abonnement Unibet Coolblue
pi_172295960
bwoah.

Hij presteert de laatste tijd echt niets. Vorig jaar met een mindere wagen had hij al veel meer punten dan nu.

Als je bijvoorbeeld kijkt naar een Alonso die er nog steeds meer kan uitpersen dan je al accepteert dan geeft dat wel te denken.

[ Bericht 35% gewijzigd door Deckard op 09-07-2017 15:47:33 ]
  Moderator / Redactie Sport zondag 9 juli 2017 @ 15:47:12 #2
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172296151
Hij doet precies wat er van hem verwacht wordt bij Ferrari: tweede coureur spelen. Dat zijn wagen stuk is kan ie weinig aan doen verder.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_172296191
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 15:40 schreef Deckard het volgende:
bwoah.

Hij presteert de laatste tijd echt niets. Vorig jaar met een mindere wagen had hij al veel meer punten dan nu.
Nee hoor, Raikkonen presteert gewoon op zijn Raikkonens, zoals hij altijd heeft gedaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_172297892
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 15:47 schreef Nattekat het volgende:
Hij doet precies wat er van hem verwacht wordt bij Ferrari: tweede coureur spelen. Dat zijn wagen stuk is kan ie weinig aan doen verder.
Dit. Hij doet het prima.
  woensdag 12 juli 2017 @ 02:37:50 #5
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_172356644
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 15:47 schreef Nattekat het volgende:
Hij doet precies wat er van hem verwacht wordt bij Ferrari: tweede coureur spelen.
Raikonnen WDC 2007 bij Ferrari voor Alonso (teamgenoot) en Hamilton.
Vettel voorlopig nog niet.

Denk niet dat Raikonnen nr 2 is.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_172361316
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 02:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

Denk niet dat Raikonnen nr 2 is.
Dat gaat natuurlijk vanzelf als Vettel structureel 0.3 tot 0.5 sneller is, met uitschieters naar een volle seconde. Raikkonen krijgt nu allerlei verwijten naar zijn hoofd geslingerd, maar hij kan er ook niet zoveel aan doen dat zijn snelheid structureel overschat wordt en dat Vettels snelheid niet erkend wordt.

Ferrari moet dat ook gewoon accepteren en niet doen alsof ze de beste auto hebben gebouwd. Ik snap wel dat ze iets meer commitment voor het team van hem verwachten. Hij had bijvoorbeeld zondag wel wat meer werk kunnen maken van het ophouden van Bottas, Het beste wat hij kan doen is denk ik aangeven dat Vettel in deze auto supersnel is en dat hij aan het strijden is voor het constructeurskampioenschap. Nu krijgt hij de hele tijd vervelende vragen waarbij zijn trots hem in de weg zit.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_172361364
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 02:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Raikonnen WDC 2007 bij Ferrari voor Alonso (teamgenoot) en Hamilton.
Vettel voorlopig nog niet.

Denk niet dat Raikonnen nr 2 is.
Alonso was toen teamgenoot van Hamilton en niet van Kimi!!!
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_172361407
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 12:11 schreef Weltschmerz het volgende:
hij kan er ook niet zoveel aan doen dat zijn snelheid structureel overschat wordt en dat Vettels snelheid niet erkend wordt.
Ik neem aan dat jij Ricciardo's snelheid hoger inschat dan die van Vettel gezien het jaar dat ze allebei bij Red Bull reden en Ricciardo structureel sneller was?

Dan neem ik vervolgens aan dat jouw lijstje qua pure rauwe snelheid er als volgt uit ziet:

Max >> Ricciardo >> Vettel

Indien dat niet het geval is dan zou ik graag weten waarom niet, want dat Max in racepace feitelijk gewoon sneller is dan Ricciardo plaatst hem dat zowel boven Vettel als Ricciardo toch?

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 12 juli 2017 @ 12:17:48 #9
228072 Crimyclown
Sapper de fap!
pi_172361428
Dan kun je hetzelfde over Verstappen zegge.
Anonieme tievesclown
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 12 juli 2017 @ 12:28:50 #10
408813 crew  trein2000
pi_172361600
quote:
7s.gif Op woensdag 12 juli 2017 12:16 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik neem aan dat jij Ricciardo's snelheid hoger inschat dan die van Vettel gezien het jaar dat ze allebei bij Red Bull reden en Ricciardo structureel sneller was?

