quote:Op zaterdag 8 juli 2017 01:57 schreef sturmpie het volgende:
ok nu snap ik 't weer 'n beetje
goed topic
Dat de Islam plagiaat gepleegd heeft kan je zelfs lezen in " Het leven van Mohammed " door Ibn Ishaak ( gest. 767 n.C.) waar de jonge Mo de kluizenaar Bahira op één van zijn handelsreizen. Deze kluizenaar beschikte over een heilig boek van de ( koptische ) christenen wat Mo zeer aansprak. Het ware verhaal is dat de Islam is ontstaan door verbannen verketterde gnostische christenen uit de 4e eeuw. Mo heeft net zo min bestaan als Mozes.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 05:47 schreef Lunatiek het volgende:
Die Engelse site waarnaar het artikel in de OP naar verwijst is al genuanceerder. Een reden voor het verschijnsel is natuurlijk dat het christendom sterk is geëvolueerd in de afgelopen 2000 jaar, waar de islam christelijke boeken plagieerde in de Koran en een verbod op wijzigingen instelde, zodat het 2000 jaar later zwaar achterlijk is.
Goeie vraag waar ik tot nu toe nog nooit van een gelovige een antwoord op gekregen heb. Het antwoord is dat Jezus de gezalfde (= christus ) een vrome jood was die geen jota aan de Wet ( van Mozes ) wou gewijzigd zien. ( Matt.5: 17-19 )quote:Voorts kun je je afvragen waarop dat beeld van "ware leer van Jezus" is gebaseerd.
Nee, Mohammed heeft zaken van "Jezus" (de christenen van zijn tijd en hun bibliotheken) overgenomen, net als hij leentjebuur heeft gespeeld bij o.a. de joden. Daar heeft hij het e.e.a. aan toegevoegd wat loodrecht de leer van Jezus/het christendom staat. En wordt verworpen door christenen.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 16:17 schreef PSVCL het volgende:
De leer van Jezus en overige profeten komt overeen met de Islam.
Monotheïsme op z,n puurst, het aanbidden van 1 God
Standaard onzin riedeltje.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 16:23 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Nee, Mohammed heeft zaken van "Jezus" (de christenen van zijn tijd en hun bibliotheken) overgenomen, net als hij leentjebuur heeft gespeeld bij o.a. de joden. Daar heeft hij het e.e.a. aan toegevoegd wat loodrecht de leer van Jezus/het christendom staat. En wordt verworpen door christenen.
De islam is geenszins "het christendom zoals Jezus dat heeft bedoeld".
Mee eens. Dit is ook gebeurd met de Koran.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 16:45 schreef PSVCL het volgende:
God heeft altijd aan de "grote" profeten een boek gegeven(indjiel,zabor, torah). Het probleem is dat de volkeren van deze profeten telkens de boodschap veranderde, naar hun eigen belangen en begeertes.
Beide religies bestaan nog steeds.quote:Voor alle duidelijkheid "christendom" en "jodendom" heeft nooit bestaan.
En nu moet ik je ontgoochelen; Jezus was geen profeet, maar een Ijveraar. https://nl.wikipedia.org/wiki/Zeloten#Overtuigingquote:De volgelingen werden pas na de dood van een bepaalde profeet deze naam(zoals christenen en joden) gegeven.
Ja, en Mohammed heeft dat flink verneukt met zijn haatboodschap en zijn wc-eendpamflet.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 16:45 schreef PSVCL het volgende:
De oorspronkelijke en authentieke boodschap van Jezus en Mozes(vrede zij met hen)was wel correct.
God hoeft niet te bestaan voor het laten functioneren van een religie.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 18:47 schreef Achterhoker het volgende:
What if I told that God doesn't exist!
onzin , vervolmaakt als laatste boodschapper.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 20:59 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ja, en Mohammed heeft dat flink verneukt met zijn haatboodschap en zijn wc-eendpamflet.
Een Hanif : https://nl.wikipedia.org/wiki/%E1%B8%A4an%C4%ABfquote:Op zaterdag 8 juli 2017 21:11 schreef JeMoeder het volgende:
Je ziet het verkeerd om. De Islam kwam na het Christendom, dus eigenlijk ben jij een Christen TS. Jammer, je faalt enorm.
