvreten is nog steeds gewoon veel te veel chips in 1 keer.
Ik ben zelf nooit fan van light producten geweest, gewoon omdat ik t niet lekker vind.
ijs_beer fan!
pi_172319240
Het is nergens goed voor en je hebt het niet nodig.

Alles meer dan water is 'slecht'.
  maandag 10 juli 2017 @ 21:54:25 #13
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_172329698
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 14:54 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

Dat is een sprookje onstaan door de mensen die die lightproducten gebruiken en maar aan blijven komen. Daar hadden ze een verklaring voor nodig, want dat ze zich stiekem toch volvraten moest natuurlijk geheim blijven.
Ik ben wel eens benieuwd naar de waarheid achter het verhaal omtrent diabetes en lightproducten.

Ik mijd alles waar light op staat. Ik hou niet van de smaak van zoetstoffen.
Spoilers!
  maandag 10 juli 2017 @ 22:10:41 #14
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_172330189
Van veel suiker krijg je geen suikerziekte dus zou niet weten waarom je van veel zoetstoffen wel suikerziekte zou krijgen.
pi_172330401
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 22:10 schreef RobinOok het volgende:
Van veel suiker krijg je geen suikerziekte dus zou niet weten waarom je van veel zoetstoffen wel suikerziekte zou krijgen.
Jawel.
  maandag 10 juli 2017 @ 22:28:49 #16
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172330668
Als je gezond wil, drink dan water, of thee zonder suiker.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 11 juli 2017 @ 09:19:56 #17
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_172335653
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 15:06 schreef NanKing het volgende:

[..]

Is dat echt zo? Ik nam dit echt voor waarheid aan :@.

Aan de andere kant snap ik t wel ja. Een zak light chips opvreten is nog steeds gewoon veel te veel chips in 1 keer.
Ik ben zelf nooit fan van light producten geweest, gewoon omdat ik t niet lekker vind.
Is echt zo:




Op 't gebied van dik worden / afvallen heeft 't geen schadelijke effecten. Het zorgt wel voor schommelingen in e bloedsuikerspiegel, maar veel minder dan bij frisdrank met suiker.

Van de 2 Italiaanse studies die beweren dat aspartaam kanker (bij ratten) veroorzaakt is aangetoond dat de kanker ontwikkeld werd door chronische ontstekingen aan de ademhalingsorganen, niet door de aspartaam. De ratten waren waarschijnlijk al ziek voor het onderzoek begon. Ook statistisch zitten de onderzoeken slecht in elkaar.

Cafeïne kun je rustig 400-600 mg per dag van binnen krijgen zonder nadelige gezondheidseffecten. een blikje energiedrank doet 80mg, cola heeft ongeveer 10 mg per 100ml. Met anderhalve liter cola (150 mg) en 2 blikjes kom je op ongeveer 330mg cafeïne. Zolang je daarbij niet ook nog een sloot koffie of thee, of pakken chocolade naar binnen werkt blijft dat prima binnen de marge.

Wat wel gewoon slecht is is het fosforzuur in frisdranken, maar niet 'oh God, hier ga ik dood aan'-slecht. Het tast met name je gebit aan. Daarnaast tast het minder aan dan frisdrank met suiker, doordat de zoetstof geen bijdrage aan tandbederf levert en suiker wel.


Dus tenzij je een zeldzame stofwisselingsziekte hebt en daardoor fenylalanine niet kunt afbreken kun je met een gerust hart je light frisdranken en energiedrank blijven drinken.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  dinsdag 11 juli 2017 @ 09:25:22 #18
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_172335730
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 09:19 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Is echt zo:

[ afbeelding ]


Op 't gebied van dik worden / afvallen heeft 't geen schadelijke effecten. Het zorgt wel voor schommelingen in e bloedsuikerspiegel, maar veel minder dan bij frisdrank met suiker.

Van de 2 Italiaanse studies die beweren dat aspartaam kanker (bij ratten) veroorzaakt is aangetoond dat de kanker ontwikkeld werd door chronische ontstekingen aan de ademhalingsorganen, niet door de aspartaam. De ratten waren waarschijnlijk al ziek voor het onderzoek begon. Ook statistisch zitten de onderzoeken slecht in elkaar.

Cafeïne kun je rustig 400-600 mg per dag van binnen krijgen zonder nadelige gezondheidseffecten. een blikje energiedrank doet 80mg, cola heeft ongeveer 10 mg per 100ml. Met anderhalve liter cola (150 mg) en 2 blikjes kom je op ongeveer 330mg cafeïne. Zolang je daarbij niet ook nog een sloot koffie of thee, of pakken chocolade naar binnen werkt blijft dat prima binnen de marge.

Wat wel gewoon slecht is is het fosforzuur in frisdranken, maar niet 'oh God, hier ga ik dood aan'-slecht. Het tast met name je gebit aan. Daarnaast tast het minder aan dan frisdrank met suiker, doordat de zoetstof geen bijdrage aan tandbederf levert en suiker wel.


Dus tenzij je een zeldzame stofwisselingsziekte hebt en daardoor fenylalanine niet kunt afbreken kun je met een gerust hart je light frisdranken en energiedrank blijven drinken.
Dank je! Interessante materie. Zelfs als je geen frisdrank, lightproducten of cafeine eet/drinkt ;).
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')