Dan neem ik vervolgens aan dat jouw lijstje qua pure rauwe snelheid er als volgt uit ziet:

Max >> Ricciardo >> Vettel

Indien dat niet het geval is dan zou ik graag weten waarom niet, want dat Max in racepace feitelijk gewoon sneller is dan Ricciardo plaatst hem dat zowel boven Vettel als Ricciardo toch?

:)
_O_
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_172361657
quote:
7s.gif Op woensdag 12 juli 2017 12:16 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik neem aan dat jij Ricciardo's snelheid hoger inschat dan die van Vettel gezien het jaar dat ze allebei bij Red Bull reden en Ricciardo structureel sneller was?

Dan neem ik vervolgens aan dat jouw lijstje qua pure rauwe snelheid er als volgt uit ziet:

Max >> Ricciardo >> Vettel

Indien dat niet het geval is dan zou ik graag weten waarom niet, want dat Max in racepace feitelijk gewoon sneller is dan Ricciardo plaatst hem dat zowel boven Vettel als Ricciardo toch?

:)
Omdat alles er op wijst dat Vettel specifieke karakteristieken van de auto nodig heeft om snel te zijn. Dat is een beperking van hem als coureur, maar het hangt er dus vanaf of die beperking relevant is. Het verschil tussen Vettel in een auto die naar zijn zin is en eentje die dat niet is, kan tov zijn teamgenoot oplopen tot zo'n 0.5 seconde. Als Ricciardo dan in een auto die duidelijk niet naar Vettel zijn zin was 0.2 sneller is dan heb ik niet de indruk dat Ricciardo Vettel ook zou verslaan in een auto die naar Vettels zin is.

Dan kun je zeggen, waarom een auto bouwen die naar Vettels zin is, wat maakt het nou uit welke van de twee coureurs het snelste is? Het antwoord is dat dat heel veel uitmaakt, want als de auto zodanig is dat Vettel een stuk sneller is dan zijn teamgenoot, dan is hij ook snel tov de andere auto's, als Vettel dat niet is, dan doet die andere coureur ook niet echt mee om de prijzen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_172361955
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 12:31 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Omdat alles er op wijst dat Vettel specifieke karakteristieken van de auto nodig heeft om snel te zijn. Dat is een beperking van hem als coureur, maar het hangt er dus vanaf of die beperking relevant is. Het verschil tussen Vettel in een auto die naar zijn zin is en eentje die dat niet is, kan tov zijn teamgenoot oplopen tot zo'n 0.5 seconde. Als Ricciardo dan in een auto die duidelijk niet naar Vettel zijn zin was 0.2 sneller is dan heb ik niet de indruk dat Ricciardo Vettel ook zou verslaan in een auto die naar Vettels zin is.

Dan kun je zeggen, waarom een auto bouwen die naar Vettels zin is, wat maakt het nou uit welke van de twee coureurs het snelste is? Het antwoord is dat dat heel veel uitmaakt, want als de auto zodanig is dat Vettel een stuk sneller is dan zijn teamgenoot, dan is hij ook snel tov de andere auto's, als Vettel dat niet is, dan doet die andere coureur ook niet echt mee om de prijzen.
Waarom bouwt Red Bull een auto die niet bij Vettel's rijstijl past, maar wel bij die van een coureur van Toro Rosso?

8)7
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_172362062
quote:
7s.gif Op woensdag 12 juli 2017 12:50 schreef Geralt het volgende:

[..]

Waarom bouwt Red Bull een auto die niet bij Vettel's rijstijl past, maar wel bij die van een coureur van Toro Rosso?

8)7
Omdat je natuurlijk niet precies vantevoren weet hoe een auto uit gaat pakken qua balans. Je kunt dan ook niet zomaar zeggen: we doen twee stappen terug om op het eind van het seizoen drie stappen vooruit te maken, zeker niet als de andere coureur er wel redelijk mee gaat. Tegen de tijd dat je het veranderd zou hebben is het WK toch al uit zicht.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_172367449
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 12:31 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Omdat alles er op wijst dat Vettel specifieke karakteristieken van de auto nodig heeft om snel te zijn. Dat is een beperking van hem als coureur, maar het hangt er dus vanaf of die beperking relevant is. Het verschil tussen Vettel in een auto die naar zijn zin is en eentje die dat niet is, kan tov zijn teamgenoot oplopen tot zo'n 0.5 seconde. Als Ricciardo dan in een auto die duidelijk niet naar Vettel zijn zin was 0.2 sneller is dan heb ik niet de indruk dat Ricciardo Vettel ook zou verslaan in een auto die naar Vettels zin is.

