abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_172297238
Gedurende de schoolvakantie ga ik een course functioneel programmeren volgen, met de programmeertaal Scala. Nu vroeg de desbetreffende docent mij een kleine applicatie te schrijven om aan te tonen dat ik met het functionele paradigma overweg kan.

Maar gezien ik nog geen ervaring heb met functioneel programmeren loop ik een beetje vast op het verzinnen van een applicatie om te schrijven die zich hier goed voor leent.

Zijn er hier misschien wat mensen die wat typische problemen weten die goed opgelost kunnen worden met een functionele programmeertaal?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_172325143
Kick.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_172325318
Domotica applicaties?
Life becomes boringly interesting when you give up on life all together
  maandag 10 juli 2017 @ 19:40:32 #4
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_172325572
Wij moesten als opdrachten verschillende spelletjes (een Asteroids kloon en een Roguelike) of compilers maken. Voor die eerste opdracht omdat er wat aspecten zijn die zich goed laten lenen door gebruik te maken van FP, zoals algoritmes e.d. en een compiler bouwen is ook relatief makkelijker, mits je de juiste libraries maar gebruikt (parser combinators e.d.).
pi_172326244
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 19:31 schreef Satori-Amori het volgende:
Domotica applicaties?
Dat klinkt wel cool, alleen ik moet ook kunnen beargumenteren waarom ik hiervoor niet een imperatieve taal heb gekozen, en dat kan ik niet daar mijn go to programmeertaal voor dit Golang zou zijn.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_172326311
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 19:40 schreef Anthraxx het volgende:
Wij moesten als opdrachten verschillende spelletjes (een Asteroids kloon en een Roguelike) of compilers maken. Voor die eerste opdracht omdat er wat aspecten zijn die zich goed laten lenen door gebruik te maken van FP, zoals algoritmes e.d. en een compiler bouwen is ook relatief makkelijker, mits je de juiste libraries maar gebruikt (parser combinators e.d.).
Ah dat klinkt wel tof inderdaad, ik zal er wat meer over opzoeken.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_172326390
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 20:03 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dat klinkt wel cool, alleen ik moet ook kunnen beargumenteren waarom ik hiervoor niet een imperatieve taal heb gekozen, en dat kan ik niet daar mijn go to programmeertaal voor dit Golang zou zijn.
Aha, heb er dan ook de ballen verstand niet van :) Ga zelf ook eens kijken of het haalbaar is dat programmeren. Succes trouwens!
Life becomes boringly interesting when you give up on life all together
pi_172326550
quote:
7s.gif Op maandag 10 juli 2017 20:07 schreef Satori-Amori het volgende:

[..]

Aha, heb er dan ook de ballen verstand niet van :) Ga zelf ook eens kijken of het haalbaar is dat programmeren. Succes trouwens!
Dankjewel, jij ook; zeker wel haalbaar. :) Als je een topic gaat maken met vragen over hoe en wat oid moet je mij maar even quoten trouwens. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_172326687
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 20:12 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dankjewel, jij ook; zeker wel haalbaar. :) Als je een topic gaat maken met vragen over hoe en wat oid moet je mij maar even quoten trouwens. :P
Doe ik!
Life becomes boringly interesting when you give up on life all together
pi_172342003
Je zou een Sudoku solver kunnen maken. Misschien een beetje overkill. Als dat te ingewikkeld is kan je iets maken wat kijkt of een gegeven (deel-)Sodoku correct ingevuld is.

Vind het trouwens een gekke eis van je docent.

[ Bericht 17% gewijzigd door acc182 op 11-07-2017 15:00:04 ]
pi_172364710
Gewoon een functie die fibonaccigetallen uitrekent natuurlijk.
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')