Dat je in de Koran in elke soera wel iets leest dat neerkomt op "dood (liefst zo gruwelijk mogelijk) aan de niet-moslims en afvalligen".quote:Op zaterdag 8 juli 2017 21:07 schreef PSVCL het volgende:
[..]
onzin , vervolmaakt als laatste boodschapper.
welk haatboodschap?
Hanif is het herschrijven van de geschiedenis voor het eigen gelijk, zonder respect voor de voorouders of de feitelijke geschiedenis. Zo hangt de hele islam aaneen van leugens, bedrog, onverdraagzaamheid en onderdrukking.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 21:28 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Een Hanif : https://nl.wikipedia.org/wiki/%E1%B8%A4an%C4%ABf
Net als Jezus,Mozes,Noah etc
Nou plaats die verzen eens.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 21:32 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dat je in de Koran in elke soera wel iets leest dat neerkomt op "dood (liefst zo gruwelijk mogelijk) aan de niet-moslims en afvalligen".
Uit de bijbel:quote:Op zaterdag 8 juli 2017 21:32 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Jezus had volgelingen die zijn woord vreedzaam verspreidden,
quote:Matthew: 10.34 "Do not suppose that I have come to bring peace to the earth. I did not come to bring peace, but a sword.
Heb je hier bewijs van? De Koran stelt namelijk:quote:Op zaterdag 8 juli 2017 21:32 schreef Lunatiek het volgende:
[..] Mohammed had een leger dat zijn geloof afdwong en wie niet wilde, doodde.
quote:2.256: There shall be no compulsion in [acceptance of] the religion. The right course has become clear from the wrong. So whoever disbelieves in Taghut and believes in Allah has grasped the most trustworthy handhold with no break in it. And Allah is Hearing and Knowing.
Dat is jouw kijk erop en je kunt het niet bewijzen. In feite, er zijn duidelijke voorbeelden waaruit blijkt dat de feiten overeenkomen met de Koran en niet met de eerdere geschriften. Denk aan de benaming van iemand (genaamd Haman) die onder het bevel van een farao stond. Zijn naam is in de Koran benoemd:quote:Op zaterdag 8 juli 2017 21:44 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Hanif is het herschrijven van de geschiedenis voor het eigen gelijk, zonder respect voor de voorouders of de feitelijke geschiedenis. Zo hangt de hele islam aaneen van leugens, bedrog, onverdraagzaamheid en onderdrukking.
Er zijn slechts een handvol moslims die de islam op mystiek niveau ervaren, interpreteren en beoefenen. Ze worden vaak afvalligen genoemd.
. Deze naam is nergens in de eerdere geschriften te vinden en de ontcijfering van de hiërogliefen is heel recent.quote:(28.38: And Pharaoh said, "O eminent ones, I have not known you to have a god other than me. Then ignite for me, O Haman, [a fire] upon the clay and make for me a tower that I may look at the God of Moses. And indeed, I do think he is among the liars.")
Ik ben toch best even benieuwd wat men hier onder verstaat.quote:Op zondag 9 juli 2017 20:43 schreef girlygirl8 het volgende:
Matthew: 10.34 "Do not suppose that I have come to bring peace to the earth. I did not come to bring peace, but a sword.
Onzinverzinsel uit de latere islam.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 21:28 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Een Hanif : https://nl.wikipedia.org/wiki/%E1%B8%A4an%C4%ABf
Net als Jezus,Mozes,Noah etc
Ik niet, maar de auteurs van dit boek wel :quote:
Welke farao ?quote:Op zondag 9 juli 2017 20:56 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Dat is jouw kijk erop en je kunt het niet bewijzen. In feite, er zijn duidelijke voorbeelden waaruit blijkt dat de feiten overeenkomen met de Koran en niet met de eerdere geschriften. Denk aan de benaming van iemand (genaamd Haman) die onder het bevel van een farao stond. Zijn naam is in de Koran benoemd:
[..]
. Deze naam is nergens in de eerdere geschriften te vinden en de ontcijfering van de hiërogliefen is heel recent.
Ik denk dat het is zoals het er staat. De titel van messias claimen onder bezetting kan niet zonder slag of stoot. Daar heb je sicarii voor nodig.quote:Op zondag 9 juli 2017 21:39 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik ben toch best even benieuwd wat men hier onder verstaat.