Dan kun je zeggen, waarom een auto bouwen die naar Vettels zin is, wat maakt het nou uit welke van de twee coureurs het snelste is? Het antwoord is dat dat heel veel uitmaakt, want als de auto zodanig is dat Vettel een stuk sneller is dan zijn teamgenoot, dan is hij ook snel tov de andere auto's, als Vettel dat niet is, dan doet die andere coureur ook niet echt mee om de prijzen.
Die beperking blijkt dus wel degelijk relevant. Als je als team niet toevallig een auto hebt die precies voldoet dan zul je met Vettel niet winnen.

Overigens is het een (erg grote) aanname dat Vettel 0,5 sec sneller zou zijn t.o.v. zijn teamgenoot als de auto hem meer zou liggen.
Wellicht lag de auto Ricciardo ook niet heel erg dat seizoen en heeft hij ondanks dat Vettel over een heel seizoen toch redelijk klop gegeven.
pi_172367809
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 17:02 schreef Humberto-T het volgende:

[..]

Die beperking blijkt dus wel degelijk relevant. Als je als team niet toevallig een auto hebt die precies voldoet dan zul je met Vettel niet winnen.
Ja, maar de mate van relevantie is heel beperkt. Er is een samenloop tussen Vettel die met de auto zeer competitief is en Vettel die zijn teamgenoot vrij ver achter zich laat. Als Vettel zijn teamgenoot ruim verslaat is het ook meteen een WK kandidaat of iemand die de superieure Mercedes kan aanvalllen, als Vettel ongelukkig is met de auto zoals in zijn jaar met Ricciardo is het niet zo dat Ricciardo dan op snelheid meedoet om de titel. Alonso wordt ook vaak geroemd om hoe snel hij is met een slecht liggende moeilijk sturende auto, en dat is ook een kwaliteit, alleen met die slechte auto wordt hij geen kampioen. Voor de titels gaat het meer om snel zijn met een goede auto.

quote:
Overigens is het een (erg grote) aanname dat Vettel 0,5 sec sneller zou zijn t.o.v. zijn teamgenoot als de auto hem meer zou liggen.
Wellicht lag de auto Ricciardo ook niet heel erg dat seizoen en heeft hij ondanks dat Vettel over een heel seizoen toch redelijk klop gegeven.
We zien het toch ook met Raikkonen, als die Vettel kan bijhouden is het tegelijk zo dat de Ferrari's het niet goed doen tov de Mercedessen en de RBR's. In de jaren met Webber zag je ook het verschil tussen Vettel en Webber gedurende het seizoen groeien van een tiende naar een halve seconde tegelijk met het competitiever worden van de RBR's.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Redactie Sport woensdag 12 juli 2017 @ 19:36:27 #16
274204 crew  Mexicanobakker
pi_172370503
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 15:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee hoor, Raikkonen presteert gewoon op zijn Raikkonens, zoals hij altijd heeft gedaan.
Behalve in 2005, toen was ie wel echt goed.

Als je hem vergelijkt met Montoya, Montoya met Ralf, Ralf met Trulli, Trulli met Alonso en Alonso met Hamilton, en ziet dat de vergelijking dan zegt dat Montoya in niveau maar iets minder is dan Hamilton. (Verlies van een halve seconde, maar Kimi zat over het algemeen wel 3 tot 5 tienden voor Montoya in 2005)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_172371131
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 19:36 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Behalve in 2005, toen was ie wel echt goed.

