Duidelijk, dank.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 14:59 schreef goed_volk het volgende:
In dit segment zijn er nieuw eigenlijk geen slechte auto's. Gewoon kijken wat je leuk vind, welke opties je hebt en proefritten maken.
Heb verschillende opels gereden, maar is niet favoriet bij mij. Vind het voor geen meter rijden en de nieuwe modellen hebben teveel poespas die alleen maar afleidt.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 15:12 schreef Coritchando het volgende:
Werd eerst aangetrokken tot de 7 jaars garantie van Kia, maar na wat uitgebreider lezen blijkt dit vooral een wassen neus / marketing stunt. Dan kies ik liever voor bijvoorbeeld Opel of Toyota, beiden staan bij mij hoger aangeschreven.
De nieuwe Picanto valt wel mee toch? Model 2017. Die vond ik er wel netjes uitzien.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 15:17 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Heb verschillende opels gereden, maar is niet favoriet bij mij. Vind het voor geen meter rijden en de nieuwe modellen hebben teveel poespas die alleen maar afleidt.
VW Up / citigo / mii heb ik in gereden, goede wegligging, prima auto's. Aygo/C1/107/8 ook. Die zijn iets zuiniger en goedkoper in aanschaf.
Picanto is wel een vrouwenauto...
Die Opels 1.2 met turbo gaan anders als een raket, en als je ziet wat er allemaal in een Karl zit.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 15:17 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Heb verschillende opels gereden, maar is niet favoriet bij mij. Vind het voor geen meter rijden en de nieuwe modellen hebben teveel poespas die alleen maar afleidt.
VW Up / citigo / mii heb ik in gereden, goede wegligging, prima auto's. Aygo/C1/107/8 ook. Die zijn iets zuiniger en goedkoper in aanschaf.
Picanto is wel een vrouwenauto...
De Karl heeft toch alleen de 1.0 atmosferische motor?quote:Op vrijdag 7 juli 2017 19:12 schreef halfway het volgende:
Die Opels 1.2 met turbo gaan anders als een raket, en als je ziet wat er allemaal in een Karl zit.
Je heb nog gelijk ook!quote:Op vrijdag 7 juli 2017 20:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De Karl heeft toch alleen de 1.0 atmosferische motor?
Ze klinken wel echt als een brommobielquote:Op vrijdag 7 juli 2017 18:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Fiat 500 met 2-cylinder turbo.
0
Lekker wagentje om mee te gummen, maar als je zuinig wilt rijden, dan doet hij dat ook best prima. Actueel doe ik tussen de 1 op 17 en 1 op 19.
En het leuke van de semi-automaat is dat je (perfect werkende) flippers aan het stuur kunt krijgen.
Wel ietsje duurder dan de modellen die jij noemde.
Ik vind die juist wel mooi, zeker in GT trim:quote:
De 85pk met turbo minder erg dan die turboloze.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 20:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ze klinken wel echt als een brommobiel
Ik heb geen idee, nooit in zo'n ding gereden.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 21:53 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
De 85pk met turbo minder erg dan die turboloze.
Die met turbo heeft bovendien 145Nm of zo..
Daarmee lach je alle Aygo en UPs uit.
Heb zelf 1 in Lancia trim naast huis staan als tweede auto.
Zijn fijne motortjes inderdaad. Beetje op toeren klinken ze al wat beter. Collega heeft een Alfa met een 2-pitter en een collega sprak 'm een keer aan om te zeggen dat z'n uitlaat stuk was hahaquote:Op vrijdag 7 juli 2017 21:53 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
De 85pk met turbo minder erg dan die turboloze.
Die met turbo heeft bovendien 145Nm of zo..
Daarmee lach je alle Aygo en UPs uit.
Heb zelf 1 in Lancia trim naast huis staan als tweede auto.
Nogmaals: de turboloze, of de turbo versie. Is een heel andere motor. De turboloze heeft grotere cilinders en heeft totaal geen koppel. Tevens maakt de turboversie door een andere eindoverbrenging veel minder toeren. In de 5 op de snelweg scheelt het zo'n 1000rpm..quote:Op vrijdag 7 juli 2017 23:26 schreef Pizza_Boom het volgende:
Fiat 500: chronische rugpijn, chronische pijn in je rechterknie (rare plastic rand waar je als je wat langer bent altijd tegenaan zit), de zitpositie is kut (veel te hoog, kan niet omlaag, stoelzitting kan alleen kantelen), de automaat schakelt net zo houterig als een 18jarige in zijn 2e rijles en het maakt als 2cylinder een pleurisherrie. De eerste keer dat ik er eentje mee kreeg was ik 5 minuten later weer terug omdat het klonk als een lekke uitlaat. Bleek normaal te zijn voor een Fiat 2cyl.
Als je voor een Yaris gaat moet je de hybride nemen. Das net een soort kart als ie op elektra gaat, gaat als de brandweer... En traploos door naar 100quote:Op vrijdag 7 juli 2017 23:37 schreef Sounddragon het volgende:
Laat anders de Aygo staan en pak een Yaris.. stuk meer auto, en rijdt best ok, alleen zou ik niet de automaat pakken, das een robo.
Daar let ik verder niet op hoor... Ik weet alleen dat het een tweecilinder was en dat ie een pleurisherrie maakte.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 00:09 schreef Glijdt_licht het volgende:
Nogmaals: de turboloze, of de turbo versie. Is een heel andere motor. De turboloze heeft grotere cilinders en heeft totaal geen koppel. Tevens maakt de turboversie door een andere eindoverbrenging veel minder toeren. In de 5 op de snelweg scheelt het zo'n 1000rpm..
En nog iets met de turbo versie: laat die #_¤&--ECOknop uit!! Als die aan staat verlies je 10-15pk en 50Nm
De 407 is alles behalve comfortabel elke kilometer samengeknepen billen of het blijft werken.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 08:06 schreef derLudolf het volgende:
Als je van iets comfortabels als een 407 komt, zou ik persoonlijk een slagje groter kiezen dan de auto's die je noemt.
Een Yaris zoals SD noemt zijn prima auto's
Geen budget voorquote:Op vrijdag 7 juli 2017 23:37 schreef Sounddragon het volgende:
Laat anders de Aygo staan en pak een Yaris.. stuk meer auto, en rijdt best ok, alleen zou ik niet de automaat pakken, das een robo.
Thanks!quote:Op zaterdag 8 juli 2017 02:16 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Mag ik een beetje spammen? Aangezien er aardig wat auto's genoemd worden die ik heb getest met m'n broer.. Wel een tijdje geleden de meeste tests.
Kia Picanto 1.0 + 1.2 2017
Renault Twingo TCe 90 2014
Toyota Aygo 1.0 2014
Toyota Yaris Hybrid 2012
Fiat 500S Cabrio TwinAir Turbo 2013
Skoda Citigo 1.0 75pk 2012
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |