abonnement Unibet Coolblue
pi_172287342
In 2014/2015 ben ik begonnen met het studeren van tandheelkunde, ik heb het eerste jaar gehaald. Door persoonlijke omstandigheden ben ik destijds gestopt. Nu ben ik zelf weer aan het twijfelen of ik beter verder kan gaan of een andere studie kan doen. Ik ben zelf wel wat ouder nu (22) en het is wel een aantal jaren geleden dat ik dit studeerde. Daarnaast moet ik weer op kamers op dit moment woon ik bij mijn familiel

Is het verstandiger om een nieuwe studie (bijv hbo) te doen of toch verder te gaan met tandheelkunde? Gezien de leeftijd en kosten leek de eerste optie voor mij toch niet onverstandig.
pi_172287446
Waarom zou je stoppen met tandheelkunde?
  zondag 9 juli 2017 @ 10:22:47 #3
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_172287488
Als je tandarts wil worden en vet rijk wilt worden moet je doorgaan.
Als je het toch niet ziet zitten dan moet je iets anders doen.
pindazakje
pi_172287695
De studie duurt 6 jaar, dus ik ben rond 28 als ik klaar ben. En het is ook een tijdje geleden dat ik dit gedaan heb. Maar aan de andere kant als ik nu hbo doe ben ik toch weer 4 jaar bezig 26 als ik klaar ben. Dus zo'n grote verschil is er niet. Ik wil zelf wel tandarts worden, maar ik weet niet of het financieel nog mogelijk is ik heb namelijk al 1,5/2 jaar stufi verbruikt.
pi_172287736
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 10:34 schreef miranda929 het volgende:
De studie duurt 6 jaar, dus ik ben rond 28 als ik klaar ben. En het is ook een tijdje geleden dat ik dit gedaan heb. Maar aan de andere kant als ik nu hbo doe ben ik toch weer 4 jaar bezig 26 als ik klaar ben. Dus zo'n grote verschil is er niet. Ik wil zelf wel tandarts worden, maar ik weet niet of het financieel nog mogelijk is ik heb namelijk al 1,5/2 jaar stufi verbruikt.
Zoek dat financiële deel dan uit en volg je hart. Als jij tandarts wilt worden, dan maakt het echt niet uit dat je op je 28ste klaar bent. Nog jong zat.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_172287849
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 10:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Zoek dat financiële deel dan uit en volg je hart. Als jij tandarts wilt worden, dan maakt het echt niet uit dat je op je 28ste klaar bent. Nog jong zat.
Als je daarna dan tandarts bent maakt het financiële deel ook niet meer uit. Dat beroep is toch een van de best betaalde van NL. ;)
pi_172287873
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2017 10:44 schreef Basp1 het volgende:

Als je daarna dan tandarts bent maakt het financiële deel ook niet meer uit. Dat beroep is toch een van de best betaalde van NL. ;)
Sowieso best betaalde beroep direct na je studie. TS moet zich niet laten tegenhouden door leeftijd of geld. Gewoon doen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_172288235
Lijkt me wel kneitersaai, tandarts. Dus ik zou t niet doen. Je kan beter hbo commerciële economie doen.
pi_172288253
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 10:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Sowieso best betaalde beroep direct na je studie. TS moet zich niet laten tegenhouden door leeftijd of geld. Gewoon doen.
Bedankt Isabeu dit motiveert me ;)
pi_172288333
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 11:07 schreef ulq het volgende:
Lijkt me wel kneitersaai, tandarts. Dus ik zou t niet doen. Je kan beter hbo commerciële economie doen.
Dat valt volgens mij wel mee. Veel mensen denken dat tandheelkunde alleen maar over tanden gaat maar het gaat ook over de (algemene) orale geneeskunde zoals wangen tongen en lippen en allerlei ziektes die kunnen voorkomen.
pi_172289666
Lekker boeiend dat je 22 bent. Als dat is wat je leuk vindt moet je er voor gaan. Hoe stom voelt het als je als dertiger maandagmorgen op staat en een werkweek voor de boeg hebt waarin je iets moet doen waar je eigenlijk helemaal geen trek in hebt, omdat je dacht dat je toen je 22 was misschien wel te oud was om tandheelkunde weer op te pakken?

En wat is het probleem aan op kamers wonen? Als je vorige woning niet beviel zoek je nu toch lekker iets anders.
  zondag 9 juli 2017 @ 13:33:17 #12
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_172291469
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 11:07 schreef ulq het volgende:
Lijkt me wel kneitersaai, tandarts. Dus ik zou t niet doen. Je kan beter hbo commerciële economie doen.
Waarom? Dan kan je beter meteen een uitkering aanvragen.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')