Als je hem vergelijkt met Montoya, Montoya met Ralf, Ralf met Trulli, Trulli met Alonso en Alonso met Hamilton, en ziet dat de vergelijking dan zegt dat Montoya in niveau maar iets minder is dan Hamilton. (Verlies van een halve seconde, maar Kimi zat over het algemeen wel 3 tot 5 tienden voor Montoya in 2005)
Volgens mij had hij gewoon een hele snelle auto. Het is een prima coureur maar het is gewoon net geen top qua snelheid, en ik heb ook geen reden om aan te nemen dat hij dat ooit geweest is. Montoya werd als grote meneer binnengehaald, maar reed in het begin gewoon een halve seconde achter Ralf aan, en Ralf is ook nooit van het niveau net onder de top geweest. Daar kwam hij dan langzaam wel aan, maar Raikkonen was nog een tikje sneller. Na een tijdje van relatief klein verschil begon Raikkonen vernederend grote gaten met Montoya te slaan, maar ik had de indruk dat Montoya toen ook mentaal niet meer lekker zat.

Het kan allemaal best varieren en coureurs kunnen met de ene auto beter overweg kunnen dan met de andere, maar uit het presteren van Raikkonen over vele jaren rijst een tamelijk consistent beeld op. Het huidige verschil met Vettel behoeft dan ook geen ingewikkelde verklaring.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Redactie Sport woensdag 12 juli 2017 @ 20:08:17 #18
274204 crew  Mexicanobakker
pi_172371246
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 20:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Volgens mij had hij gewoon een hele snelle auto. Het is een prima coureur maar het is gewoon net geen top qua snelheid, en ik heb ook geen reden om aan te nemen dat hij dat ooit geweest is. Montoya werd als grote meneer binnengehaald, maar reed in het begin gewoon een halve seconde achter Ralf aan, en Ralf is ook nooit van het niveau net onder de top geweest. Daar kwam hij dan langzaam wel aan, maar Raikkonen was nog een tikje sneller. Na een tijdje van relatief klein verschil begon Raikkonen vernederend grote gaten met Montoya te slaan, maar ik had de indruk dat Montoya toen ook mentaal niet meer lekker zat.

Het kan allemaal best varieren en coureurs kunnen met de ene auto beter overweg kunnen dan met de andere, maar uit het presteren van Raikkonen over vele jaren rijst een tamelijk consistent beeld op. Het huidige verschil met Vettel behoeft dan ook geen ingewikkelde verklaring.
Toch heb ik wel het idee dat hij bij McLaren beter in zijn vel zat dan bij Ferrari en Lotus.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_172371401
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 20:08 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Toch heb ik wel het idee dat hij bij McLaren beter in zijn vel zat dan bij Ferrari en Lotus.
Vast wel ja, het feit dat Massa net zo snel bleek zal voor hem ook een tegenvaller geweest zijn. Hij presteerde niet naar verwachting bij Ferrari en bij Lotus was het ook niet zozeer op pure snelheid dat hij de overhand op Grosjean had. Het voornaamste verschil lijkt mij dat hij McLaren nog door kon gaan voor een supersnelle coureur bij gebrek aan tegenstand binnen het team.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_172375284
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 20:08 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Toch heb ik wel het idee dat hij bij McLaren beter in zijn vel zat dan bij Ferrari en Lotus.
2005 had je nog bandenoorlog.
  woensdag 12 juli 2017 @ 22:57:15 #21
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_172376385
Nee, want hij is inderdaad gewoon 2e rijder

Doet wat van hem verwacht word. De laatste race zag je hem ook opeens het snelste rondje neerzetten. Bottas ging daar later wel overheen maar toch..
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_172462405
Bottas ging nu ook weer over Kimi. Hij blijft wat aankachelen.

Wel een goede actie gemaakt door bij de start Verstappen zo te blokken.
pi_172462686
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 16:53 schreef Deckard het volgende:
Bottas ging nu ook weer over Kimi. Hij blijft wat aankachelen.

Wel een goede actie gemaakt door bij de start Verstappen zo te blokken.
En blokte daarna Vettel ook
.
  zondag 16 juli 2017 @ 17:45:14 #24
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_172464202
Kimi had vandaag toch een prima race?

Jammer van zijn banden, maar voor de rest had hij de pace er goed inzitten..
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_172464360
quote:
7s.gif Op zondag 16 juli 2017 17:45 schreef bokkepoot het volgende:
Kimi had vandaag toch een prima race?

Jammer van zijn banden, maar voor de rest had hij de pace er goed inzitten..
Volgens mij is hij op Silverstone altijd goed, zoals wel meer tweede rijders.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')