We zijn drie weken op pad. Ik vertrok op sandalen, en we hadden tarp en oude binnentent bij ons, plus een zelfgemaakte lakenzak van tyvek, waar onze donsslaapzak aangeritst kan worden.
Dat met die sandalen wou niet, die heb ik vervangen door mijn zware wandelschoenen. Die waren dan wel weer erg zwaar (warm!), dus die zijn ook weer vervangen, door lichtgewicht Lowa-wandelschoenen. Die voldoen prima.
De binnentent onder de tarp was een goede keus voor opzetgemak en tegen regen, maar eigenlijk zwaarder dan we leuk vonden. Na een paar dagen hebben we de binnentent gehalveerd: enkel het grondzeil behouden. En wat van de stokken, om de tarp extra te ondersteunen. Uiteindelijk is dat grondzeil ook vervangen, door een lap tyvek waar ons bed goed op past. Lichter en het voldoet, dus is het beter.
De zelfgemaakte lakenzak werkte in heel veel opzichten perfekt, maar tyvek voelt wel prettig aan de huid maar blijkt toch ongeschikt om óp te slapen. Heel jammer, maar daardoor moesten we die lakenzak omruilen voor onze duo-iso lakenzak van Birdland/Lowlands. Dat is wel een hele fijne lakenzak, maar een tikje zwaar en ik kan er niet goed uit. Dat laatste is een probleem: ik krijg snachts vaak véél te warme voeten en deze moeten dan buitenboord. Met deze lakenzak betekent dat dat ik buitenboord moet totdat ik koud genoeg ben geworden om er weer in te willen.
Het is reuze leuk om zo wat te prutsen met de uitrusting

. Vooral dat we af en toe bezoek krijgen, die een en ander aan- en afvoeren. Zo kunnen we veel experimenteren en bijstellen en aanpassen.
We hebben nu dus - van onder naar boven:
Een grondzeiltje van tyvek
Een lakenzak met daarin onze matjes, en eraan vastgeritst onze slaapzak
Een tarp met twee wandelstokken en wat hulpstokjes
Hiermee kunnen we een prima onderkomen voor onszelf maken. We kwamen laatst de nacht met veel regen, droog en comfortabel door. Het gezin naast ons met een handvol kleine tentjes had het minder ruim, en die hebben een deel van de avond (voor het slapen gaan) in hun auto gezeten..
Wat echt uitstekend blijkt te bevallen is het waslijntje van seatosummit. Briljant dingetje.
Opvouwkopjes van Cloghan. Hutsloffen van Montane (die ik als verrassing voor liefste had gekocht en hij is er erg blij mee). De kledij is ook allemaal zeer naar wens. Wel hebben we nog wat aangepast: liefste heeft een bloes vervangen door een andere, en ik had toch echt een slaaphemd nodig.