Ja, want verzinsel van mensen om hun boek te laten fitten op wat ervoor ooit geschreven is - en dan zeg ik niet dat die verhalen daarvoor absoluut waar zijn.quote:Op zondag 9 juli 2017 22:03 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Natuurlijk joh , gewoon roepen dat het onzin is..
Weet je niet..misschien klopt het wel gewoon.quote:Op zondag 9 juli 2017 23:02 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ja, want verzinsel van mensen om hun boek te laten fitten op wat ervoor ooit geschreven is - en dan zeg ik niet dat die verhalen daarvoor absoluut waar zijn.
Misschien wel, misschien niet. Zaak is dat jij het als feit presenteert en dat kan dus niet, aangezien je al zegt 'misschien klopt het wel'.quote:Op zondag 9 juli 2017 23:07 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Weet je niet..misschien klopt het wel gewoon.
Ik heb het als de waarheid geaccepteerd, ik geloof erin..quote:Op zondag 9 juli 2017 23:08 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Misschien wel, misschien niet. Zaak is dat jij het als feit presenteert en dat kan dus niet, aangezien je al zegt 'misschien klopt het wel'.
Ja, dat is nogal simpel hè, eeuwen na dato gaan zeggen dat dat islam is. Daarom zijn moslims vaak zo achterlijk, dat ze niet inzien dat er niks wetenschappelijks is aan dit soort beweringen. Natuurlijk komt de Koran overeen met dat soort dingen als je dat wilt, de feiten waren er al, ze hoefden alleen nog maar geplagieerd te worden. De Koran is geschreven nàdat die feiten waren voorgevallen en aan de hand van verschillende belangrijke boeken uit die tijd, logisch dat daar dan verwijzingen naar een vroegere tijd in staan. Handig misbruik maken van de geschiedenis, dat is het, en je ziet het steeds weer bij dat volk.quote:Op zondag 9 juli 2017 20:56 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Dat is jouw kijk erop en je kunt het niet bewijzen. In feite, er zijn duidelijke voorbeelden waaruit blijkt dat de feiten overeenkomen met de Koran en niet met de eerdere geschriften. Denk aan de benaming van iemand (genaamd Haman) die onder het bevel van een farao stond. Zijn naam is in de Koran benoemd:
[..]
. Deze naam is nergens in de eerdere geschriften te vinden en de ontcijfering van de hiërogliefen is heel recent.
Dat de discipelen zich niet moeten verzoenen met degenen die hen haten en vervolgen.quote:Op zondag 9 juli 2017 21:39 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Het is geen discussie tussen gelovigen en atheïsten, maar tussen lichtgelovigen (het irrationele) en wetenschappers (de ratio).quote:Op zondag 9 juli 2017 23:40 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Ik heb het als de waarheid geaccepteerd, ik geloof erin..
Daarom zijn discussies tussen gelovigen en atheïsten zinloos.
Ik neig toch meer naar een esoterische betekenis.quote:Op maandag 10 juli 2017 00:00 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dat de discipelen zich niet moeten verzoenen met degenen die hen haten en vervolgen.
http://www.statenvertaling.net/kanttekeningen/Mt10.htm
Hoe zie je dat voor je? De OP komt van een islampropagandasite die alle nuance uit een Engels artikel, waarop het is gebaseerd, heeft verwijderd. En wat de FIPO er mee heeft te maken is onduidelijk, wordt door TS niet uitgelegd.quote:Op maandag 10 juli 2017 06:56 schreef Reya het volgende:
Dit topic krijgt een laatste kans. Vanaf nu serieus, en het liefst met wat onderbouwing, discussiëren, graag.
Ik ben geen atheïst. Je zou mij eerder kunnen bestempelen als een agnost die richting het Christendom neigt.quote:Op zondag 9 juli 2017 23:40 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Zo vreedzaam ging dat allemaal niet hoor. En het beeld van Jezus, rustig wandelend in een soort parklandschap, dus zoals in kinderbijbels, bedaard van dorp tot dorp trekkende, klopt ook voor geen meter.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 21:32 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Jezus had volgelingen die zijn woord vreedzaam verspreidden,
Elke discussie over standpunten die je niet kunt of wilt onderbouwen is zinloos.quote:Op zondag 9 juli 2017 23:40 schreef PSVCL het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De Arabische volkeren komen er ook gewoon in voor, en God beloofde aan Ismaël zegen en een groot volk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De engel zegt 'Ik maak hem groot'.
