Volsynthetische merkolie. Kijk ook naar de API-spec's.quote:
Waarom volsyntheet? Zeker voor een atmosferische motor is een halfsyntheet goed genoeg.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 09:46 schreef blomke het volgende:
[..]
Volsynthetische merkolie. Kijk ook naar de API-spec's.
Atmosferische motor? Bestaat er ook een vacuummotor?quote:Op vrijdag 7 juli 2017 13:49 schreef Mano_ het volgende:
Waarom volsyntheet? Zeker voor een atmosferische motor is een halfsyntheet goed genoeg.
Je snapt niet wat er met een atmosferische motor bedoeld wordt? Laat advies verder maar achterwege dan...quote:Op vrijdag 7 juli 2017 14:06 schreef blomke het volgende:
[..]
Atmosferische motor? Bestaat er ook een vacuummotor?
Volsyntheet omdat die de sludge minder laat ontstaan i.c. beter afvoert
Ja, en waar moet de slang dan in? Hoe weet je dat je tot op de bodem kont? Ik zet m'n auto een beetje schuin op blokken dan weet ik dat de smurrie onderin het carter, er ook uit druppelt.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 19:11 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ok, je bent lui. Snap ik, ik ben ook lui. Daarom fix ik dit tegenwoordig op deze manier:
[ afbeelding ]
Of het je bodem leeghaalt? Daar zijn meningen over verdeeld. Maar meningen zijn vaak ook verdeeld of de carterplug daadwerkelijk in het diepste punt van het carter ligt. Zeker als je auto geheld staat op de krik.
Dus:
- geen krik
- geen zooi
- 10-20 minuten werk (van opwarmen tot aftappen tot vullen)
- meerdere malen te gebruiken
Hopelijk zit je oliefilter wel op een makkelijke plek. In elk geval, eenmaal zo'n ding voor 4 tientjes kopen en je hoeft de komende tijd voor barrels die je niet naar de garage brengt niet meer 89,99 aftikken voor een beurtje.
naast een atmosferische motor bestaat ook de motor met turbo..quote:Op vrijdag 7 juli 2017 14:06 schreef blomke het volgende:
[..]
Atmosferische motor? Bestaat er ook een vacuummotor?
Volsyntheet omdat die de sludge minder laat ontstaan i.c. beter afvoert
Peilstok-schacht.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 21:14 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja, en waar moet de slang dan in? Hoe weet je dat je tot op de bodem kont? Ik zet m'n auto een beetje schuin op blokken dan weet ik dat de smurrie onderin het carter, er ook uit druppelt.
Ik zal het een beetje voorzichtig aankleden en dus niet brengen als feit:quote:Op vrijdag 7 juli 2017 22:18 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
naast een atmosferische motor bestaat ook de motor met turbo..
Dus turboloze motoren zijn atmosferisch.
Oké, maar als we wel de feiten volgen, dan is een atmosferische motor eentje waarvan de luchtinlaat voortkomt door natuurlijke atmosferisch druk ('naturally aspirated'), in plaats van een geforceerde aanvoer ('forced induction') door middel van een turbo of compressor Methode van brandstoftoevoer doet er niet toe, al is de combinatie van turbo en carb wel wat tricky.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 16:37 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik zal het een beetje voorzichtig aankleden en dus niet brengen als feit:
Met atmosferisch wordt een motorblok met carburateur bedoeld, turbo of niet.
Non-atmosferisch zijn auto's met injectie, turbo of niet.
Atmosferisch slaat op de inlaat lucht.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 16:37 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik zal het een beetje voorzichtig aankleden en dus niet brengen als feit:
Met atmosferisch wordt een motorblok met carburateur bedoeld, turbo of niet.
Non-atmosferisch zijn auto's met injectie, turbo of niet.
Niet juist.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 16:37 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik zal het een beetje voorzichtig aankleden en dus niet brengen als feit:
Met atmosferisch wordt een motorblok met carburateur bedoeld, turbo of niet.
Non-atmosferisch zijn auto's met injectie, turbo of niet.
manmanman.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 14:06 schreef blomke het volgende:
[..]
Atmosferische motor? Bestaat er ook een vacuummotor?
Volsyntheet omdat die de sludge minder laat ontstaan i.c. beter afvoert
Nee dus.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 16:37 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik zal het een beetje voorzichtig aankleden en dus niet brengen als feit:
Met atmosferisch wordt een motorblok met carburateur bedoeld, turbo of niet.
Non-atmosferisch zijn auto's met injectie, turbo of niet.
Rond kan die niet. De nieuwe eigenaar gaat er ook raar mee om. Mijne staat ook maar op 247K.quote:Op zondag 9 juli 2017 00:55 schreef Geralt het volgende:
Niemand koopt een middenklasser om er vervolgens gemiddeld slechts 8.187,5km per jaar mee te rijden 16 jaar lang.
Ergo: die teller is of rond of teruggedraaid.
Kan goed zijn dat ik het dit keer fout had en als dat zo is zal ik dat ook eerlijk toegeven maar eerlijk gezegd vind ik dat je een beetje de verkeerde toon aanslaat met je reactie.quote:Op zondag 9 juli 2017 00:36 schreef PluggieOD het volgende:
vannelle weet echt geen zak van auto's. Die lult helemaal uit zijn nek. Heel simpel, wel of geen aanblazen. Oh 11C.
Hoeft niet.quote:Op zondag 9 juli 2017 00:55 schreef Geralt het volgende:
Niemand koopt een middenklasser om er vervolgens gemiddeld slechts 8.187,5km per jaar mee te rijden 16 jaar lang.
Ergo: die teller is of rond of teruggedraaid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |