abonnement Unibet Coolblue
pi_172304149
Als je een idee voor een praktische prfielwerkstuk (deels/het idee) overneemt, wordt dit als plagiaat aangezien?
Ik wil voor mijn profielwerkstuk een ontwerp gaan maken(het is technisch en een beetje kunst). Op internet heb ik een idee gevonden wat ik graag wil namaken met mijn eigen aanpassingen. Mijn vraag is, mag dit? Wordt dit als plagiaat gezien? Zo ja, wat als je een verbeterde versie maakt van het ontwerp, mag dit dan wel en is dit dan nog steeds plagiaat?

Een jongen uit onze school heeft bijvoorbeeld een eigen drone gemaakt. Het idee bestaat bijvoorbeeld al, maar het was toch toegestaan en werd niet al plagiaat aangezien.
  zondag 9 juli 2017 @ 21:12:13 #2
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_172304304
Zo'n beetje alles bestaat al, tenzij je een geniale uitvinding doet maar dat lijkt me iets te ver gaan voor een werkstuk.
Sowieso is het maar een werkstuk, niet te zwaar aan tillen.
pindazakje
pi_172304385
als je wint kan je een prijsgeld meewinnen
  zondag 9 juli 2017 @ 21:15:39 #4
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_172304415
Je moet je keuze verantwoorden.

Bijvoorbeeld een hoofdstuk volledig besteden aan waaraan jij vindt dat een 'ontwerp' moet voldoen, onderverdeeld in functie, ontwerp, blablabla. En dan kom je met dat ene ontwerp wat je hebt gevonden, geef je aan welke aanpassingen je kiest. Het gebeurd (ook in de wetenschap) geregeld dat men een ontwerp van een collega als uitgangspunt neemt en daar met aanpassingen een verbeterde versie van (probeert) te maken.
pi_172304677
aaah okay dus je moet je ideeën gewoon laten uitbreiden en uitleggen wat je aan veranderd hebt met de vermelding dat het idee van iemand anders is
pi_172304920
Vraag heb je begeleider. Mag waarschijnlijk wel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')