De Engel van God komt vaak voor in het OT en wordt vaak geïdentificeerd als God zelf (Zoals bij Lot in genesis 18, daar staat over de engel 'en de HEERE (YHWH) zei')
In het NT kwam deze in het vlees.
Eniggeboren waar jullie over struikelen, betekent dat er nooit eerder een hemelbewoner geboren is uit de baarmoeder. Zoon betekent gewoon afkomstig van God, net zoals de engelen (job 1:6SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.genesis 6:2) en Adam (lukas 3:38). Jezus is als enige geboren, uit Israël (oa daarvoor waren ze uitverkoren), voor Israël.
Je haalt Matthew aan, waar denk je dat dat over gaat, this cup? Lees de context maar.
Is de heilige geest in de koran Gabriël?![]()
Verdeeldheid, doordat je jezelf afscheid voor God door Jezus te volgen, de wereld wordt je dan vijandig gezind, te beginnen in je eigen huishouden.quote:Op zondag 9 juli 2017 21:39 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Mat 10:34-39 Denk niet dat Ik gekomen ben om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.
...Want Ik ben gekomen om tweedracht te brengen tussen een man en zijn vader, en tussen een dochter en haar moeder, en tussen een schoondochter en haar schoonmoeder; en iemands huisgenoten zullen zijn vijanden zijn (jij niet hun vijanden). Wie vader of moeder liefheeft boven Mij, is Mij niet waard; en wie zoon of dochter liefheeft boven Mij, is Mij niet waard. En wie zijn kruis niet op zich neemt en Mij navolgt, is Mij niet waard. Wie zijn leven vindt, zal het verliezen; en wie zijn leven verliest omwille van Mij, zal het vinden.![]()
quote:Op maandag 10 juli 2017 13:59 schreef Manke het volgende:
TS
Als je dit gelooft en de Bijbel zoals we die noemen ergens serieus neemt, moet je het gewoon bestuderen, het loont.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De Arabische volkeren komen er ook gewoon in voor, en God beloofde aan Ismaël zegen en een groot volk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De engel zegt 'Ik maak hem groot'.
De Engel van God komt vaak voor in het OT en wordt vaak geïdentificeerd als God zelf (Zoals bij Lot in genesis 18, daar staat over de engel 'en de HEERE (YHWH) zei')
In het NT kwam deze in het vlees.
Eniggeboren waar jullie over struikelen, betekent dat er nooit eerder een hemelbewoner geboren is uit de baarmoeder. Zoon betekent gewoon afkomstig van God, net zoals de engelen (job 1:6Je kraamt hier weer eens complete nonsens uit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.genesis 6:2) en Adam (lukas 3:38). Jezus is als enige geboren, uit Israël (oa daarvoor waren ze uitverkoren), voor Israël.
Je haalt Matthew aan, waar denk je dat dat over gaat, this cup? Lees de context maar.
Is de heilige geest in de koran Gabriël?![]()
Tja, dat gaat zo in bezette gebieden. De ene is met, en de andere is tegen de bezetter. Zag men ook in WO II en dit was niet anders.quote:Op maandag 10 juli 2017 14:09 schreef Manke het volgende:
[..]
Verdeeldheid, doordat je jezelf afscheid voor God door Jezus te volgen, de wereld wordt je dan vijandig gezind, te beginnen in je eigen huishouden.
Mat 10:34-39 Denk niet dat Ik gekomen ben om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.
...Want Ik ben gekomen om tweedracht te brengen tussen een man en zijn vader, en tussen een dochter en haar moeder, en tussen een schoondochter en haar schoonmoeder; en iemands huisgenoten zullen zijn vijanden zijn (jij niet hun vijanden). Wie vader of moeder liefheeft boven Mij, is Mij niet waard; en wie zoon of dochter liefheeft boven Mij, is Mij niet waard. En wie zijn kruis niet op zich neemt en Mij navolgt, is Mij niet waard. Wie zijn leven vindt, zal het verliezen; en wie zijn leven verliest omwille van Mij, zal het vinden.![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: